Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:47

Misschien moet ik mijn vraag hier stellen (raponsje?? O:) )
Heb het nu in het HK topic gezet, maar ben even de draad kwijt met alle topics :D
Sall schreef:
Ik ben persoonlijk echt verbaasd en verrast hoe mijn resultaten zijn tot nu toe!
Ben ook erg benieuwd naar mijn laatste meet en weeg moment.

Ben ook wel een beetje aan het dubben hoe ik verder moet.
Ik wil nl niet echt veel meer afvallen, maar wel een strakkere buik en meer taille..
Maar volgens mij gaat het 1 niet zonder het ander.. Toch?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:48

Net dag twaalf gedaan. Gisteren voor het eerst level 2 gedaan en dat was toch wel anders. Vandaag weer level twee en ik vind hem nu wel leuk! Alleen wel bezweet. :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:48

NeverGiveUp schreef:
Is het ook niet als je wat meer vetjes hebt, er ook sneller centimeters verdwijnen?

Klopt, dit is ook een bekend feit: de eerste vetjes verdwijnen het snelst. Naarmate je meer vet kwijtraakt, zal het ook langzamer gaan. Hoewel het trainen aan de andere kant wel weer makkelijker zal gaan, aangezien je lichaam steeds getrainder wordt en dus steeds meer aan kan.
Ik dacht tenminste dat het zo zat, maar ik kan me daar natuurlijk ook in vergissen. ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:49

Als een strakke buik wil kun je de 6w6p doen. Dan heb je geen cardio etc dus focust puur op je buikspieren.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:51

Jaime_ schreef:
Ik vind haar uiteindelijk zelfs iets té in het filmpje, ik houd van slank en strak maar wel vrouwelijk met goede rondingen, slank tegen mager aan vind ik niet mooi :o .

Knap dat je het toch geflikt hebt Jolien! Bij mij gaat ook de ene dag beter dan de ander hoor, ik ben dan wel niet emotineel variabel maar vooral lichamelijk, de ene dag gaan de lunges echt goed, dan voel ik de spieren branden en denk ik bijna dat ze knappen, de andere dag verlies is steeds bijna m'n gewicht bij de lunges en dan baal ik omdat ik het gevoel heb dat ik niet het maximale heb gehaald haha

Ik vind haar op het einde ook te mager worden! Tussen dat begin en einde in, vind ik echt heel mooi!

Jolien: Ohja, klinkt logisch :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:52

Sall schreef:
Misschien moet ik mijn vraag hier stellen (raponsje?? O:) )
Heb het nu in het HK topic gezet, maar ben even de draad kwijt met alle topics :D
Sall schreef:
Ik ben persoonlijk echt verbaasd en verrast hoe mijn resultaten zijn tot nu toe!
Ben ook erg benieuwd naar mijn laatste meet en weeg moment.

Ben ook wel een beetje aan het dubben hoe ik verder moet.
Ik wil nl niet echt veel meer afvallen, maar wel een strakkere buik en meer taille..
Maar volgens mij gaat het 1 niet zonder het ander.. Toch?

Klopt helemaal.
Helaas kan je niet uitkiezen welke vetjes je wilt kwijtraken, je lichaam heeft als 't ware een eigen "volgorde" van plekken waar vetjes opbouwen en verdwijnen. Zo verdwijnen de buikkwabjes pas als laatste. Dat vergt dus een hoop doorzettingsvermogen omdat dit over het algemeen het grootste probleemgebied is. Wat dus direct wordt verklaard, aangezien die kwabjes er dus ook het langst zitten en het moeilijkst weggaan.

Je kan wel weer zelf kiezen welke spiergroepen je extra wilt opbouwen, maar dit effect is pas optimaal te zien als je lichaam is "droog" getraind.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:55

Bzoem schreef:
Evony, wat voor operatie zou dat dan zijn? Heb daar nog nooit van gehoord.
Mijn schenen zullen altijd mijn zwakke plek blijven, maar daar ga ik dingen niet voor laten liggen.
Het verbetert nl toch niet meer bij mij.

Zo ben ik ook wel een beetje, ik voetbal gewoon door en heb het eigenlijk haast al chronisch.
Wel probeer ik er rekening mee te houden door bijvoorbeeld nu voor een andere workout te kiezen!

Operatie weet ik niet precies, mijn achterbuur jongen heeft hem laten uitvoeren want hij heeft het zelfde.
Hij moet nog een keer terug en daarna zou het over moeten zijn.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:56

Jolien87 schreef:
Een topic voor de harde kern is dus ook zeker niet mijn idee geweest! Ik reageerde er juist op omdat ik het grote onzin vind dat iemand het idee heeft dat de harde kern dit wil, wie dan ook deel mag uitmaken van "de harde kern".
Bedankt voor je uitleg :)

NeverGiveUp schreef:
Júist zo leuk die spontane geweldige resultaten van iedereen!
Eens. Als dat niet meer mag ga ik t zeker missen..
We zijn niet voor niets zo'n 'succesvol' en druk topic vanaf topic 1 geworden!! *\o/* Dat komt gewoon omdat we zo open zijn en elke vraag zo goed mogelijk beantwoorden. Met onze verhalen motiveren we anderen ook!

Jaime_ schreef:
Ik wou dit filmpje even met jullie delen: http://www.youtube.com/watch?v=Yr0Zp25u ... sA&index=1

Dat is een echte Jillian-fan en ze heeft al haar resultaten op een rijtje gezet, misschien is het motiverend om de resultaten te zien :)
Bedankt voor het delen :) Werkt echt super motiverend dat filmpje!

Pff ik baal wel van dat gedoe met de topics :\

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:11

:= Ik voel die 6w6p in m'n schouders en hamstrings. M'n buik is hooguit iets meer gespannen, maar voelt niet moe. Al hoorde ik uit een bron dat ik het morgen pas zal voelen. We gaan zien :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:16

Marit schreef:
Als een strakke buik wil kun je de 6w6p doen. Dan heb je geen cardio etc dus focust puur op je buikspieren.

Buikspieren trainen wil niet zeggen dat je buikvet gaat verbranden... De buikspieren zitten onder het vet,

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:29

NeverGiveUp schreef:
Raponsje schreef:
Burpees haten jou ook.

Volgens mij vind niemand burpees leuk, maar ze zijn wel goed voor je.

-O- Haten ze mij, terwijl ik ze altijd zo braaf doe

_O-

@Jolien: Jillian is lief he in de 6w6p :)

Wat die borsten betreft: ik geloof dat Raponsje eens uitlegde dat je wel omtrekcentimeters zal verliezen, maar dat er niets van je tiet zelf afgaat. Dus wel al die bubbelrandjes om je behabandjes en op je schouders enzo, maar je tieten op zich blijven intact.

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:31

Dag 7 zit er op! Maakt het eigenlijk uit hoe laat je het doet? Ik doe mijn shred namelijk heel vaak pas om 10/11 uur 's avonds.

En wow wat een verschil op dat filmpje! Ik heb mezelf nog steeds geen enkele keer opgemeten en heb ook geen idee of je bij mij al verschil ziet. Ik ben wel iets lichter geworden iig.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:37

wat een boel pagina's er bij, en ik vond het al veel met alleen de shredders := niet de meest ideale oplossing dit imo.

Sall, ik ben nu op een gezond gewicht (1.71m en 63kg) en ik verlies bijna geen gewicht, maar wel cm (heb een paar pagina's terug een foto laten zien van het verschil in 10 dagen) en alles ziet er een stuk strakker uit. Ik denk dat het heel erg aan je lichaam ligt, zal voor iedereen anders zijn :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:05

KarinvdM schreef:
Marit schreef:

Buikspieren trainen wil niet zeggen dat je buikvet gaat verbranden... De buikspieren zitten onder het vet,

Klopt. Ik zie namelijk ontzettend veel verschil bij mijn buik en rug maar er gaat geen vet weg.

Het is gewoon één en al krachttraining, en pas na een half uur sporten begint je lichaam vet te verbranden, dus daar zit ik gewoon niet aan.
Zeker niet met een half uur vooral krachttraining ipv cardio. (Dat klopt toch, kenners?)

Goed ook, want wil niks kwijt, hooguit een centimeter of wat van mijn taille.

Ik heb een foto gemaakt van mijn rug, upload hem zo even, ik krijg een rugpack :))

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:16

Tammy: ben je eerst veel vermagerd voor je met de oefeningen begon of bedoel je dat je een gezond gewicht hebt en het gewoon allemaal strakker wil? :)

Jaime_ schreef:
Ik wou dit filmpje even met jullie delen: http://www.youtube.com/watch?v=Yr0Zp25u ... sA&index=1

Dat is een echte Jillian-fan en ze heeft al haar resultaten op een rijtje gezet, misschien is het motiverend om de resultaten te zien :)

Leuk! Ik had nog geen echte voor-na-beelden gezien maar wàt is dit motiverend!

Ik heb er dag 1 opzitten, jéétje ik heb geen conditie! Erg, en ik begrijp volledig waarom je dat mens een mep wil geven :D Niéts van rust, het tempo ligt wel hoog he! Maar het voelt wel goed, alleen het pompen lukt niet goed (maar dat heb ik dus echt nooit gekund, 't is alsof mijn neus en borsten extra last van de zwaartekracht hebben ofzo :') en mijn armspieren waren al stijf van het rijden gisteren).
Ik merk wel vaak dat als ze zegt "en zo moet je dus de oefening niét doen wil je je knie niet breken", ik het nét zo doe :o Ben ik nu een complete loser of is het normaal dat je wat moet zoeken in de oefeningen? :)

Oh en aan te raden om schoenen aan te doen of...? Ik stond op blote voeten, heb geen matje dus fleecedekentje op de grond gelegd en het zo gedaan...

Ik hoop dat ik het kan volhouden! Momenteel wel al zin in morgen :) Moest ik nu eens goed uit mijn bed raken het zou eigenlijk ideaal zijn om 's ochtends te doen maar da's waarschijnlijk nét iets te ambitieus al :D

Overigens vind ik het moeilijk om veel te zeggen over de topics, alleen dat ik snap dat er verontwaardigd gereageerd wordt want: typisch bokt. En als nieuwkomer die het systeem niet kent is het dus echt wel overzichtelijker om shred/ripped (???) apart te houden, zo weet je ook beter wie waar zit, wie ervarener is, en als de groep te groot wordt ga ik geen vragen meer durven stellen :P Wat welkom voelen betreft: zeker waar hier! En de motivatie vind ik hier echt wel in dit topic denk ik, hoop ik ;)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:25

Stral, bereid je voor op spierpijn morgen :D. Na de eerste dag kon ik bijna de trap niet meer af. Leuk als je twee hoog woont.
Ik deed in het begin ook alles verkeerd. Vond het ook een beetje flauw dat ze pas bij het tweede rondje ging zeggen hoe het niet moest... dan had ik de eerste al verkeerd gedaan.

Tempo is idd hoog. Als je even een slokje water neemt zijn ze alweer halverwege de volgende oefening.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:36

Ja en ik doe het in mijn slaapkamer, dus laptop van bed en op bed zetten om het te kunnen zien = tijdrovend :')

Water drinken daar kwam ik niet aan toe zelfs :')
Wel als 't gedaan was mijn gewichtje opgedronken (fles water :D )

Ik was vandaag al zo stijf dus help voor morgen, pfjoew, dan wordt het moeilijk door te zetten morgen, was vandaag al lastig met spierpijn :) Ik had misschien moeten wachten tot ik tenminste weer paard reed en iets fitter was ofzo :P

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:40

Gewichtjes opdrinken tijdens de workout lijkt me geen succes :D. Denk niet dat dat mag van Jillian.

De eerste dagen heb ik er ook geen water bij gedronken, maar later toch maar een flesje bij de hand gehouden. Ik zit nu op dag 9 en de oefeningen gaan bijna uit mijn hoofd. Het filmpje staat vooral aan voor de tijden. Straks level 2, dan mag ik me weer in bochten wringen om op het scherm te kijken.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:42

Neen pas gedronken nà de les hoor, had geen tijd om te drinken! :D

Ja dat in bochten wringen, volgens mij heb ik mijn nek geforceerd van tijdens de sit-ups nog naar dat scherm te blijven kijken :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 01:49

Pfff 9 pagina's bijlezen voor ik zelf wat kan posten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles meer lees. :n

Vandaag dag 21 achter de rug!

Bhriseis schreef:
@Motje: Oh jee dan zou je een hekel hebben aan Ripped := 'GET UP GET UP GET UP, I'M JUST WARMING UP LADIES!'... enzovoort enzoverder. Ze staat consequent military style te schreeuwen en heel badass in de camera te loeren, ik vind het best grappig zo nu en dan :+ Ohja en grommende geluiden maken doet ze ook, net als Shelly (één van de meiden) het wat zwaarder maken en haar dan uitlachen als ze haar evenwicht een beetje kwijt is :') Maar mij pept ze er wel mee op, ook al kan ik het op een lastige dag niet altijd even goed hebben.
Haha, nou dat badass in de camera loeren dat lijkt me dan ook wel weer lachen, haha. :=
Ik vond het juist wel weer motiverend dat Jillian in level 2 zelf ook hoorbaar buiten adem is. Als ZIJ al moe is, dan doe ik het toch nog niet zo slecht. :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 01:56

Jaime_ schreef:

Wow, geweldig stimulerend dit! Dat lichaam aan het begin lijkt precies op het mijne. Ik ga deze nog heeeeeel vaak terug kijken....

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:34

Ik zit nu op dag 8 van level 1 en ben al 5 cm buik kwijt!! :):)
Qua gewicht helaas maar 200 gram, maar ik ben nu al blij!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:48

Nadir schreef:
Ik zit nu op dag 8 van level 1 en ben al 5 cm buik kwijt!! :):)
Qua gewicht helaas maar 200 gram, maar ik ben nu al blij!

Wauw! *\o/*

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:50

Chique hoor!
Ik heb mij gisteren niet kunnen meten, heb geen meetlint in huis, maar kan mij voorstellen dat je snel verschil in centimeters ziet als je het netjes iedere dag doet! Straks maar meetlint bij mijn ouders stelen :P

Valt nog goed mee wat stijf zijn betreft hier eigenlijk, beetje aan bovenbenen, gek, had ik nog het minst verwacht eigenlijk dus fijn te weten dat die probleemzone aangepakt werd!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:54

Lekker Nadir!

Gister voor het eerst in 20 dagen niet geshred :( Wel 2 uur in de sportschool bezig geweest!