Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xConnie schreef:Hee, wat een handig topic, misschien kunnen jullie me helpen?
Ik heb gisteren hardloopschoenen gekocht, maar was in de winkel al ontzettend aan het twijfelen tussen twee maten. Mijn normale maat is 36,5.
De maten die ik aan heb gehad zijn 37,5 en 38. Omdat ik aan het twijfelen was raadde de verkoper me aan de kleinste te pakken en er thuis een paar uur mee rond te lopen om te kijken of ze bevallen.
Dat heb ik gedaan, maar na er een aantal uurtjes op gelopen te hebben twijfel ik nog steeds...
Ik heb zeker voldoende teenruimte in de 37,5, maar de rest zit gewoon strak om mijn voet heen, vooral in het midden van mijn voet.
De 38 was redelijk ruim, misschien dat ik er zelfs uit zou schieten met mijn hak tijdens het rennen?
Is het de bedoeling dat de rest van de schoen goed strak zit, of moeten ze echt overal ruim zitten?
MaiMai schreef:Hee, ik loop ook in Groningen, helaas niet vaak meer in zuid (woonde ik vroeger) maar net boven het centrum. Gaaf dat jullie de 4mijl gaan doen. Ik sla 'm waarschijnlijk over, want er is dan ook een andere mooie wedstrijd die ik graag wil lopen.