[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:52

denice schreef:
Pff, ben weer lekker aan het snoepen, alles nu weggemikt of opgegeten, nu afgelopen!

Goed dat je je weer beheerst :P

@ Daniella; Wow je ziet echt al heel veel verschil! Moet een goede boots geven om zoveel verschil te zien of niet?
@ Negerzoen, haha ik zie jou al hyper actief rondjes rennen na het eten van dat ijs :P
@ Zilfstar jammer dat je zulke schoonouders hebt! Gelukkig zijn ze weer weg :P
@ Mandy welkom!

Ik heb een tijdje in de meeleesmodus gezeten. Maar gaat nog steeds erg goed! Elke dag sporten en gezonder eten, ik barst echt van de energie. Heb vrijdag ook mezelf gemeten, ga eens kijken hoeveel verschil daarin komt. Aan de mensen die zichzelf ook opmeten, hoe vaak doe je dat?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:08

Ik heb mezelf vandaag gewogen, kan het gewoon niet laten! :+ Maar de teller staat nog op 9,7

@ ELpatcho, ik meet mezelf ook op, maar heb hier geen vaste dagen voor eigenlijk..
Ik heb me ook niet gemeten in het begin van mijn afvalrace, maar ik kwam pas op het idee toen ik al wat kilootjes kwijt was.
Maar ik was van de week wel benieuwd, omdat mijn kleren ook wat losser gingen zitten!
Tussen mijn eerste en tweede 'meetmoment' zat 10 dagen, de eerste keer was op 7 maart en de tweede op 17 maart.
In die 10 dagen:

Borstomvang: -4 cm
Taille: -4 cm
Heupen: -3 cm
Bovenbeen: -2 cm

Ik stond (en sta nog steeds) hier eigenlijk wel van te kijken := vind het best veel
Ik lijk zelf ook nog geen verschil te zien in de spiegel, merk het alleen wat aan m'n kleding..

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:14

Dais_ schreef:
Hannahaapje, misschien moet je afspraken maken met jezelf hoeveel je eet voordat je begint en genoeg is genoeg! Bij de xenos heb ik ooit van die stenen frietbakjes gekocht en dat helpt voor mij :D Bakje vol lijkt namelijk enorm veel, maar op een groot bord lijkt het niks en vaak pak ik nog 2 x ook. Langzaam eten wil ook helpen :j

Heel veel bedankt voor de tips. Ben ook nog even internet aan het afzoeken.
Hoeveel jij gaat bewegen vandaag. :oo Succes morgen in de auto.

Ik heb nu in huis 'albert heijn grote mandarijnen', en lees net dat één stuk wel 42 kcal bevat? Okay, dacht dat met een mandarijn de max toch niet hoger dan 30 kcal was.

Mandy517

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:33

Maar je zegt zelf dat het grote mandarijnen zijn! Misschien dat daar de 12 calorieën vandaan komen :=

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:16

Zo mandy dat zijn best veel cm in tien dagen! Ik dacht om elke twee weken te meten. Inderdaad jammer dat ik niet van het begin gemeten heb want merk wel echt dat door al het sporten alles veel strakker zit.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:33

Mandy517 schreef:
Maar je zegt zelf dat het grote mandarijnen zijn! Misschien dat daar de 12 calorieën vandaan komen :=

Ik ging hier altijd vanuit
Kleine mandarijn = 20 kcal
Middelgrote mandarijn = 25 kcal
Grote mandarijn = 30 kcal
Nou ja maakt niet zoveel uit op zich. :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:48

ELpatcho schreef:
@ Negerzoen, haha ik zie jou al hyper actief rondjes rennen na het eten van dat ijs :P

Nou zo ging het wel ja, haha. Ik bouw mijn hardlopen op met een schema van de hartstichting. Door een blessure van vorig jaar moet ik extra voorzichtig opbouwen en iedere keer als de tijd om was dacht ik stoppen? Nu al? Ahhh -O-

Ik krijg ook steeds meer energie! Dat resulteert zich helaas wel in elke ochtend al om half 7 klaarwakker zijn :=

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:09

ELpatcho schreef:
denice schreef:
Pff, ben weer lekker aan het snoepen, alles nu weggemikt of opgegeten, nu afgelopen!

Goed dat je je weer beheerst :P

@ Daniella; Wow je ziet echt al heel veel verschil! Moet een goede boots geven om zoveel verschil te zien of niet?
@ Zilfstar jammer dat je zulke schoonouders hebt! Gelukkig zijn ze weer weg :P
@ Mandy welkom!

Ik heb een tijdje in de meeleesmodus gezeten. Maar gaat nog steeds erg goed! Elke dag sporten en gezonder eten, ik barst echt van de energie. Heb vrijdag ook mezelf gemeten, ga eens kijken hoeveel verschil daarin komt. Aan de mensen die zichzelf ook opmeten, hoe vaak doe je dat?

ja klopt! Is weer goede motivatie om die laatste 17 kg er af te krijgen! :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:14

Net terug van stal en ben helemaal gaar en had zo'n honger!! Heb even staan twijfelen tussen het laatste stukje taart of een banaan... en het werd de taart. Om te vieren dat ik vandaag zoveel obstakels heb overwonnen met mijn paard. Slecht excuus, I know :D. Vanavond nog een uur pilates en milon en dan zal dat stukje taart ook wel meevallen :')

Hierna is alle troep gelukkig op :)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:23

Stipje..Zodat ik het nog kan vinden :D

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:28

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben aan het diëten en het gaat super goed. De teller staat nu op -23 kg in een jaar!
Ik moet nog 2 kg en dan heb ik een BMI van onder de 25!!

Alleen voel ik me de laatste weken zeer vermoeid. Als mijn zoontje gaat slapen ga ik vaak ook slapen!

Gebruiken jullie extra vitamine om te zorgen dat je niets te kort komt tijdens het diëten? Ik eet trouwens wel genoeg. Rond de 1700/1800 kcal.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:42

Nou, ben vanaf vrijdag ook maar gaan beginnen met lijnen... Wil er minstens 7 kg af hebben :) Dus weer wat fruit in huis gehaald, niks meer snoepen, en genoeg water! Zo moet het wel lukken :P ...toch?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:43

@dekoezegtboe: Goed bezig!! Ik gebruik een multivitamine voor kinderen, ben wel al 20 maar die gebruik ik altijd al.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:46

Wollie, dat is een soort gebak/koek (plaatje: http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=b ... 7277020433 )

Ahw je had het inderdaad vast nodig! En er is gelukkig niets aan, dus gewoon doorgaan meid :)

Daniella, knap joh al 20 kg! :D Ik denk dat ik gemiddeld zo’n 1200 kcal neem als ik ‘te weinig voor mijn doen’ eet. (Op 1 dag eet ik dan 5 boterhammen met mager beleg, avond eten 1 bord, 1x zuivel en 2 stuks fruit). Ik heb nu een lijstje van de diëtiste (nieuwe versie) dit is denk ik rond de 1800 kcal.. (?) zou ik is moeten berekenen.. Ik eet dan gemiddeld op 1 dag 6 boterhammen, soms zelfs 7 (!) met mager beleg, 1x zuivel, 2x fruit, 1x een biscuitje of een plakje ontbijtkoek of iets .. dat gaat beter.. probeer dit nu vol te houden :)

Maartje, kun jij is een voorbeeld laten zien dat ongeveer 1600 kcal is? Zo’n app klinkt eigenlijk ook wel ideaal!

Regallie, super netjes! Ik zou als ik jou was wel gewoon een stukje taart nemen, wat lekkers enzo, maar proberen niet elke dag dat te doen :). Misschien ook wat gezonds op tafel zetten (doen wij altijd met verjaardagen), dus wel toastjes en pinda’s bijvoorbeeld, maar ook stukjes komkommer, paprika, wortel, of fruit?

Wat super om te lezen ELpatcho!

Welkom Tessaaah!

Dekoezegtboe, wat vervelend dat je zo moe bent. Ik heb dit ook een tijdje gehad, en ik bleek vitamine B12 + D te kort te hebben. Misschien kun je is bloed laten prikken?

Vannacht was ik helemaal niet lekker, spugen, maagpijn ect. bah :( vandaag dus maar dagje thuis gebleven. Vandaag dus ook verder geen beweging voor mij.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:09

Beterschap Madeira!

Hier vandaag veel verleidingen voorbij zien komen. Heb me weten te beheersen tot 7 paaseitjes en 3 stokbroodjes met kruidenboter. Vanavond eet ik gelukkig alleen soep met brood, dus hopelijk valt mijn snoeperij nog mee. Wel de hele dag groene thee gedronken. Dus ben de hele dag al aan het piesen :=

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:29

Mandy517 schreef:
Madeira_ schreef:
Mijn dagje is wel goed, heb alleen 1 bolus gehad maar verder alleen maar gezond :D. Ik merk alleen dat ik soms gewoon in de war raak van wat ik moet eten, want als ik alleen groente en fruit eet als tussendoortje (en 1x zuivel) en 3 gezonde maaltijden per dag, val ik niet af.. neem ik iets extra's erbij (iets als cracker ofzo) dan val ik wel af.. Of zou ik gewoon langer moeten volhouden? Ik weet het ook niet..

Dit heb ik ook gemerkt bij mezelf, had heerlijke chocoladekoekjes gemaakt voor mijn moeder, en als ik er daar 1 per dag van at, viel ik wel iets af.. heb ik 3 dagen geen koekje op, 3 dagen geen gewichtsverlies :=
Weet eigenlijk ook wel dat je niet elke dag mag wegen, maar toch wel raar :')

Dat heb ik ook, zo frustrerend -O- Eet ik 3 weken supernetjes, incl sporten, niks eraf.. Heb mijn stopweek, eet genoeg slechte dingen en dan is er 0.3 af :') Niet veel, maar toch wat he :Y)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:38

Ik baal echt want ik ben zoveel beter gaan eten de laatste tijd... Eet nu met ontbijt 2 boterhammen en met lunch ook, met meestal vrij mager beleg. Tussendoor neem ik soms een klein yoghurtje, een sultana of een mandarijn ofzo. Meestal alleen 's middags, vaak eet ik 's ochtends niks extra.
Dan gewoon vrij normaal avondeten, maar ik probeer het bij een enkel bord te houden en niet extra op te scheppen. En dan vaak 's avonds nog iets kleins als tussendoortje (zie boven).

Daarbovenop ben ik gaan sporten, twee keer in de week twee uur, en dan verbrand ik ook aardig wat calorietjes per keer want ik pak best pittig door, en nog paardrijden.

Toch ben ik in de afgelopen maand vrijwel niet afgevallen ;o Snap er niks van. Blijf op hetzelfde gewicht als toen ik nog 3 boterhammen met minder mager beleg at bij zowel ontbijt als lunch, toen ik meer avondeten nam, regelmatiger snoepte en niet sportte.

-O-

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:41

Maar spieren wegen meer dan vet! Je moet kijken naar hoe je lichaam transformeert, dat is veel belangrijker dan je gewicht!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:42

Mwah ik denk dat ik daar heel slecht beeld op heb omdat ik mezelf elke dag zie... dus het is lastig om de verandering te zien :+

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:44

Hoi, ik zou me ook graag willen melden.
Ik heb een te hoog cholesterol dus het is beter voor me om af te vallen.
Dit word nog behoorlijk wat gezien ik al mijn hele leven 'mollig' ben.
Ben 1.58 en weeg tussen de 69-71 maar dit valt niet echt op.

Weten jullie misschien welke vorm van dieetbegeleiding vergoed word door de verzekering? :o

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:17

@Mandy, Welkom en goed bezig!! Stom is dat he, dan eet je wat extra's en val je ineens af :+
@hannahaapje, frietjes zijn gewoon lekker haha <3
@negerzoen, fijn dat rennen lekker ging :0 Viënetta ijs is jummmm!
@wollie, idd, nieuwe week nieuwe kansen! Obese was idd cht goede aflevering!
@karin, niet teveel druk maken om dat getalletje hoor!
@Daniella, wauw, wat een verschil!
@Regallie, klinkt als flink actief weekend, netjes! Fijne verjaardag alvast, beetje zondigen mag wel op je verjaardag toch? Woensdag mooi even balans dagje met sporten:)
@Dais, ja in die bewuste app kun je precies zien in je dagoverzicht hoeveel eiwitten en vetten je binnen krijgt,
@Noa, ook voor jou, nieuwe week, nieuwe kansen! weer volop ertegen aan!
@ELpathcho, lekker is dat he, zoveel energie krijg je van goed eten en sporten. Heeeeerlijk! Ik meet mezelf wanneer ik het idee heb dat er weer wat centimeters vanaf zijn haha :+ 1 keer in de paar weken dus.
@dekoezegtboe, hoe eet je? Alsin, ga eens kijken naar je verhouding eiwitten/koolhydraten/vetten? kcal zeggen niet alles, het is ook belangrijk (in mijn ogen, maar daar zijn heel veel verschillende theoriën en ideeen over) dat je genoeg koolhydraten binnen krijgt.
@Tessaaaaah, haha als je het nou niet ziet als lijnen maar gewoon als een nieuwe blijvende gezonde levensstijl dan hou je het veel langer vol ;)
@Madeira, even mn appje erbij pakken hoor. Vandaag:
O: Magere yoghurt, zomerfruit (appie, bevroren), muesli (350 kcal)
T: Appel (80 kcal)
L: Bakje kwark met een banaan erdoor heen (300 kcal)
T: Appel (80 kcal)
T2: 1 knackebrod met appelstroop (75 kcal)
A: Ovenpasta met veel verse groentes en mager gehakt (500 kcal)
T3: Handje ongebrande nootjes (200 kcal)

Voor mij hangt het er ook heel erg van af hoe m'n dag in elkaar zit. Is het zaterdag, dan ga ik einde van de morgen vaak hardlopen en ontbijt ik met veel meer koolhydraten (bijv boterhammen) als dat ik nu doe. Vandaag heb ik alleen maar in college gezeten, dan heb ik die koolhydraten niet hard nodig. Ben wel rond 19 uur intensief 1 a 1.5 uur gaan sporten (kracht en cardio) dus dan zet ik mijn koolhydraten meer na de avond.

App is in ieder geval echt mijn heiligdom, zeker als je het dagelijks bijhoudt. Je kunt gewoon precies zien hoe je eet en kunt dan ook vrij makkelijk analyseren waar het aan ligt als je niet afvalt. En je kunt ook nog eens je beweging precies invoeren zodat je weet hoeveel je verbrand op een dag.

@Aleeneh, klinkt voor mij een beetje alsof je te weinig eet? Zeker als je intensief sport moet je tekort echt niet te groot worden, dan gaat je lichaam in de spaarstand. Onderzoeken laten zien dat het voor afvallen het meest effectief is als je elke 2.5 a 3 uur wat eet om je verbranding op gang te houden, dus tussendoortjes overslaan is nooit goed. Pak dan een gezond tussendoortje zoals een stuk fruit of lekker worteltjes?

@Lollieloes, dat is een beetje een fabel ;) Ofja, spieren wegen wel degelijk zwaarder dan vet, maar voordat je als vrouw 1 kilo spieren hebt gekweekt........ Dan ben je schijnbaar bijna een jaar intensief trainen verder. Maar alsnog, de spiegel is veel belangrijker dan de weegschaal idd. Je kunt zomaar ineens 2 kilo zwaarder zijn door vocht als je bijv zout hebt gegeten. Of door je hormonen. Of door nog veel meer rekeningen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:36

x_Elise schreef:
Hoi, ik zou me ook graag willen melden.
Ik heb een te hoog cholesterol dus het is beter voor me om af te vallen.
Dit word nog behoorlijk wat gezien ik al mijn hele leven 'mollig' ben.
Ben 1.58 en weeg tussen de 69-71 maar dit valt niet echt op.

Weten jullie misschien welke vorm van dieetbegeleiding vergoed word door de verzekering? :o

De dietist zit vanaf 1 januari weer in het basispakket. Hij of zij kan jou hier dus het beste bij helpen. Die heeft er niet voor niets voor geleerd. :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:33

Madeira, je eet wel veel boterhammen, misschien dat je wat meer variatie er in kunt brengen?

Ik heb dat in het begin ook lang gedaan, vaak hetzelfde idd ook veel brood en in het begin viel ik wel af, door al het lekkers te laten, maar later stond ik echt stil zat geen beweging meer in.
Heb er toen wat meer variatie in gebracht, magere kwark, crackers, rijstwafels etc dit als vervanging voor boterhammen

Misschien kan het bij jou ook helpen om een paar te vervangen :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:36

Misschien handig voor mensen die het nog niet weten van zichtzelf :)

Citaat:
Het aantal calorieen je per dag binnen mag krijgen:

Je BMR = calorieen die je dagelijks verbrand in rust (als je dus de hele dag op bed zou blijven liggen).
Je kunt je BMR hier berekenen: http://www.calculator.net/bmr-calculato ... x=42&y=16#

BMR + onderstaande = aantal calorieen die je per dag mag eten om op gewicht te blijven.
BMR + onderstaande - 500 = aantal calorieen die je per dag mag eten om 0,5 kilo per week af te vallen.

Bij lichte tot geen activiteit (dagje bankhangen en wat huishoudelijke taken) BMR x 1.2
Bij 1 tot 3 uur per week sporten BMR x 1.375
Bij 3 tot 5 uur per week sporten BMR x 1.55
Bij 5 tot 7 uur per week sporten BMR x 1.725
Bij extreem actieve levenstijl (bijvoorbeeld fulltime horeca baan + 5 dagen actief sporten) BMR x 1.9

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:45

Goed, blau-au-auwe teen #) ongi -O- en t weer is ook niet alles :?
En ik had deze week extra hard willen trainen :x
Nou ja, het tweede verklaart wel de halve kilo (vocht) extra, dus dat ben ik over en dag of 5 vanzelf weer kwijt. Dat is en goed vooruitzicht.
Morgen me piepzakdg, overmorgen me vaatdoekdag en dan weer overeind krabbelen. Wel vanavond nog aan de ijzertabletten, want dat heb ik echt nodig nu.

Krijg er wrs een op het publiek gerichte monoloog als verleidelijke vrouw bij... Dus dubbeldubbele motivatie om wat slanker te worden :+

Daniella: ik ga jouw post even goed lezen...
Aleeneh: als je veel bent gaan sporten, krijg je idd meer spieren. Ik meet niet alleen kg maar meet ook mijn omvang. Nu vind ik opmeten altijd lastig (ik heb de neiging mijn buik in te houden :') ) dus ik meet t bijv af aan mijn broekriem (al weken 1 gaatje strakker dan voorheen) en aan kleding die ik een tijd niet kon dragen en nu wel (gave rijbroek *\%/* )