[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poess91

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:46

Ach weet je wat het bij mij is Droomster? Ik ga me niet druk maken over iets wat pas over 10tallen jaren pas zo is :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:06

Droomster schreef:
Hoi meiden!

Ik lees al een tijdje mee, want de tattoo's intrigeren mij & ergens zou ik er ook nog wel een willen. Maar het valt mij op dat zoveel tattoo's die mensen al jaren hebben, zo lelijk vervagen.. -O-

Dat is echt iets wat mij wel tegenhoudt, als het uiteindelijk een haast ondefinieerbare vlek wordt (vooral als hij ingekleurd is of veel schaduwen heeft lijkt mij dat eerder het geval). Ik lees er veel verschillende dingen over op google, met vele mogelijke oorzaken. :')

Maar hoe staan jullie daar tegenover? Hebben jullie zoiets van 'dan laat ik hem later wel bijwerken' of... ?

Veel tattoos die je nu zo vervaagd ziet, zijn tattoos die jaaaaaaaaren geleden zijn gezet met slechter materiaal en minder goede inkt. De technologie nu is er 1000x op verbeterd, dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken. Of het zijn soms ook gewoon tattoos die erg lelijk en slecht gezet zijn en die om te beginnen al niet erg strak waren. Als je een tattoo in kleur neemt, zal de kleur met verloop van tijd wat minder fel worden, maar dat kan je altijd laten bijwerken. Ik heb een tattoo met eronder behoorlijk fijne letters en die zijn nu na 2 jaar nog steeds bijna even scherp als in het begin. En je moet natuurlijk zorgvuldig een artist uitkiezen die erg getraind is en strak en niet te diep tattooeert.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:15

Afbeelding

:))

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:17

hoi hoi,
mijn afspraak voor mijn eerste tattoo is nu officieel :j vrijdag zijn wij de voorschot gaan betalen en nog gaan overleggen over het ontwerp en op 28 augustus word hij eindelijk gezet! aangezien ik nog twijfelde over de plaats worden er op de dag zelf tekeningen van de tattoo op mijn heup en op mijn ribben geplaats om dan de keuze te maken

ik kan alvast niet wachten!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:42

Huertecilla schreef:
Aprils_joke schreef:
hey dames !!

een hele tijd geleden vroeg ik hier advies over een tattoo die ik wilde laten samen met mijn moeder.
Hier is het resultaat! en wij zijn er heel blij mee :D

Omdat de tekst niet geheel zichtbaar is op deze foto zal ik hem even hier typen.
Er staat where ever you are i am always with you

[ Afbeelding ]

Tja. Smaken verschillen.
Imo een lief idee waarbij de halve vlinder de kern is en de tekst het effect ervan én volledig weghaalt én platvloers maakt. Het is net als een anagram met uitleg erbij.
Daarbij; zijn jullie engelstalig? Is jullie gedachte in het engels?

Wat een onzin zeg, alsof je niets in het engels zou kunnen laten zetten omdat je niet engelstalig bent of in het Engels denkt...

Hierboven gaat iemand iets in het 'elfs' zetten. Ik neem aan dat zij geen Elfs spreekt of denkt.. dus dan zou het wel weer kunnen?

Ik vind het een leuk idee! Ik ben overigens wel benieuwd hoe het 'los' van elkaar uitziet..

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:51

Daar ben ik het hartstikke mee eens Nagini.
Ik heb nu 3 verschillende talen op m'n lichaam staan!
Sorry maar die mening die gegeven is door Huertecilla vind ik dit keer echt helemaal nergens op slaan. Je kan ook tever gaan...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:08

Nagini schreef:
Wat een onzin zeg, alsof je niets in het engels zou kunnen laten zetten omdat je niet engelstalig bent of in het Engels denkt...

Jij víndt het onzin.
Dat is jouw goed recht.
Ik vínd het simplistisch om er tekst bij te zetten; dit is een vreemde taal te doen; nog incorrect ook.
Maar goed, zoals ik al eerder opmerkte; ´ik ben een dlonken dolfijntje´ in chinese lettertekens is helemaal in en onder de streep is het helemaal *\o/* want de verschillende facetten maken de diamant én de breedste basis maakt de hoogste top.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:12

Afbeelding <3

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:16

HC, hoe vreemd kan Engels in een tijd als dit nog zijn? Is me nogal wat anders dan Chinees of Japans ja.
Die spelfout daargelaten.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:18

Sow, lef! Ik zou het zelf nooit laten doen, maar ik vind het WEL heel mooi :j Heet dat niet aquareltattoo? Had je er een speciale bedoeling mee/betekenis achter?

@Nagini, ik spreek het Elfs inderdaad niet, maar ik kan de letters als ze gebruikt worden om ermee in een taal die ik wel spreek te schrijven wel lezen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:22

Ja, dat begrijp ik :j was ook maar een voorbeeld :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:26

Huertecilla, als je tegen de verengelsing van de samenleving bent, dan moet je daar maar een topic over openen op NM maar hier niet commentaar geven op de keuze van mensen die ervoor kiezen om een tattoo in het Engels laten zetten. En dan? Zijn zij aan jou verantwoording verschuldigd? Wij hebben toch ook niet gevraagd waarom jouw vriendin die vreemde bloemen/kronkels/wat het ook zijn heeft laten tattooëren die schijnbaar nergens voor staan? Leven en laten leven, maar jij bent in mijn ogen gewoon mensen puur voor het plezier de grond in aan het stampen. Ga dat lekker ergens anders doen.

En ja, het is een discussieforum, je mag je mening geven in dit topic, maar waarom vraag je het bij 1 persoon wel (en dan nog op een behoorlijk stomme manier ook) terwijl er hier 100 andere mensen zijn met tattoos in het Engels, Frans, Latijn en zelfs Elfs? Het is ontzéttend vermoeiend als je in een topic waar het gezellig is en mensen elkaar goed advies geven iemand hebt die constant nare opmerkingen komt geven en die heel duidelijk een discussie wilt starten in een topic dat puur informatief bedoeld is. Ik denk dat ik echt niet de enige ben die hier moe van wordt.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:27

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:27

Poess91 schreef:
Ik heb nu 3 verschillende talen op m'n lichaam staan!

Dat is jouw goed recht, maar maakt het nog niet tot een groot goed in absolute zin.
Al staat jouw hele lichaam vol als een toren van Babel, dan blijft dat persoonlijk en wordt het geen bewijs voor iets anders dan dat.

Ik vind tekst simplistisch en in de macht ervan wanneer in een voor de drager vreemde taal. De uitzondering, in míjn ogen, betreft calligrafische kunst (in de eigen taal) zoals de arabische calligrafie.

Het mooie van beeldende kust zoals tatouages kunnen zijn is in mijn ogen het meer kunnen uitdrukken buiten het gelimiteerde van geschreven taal. Om exact dezelfde reden vind ik op het lijf ontworpen tattoos ook meerwaarde hebben boven plakkers uit een boek.

Overigens opvallend dat er zo agressief gereageerd wordt op een mening over tekst en dit helemaal afwezig blijft wanneer iemand inkleuren ordinair zegt te vinden. Toch geheel hetzelfde.

Citaat:
Sorry maar die mening die gegeven is door Huertecilla vind ik dit keer echt helemaal nergens op slaan. Je kan ook tever gaan...

Ja zeg, het zou verboden moeten worden!
Net als tattoos volgens anderen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:30

Afbeelding

_/-\o_

Perfecte illustratie van waar ik op doel.

Bedankt!

Daar kun je in ´zien´ wat je synapsmassa daarvan maakt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:30

Er wordt zo agressief gereageerd omdat dit de zoveelste keer is dat jij je mening stelt als een wet of waarheid en dat is ontzettend vermoeiend en irritant. Het kan misschien onbewust zijn, maar je stelt je op alsof jij en jouw mening beter zijn dan de onze en alsof jouw opvatting van kunst en tattoos de enige ware is. Je probeert discussies op te starten waar het niet nodig is en het is wel alsof je het gewoon leuk vindt om mensen tegen je in het harnas te jagen. Ben je nu blij dat we allemaal in de verdediging schieten en je je er weer uit kan praten met een paar grote woorden?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:39

Hmm geloof dat ik het niet helemaal volg hier :')

Even wat anders, ik wil zelf graag een tattoo laten zetten :j (wat kwam ik anders in dit topic doen :') ) Ik heb littekens op mijn enkel en arm, maar wilde vragen of je daar een tattoo overheen kunt zetten?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:40

Groot maar vooral woorden die amper meer in de Nederlandse taal gebruikt worden. En nee HC je hoeft nu niet iets in de trant te zeggen van : ik ben blij dat ik jou hersens kan verrijken met woorden. Dat heb je al te vaak gezegt en je valt aardig in herhaling.

Daarbij waarom jaag je constant mensen tegen je in het harnas. Ookal zet ik een Tattoo van een hoop paardenstront op m'n lichaam. Mijn lichaam en mijn keus :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:41

MyLittleLove schreef:
Hmm geloof dat ik het niet helemaal volg hier :')

Even wat anders, ik wil zelf graag een tattoo laten zetten :j (wat kwam ik anders in dit topic doen :') ) Ik heb littekens op mijn enkel en arm, maar wilde vragen of je daar een tattoo overheen kunt zetten?

Dat hangt er denk ik vooral vanaf hoe groot je litteken is en hoe dik het littekenweefsel is. Denk dat je best even langs kan gaan bij een shop, want volgens mij kan je zoiets alleen maar laten beoordelen in real life door iemand die er veel van weet :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:42

Okee bedankt. :j Ja het zijn zeg maar smalle lijntjes, maar ik wil niet dat als ik daar een tattoo laat zetten dat er een ontsteking oid komt. Maar dan ga ik deze week even langs de shop :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:43

Yasmine schreef:
Er wordt zo agressief gereageerd omdat dit de zoveelste keer is dat jij je mening stelt als een wet of waarheid en dat is ontzettend vermoeiend en irritant.

Je bepaalt zélf wat het effect is van wat ik schrijf :)*
Sla het gerust over. Je kan het zelfs automatisch negeren als je jouw synapsen niet wil laten prikkelen.
Is voor veel mensen heel prettig om niet geconfronteerd te worden met dat ze niet weten wat ze niet weten; dat er meer is. Dat maakt geloof zo succesvol.

Ik ben gék op taal, met name het spelen ermee, het oprekken van de grenzen ervan. Het blijft echter een hoogst geformaliseerde uitdrukkingsvorm. Afbeeldende kunst biedt veel meer mogelijkheden en omdat een tattoo op een levend lijf is, is dat nóg uitgebreider.
Daarom vind ík een tekst tatoueren een gotspe, als een Ferrari als boodschappenauto, maar ook dat is vaker het geval dan sportief gebruik.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:44

Ik zou zeggen ga langs de shop. Ik zou het eerlijk gezegt ook niet weten :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:45

Huertecilla schreef:
Yasmine schreef:
Er wordt zo agressief gereageerd omdat dit de zoveelste keer is dat jij je mening stelt als een wet of waarheid en dat is ontzettend vermoeiend en irritant.

Je bepaalt zélf wat het effect is van wat ik schrijf :)*
Sla het gerust over. Je kan het zelfs automatisch negeren als je jouw synapsen niet wil laten prikkelen.
Is voor veel mensen heel prettig om niet geconfronteerd te worden met dat ze niet weten wat ze niet weten; dat er meer is. Dat maakt geloof zo succesvol.

Ik ben gék op taal, met name het spelen ermee, het oprekken van de grenzen ervan. Het blijft echter een hoogst geformaliseerde uitdrukkingsvorm. Afbeeldende kunst biedt veel meer mogelijkheden en omdat een tattoo op een levend lijf is, is dat nóg uitgebreider.
Daarom vind ík een tekst tatoueren een gotspe, als een Ferrari als boodschappenauto, maar ook dat is vaker het geval dan sportief gebruik.

Als jij het al niet op die manier schrijft dan is er ook geen kans dag wij het zo interpreteren en dus dat effect er van komt :)*

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:45

Oeh die aquarelachtige tattoo is gaaf! Alleen iets te abstract wmb, moet wel direct kunnen zien wat zoiets is :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:46

Ik heb zelf 2 universitaire diploma's, waarvan één in taal- en letterkunde (Engels en Frans, maar dat vind je vast afschùwelijk hè!) en de andere met grote onderscheiding, dus je moet mijn "synapsen" niet prikkelen, dankjewel. :)* :)* Maar proficiat, je hebt voor de duizendste keer het topic weer naar je eigen persoon getrokken!

Laten we weer lekker verder on-topic gaan.

Mylittlelove, als het niet diep en reusachtig is, dan kan het denk ik wel prima. Heb al van veel mensen gehoord dat ze het lieten doen :j
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 04-08-13 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt