[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:14

Persoonlijk vind ik bruin VEEL mooier dan blond bij jou xDonja.
Maar komt misschien ook omdat het nu winter is en dat er meer bij past :)

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:08

Dankjewel xDonja! Bruin staat jou echt super !! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:56

Is zelf ombre verven een beetje te doen of niet? Ik ben nu rood maar wil donkerbruin met een hele subtiele ombre. Als het nog een beetje rood lijkt vind ik dat niet erg overigens. Iemand die er ervaring mee heeft? Ik dacht zelf dat het een kwestie is van eerst donkerbruin verven en vervolgens touperend van onder naar boven wat ombrespullie aanbrengen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:14

Ik heb het ook zelf gedaan en niet eens touperend oid. Gewoon een beetje verdeeld over de onderkant, expres ietwat ongelijk maar wel zorgen dat het aan de linker en rechterkant van je gezicht op dezelfde hoogte zit. Half uurtje laten intrekken, als je het net donkerbruin geverfd hebt misschien ietsjes langer dan een half uurtje, en klaar :j Ik kreeg geen rare verkleuringen oid

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:43

Wat lief van jullie, bedankt <3

xDonja : ik vind bruin ook mooier staan bij jou! :j Maakt je heel zacht en vrouwelijk vind ik :)

Ombre heb ik nog nooit zelf gedaan, daar kan ik helaas niets over zeggen Bizzybijtje

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:17

Bizzybijtje schreef:
Is zelf ombre verven een beetje te doen of niet? Ik ben nu rood maar wil donkerbruin met een hele subtiele ombre. Als het nog een beetje rood lijkt vind ik dat niet erg overigens. Iemand die er ervaring mee heeft? Ik dacht zelf dat het een kwestie is van eerst donkerbruin verven en vervolgens touperend van onder naar boven wat ombrespullie aanbrengen?

Als je rood haar hebt gehad heb je wel kans dat het geblondeerde er oranje uit komt te zien, daar moet je wel rekening mee houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:34

Ik wil het niet zover blonderen dat het echt zo licht wordt, eerder een paar tinten lichter zodat het wel natuurlijk lijkt. Maar dat is dus ook hetgene waar ik me een beetje zorgen over maak. Denk dat ik maar
gewoon de kapper lastig ga vallen

EdIt: Ik was overigens van plan om er eerst een 4.0 of 5.0 overheen te gooien om de roodtint wat te neutraliseren. Zou het dan alsnog oranje uitslaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:57

Nou ja zoals ik al zei is het bij mij gewoon gelukt, ook van rood naar donkerbruin naar ombre. Heb overigens niet eens een assige bruin gepakt, volgens mij zelfs eentje met best wat rood erdoor

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:29

4.00 kan wel echt bijna zwart uitslaan. Bij mijn werd op precies die manier wel oranje achtigw ombre, maar dat vond ik toen juist wel leuk :)

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:32

xMayo en xDonja, ik vind bruin jullie allebei goed staan!

Zo, ik ben weer van haarkleur gewisseld :+ Mijn roze haar was inmiddels al van felroze naar pastelroze, naar een beetje peach en naar oranje met wat roze strepen verkleurd :+ Vond het vandaag tijd voor een andere kleur, helaas zie je veel van de wat donkerdere roze overblijfsels er nog wel door heen
Afbeelding

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 06:25

Wat was dat roze mooi zeg! Ga je het opnieuw in een andere felle(re) kleur verven?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:10

Mooie kleur Kelly! Vond dat roze ook echt heel erg gaaf staan. Vind het echt leuk dat je daar het lef voor hebt (zegt ridder schijtebroek) :o

Ik vind het altijd zo leuk om veranderingen in je kapsel aan te brengen. Dan krijg je meteen een heel andere look.
ik ben nu ook alweer aan het verzinnen wat het hierna wordt. :+

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:09

Ik weet het nog niet, misschien dat ik ooit weer een gekke bui heb en het besluit blauw te verven of iets dergelijks :+ Maar voorlopig geef ik mijn haar even rust.

En Frummels, ik had dat in het begin ook hoor, toen vond ik het al heel extreem toen ik besloten had een beetje rood over mijn bruine haar te gooien :+ Maar toen dacht ik een keer van, ach wat zal het, ik ontkleur mijn haar en gooi er felrode verf in. En nouja, als je die stap 1x zet is het niet zo moeilijk meer om het nog eens te doen. Als het niet mooi uit pakt moet je gewoon je haar veel wassen, de meeste kleuren vervagen best hard dus dan kan je er zo weer wat nieuws in doen :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:51

Ik heb een vraag :)

Ik heb mijn haar rood geverfd 3 weken geleden, maar na 2 dagen was het in de punten al vaal. Nog een keer geverfd, maar hetzelfde verhaal. Wat doe ik verkeerd? Bij de aanzet is het nu mooi dieprood, zoals het hoort, en in de punten is het echt oranje/koperachtig/blond, het ziet er niet uit :') Moet ik het eerst ontkleuren voordat de kleur wil pakken ofzo? Het is hiervoor al vaak geverfd, met name blond en bruin. Van mezelf ben ik donkerblond

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:54

Dat komt omdat je punten al beschadigd zijn door het eerdere verven en daardoor is het verzadigd en neemt geen kleur meer op. Meer verven of ontkleuren gaat denk ik niet werken. Je moet het of maar zo laten of de dode/beschadigde punten er af knippen :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:46

Ik ben juist net naar de kapper geweest. En misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar met punten bedoelde ik zeg maar echt 3 cm vanaf de aanzet :+ alleen waar je normaal uitgroei krijgt is het de juiste kleur, de rest van mijn haar is nu een vreemde koperachtige kleur.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:50

Waarschijnlijk komt dat dus door het vele verven. Je uitgroei (ik neem aan dat deze uitgroei er voor het verven zat) neemt de verf nog goed op, is mogelijk een andere kleur dan het geverfde deel haar. Het geverfde stuk is een andere kleur dan je uitgroei en al eerder geverfd en mogelijk daardoor verzadigd.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:54

Hmm ja, dat klinkt wel logisch!
Is er nog iets anders aan te doen dan eraf knippen? Ik geloof niet dat ik dat durf :D

Edit: of jullie moeten leuke korte kapsels voor krullend haar weten haha.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:25

Proberen om het roder te houden met semi-permanente verf van manic panic of directions. Zo hield ik mijn rood altijd mooi, 1x in de week maskertje in mijn haar gemengd met directions en door mijn conditioner ook wat directions. Verder als je ontevreden bent zou ik terug gaan naar je kapper als dit al was toen je er vandaan kwam.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:17

Ja dus wel wat ik zei :) dan kan je of je haar helemaal kort knippen, maar meer is er niet aan te doen.
Hoe ziet het er uit? Want misschien is het nog wel gewoon mooi. En je kan idd wat rode verf door je conditioner doen elke dag, of elke week rode verf van manic panic of directions erin. Maar je zal wel gewoon veel moeten verven om het rood te houden. Rood is gewoon een rot kleur. Ik heb m'n haar ook knalrood gehad, dat bleef 2 weken mooi en dan was het vervaagd en lelijk. Maar bij jou gaat het er denk ik nog sneller uit?

Ik had mijn haar ook een half jaar wit en nu weer middenblond, mijn eigen kleur. Maar ik merk ook dat het echt steeds lichter aan het worden is. Dat heb je met vaak geverfd of gebleekt haar :(

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:54

Frummels schreef:
Nu ik niet meer in kleur wilde variëren ben ik maar voor een pony gegaan haha.
Vind het zelf erg leuk, maar vriendje vindt het vreselijk. Doet hem aan zn moeder denken zegt ie. :n
Vanmorgen waren we bij zijn moeder op de koffie en ze konden er beiden maar niet over ophouden dat ze het niet leuk vonden staan en dat mijn oude kapsel leuker was. Ik werd er een beetje moe van dus ging maar lekker onbeleefd op mijn telefoon zitten spelen. Toen kreeg ik zelfs nog even te horen dat ik er met dit kapsel d-o-m uit zie. En bedankt -O- ;(
En nu ben ik niet de meest zelfverzekerde persoon op deze aardbodem, dus ik loop nu al sinds we thuis zijn met een staart in mijn haar en mijn pony met een speldje naar achteren. :(
Wou dat ik eens wat meer Sch**t kon hebben aan zulke opmerkingen.

Anyway, omdat ik het zelf dus wel leuk dacht te vinden, even een foto (sorry hij is in z/w komt van mn fb pagina) :
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... c66bc5b030

-Normaal post ik niet echt, maar dit kon ik toch niet laten-

Toen jij de vorige keer een rechte pony had laten knippen, vond ik het zo mooi dat ik er toen zelf 1 heb laten knippen! Ik vind het je superleuk staan. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:03

Eowyn: wat leuk! En dankjewel, heel lief van je.. :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:27

Wow wat zitten er hier een paar haarverf experts bij zeg! Ik lees al een tijdje stukjes mee en ik ben altijd verbaasd hoe veel jullie zelf durven en doen.

Nu heb ik een vraagje met betrekking tot highlights. Normaal laat ik ze altijd bij de kapper zetten, maar ben nu een beetje blut. Heb sowieso te veel geld in mijn haar zitten door de haarextensions, dus mag er niet meer te veel geld aan uit geven. Nou beginnen mijn higlights aan de bovenkant een toch wel erg uit te groeien.
Toen kwam ik dit tegen op internet. De zelf highlights maker van L'oreal.
Heeft iemand daar ervaring mee? Of überhaupt met het zelf zetten van highlights?

En is het slechter voor je haar om ze zelf te doen dan bij de kapper?

Ik wil alleen het deel boven op en aan de zijkant een beetje bijkleuren. Aan mijn extensions zal ik dus niet echt zitten.

Thanks alvast voor de reacties!

Ps. het gaat om deze verf: http://www.loreal-paris.nl/haarkleuring/preference-glam-highlights/02-blond.aspx

Edit: Frummels ik heb met verbazing de reacties van je vriend en schoonmoeder op jouw kapsel gelezen.
Ik vind het juist erg leuk!! Zit er nu zelf over na te denken of ik na mijn extensions niet zoiets wil :D
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 21-10-14 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:31

Simbaa, toevallig heb ik die gisteren zelf gezet met L'Oreal Glam Highlights! Is heel gemakkelijk, alleen ik heb het niet zo netjes gedaan omdat ik geen strepen wou, maar mijn haar is er over het algemeen wel lichter geworden en dat was mijn bedoeling :) Ze zijn nu in de aanbieding bij de Etos, 10 euro ipv 16 :)

Ik zal vanmiddag even een foto plaatsen!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:35

xDonja schreef:
Simbaa, toevallig heb ik die gisteren zelf gezet met L'Oreal Glam Highlights! Is heel gemakkelijk, alleen ik heb het niet zo netjes gedaan omdat ik geen strepen wou, maar mijn haar is er over het algemeen wel lichter geworden en dat was mijn bedoeling :) Ze zijn nu in de aanbieding bij de Etos, 10 euro ipv 16 :)

Ik zal vanmiddag even een foto plaatsen!

Wow wat toevallig dat je dat gedaan hebt! En ik zag inderdaad dat ze in de aanbieding zijn, alleen hebben ze hem helaas niet bij mijn etos. Ga straks even naar de stad (als het ooit nog ophoudt met regenen :') )

Ben benieuwd naar je foto! :D

Edit: Was je haar van te voren al een keer gehighlight?