Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:02

Annerieke_ schreef:
Verder idd kruiden ed is niet goed voor mij (hou er niet eens van Tong uitsteken). Veel chocola geeft bij mij ook direct veel gasvorming en uit eten resulteert ook in een avondje toilet

dat heb ik dus ook Ja chocola zorgt idd ook voor veel klachten. En laat ik daar nou net zo gek op zijn Scheve mond
probeer het nu gewoon niet meer te eten in de hoop dat ook mijn klachten verminderen Lachen

morgen dagje winterefteling.. pillenvoorraad maar weer mee.. Gisteren na het werk ook weer heel veel last van krampen en diaree. Echt zo stom, ik werk in de zorg, toch vaak wel wat stress (en daarbij kan ik me heel druk maken Bloos ) en na het werk zit ik stadaard zowat de hele avond op het toilet. 'gelukkig' zit ik ook nog op school (doe werken/leren) en werk ik maar 24 uur. Zo'n 3 dagen in de week heb ik het dus op z'n ergst..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:39

_Micha_ schreef:
Had je perce een diagnose nodig Kytha, want mijn huisarst heeft ook gezegt dat ik PDS heb maar neem aan dat die hypnotherapie daar dan geen genoegen mee neemt of wel?

Heb je die diagnose van de dokter ook niet nodig zodat de verzekering deze behandeling(en) verzekert?

_Micha_ schreef:
Flosje: ik heb ook wel dat ik zoiets heb van het maakt mij niet uit of mensen denken dat ik me aanstel maar het is wel knap lastig als ik met mensen ergens ben ik MOET naar de wc en dat begrijpen ze dan niet, of dat ik iets niet mee kan doen en ze dat ook niet snappen.

Ik heb vanaf de basisschool al maagklachten gehad en was daardoor vooral op de middelbare school veel ziek en ging met veel dingen niet mee of vroegtijdig naar huis omdat ik ziek werd. Op mijn 17e gingen deze klachten een beetje weg, door een behandeling, maar toen kreeg ik last van PDS. En begon hetzelfde verhaaltje weer. Ik heb dus al veel mensen moeten teleurstellen en veel onbegrip gevoelt, omdat mensen denken dat ik me aanstel. Daar trek ik me nu gewoon niets meer van aan. Ik ga me niet meer schuldig of ellendig voelen door die mensen. Daar ben ik echt klaar mee.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:40

amigootje schreef:
gisteren nog gesprek met huisarts gehad, wat is het toch eigenlijk een muts... ze weet denk niet half hoe
vervelend het is, tja zeg ze doodleuk, leer er maar mee leven. zo er is het niet Boos!

Wat ze zegt is wel waar. Je moet ermee leren leven en omgaan.

Ik ben nu ruim 4 jaar verder. En eigenlijk heb ik niet eens ontzettend veel veranderd. Toen wel wat dingen gelaten. Maar ondertussen doe ik gewoon mijn dingen.
Ik heb nog weleens een aanval, maar kan niet zo goed plaatsen waardoor dan. Dus daar leer ik maar mee leven zoals ze altijd zeggen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 13:04

Het is ook helemaal waar dat je er mee moet leren leven, want ze hebben er gewoon geen werkend medicijn voor.
Denk ook niet dat dat er ooit zal komen eigenlijk. Hardstikke vervelend en ik vind het ook vervelend, maar daar verander je niets aan. Vind het wel fijn dat ik hier wat met mensen kan kleppen die je wél volledig begrijpen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:09

Ik hoef er trouwens niet echt dingen voor te laten die ik graag doe.
Al ga ik zelden uit eten ofzo, maar zo spannend vind ik dat niet.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:24

_Micha_ schreef:
Het is ook helemaal waar dat je er mee moet leren leven, want ze hebben er gewoon geen werkend medicijn voor.
Denk ook niet dat dat er ooit zal komen eigenlijk. Hardstikke vervelend en ik vind het ook vervelend, maar daar verander je niets aan. Vind het wel fijn dat ik hier wat met mensen kan kleppen die je wél volledig begrijpen.

tuurlijk snap ik dat ik er mee moet leren leven, doe ik al geruim 1,5 jaar. maar toch, beetje begrip van een huisarts is nooit weg,

En idd fijn om hier te kleppen met jullie. Nooit eerder dit topic gezien Bloos

krijg de laatste tijd gelukkig wat meer grip op van waar het vandaan komt qua eten en drinken.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:54

Ik heb ook een spastische darm.. het vervelende inderdaad is dat er geen medicijn is of iets dergelijks.. Daarom vind ik het ook voor mezelf moeilijk te begrijpen.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:10

Het is ook een raar iets, soms gaat het dagen goed, en dan is het weer een week fout... wat ik dan eet is in die week is eigenlijk enkel maar droge rijstenwafels. En val ik ook af, en dan vragen mensen of ik ben afgevallen,en hoe ik dat doe... tja.. hoe leg je dat uit ? Bloos

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:54

Hier ook iemand die hiermee klungelt Haha! .

Ik heb hier nu pepermunt olie staan, maar iemand enig idee in welke dosering je zoiets zou moeten nemen? Paar druppels?
Iemand het ook al geprobeerd?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:50

pepermuntolie heb ik nog nooit geprobeert Tong uitsteken

ik was laatst zo stom om niet naar het toilet te gaan toen ik last kreeg van mijn buik. Dus niet direct aandrang, maar wel beetje buikpijn...nou, ben die nacht ruim 2 uur wakker geweest No Cheer dat doe ik dus niet weer, haha.

@Kytha, echt gek op chocola ben ik niet haha Tong uitsteken maar ik vond nog een chocoladeletter...Haha!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:00

@LDRD: wat heb je dan voor pepermuntolie, staat er geen dosering op? Het is toch wel om in te nemen, hoop ik? Ik had ergens capsules gevonden, daar stond ook uitleg en dosering bij. Zomaar pepermuntolie nemen zou ik niet doen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:16

zou ik ook niet doen nee, teveel zal ook niet goed zijn Knipoog

ander vraagje...hebben jullie ook als je darmen goed dwarsliggen hoofdpijn? Op de site van de PDSB staat dat je er ook hoofdpijn van kan krijgen, alleen het wil er op de 1 of andere manier niet bij in mijn hoofd Tong uitsteken en van piekeren wordt je niet zo vrolijk..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:09

Kytha schreef:
Annerieke_ schreef:
Verder idd kruiden ed is niet goed voor mij (hou er niet eens van Tong uitsteken). Veel chocola geeft bij mij ook direct veel gasvorming en uit eten resulteert ook in een avondje toilet

dat heb ik dus ook Ja chocola zorgt idd ook voor veel klachten. En laat ik daar nou net zo gek op zijn Scheve mond
probeer het nu gewoon niet meer te eten in de hoop dat ook mijn klachten verminderen Lachen

Als ik weer last heb van verstopping drink ik vaak juist warme chocolademelk! Binnen een uur kan ik dan naar de wc! En tis nog lekker ook! Haha! Dus ondanks de klachten, wil het bij mij juist ook wel eens helpen!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:48

Annerieke_ schreef:
zou ik ook niet doen nee, teveel zal ook niet goed zijn Knipoog

ander vraagje...hebben jullie ook als je darmen goed dwarsliggen hoofdpijn? Op de site van de PDSB staat dat je er ook hoofdpijn van kan krijgen, alleen het wil er op de 1 of andere manier niet bij in mijn hoofd Tong uitsteken en van piekeren wordt je niet zo vrolijk..

Ja, dan heb ik onwijs hoofdpijn er bij, ben ik dan ook echt niet gezellig voor mijn omgeving, elke geluid dat
er maar is, irriteert me dan onwijs... Dan kan iedereen beter ze mond houden, zelf het tikken om de laptop
is heel irritant dan.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:29

Ik heb er nooit hoofdpijn bij eerlijk gezegd. Heb wel eens hoofdpijn maar niet vaker dan de gemiddelde mens, geloof ik!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:02

Jibbel schreef:
Als ik weer last heb van verstopping drink ik vaak juist warme chocolademelk! Binnen een uur kan ik dan naar de wc! En tis nog lekker ook! Haha! Dus ondanks de klachten, wil het bij mij juist ook wel eens helpen!

verstopping heb ik zelden, meestal diaree.. Scheve mond
misschien werkt chocola gewoon laxerend ofzo? Tong uitsteken

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:13

Def schreef:
Ik heb er nooit hoofdpijn bij eerlijk gezegd. Heb wel eens hoofdpijn maar niet vaker dan de gemiddelde mens, geloof ik!

Ik had dit niet moeten zeggenn Verdrietig
Zit gelijk de hele avond met barstende koppijn Gestoord

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:30

Ik heb wel migraine maar dat staat er naar mijn idee los van. Ik heb gelukkig ook een soort van omgekeerde spastische darm, ik hoef namelijk niet meer naar de wc :P Maar ik vind het altijd zo lastig uitleggen waarom ik zo vaak ziek ben.. En ik heb er vooral last van als ik sochtends wakker wordt, jullie ook?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:59

ik meestal 's avonds ;)
nu weet ik ook waarom ik hoofdpijn heb, komt helemaal niet van de pds. Ik heb heel veel meegemaakt (moeder overleden in 2007 en nog wel wat dingetjes) en doordat ik nu geen stress meer hoef te hebben (vorige week rijbewijs gehaald) komt de psychische klap nu pas écht zeg maar

Ik heb inderdaad ook migraine, maar dat bedoelde ik niet ;)

@ Krips: als ik echt last van mijn darm heb zou ik willen dat die omgekeerd zat :P

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:05

Krips schreef:
Ik heb wel migraine maar dat staat er naar mijn idee los van. Ik heb gelukkig ook een soort van omgekeerde spastische darm, ik hoef namelijk niet meer naar de wc :P Maar ik vind het altijd zo lastig uitleggen waarom ik zo vaak ziek ben.. En ik heb er vooral last van als ik sochtends wakker wordt, jullie ook?

Dan heb ik hetzelfde als jij :P ik kan echt dagen soms niet na de wc, maar voel de drang wel constant, erg vervelend, maar met Movicolon moet ik wel bijna elke dan maar dan nog voelt het niet fijn.
En idd ik wordt ook elke ochtend wakker met een dikke buik en erg veel pijn, 'vroeger' werdt ik wakker en stond gelijk naast mn bed, maar nu kom ik geregelt te laat omdat ik door de pijn niet uit bed kan komen, erg vervelend...

Edit;

Ik heb vorige week speciale thee gekocht voor een goede stoelgang en een zak lijnzaad, ik wou het even goed aanpakken haha, heeft idd goed geholpen, in samenwerking met 3 blikjes redbull dan weer niet aan te raden haha, wel een opluchting erna haha.. :o :o

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:28

Ik moet morgen naar internist.
Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben :j

Mn buik is vandaag weer van streek, als dat morgen ook zo zou zijn, zou dat dan in mn voordeel werken zeg maar?
Ik bedoel dan te zeggen dat ze je niet weg sturen en zeggen dat je dr maar mee moet leren leven? is al paar keer gebeurt namelijk :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:49

Tja, misschien voelen ze dan eens iets zeg maar..
Ik ging op t laatst mezelf niet meer opmaken om er maar slecht uit te zien. Zo van, er is echt iets aan de hand...
Dat helpt ook niet natuurlijk, als ze niets vinden, vinden ze niets.
Er wetenschappelijk benaderd dan he..(wij weten wel beter)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:51

Okee :)
Jij was ook naar een internist gegaan zei je toch? is daar echt iets concreets uit gekomen? :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:56

Ik ben ook bij een internist geweest, die mij door verwees naar de maag lever darm arts.
Ik heb 1x een maagscopie gehad (en dat was voor mij genoeg pff) en 3x endoscopie. Niets uitgekomen, behalve erg onrustige darmen.
Daarna nog eens een nieuwe techniek op me uitgeprobeerd, cameraatje ingeslikt en die filmt je hele lichaam door. Volgende dag komt ie er gewoon weer vrolijk uit. Kwam ook niets uit, maar is een veel fijnere techniek dan de endoscopie. Dus als je de kans krijgt altijd daarom vragen!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:04

Ooh okee. dat is wel handig om te weten. :)
Ja heb ook onderzoek gehad, maar weet eigenlijk niet hoe zo'n onderzoek heet :o
Gingen ze met zo'n sapje door je lichaam heen, en konden ze mee kijken met een camera. is dat wat je bedoelt met een endoscopie?