Marchador schreef:Hallo,
Ik ga misschien een heel rare vraag stellen.
Afgelopen dinsdag is er bij mij fibromyalgie vastgesteld door de reumatoloog.
Ook zijn mijn slaapklachten besproken en hiervoor heb ik wat pilletjes gekregen zodat ik meer rust zou moeten krijgen en uitgeruster wakker wordt.
De reumatoloog heeft mij doorverwezen naar een reumaconsulente en ik moet hydrotherapie doen.
Misschien van belang, ik ben 22 jaar.
Nu had ik vandaag contact met arbeidsbegeleiding van mijn werk, die het eigenlijk heel raar vonden dat er fibromyalgie is vastgesteld. "Op deze leeftijd kan je namelijk geen fibromyalgie hebbben of krijgen."
Zo was hoe dit mij verteld werd.
Daarom dachten deze beste mensen dat ik HPU zou hebben, dit leek hun waarschijnlijker, want nogmaals fibromyalgie kan het echt niet zijn.
Komt iemand dit van jullie bekend voor?
Ik was min of meer 'blij' dat er iets vastgesteld was, dan weet ik wat er gaande is en wat ik er aan doen kan. Maar nu komt een andere arts met heel iets anders.
http://www.hpupatientenvereniging.nl/
Hier staat ook een test die je kan doen en zelfs een urinetest kan je daar aanvragen, mocht je aanleiding daartoe hebben of het uit willen sluiten omwille van je bedrijfsarts. (heb geen verstand van HPU, weet dus niet of het wat is, maar het is de site van de patientenverening dus ik neem aan dat het wel ok is)
Ik hoor volgende week of ik de ziekte van Bechterew heb, of 'alleen maar' fibromyalgie.