ADD??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:05

gister begonnen met de ritalin, nu ben ik nog aan de lage dosering dus ik merk er weinig van. Vraagje: gaan door die ritalin dan ook de voordelen van het hele add gedoe weg, denk:
U kunt zich zeer goed inleven in andere mensen
U bent zeer creatief.
U bent erg gedreven in zaken die u interesseren.
U gaat graag een uitdaging aan.
U geeft niet op als iets uw interesse heeft gewekt
U heeft een zeer scherpe intuïtie
U heeft een groot inzicht in het menselijk brein

Ik las hierboven trouwens alle symptomen, nou, werkelijk, ik heb ze echt echt állemaal. Alles gewoon! Vreselijk toch..

Ik vind het wel een beetje rottig, die ritalin. Voel me er niet helemaal goed bij, en mijn zus zegt de hele tijd 'hé junkie' (ritalin is een harddrug volgens haar, en ik kan het daar wel mee eens zijn)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:49

Ritalin is geen harddrug, het is wel een stof uit de amfetamine-familie, maar dan moet je ook wel even kijken naar hoeveelheden he Knipoog

Het is goed dat je de ritalin rustig opbouwt, dat is erg belangrijk Ja Geef het een kans, als je op een bepaald moment het gevoel krijgt 'niks gaat lekker, niks gaat goed' ga dan na of dat een reboundmoment zou kunnen zijn Knipoog

Mijn ervaring tot nu toe is dat mijn leuke trekjes niet verdwijnen van de Ritalin trouwens, ben nog steeds lekker gek en soms impulsief Ja Intuitie doet het nog prima, en mijn gedrevenheid bij interesse is ook niks minder geworden

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:37

@shadow; maar dan zou ik het uberhaupt niet op het i'net zetten Knipoog maar ik snap je opmerking hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:36

Mijn psychiater wil graag dat ik Strattera ga proberen, dus moet maar eens bellen met mijn verzekering...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:13

Rock schreef:
Mijn psychiater wil graag dat ik Strattera ga proberen, dus moet maar eens bellen met mijn verzekering...

Wat is zijn motivatie daarvoor Rock? Ben er wel benieuwd naar, het is dan wel geen stof die onder de opiumwet valt maar er is veel minder van bekend dan van methylfenidaat Lachen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:05

Ik ga zo naar een intake voor de cursus 'hoe om te gaan met' . Ben erg benieuwd of en hoe ze iets voor mij kunnen betekenen. Heb nog steeds geen medicijnen omdat ik er te heftig op reageer. Behandelaar was het daar mee eens. Alleen gaat het totaal niet goed op het werk dat is een beetje jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:16

Alwiene schreef:
Rock schreef:

Wat is zijn motivatie daarvoor Rock? Ben er wel benieuwd naar, het is dan wel geen stof die onder de opiumwet valt maar er is veel minder van bekend dan van methylfenidaat Lachen

Ik heb een beetje problemen met rebounds en ik vergeet vaak om m'n nieuwe dosis in te nemen. Nou zou ik natuurlijk ook voor Concerta kunnen gaan, maar het punt is dat ik het ook 's avonds eigenlijk nodig heb, en dan is Concerta uitgewerkt.

Strattera slik je eenmaal per dag, en dat werkt dan na een tijdje 24 uur per dag. Geen rebounds meer, etc.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:51

Concerta 's avonds aanvullen met Ritalin zou dan toch ook een optie kunnen zijn?

Overigens zijn mij van Concerta wel verhalen bekend van mensen die wel degelijk rebounds ervaren door de dag heen omdat ze op de een of andere manier de stof toch niet gelijkmatig genoeg opnemen. Hoe dat met strattera zit heb ik eerlijk gezegd geen idee van Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:20

Strattera is natuurlijk weer een hele andere stof. Ik vroeg naar de rijvaardigheid, en strattera is in dat opzicht veiliger Lachen

Maar goed, ik heb dus met methylfenidaat behoorlijk last van rebounds... Dus iets anders proberen sta ik wel voor open Ja

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:43

Rock schreef:
Strattera is natuurlijk weer een hele andere stof. Ik vroeg naar de rijvaardigheid, en strattera is in dat opzicht veiliger Lachen

Maar goed, ik heb dus met methylfenidaat behoorlijk last van rebounds... Dus iets anders proberen sta ik wel voor open Ja

Heb vandaag Wellbutrin XR voorgeschreven gekregen, is behoorlijk vergelijkbaar met strattera als ik het zo lees. Ook maar 1 keer per dag innemen, minder piekerig dan Ritalin, en werkt op 2 manieren ipv 1 manier zoals Ritalin. Voordeel t.o.v. strattera volgens mijn arts wordt het gewoon volledig vergoed zolang hij het maar niet voorschrijft al een middel om te stoppen met roken Clown
Zou dat misschien ook wat voor jou kunnen zijn? Heb er natuurlijk nog geen ervaring mee nu, ga morgen beginnen Lachen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 17:00

Ja over die rijvaardigheid....
Rijden jullie allemaal gewoon auto/motor/scooter etc??

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:24

na heel veel moeite auto... zonder medicijnen overigens

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 17:30

Ja ik heb dus ook gewoon mijn rijbewijs en heb met 18mg gewoon auto gereden (ze werkte toch niet) maar nou begin ik overmorgen met 36 en ga eerste dag sowieso niet rijden maar ben er dus wel benieuwd naar...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:43

Ik rij brommobiel, met Ritalin alleen de eerste dag niet. Ga morgen met Welbutrin beginnen en dan moet ik weer even opletten Ja

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 18:41

Ja daarom begin ik ook express weer vrijdag met de hogere dosering omdat ik dan vrij ben.
Maar jij hebt er dus geen last van in het verkeer?

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:42

ik rij ook gewoon, gaat prima hoor Lachen (hooguit betere concentratie Knipoog)

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:58

Ik rij ook gewoon met 36mg Concerta in mn donder. Heb er totaal geen last van...

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:58

Tja dat was voor mij een van de argumenten om niet medicatie te gaan proberen.
Ik moet voor mijn werk dus dagelijks autorijden, maar als medicatie mijn rijvaardigheid beinvloedt, beinvloedt het ook de uitvoering van mijn werk. Hoewel medicatie de uitvoering van mijn werk ook weer positief kan beinvloeden als ik me beter kan concentreren.

Maandag uitslag van de verkorte IQ en aandachtstesten. Eens kijken wat mijn psych ervan zegt..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:55

Hoewel ik niet kan autorijden (geen rijbewijs) is dat dus ook o.a. de rede dat ik geen medicijnen gebruik.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 19:51

Ik heb zitten lezen. Als mensen die AD(H)D hebben concerta gebruiken en hun rijbewijs willen halen krijgen ze een test waarbij hun reactievermogen wordt gecontroleerd. Bijna iedereen krijgt dan gewoon bevoegdheid om het rijbewijs te halen.

Vandaag dus met hogere dosering begonnen en dus ook geen auto gereden zelf maar had prima gekund. Voel me totaal niet anders qua reactie.
Heb alleen even een half uurtje me gammel gevoeld en toen zag ik wit volgens mijn moeder. En heb een half uurtje gloeiende wangen gehad haha... Verder alles rustig. Weet niet echt of ik nu veel verschil merk maarja zou ook wel heel veel zijn als dat meteen de eerste dag al is....

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:11

Één van mijn oppaskindjes heeft ook ADD.

Hij is 6, en alsie in z'n eigen wereldje zit dan moet ik echt heel goed opletten watie doet en waar die is. Ik moet sowieso goed opletten, maarfen.

Ik ken 2 verhalen over hem waar ik zelf van ben geschrokken, beide kwamen ze door z'n ADD. Ik behandel 'm niet anders dan anderen, maar het is wel een heel lief kind. Echt niets mis mee! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:19

Ik ben gisteren weer naar de psycholoog geweest. Moest van die testen maken enzo. Alleen toen was het consult bijna voorbij en er was 1 test en die hoefde niet per se zei ze, want jij hebt toch alleen maar last van concentratieproblemen he? en niet van stemmingswisselen ed. Dus ik zei nou ik heb daar wel degelijk last van(ik had bij mn intakegesprek zo'n lijstje meegenomen met kenmerken en aangestreept waar ik last van had en dat zijn er 24 van de 26), dus toen schrok ze een beetje en liet ze me die test meteen toch maar invullen.

Maar ik had echt zoiets van ik heb dat toch duidelijk aangegeven bij mijn intakegesprek :S.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 16:33

Pfff desiree dat schiet ook lekker handig op....
Ik kreeg bij de uitslag van mijn onderzoek ook nog dat die man mijn dossier op moest zoeken en vroeg waarvoor ik er ook al weer was.. ADD toch?

Ik voel me op het moment echt zwaar verrot.
Ben gigantisch gammel. Heb totaal geen honger (zit na drie happen vol) en heb echt het gevoel dat ik wankel.
Is sinds vrijdag met buien... En vrijdag ben ik 36 i.p.v. 18 mg gaan slikken. Vrees dus dat het daardoor komt....
Voel me dus echt goed beroerd...
Verder merk ik nog steeds geen voordelen dus het liefst zou ik meteen weer stoppen maar of dat helpt...

Daarnaast heb ik met het koudere en nattere weer meer last van mijn gewrichten. Mijn nek zit vast en mijn ellebogen werken ook niet helemaal meer mee...

Verder zit ik verder ook nog niet zo makkelijk...
Tis druk met mn opleiding, ik werk veel de laatste tijd en nou is ook nog mijn opa opgenomen in het ziekenhuis na een tia gehad te hebben... De ene kant van zijn gezicht hangt en hij kan amper uit zijn woorden komen waardoor hij heel gefrustreerd raakt.
Zijn vriendin is er net uit en die ligt in een verpleeghuis met als gevolg dat ze elkaar niet kunnen zien..
Nou hebben ze beide honden dus die zitten nu alletwee bij mijn pa en ma. Daar zitten nu dus 4 honden (hebben er zelf ook 2) en die hebben het dus ook gigantisch druk. En naar mijn opa gaan, en naar zijn vriendin en dan nog die honden. Ook chaos dus.

Zit er dus even helemaal doorheen....pfff sorry maar moest het even kwijt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:49

LauLau, heb jij je arts al gebeld? Bijwerkingen tot daar aan toe maar ik vind dit behoorlijk heftig klinken. Geen eetlust had ik ook heel sterk van de Ritalin, maar het gevoel van gammel zijn en wankelen vind ik niet fijn klinken
Ook apart dat je nog steeds geen werking merkt.

Misschien toch eens overleggen of je wat anders mag proberen?
Ik zit nu op dag 5 van de Wellbutrin en verdomd ik heb vandaag voor het eerst na een half uur geen koppijn meer gekregen. Verder rust in mijn hoofd Ja Wordt niet meer gek van mezelf Nagelbijten / Gniffelen Het lijkt er dus op dat het eindelijk wat begint te doen Haha! Die 5 dagen waren een regelrechte ramp trouwens, was inmiddels niet meer aan mijn oude 'ik' gewend dus werd nogal gek van mezelf Nagelbijten / Gniffelen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:16

Nee ik kijk het even aan...
Het zijn meer vlagen waarbij ik me zo beroerd voel. Daarnaast heb ik normaal al heel snel een gammel gevoel als ik niet geregeld eet. Ik dwing mezelf nu dus ook om te eten ook al heb ik geen honger...
Maar ik kijk het nog een dagje of twee aan en dan ga ik wel weer bellen...