Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. De verpleegkundige was in de veronderstelling dat ik de dag ervoor al geopereerd was en van haar mocht ik mn bed uit om mezelf op te frissen (wastafel) en naar t toilet te gaan. Kreeg ik de volgende dag van de hoofdzuster op mn kop... had nog helemaal niet gemogen! Oeps... (maar ik blij natuurlijk). Zat de eerste dag op 40-50 graden in zo'n slede, 's avonds op 60 graden en de dag na de operatie zonder problemen op 90 graden.
Mag in huis al zonder kruk lopen, hoop dat snel die laatste kruk definitief weg mag. Mag dan weer autorijden van mn verzekering, dan weer een stuk mobieler. De vermindering van mn spieren valt me heel erg mee, kan nog geen verschil zien (ook wel een speklaagje
). Nog wel wat vocht in mn knie, merk ik als ik buig, dan komt er zo'n 'ei' aan de buiten-zijkant. Hadden jullie daar ook last van?
Waarom kon dat nou bij mij niet zo gaan? 

Maar, ik heb natuurlijk ook best lang met een dikke knie gelopen. Dus daar was het duidelijk te zien dat er nog vocht in zat.

ProudJustify schreef:Sorry, niet het hele topic doorgelezen, maar hebben jullie allemaal de
voorste kruisband gescheurd? Heb namelijk zelf 29 december mijn achterste gescheurd
en heb nu fysio, mag niet rijden, maar wel beperkt sporten omdat de spieren in mijn
bovenbeen sterker moeten worden om de functie van de kruisband op te vangen. Nu sportte
ik al minimaal 3 keer per week en reed ik 5 keer per week paard en heb ik het idee dat mijn
beenspieren al vrij sterk zijn en heb er dus een beetje een hard hoofd in dat dit de oplossing
gaat zijn....
Alleen een achterste kruisbandreconstructie doen ze niet graag.
MandyR schreef:Dat is wel lang al. Mag je niet of durf / wil je niet?
) dat duurde 4 weken. Na de operatie zat iik er met 5 maanden weer op, eerst 2x per week heel even, en dat steeds opbouwen. Ik heb een Arabier met wie ik voor kniegedoe fanatiek trainde en wedstrijden reed. Meneer vond 1 week rust wel leuk maar daarna werd hij stront vervelend (ook al stond hij elke dag met andere paarden een paar uur in het land dus hij kwam er wel uit) Gelukkig is een vriendin van mij hem toen gaan rijden/trainen en dat ging zo goed dat ze in een paar maanden van de B naar de M1 met winst zijn gereden en ook springen ging succesvol op condour als "ukkie" tussen de grote paarden.
Ze heeft met haar ouders overlegd, is komen kijken/rijden en het was wederzijdse liefde op het 1e gezicht tussen haar en mijn monster. Afstand tussen dorp Djoni en stal waar paardje stond was te groot om elke dag te doen dus na goed overleg mocht hij verplaatst worden. Nu staat hij sinds november afgelopen jaar op een superstal bij Djoni en het gaat heel goed met hun samen. Ik ben gister nog wezen kijken en ben helemaal blij met deze constructie! ProudJustify schreef:Voorste is idd heel veel over te vinden en doen ze ook
veel sneller dan de achterste
Als mijn voorste was gescheurd hadden ze idd ook een reconstructie gedaan,
maar nu bij de achterste doen ze dat liever niet i.v.m. slagingskans van de operatie
en de lange revalidatie.......