Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:19

Robin__ schreef:
Dat bedoel ik dus ook duidelijk te maken
als ik zeg, gaat je niks aan, dan gaan ze doordringen dat ik het moet laten zien, en ze zijn wel zo dat ze dat me arm vastpakken en me mouw omhoog doen...

En daar ga jij nog een gesprek mee aan? Lips are sealed
Zo laat je je toch niet behandelen? Je bent niemand een verklaring verschuldigd hoor!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:23

Ik begrijp het wel hoor, alleen mijn beste vriendin weet het, en ze wilt het ook altijd zien Vork
maar zij steunt me echt zo goed, echt Super.
ik zou als ik haar was me ook doodongerust maken

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 09:42

ik heb het afgelopen donderdag ook aan een van mijn vriendinnen verteld.ik liep er al een halfjaar mee rond en ik moest het iemand vertellen.(wel over msn,want ik het kan het echt niet over mn lippen krijgen) ik hoop maar dat zij het niet doorvertelt want dan hang ik

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 15:32

anne_fury schreef:
ik heb het afgelopen donderdag ook aan een van mijn vriendinnen verteld.ik liep er al een halfjaar mee rond en ik moest het iemand vertellen.(wel over msn,want ik het kan het echt niet over mn lippen krijgen) ik hoop maar dat zij het niet doorvertelt want dan hang ik

Daar moet je echt niet aan beginnen! Aan dingen via msn vertellen, bedoel ik. Zeker nu je in een periode zit waarbij gevoelens uiten heel belangrijk voor je is. Als je nu gaat leren dat via MSN de gemakkelijkste weg is, praat je over een paar jaar nog steeds alleen maar via MSN en durf je mensen niet aan te spreken als je met iets dwars zit, alleen via MSN of een smsje ofzo. Probeer juist face to face te praten, dat is uiteindelijk veel fijner dan via MSN.
Probeer openbaar voor je 'gebrek' uit te komen aan je vriendin. Als je echt het woord 'snijden' of 'automutilatie' niet over je lippen kan krijgen, praat dan met haar, schrijf het op een briefje en geef dat. En ga daarna verder met praten, maar dan hoef je dat woord niet in je mond te nemen en praat je toch.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:19

Helaas, ik heb het donderdag ook weer gedaan Verdrietig Vertel later nog wel eenkeer het verhaal, wil er lievr nu nog niet over hebben, het is allemaal nog zo vers.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:31

Ach gut browny

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:33

Jodie, als je je verhaal kwijt moet
je weet he Lachen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:25

Ukkiee schreef:
anne_fury schreef:

Daar moet je echt niet aan beginnen! Aan dingen via msn vertellen, bedoel ik. Zeker nu je in een periode zit waarbij gevoelens uiten heel belangrijk voor je is. Als je nu gaat leren dat via MSN de gemakkelijkste weg is, praat je over een paar jaar nog steeds alleen maar via MSN en durf je mensen niet aan te spreken als je met iets dwars zit, alleen via MSN of een smsje ofzo. Probeer juist face to face te praten, dat is uiteindelijk veel fijner dan via MSN.
Probeer openbaar voor je 'gebrek' uit te komen aan je vriendin. Als je echt het woord 'snijden' of 'automutilatie' niet over je lippen kan krijgen, praat dan met haar, schrijf het op een briefje en geef dat. En ga daarna verder met praten, maar dan hoef je dat woord niet in je mond te nemen en praat je toch.

ik heb het ook geprobeer om het haar in gewoon echt te vertellen i.p.v via msn. maar het lukt niet.
ik dacht telkens : en nu ga je het vertellen! maar het lukt niet.bovendien ik wilde haar humeur ook niet verpesten.daar zit ze denk ik niet op te wachten.maar als ik haar weer zie dan weet ze het dus dan begint ze er misschien zelf over.ik zou echt niet weten wat ik namelijk moest zeggen..(schaam schaam)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:18

Anne_fury ik snap je. Ik heb zelf ook dat ik makkelijker dingen over msn vertel.
Maar kom op, probeer sterk te zijn, probeer er toch eens in het echt over te praten!
Je zult merken dat het veel meer oplucht om "in het echt" te praten dan over msn. Ja

Met mij gaat het op het moment btw heel goed. Lachen Ik heb gister een goed gesprek gehad met mijn ex, wel 2 uur gebeld. Ik heb nog steeds niet (nu bijna een week) geautomutileert, en hij is ontzettend trots op me. Haha!
En hij wil me een kans geven, alleen nog niet nu. Scheve mond

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:21

Nou dinniej, ik ben trots op je hoor!! Haha! dat je ondanks die poedersuiker waar je in zit je toch niet automutileerd!! Haha!

Bij mij gaat het vandaag nogal mis, m'n beste vriendin is vandaag 4 maanden dood en ik ben er gewoon echt ziek van geworden... en tjah.. kan mezelf nu niet bepaald tegenhouden Nagelbijten / Gniffelen

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:22

Dat snap ik. Knipoog Heel veel sterkte.
Misschien helpt het om een vriendin op te zoeken ofzo?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:25

iedereen zit op school Knipoog

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:04

@dinniej: ik ben nogal in een vertel bui de laatste tijd Clown 3 mensen weten het nu...en dat wil ik ook graag zo houden.ik heb gezegd dat ze het niet door moesten vertellen.en dat zouden ze gelukkig ook niet doen.maar het domme is.ik heb het allemaal op msn gezegd...

ik had vanmorgen afgesproken om samen naar school te fietsen.van tevoren had ik (weer over msn Clown ) vertelt wat er aan de hand was.nou ik zat half te janken op de fiets.ik kon bijna geen woord uitbrengen.tot zover de poging om het in het echt te vertellen.geen succes dus.ik denk ook dat zij het ook niet echt gezellig vond.lekker slim ben ik Clown

maar vandaag heb ik het nog niet gedaan.gelukkig.ik had vandaag gym...dus ik ben mijn gymspullen gelukkig 'vergeten'

sorry voor het lange l*ul verhaal Bloos

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:26

Robin__ schreef:
Bij mij gaat het vandaag nogal mis, m'n beste vriendin is vandaag 4 maanden dood en ik ben er gewoon echt ziek van geworden... en tjah.. kan mezelf nu niet bepaald tegenhouden Nagelbijten / Gniffelen

Stel dat er 'iets' is na de dood, denk je dat die vriendin er nu gelukkiger van wordt als ze jou zo ziet? Ook al is het moeilijk, probeer jezelf te beheersen. En als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor iedereen om je heen die écht om je geeft, ook al is dat misschien niet zo duidelijk.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:27

Ik weet zeker dat ze er niet blij mee zou zijn nee...
maar, ik weet niet, kan t gewoon niet tegenhouden... Scheve mond

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:10

Natuurlijk wel. Vertrouw op jezelf! Als je steeds tegen jezelf blijft zeggen dat je het niet kan, ga je daar zelf in geloven en lúkt het je ook niet. Natúúrlijk kan je jezelf beheersen en bewijs het aan jezelf! En als je dat dan één keer is gelukt, zul je voelen hoe trots je bent op jezelf. En eer die stap eenmaal is gezet, is het een stuk makkelijker om er helemaal vanaf te komen.

In principe is automutileren gewoon een verslaving. Door de pijn komt er een stofje vrij in je hersenen die verdooft. Het werkt dus als een verdovingsmiddel. En niet alleen met drugs, maar ook met dit kun je te ver gaan, omdat je zo verdooft bent, dat je je eigen grenzen niet meer kent. Dus stop er helemaal mee, dat is het beste.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 07:25

een verslaving??
misschien dat het daarom zo moeilijk is om er mee te stoppen.want ik probeer wel te stoppen maar het lukt maar niet..
ik blijf het maar doen..en dat is best wel k.l.o.t.e Bloos

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:42

Ik herken het Anne! (ik neem aan dat je zo heet? Bloos )
Ik kon er ook nooit mee stoppen.
Inmiddels dus wel, gisteravond een week geleden heb ik het voor het laatst gedaan. Maar bij mij komt het omdat ik nu een heel duidelijk doel voor ogen heb om het niet te doen.
Misschien zou het bij jou ook helpen om zo'n doel te vinden? Maarja, dat vinden is natuurlijk niet makkelijk. Nagelbijten / Gniffelen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:57

ja ik heet zo Knipoog
wat voor een doel heb jij dan

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:12

nou ik heb het vandaag in het echt met iemand erover gehad.
het gesprek ging best goed moet ik zeggen Bloos ik heb niet eens zitten huilen. het lucht enorm op. Lachen

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:24

Wat goed! Haha!
Echt knap van je! En het lucht meer op dan over msn he?

Mijn doel is mijn vriend die het een week geleden heeft uitgemaakt terugkrijgen. Hij heeft het namelijk uitgemaakt omdat ik hem depressief maakte. En het automutileren had daar veel mee te maken. Lachen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:01

goed doel Lachen

ik wou dat ik er ook een had Boos! maar mijn leven lijkt zo doelloos op het moment Bloos!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 23:07

Jouwe ook al...
Prada is het enigste beste in me leven..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:05

Ik heb een paar mensen leren kennen hier op bokt.. en hun zijn degene die mij hier houden, ik geef om hun nog zoveel meer als vrienden die ik op school ken nzo.. Scheve mond

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:28

ken je die mensen niet in het echt dan ?

bij mij gaat het nogal slecht op het moment.slechte cijfers..en ik heb wel vriendinnen maar dat zijn geen echte.dus die ga ik echt niet vallalles vertellen enzo...

*zucht* ik wou dat ik nog een kind was ..Lachen toen was ik nog zo zorgeloos...