Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:56

Zoo en weer een ronde kiezen trekken achter de rug :+ Volgende keer mijn verstandskiezen en dan beugelen :P

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:47

Wat zijn de risico's van zo'n operatie eingelijk?
Mijn orthodontist zei dat je op sommige plaatsen ( zoals lip) ongevoelig kunt worden maar dat er verder geen waren.
Nu las ik dat het ook je stem/zang zou kunnen veranderen.
Is dat zo?

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:14

Ik hoop het niet, want als ik al die berichten lees durf ik niet meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:59

Nou mijn afspraken voor de beugel kunnen gewoon blijven staan :D De verstandkiezen moeten er nu nog uit, maar dat kan ook als ik de beugel al heb :D Volgende week dus naar de ortho als voorbereiding en de week erop de beugel :P

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:06

Candymarilyn schreef:
Mijn orthodontist zei dat je op sommige plaatsen ( zoals lip) ongevoelig kunt worden maar dat er verder geen waren.
Is dat zo?

Serieus?
Als dat zo is maakt dat het allemaal even anders. :\
Ik heb juist voor de operatie gekozen vanwege mijn opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:14

Ach, op internet lees je de ergste horrorverhalen.. Ik zou het de arts vragen.. :j

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:21

Ik ben afgelopen Woensdag ook maar weer naar de kaakchirurg geweest,heb de laatste tijd echt weer last van mijn kaken..

De kaakchirurg gaat er nu voor zorgen dat ik op gesprek moet komen bij de arts van het VGZ,en hopen dat ze dan wel alles vergoeden.. toch vreemd dat ze de beugel niet wilden vergoeden,maargoed..zelf betalen is echt geen optie..
Volgens mijn kaakchirurg is het bij mij echt hartstikke nodig,zeker met de klachten die ik heb.. kan ik misschien over 10 jaar niet eens meer normaal eten..

Ook moet ik naar de tandarts,gaan ze een soort bitje aanmeten voor snachts? Een bitje wat me kaken naar voren houdt,zodat mijn kaakspieren rustiger blijven ofiets..
Ik ben erg benieuwd allemaal..

Aan de ene kant wil ik heel graag dat ze wat gaan doen,eindelijk een mooi gebit en geen rare vorm van gezicht,en aan de andere kant denk ik van jezus.. zolang met een beugel enzo..en dat op mijn leeftijd haha!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:30

saskia, kijk wel of je voor dat bitje wel verzekerd ben bij mij moest ik dat nl zelf betalen, en het hielp bij mij niet :n had hem in 4dagen kapot omdat ik nogal erg klem :=

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:31

Candymarilyn schreef:
Is dat zo?

mss in verband met een andere tongligging dat je daaraan moet wennen, maar verandering van de stem lijkt me heel vreemd, aangezien je stembanden ergens anders liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:11

Nou ik krijg volgende week dinsdag mijn beugel! Eerst kwam het me niet goed uit ivm tentamen, maar toen ik belde of het verzet kon worden zou het pas mei worden... Dat duurt me te lang met al die gaten nu in mijn mond :+ Dus dinsdag beugelbekkie ;)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:31

fijn relaxed :j kun je echt beginnen aan het hele traject :j

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:43

Het moment is daar, ik ben beugelloos. Jammer is wel dat ik volgens mij verschrikkelijk veel gaatjes heb tussen mijn kiezen waar ik niet bij kon met poetsen, maar goed.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:15

Nou ben vandaag weer bij het UMC geweest bij de dhr. Rosenberg. Ik wordt over 3 maanden geopereerd aan mijn boven en onderkaak. Ook worden mijn verstandskiezen eruit gehaald. Ik moet alleen voor die tijd wel bij een psycholoog zijn geweest. Hij wil zeker weten of ik het wel allemaal aan kan.

Nu gaat het eindelijk gebeuren. Na een hoop gezeur van de verzekeraar en heb nu al meer dan een jaar slotjes. Zie er wel enorm tegen op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:18

En de verzekeraar gaat nu wel accoord?

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:34

Ja anders zou het ook niet door gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:23

Nee pcies ;) Maar omdat ze eerst steeds niet wouden vergoeden toch? Dat was jij toch waarbij de verzekering zo moeilijk deed?

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:58

Relaxed schreef:
Nee pcies ;) Maar omdat ze eerst steeds niet wouden vergoeden toch? Dat was jij toch waarbij de verzekering zo moeilijk deed?

Ja klopt dat staat er ook bij in mijn bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:30

De ortho heeft gister iets tussen mijn kiezen gezet om ruimte te maken? Heel irritant, kan haast niet kauwen :+ Moet tot dinsdag blijven zitten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:29

Voelt het nu al weer wat beter Relaxed? Of nog steeds heeerrrlijk pijnlijk? :P

edit: typo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:41

Nou sinds dinsdag zit de beugel er dus in, dus nu doet mijn hele mond zeer incl mijn wangen aan de binnenkant :P Het draad zit er nog niet eens helemaal doorheen, volgende week maakt ie alles vast, dus dan zal het nog meer afzien worden :P
Ik moet ook met elkastiekjes gaan werken :( Dat lijkt me dus echt niks, doe je je mond iets te ver open, knappen ze er zeker weer uit.. Nou ja, zien wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:18

Oeh.. Ja dat gevoel weet ik me nog heeel goed te herinneren geloof ik :P Echt het gevoel dat er tientonners tegen je tanden aan drukken of er aan hangen ofzo. Of ze samen knijpen :P

Elastiekjes valt opzich wel mee. Ze knappen geloof ik niet vreselijk snel. 't is alleen super naar met eten :P Hangt er heerlijk brood aan enzo ;)

(zusje had ze ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:22

Haha vind eten nu al een ellende :P Alles blijft er achter/tussen/onder zitten :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:56

Ik mag er ook aan gaan geloven. Op advies van mijn kaakchirurg, wordt mijn naar achter staande onderkaak echter niet naar voren geplaatst, maar beide kaken worden gekanteld.
Volgens hem heb ik zo verminderde kans op 'terugval', dat mijn onderkaak dus weer terug naar achteren verschuift. Daarnaast heb ik alle drie van de meest voorkomende technische problemen: smalle kaak, hoge kaakhoek en nog iets, maar daar kan ik even niet opkomen.

Misschien een tip voor anderen: mijn logopedist (via school krijg ik deze gratis aangeboden) vertelde dat de stand van mijn kaken in de hand is gewerkt door mijn manier van praten en slikken. Hij adviseerde mij hier voor de operatie iets aan te doen (door middel van logopedie), weer omdat de boel anders in no-time weer terug kan zakken.

Bij mij worden er trouwens acht kiezen getrokken, vier verstandskiezen (heb er al twee gehad) en de kiezen (links & rechts, boven & onder) naast mijn snijtanden. Helaas duurt het nog even voor ik de volgende stap kan nemen (overige kiezen & gaan beugelen), omdat mijn chirurg (Jovanovic in Alkmaar) nogal een drukbezet man is.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:42

Nou mijn operatiedatum staat vast en dat is 15 juli.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:43

Vandaag weer naar de orthodontist geweest.
Gelukkig kreeg ik van hem te horen dat de risico's eigenlijk wel meevallen. (Oef!)
2 Juni heb ik trouwens een afspraak met de kaakchirurg. (spannend!)
Mijn orthodont hoopt dat ik deze zomer al geopereerd kan worden, maar hij vreest er voor aangezien de afspraak met de kaakchirurg pas 2 Juni is en hij het eigenlijk al in April/Mei had willen hebben.