ben jij DONOR of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: ben jij DONOR of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:43

Ja maar X_Hardc0re_ als jij nou morgen verbrandt, dan hoef jij dus ook geen donorhuid?
Of als je weet dat je zonder donororgaan zowiezo doodgaat? Dan vind je het nog steeds ranzig?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:44

X__Hardc0re_ schreef:
Ik weet het niet beetje makkelijke beslissing om dat nu zo te zegge terwijl ik kern gezond achter me pctje zit thuis.

Als je dood onder de auto ligt is het te laat om een beslissing hierin te nemen. Clown

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:14

Ag wat maakt het uit wel donor of geen donor ik ben het in ieder geval niet.
En ieder ze eigen mening.
En of ik nou daalijk dood lig tegaan onder een auto en in eens een orgaan nodig heb heb ik geen keus misschien denk ik daarna er wel anders over.
Maar nu in ieder geval niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:24

Zo is dat, maakt ook helemaal geen drol uit Koe Koe Koe Stoom uit je oren

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:25

Voor mensen zoals jij mogen ze wat mij betreft de regel invoeren: niet geven? Doei, doei

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:28

nou nou, zo kan ie wel weer hoor IkbenEllen...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:29

Ik ben geen donor, ik vind het onnatuurlijk. Ga je dood? Dan ga je dood. Als ik de mogelijkheid zou krijgen om een donororgaan te krijgen, zou ik dat ook meteen weigeren. Geef dat ding maar aan iemand die onnatuurlijk wil zijn.
Oftewel: iedereen moet z'n eigen boontjes maar doppen. We leven allemaal al lang genoeg, en er zijn al teveel mensen op deze aardbol. Van mij hoeft het leven niet nóg meer verlengt te worden. Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:32

casperrr schreef:

Sorry, ik wijk in deze niet van mijn mening af, heb dit ook al een aantal keer gezegd in dit topic.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:33

Redrumfox schreef:
Ik ben geen donor, ik vind het onnatuurlijk. Ga je dood? Dan ga je dood. Als ik de mogelijkheid zou krijgen om een donororgaan te krijgen, zou ik dat ook meteen weigeren. Geef dat ding maar aan iemand die onnatuurlijk wil zijn.
Oftewel: iedereen moet z'n eigen boontjes maar doppen. We leven allemaal al lang genoeg, en er zijn al teveel mensen op deze aardbol. Van mij hoeft het leven niet nóg meer verlengt te worden. Knipoog

Prima, echt HELEMAAL niks op tegen! Hier heb ik dan wel respect voor.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:34

IKbenEllen schreef:
casperrr schreef:

Sorry, ik wijk in deze niet van mijn mening af, heb dit ook al een aantal keer gezegd in dit topic.

ik zeg ook niet dat je van je mening af moet wijken, maar je komt nogal té over. Sommige mensen hebben gewoon hun eigen mening, best maar hoef je nog niet zo erg te reageren....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:36

Ik wens niemand dood ofzo hoor? Ik vind gewoon: niet willen geven, dan ook niet piepen als je wat nodig hebt.
En dan ook nog zo'n opmerking als: Ach wat maakt het uit.... Hamer

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:36

Ik deel de mening van IkbenEllen, ik vind het nogal kwalijk dat mensen op deze manier beslissingen nemen over nogal belangrijke zaken. "Boeiuh dat er mensen doodgaan? Daar ga ik nu niet over nadenken."
Ik vind dat je dat soort beslissingen naar eer en geweten moet maken, maar ik zie in zo'n opmerking niet veel van eer, noch geweten.

Redrumfox: jij weigert dus alle vormen van medische hulp?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:37

Ik ben het helemaal met ikbenEllen eens, als iemand zo onverschillig is kan ie net zo goed niet reageren in een topic waar mensen zitten die wel nadenken over hun keuzes.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:38

Shadow0 schreef:
"Boeiuh dat er mensen doodgaan? Daar ga ik nu niet over nadenken."

"Zo lang ik het maar niet ben" Koe

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:38

nee je wilt wel dat mensen het eens zijn met jouw mening, maar zodra een andere een andere mening heeft is het gelijk verkeerd Verward
Ze zegt toch ook niet dat ze geen donor is maar wel wat wilt hebben als ze het nodig heeft? Er zullen heus nog wel genoeg mensen zijn die er zo over denken hoor.
dat heb ik ook, en ik sluit me eigen gewoon helemaal aan bij de mening van Redrumfox....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:42

Dat noem je toch geen mening, over een mening is meestal wél nagedacht.....Dit is gewoon dom in de ruimte l*llen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:44

Nee hoor, de mening van Redrumfox daar kan ik prima mee leven. Als iemand vanuit een bepaalde levensovertuiging niet wil geven, prima, maar die WILLEN over het algemeen ook niet ontvangen.

X__Hardc0re_ schreef:
En of ik nou daalijk dood lig tegaan onder een auto en in eens een orgaan nodig heb heb ik geen keus misschien denk ik daarna er wel anders over..

En hier zegt ze volgens mij gewoon dat ze zelf wel wil ontvangen. Want anders gaat ze de pijp uit. Boos!

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:49

Ik zou best donor willen zijn, maar ik ben het niet.

Ik ben van mening dat je er het best mee kunt wachten totdat je 16 bent ofzo. Natuurlijk word alles anders als iemand uit je omgeving of jouzelf iets overkomt waarbij je een donor nodig hebt, maar nu denk ik er nog niet zo over na. Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:51

Moet je misschien eens doen Knipoog

En dit kun je volgens mij alleen als volwassen persoon voor jezelf beslissen, je kunt wel je wens (whatever that may be) aan je ouders kenbaar maken natuurlijk.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:00

Shadow0 schreef:
Ik deel de mening van IkbenEllen, ik vind het nogal kwalijk dat mensen op deze manier beslissingen nemen over nogal belangrijke zaken. "Boeiuh dat er mensen doodgaan? Daar ga ik nu niet over nadenken."
Ik vind dat je dat soort beslissingen naar eer en geweten moet maken, maar ik zie in zo'n opmerking niet veel van eer, noch geweten.

Redrumfox: jij weigert dus alle vormen van medische hulp?

Grotendeels wel, wanneer ik hoofdpijn heb begin ik niet aan de asperines. Mijn lichaam regelt het zelf wel. Donororganen vind ik ook maar niks, waarom ik daar zo over denk staat in mijn vorige bericht. Ook als ik kanker zou hebben zou ik het gewoon zo laten. Het zijn zware beslissingen, maar ik heb de instelling 'de natuur laat mij ziek worden, laat mij dan maar ziek zijn'. Is misschien een kromme beredenering, maar dit is wel hoe ik erover denk.

Ik ben trouwens absoluut niet tegen het doneren van organen/weefsel etc. , vind het geweldig als iemand de keuze kan maken om een ander te helpen. Ookal ben ik van mening dat het onnatuurlijk is, iedereen moet dit zelf beslissen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:03

Afgod

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:21

IKbenEllen schreef:
Moet je misschien eens doen Knipoog

En dit kun je volgens mij alleen als volwassen persoon voor jezelf beslissen, je kunt wel je wens (whatever that may be) aan je ouders kenbaar maken natuurlijk.

Je kan vanaf je twaalfe het donorformulier invullen.

line_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:25

Toen ik de 'wat maakt het uit' las kwam mijn nekhaar toch ook wel recht hoor.
Hoe durf je zoiets te verkondigen zelfs?
Dat staat in mijn ogen gelijk met de holocaust ontkennen, of zwaar racisme. Het spijt me, maar voor zo'n uitspraak heb ik geen greintje respect en ik kan IkbenEllen dan alleen maar groot gelijk geven.

Onverschilligheid is als het ijs op de polen: het doodt alles! (met dank aan de geachte heer Honoré De Balzac, frans schrijver en een groots filosoof)

echt, ik, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:32

Ik heb ervoor gekozen om wel donor te zijn. Wat mij betreft verplichten ze de burgers gewoon. Of gaan de mensen die weigeren te geven ergens ver onderaan een wachtlijst. Iedereen moet zelf weten of ze iets afstaan we leven in een vrij land. Maar verwacht dan ook niet dat jij wel word geholpen als je in crisis zit. Het is geven en nemen. Maar de meeste mensen nemen alleen maar.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:01

Ik ben nog geen donor, maar wil het wel graag worden. Ik moet alleen nog even met de arts van mijn vader overleggen wat de mogelijkheden zijn aangezien ik een erfelijke bloedziekte heb. Zodra ik dat weet, word ik ook donor en mogen ze van mij alles hebben. Al wil ik mijn ogen wel graag heel houden Bloos