[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:13

Bealy schreef:
Het zijn wel ándere hormonen hè, 't is een ander progestageen.

Ik kreeg zelfs last van afscheiding van melkachtig vocht uit m'n tepels. Maar nogmaals, veel anderen zijn er wel tevreden mee, iedereen reageert weer anders dus gewoon proberen als het je wat lijkt. Lachen

Heb op fokt een heel topic gevonden met ervaringen en daar is het merendeel ook érg positief. Moet zeggen dat ik op deze pil (mg30) ook erg goed reageer, heb voor zover ik weet geen moodswings Haha! , vreetbuien heb ik van mezelf wel geloof ik ROFL, ongi ben ik zelden aangezien ik de pil 9vd10x doorslik zonder doorbraakbloedingen of last Ja.

Morgen toch maar eens bellen met de HA!

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:26

Aedan schreef:
@Bealy: nu je het zegt, sinds ik die nuvaring heb ben ik dikwijls zo emotioneel een wrak, kon bij het minste beginnen huilen. Dacht dat aan andere dingen lag zoals de problemen met Aedan, met mijn ex, examens, ... Maar het is idd begonnen met die nuva ring. Extra reden om te stoppen!

@ storm: ik ga zeker eens informeren naar het spiraaltje. Zag het enkel niet zitten dat je dan je maandstonden niet meer kunt 'regelen'. Maar als ze wegblijven... ideaal Knipoog

Hmm die nuvaring klinkt toch niet zo goed, want ik bén al behoorlijk emotioneel aangelegd geloof ik Lachen Jaa.. spiraaltje heb ik ook over gedacht. Mirena geeft hormonen af he, een koperen spiraaltje voorkomt dat het bevruchte eitje kan innestelen, en daar ben ik dus echt op tegen, dat vind ik dat je het bevruchte eitje, dus kindje, vermoordt. Maar met een Mirena is dat niet zo dan toch, want dat geeft toch hormonen af zodat er niet eens een bevruchting kan plaatsvinden?
Dan ben je dus gewoon 5 jaar niet of nauwelijks ongesteld, dat vind ik eigenlijk ook weer niets, dan denk ik elke maand dat ik zwanger ben haha Lachen Maar dat is meer een kwestie van wennen misschien.. Het valt niet mee om de ideale AC te vinden Tong uitsteken

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:28

Inderdaad Lachen Ben nu aan het twijfelen of ik een zwaardere pil ga halen of eens ga horen voor zo'n spiraaltje. Maar dat moet je laten plaatsen zeker? zie ik dus ook weer niet zitten Lachen

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:30

Ja spiraaltje moet je laten plaatsen, daar kan jezelf niet bij!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:46

Ik kon niet goed tegen de pil, kreeg migraine, soms wel 3 dagen per week. Sinds ik een spiraaltje heb, heb ik nergens meer last van!
Enne, het plaatsen, tja, daar moet je je even overheen zetten, ik heb een vrouwelijke gyn, die kijkt de hele dag in vrouwenfrutjes en de jouwe is echt niet anders dan anderen hoor.
Het was wel even op mijn kiezen bijten maar met 5 seconden is het gedaan.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:14

Als je je pil hebt geslikt, en meteen daarna gaat eten, kan het dan niet zijn dat je pil word meegenomen met je eten en het dus uitpoept?
Of is je pil in die ongeveer 3 minuten al ingewerkt?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:43

Marly,
De pil komt eerst in je maag, daar lost hij op in je maagzuur (zitten enzymen in die het voedsel als het ware 'klein' maken.
In je lichaam zit ongeveer 8 meter darm, en daar gaat al je eten en dus ook de pil doorheen. Door je darmwand heen worden de voedingstoffen uit je eten gehaald en dus ook de pil word opgenomen in je bloed. Al het resterende poep je weer uit.
Je pil kan dus niet meegenomen worden door je eten, en hij is ook niet in 3 minuten ingewerkt.
Je maag doet er ongeveer 3 á 4 uur over om weer leeg te raken na een maaltijd, steeds met kleine beetjes word eten met enzymen door de maagkringspier heen gelaten.
Als de pil in het bloed is opgenomen zorgen de hormonen ervoor dat je geen eisprong krijgt.
Snap je het nu?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:00

Storm76 schreef:
Ik kon niet goed tegen de pil, kreeg migraine, soms wel 3 dagen per week. Sinds ik een spiraaltje heb, heb ik nergens meer last van!
Enne, het plaatsen, tja, daar moet je je even overheen zetten, ik heb een vrouwelijke gyn, die kijkt de hele dag in vrouwenfrutjes en de jouwe is echt niet anders dan anderen hoor.
Het was wel even op mijn kiezen bijten maar met 5 seconden is het gedaan.

hahaha ik heb er ook geen pijntjes bij gevoeld.
het is wel heel onwennig omdat je dit soort dingen niet elke dag doet, maar nadat die erin zit, ben je echt wel blij dat je het hebt gedaan.

ik heb het overigens bij de ha laten plaatsen Haha! Tong uitsteken

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:01

Storm76 schreef:
Marly,
De pil komt eerst in je maag, daar lost hij op in je maagzuur (zitten enzymen in die het voedsel als het ware 'klein' maken.
In je lichaam zit ongeveer 8 meter darm, en daar gaat al je eten en dus ook de pil doorheen. Door je darmwand heen worden de voedingstoffen uit je eten gehaald en dus ook de pil word opgenomen in je bloed. Al het resterende poep je weer uit.
Je pil kan dus niet meegenomen worden door je eten, en hij is ook niet in 3 minuten ingewerkt.
Je maag doet er ongeveer 3 á 4 uur over om weer leeg te raken na een maaltijd, steeds met kleine beetjes word eten met enzymen door de maagkringspier heen gelaten.
Als de pil in het bloed is opgenomen zorgen de hormonen ervoor dat je geen eisprong krijgt.
Snap je het nu?

Ik snap het dankje!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:32

Ik heb nu anderhalve week een spiraaltje, maar toch wel last van veel afscheiding...
Staat ook in de bijsluiter dat dat een bijwerking kan zijn, maar zou het nog weg gaan.
De ene dag is het erger dan de andere...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:18

in de 1e maand ( als ik het goed had) kon het spiraaltje ook nog verstoten worden door je lichaam, pascal.

dus wel goed opletten of het goed blijft zitten, en bij de gynacoloog of ha laten controleren.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:13

ik ga nog op na controle bij de gyn, heb na het plaatsen ook een echo gehad(inwendig) en toen zat hij goed.
Denk iig niet dat mijn lichaam hem aan het verstoten is...
Ik had het nml ook als ik mijn laaste pil nam, dat de afscheiding meer werd...
Misschien juist doordat er minder hormonen in zitten, dat ik hier last van heb...
Mijn gyn vertelde me, dat het uitstoten vaak samen met vreselijke buikkrampen gaat en die heb ik niet... draadjes zitten ook nog oke. dus daar ben ik eigenlijk niet zo bang voor...
Maar mag geloof ik over een week of 4 naar de gyn voor nog een inwendige echo..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:27

een echo heb ik dus nooit gehad.
komt denk ik ook doordat ik deze bij de ha heb laten plaatsen

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:29

Mijn zus heeft hem ook bij de HA laten plaatsen en kreeg idd ook geen echo.
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik hem wel gehad heb, dan kun je toch meteen zien dat ie goed zit, op het voelen vertrouw ik het niet zo..

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:31

Als je de ongesteldheid wilt uistellen moet je de pil dan de hele maand doorslikken of kan je ook midden in de strip stoppen.
Ik ga namelijk 09-08 op vakantie en moet de 7e ongesteld worden en wil dit niet ivm de vakantie. Iemand tips?

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:32

Als je niet ongesteld wilt worden kun je de pil doorslikken. Nadeel is dan wel dat je een hele strip door moet slikken.
Je slaat dus dan als 't ware een keer menstruatie over.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:01

Volgens mij mag je je stopweek eerder inlassen, maar niet langer laten duren...
Naar mijn weten kan je naar 1 1/2 strip gewoon een week stoppen en na je stopweek weer opnieuw beginnen.
Heb dit met mijn laaste strip ook gedaan op aanraden van de HA omdat ik overging op een spiraal, en ik hoefde veder niets geen condoom ofzo te gebruiken.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:16

pascal, de 1e maanden ( volgens mij 3 maand ofzo) heb ik wel gewoon condoom gebruikt.
dan zit je nog in die risico periode.
daarna ben ik ermee gestopt.
veel te omslachtig die dingen

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:31

ik heb even een vraagje,
ik ga morgen op vakantie voor 2 weken en nu kom ik erachter dat ik dus in de 2e week ongesteld moet worden!
nu is mijn vraag kan ik beter de pil 1 week doorslikken (van de nieuwe strip) of gewoon nog een hele nieuwe strip doorslikken?
wat is beter? (ik heb de pil namelijk nog nooit doorgeslikt)

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:32

Bertuss schreef:
Als je niet ongesteld wilt worden kun je de pil doorslikken. Nadeel is dan wel dat je een hele strip door moet slikken.

moet je dan echt persé je hele strip doorslikken?

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:59

Ja, volgens mij is dat wel het beste, maar ik weet niet of het echt moét.

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:04

Bertuss schreef:

Is dat niet heel slecht dan?

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:07

Nee, heeeeeel veeel vrouwen slikken de pil regelmatig door.
Je zou wel eventueel doorbraakbloedingen kunnen krijgen halverwege je tweede strip omdat je lichaam er misschien nog niet aan gewend is, maar dat is per persoon verschillend. 2 strippen achter elkaar kunnen geen kwaad.

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:13

Okee!
Maar ik dacht altijd dat je even een paar pillen doorslikte, en dan een stopweek nam, maar je moet dus de hele volgende strip slikken?

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:27

Dat is in principe wel de bedoeling ja..