fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:33

Hoi allemaal

Schreef een tijdje terug hier al eens dat ik het vermoeden hadt dat ik Fybro heb. Kon door omstandigheden niet eerder naar de dokter maar ben gister geweest. Nanog maar 5 dingen te hebben genoemd van al de klachten begon ze gelijk over Fybro. Mijn moeder en grootmoeder hebben reuma (weet niet of dat er iets mee van doen heeft). Deze dokter neemt gelijk stappen zo moet ik Maandag uitgebreide bloedonderzoeken, Woensdag krijg ik van allerlei onderzoeken van de schildklier tot aan hartfilmpjes. Daarna moet ik naar de Reumakliniek hier in Duitsland. Ook kijken ze opnieuw naar mijn hernia's en whiplash. Ben heel blij dat ik nu eindelijk een serieuze arts heb getrofen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:45

ja dat is goed nieuws wilawander, dat ereindelijk een dokter is die je serieus neemt Ja
succes met je onderzoeken
ik moet 16/2 naar een internist
hoop dat die ook een beetje serieus naar me kijkt, maar mijn huisarts had daar wel vertrouwen in...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:19

nou de reumatoloog belde mij net en ik heb gemeld dat de dagbehandelingen op deze wijze niet gaan werken.
Ik krijg nu bloedonderzoek, nogmaals een kijkje naar mijn schildklier en ik krijg opnieuw een botscan zodat ze kunnen zien of er wat veranderd is,...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:11

sterkte cyntje Ach gut

ik ben flink verkouden
en alles doet me zooo zeer Verdrietig

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:19

Ik moet zeggen dat het met mij de laatste tijd wat beter gaat,... Ik heb wel veel moeite met opwarmen in bed enzo!
Ik lig met fleecepak, dekbed, fleecekleed en kruik op bed Bloos
De pijn is wat minder alleen met de griep was het wel pijnlijk!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:28

ik krijg het ook moeilijk warm in bed Ja
ligt mijn vriend in boxershort te zweten
lig ik daar in pyjama, fleecedeken, pittenkussentje en dekbed op bed Nagelbijten / Gniffelen
"mens, heb jij het niet gigintisch heet?"
Uh.. nee Nagelbijten / Gniffelen

denk dat ik ook de griep heb..
pffff
en het leuke is
het slaat nu op mijn longen
dus ben bang dat ik straks weer aan de prednison zit Scheve mond

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:39

Hihi, dus jullie zijn ook van die koukleumen Haha!
Gelukkig heb ik er in bed geen last meer van, heb de temperatuur van mijn waterbed erg hoog staan nu!
Ik heb vanmorgen een afspraak bij de reumatoloog gemaakt voor begin maart, dus ben zeer benieuwd.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:14

Koud heb ik het ook doorlopend, krijg het gewoon met geen mogelijkheid warm!

Ik krijg nu van de ha een verwijzing voor een pijnkliniek... Nagelbijten / Gniffelen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:17

Wat moet ik verstaan onder een pijnkliniek?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:41

een soort poli voor onverklaarbare pijnen, krijg van de week een folder met wat info...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:00

oh en waar zit die pijnkliniek?

aangezien mijn pijnen aardig overklaarbaar zijn en er nog steeds niet veel ontdekt is,...

Koud, tja nee vaak alleen mijn muishand en soms gewoon ineens overdag vaak. Als ik veel aan het doen ben kan ik het ook gigantisch warm krijgen. Maar in bed dan probeer ik mijn ijsstompjes nog bij mij vriend te duwen maar die trapt er niet meer in helaas Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:35

Lang leve mijn kruik de kat!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:42

Ik kan de kat nooit te lang bij me hebben. Want dan verstijf ik omdat ik het zielig voor hem vind als ik beweeg. Dus die zitten nooit lang bij mij want dan krijg ik er last van,... en op de slaapkamer mogen ze niet komen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:44

Die van mij deinen gewoon mee als ik beweeg. Vind het heerlijk een kat of hond bij mijn voeten.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:48

ja ik heb mijn 2 kittens die ik met de hand heb opgevoed
liggen altijd bij me, ze denken dat ik hun moeder ben
(wat ik dus eigenlijk ook ben Tong uitsteken)
maar die ebwegen ook altijd met me mee
heerlijke kruikjes Ja

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:48

Ik heb een afspraak bij de reumatoloog!!! En nog vrij snel ook, 31e, dacht dat dat veel langer zou duren. En nou maar afwachten wat ze gaat zeggen Lachen
Gister en vandaag heb ik enorm veel laast door die vreselijke koud, damn, mijn handen en voeten zwellen elk willekleurig moment op en al mn gewrichten en spieren doen pijn.
Wat fijn voor je Wilawander!! En sterkte Cyntje Ach gut en de rest natuurlijk ook!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:53

Cyntje schreef:
Ik kan de kat nooit te lang bij me hebben. Want dan verstijf ik omdat ik het zielig voor hem vind als ik beweeg. Dus die zitten nooit lang bij mij want dan krijg ik er last van,... en op de slaapkamer mogen ze niet komen Clown

Mijn kat ging altijd op mijn vaders buik liggen als hij lag te slapen, en geloof mij maar die deinde wat op en neer Knipoog

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:38

Cyntje schreef:
oh en waar zit die pijnkliniek?

aangezien mijn pijnen aardig overklaarbaar zijn en er nog steeds niet veel ontdekt is,...

Koud, tja nee vaak alleen mijn muishand en soms gewoon ineens overdag vaak. Als ik veel aan het doen ben kan ik het ook gigantisch warm krijgen. Maar in bed dan probeer ik mijn ijsstompjes nog bij mij vriend te duwen maar die trapt er niet meer in helaas Clown

Weet nog niet precies waar die zit. geloof in het canisius in nijmegen, als ik meer weet zal ik het zeker melden!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:42

Hihi, mooi ik loop ook al in het Canisius, Radboud en St.Maartenskliniek, woon er vlakbij!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:39

Er is een begin gemaakt. Van de week kreeg ik een ontstoken oog en ben ik naar de huisarts geweest. Ik heb toen ook meteen de stap gezet om mijn extreme vermoeidheid aan te kaarten. De huisarts pakte het heel goed op en zag ook dat ik er echt mee zat volgens mij.
De volgende dag (moest nuchter zijn) bloed laten prikken op van alles (4buisjes bloed armer Tong uitsteken).
Woensdag mag ik de huisarts bellen voor de uitslag. Als er niets uitkomt, gaan we weer verder kijken wat het dan wel kan zijn

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:30

Ik ben inmiddels naar de huisarts geweest. Had een lijst meegenomen, waar alleen maar fibro-verschijnselen opstaan waar ik last van heb.
Helaas, is het woord fibromyalgie niet gevallen in het gesprek.
Huisarts zegt dat ik de draad even kwijt en om die weer te vinden en op te pakken moet ik eerst de regie over mezelf terugvinden. Want nu hebben mijn lijf en bepaalde personen de regie over mij...

Maar hij zou nog bellen met iemand (die mij begeleid met aantal dingen) om ruggespraak te houden en dat is nog niet gebeurd.

Maar afwachten. Ik weet wel dat als ik geen stress/spanningen heb dat het beter met mij gaat. Dus ik weet niet zeker of het fibro is. Ga nog effe verder zoeken op internet nu...

Groetjes
Lin.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:41

Mijn huisarts geloofde in eerste instantie ook niet in fibromyalgie.
Op mijn aandringen heeft hij mij toen wel doorverwezen naar een reumatoloog.
Zij stelde de diagnose fibromyalgie.

Op het moment heb ik echter heel andere klachten. Gewrichten die half uit de kom schieten.
Volgens mijn fysio is dit slijtage van het kraakbeen. Heb ik behalve fibro ook artrose.
De artrose waar/welke gradatie wordt nu onderzocht.
Vanochtend om 8.30 uur zijn er 4 buisjes bloed afgenomen. en om 9.15 uur ben ik radioactief gespoten. Om 12 uur wordt er een skeletscan gemaakt.

Vanwege alle pijn heb ik vorige week mijn paard verkocht.
En daar baal ik ontzettend van.

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:57

luuntje schreef:

Op het moment heb ik echter heel andere klachten. Gewrichten die half uit de kom schieten.Volgens mijn fysio is dit slijtage van het kraakbeen. Heb ik behalve fibro ook artrose.
Vanochtend om 8.30 uur zijn er 4 buisjes bloed afgenomen. en om 9.15 uur ben ik radioactief gespoten. Om 12 uur wordt er een skeletscan gemaakt.

Gaat dat bij jou ook gepaard met heftige krampen, waardoor vervolgens vingers/tenen/etc. scheef gaan staan? Als de spanning weg is, moet je het zelf weer recht duwen Tong uitsteken

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:16

Kom een beetje te laat in dit topic, maar ik heb ook Fibromyalgie al 6 jaar.
Het begon met een aanhoudende pijn in mijn hand en is nu zover dat mijn handen, polsen naar elleboog toe, voeten, enkels, knieen en heupen heel veel pijn doen, loop soms ook slecht en ben een heleboel kracht kwijt, ook ben ik konstant doodmoe.
Alles wat jullie schrijven komt me zo bekend voor van de ongemakken en pijnen tot de huisarts en reumatoloog aan toe.
Ik heb ook wel eens heftige krampen in een teen waarbij ik het idee heb dat die uit de kom is geschoten, na een poosje hevig masseren en duwen schiet die dan weer terug.
Wil graag een beetje mee kletsen over deze rotziekte want van de buitenwereld krijg je niet veel respons, en met anderen die dezelfde ziekte hebben is het toch makkelijker praten jullie delen immers hetzelfde leed.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:29

luuntje schreef:

Op het moment heb ik echter heel andere klachten. Gewrichten die half uit de kom schieten.
Volgens mijn fysio is dit slijtage van het kraakbeen. Heb ik behalve fibro ook artrose.

Ik heb de botscan in 2005 al gehad en ik krijg hem binnenkort weer,... morgen moet ik ook buisjes bloed aftappen Tong uitsteken