[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:29

Ik heb een vraagje:

Ik ben maandag 9 januari geopereerd, toen zijn mijn amandelen verwijderd. Daarvoor heb ik volledige narcose gehad.

Ik had op die zaterdag daarvoor mijn laatste pil van de strip. De huisarts heeft me toen aangeraden gewoon door te slikken en dus te beginnen met een nieuwe strip. Dan zat ik ook niet met een menstruatie na de operatie.

Maargoed, we zijn nu 3 weken verder, en ik voelde me al vrij snel weer goed. Sinds 2 weken heb ik dan ook weer gemeenschap met mijn vriend. Ik had me zo voorgenomen om het in deze cyclus op z'n double dutch te doen, maar de condooms die we hadden gehaald pasten toch niet zoals we hadden gehoopt.

Uiteindelijk (ik weet dat het dom is) ben ik ondanks de narcose, waarvan ik weet dat hij een mindere werking heeft op de volgende cyclus, volledig op de pil gaan vertrouwen. Maar of dit terecht is weet ik dus niet, want ik heb wel tussentijdse bloedingen gehad van het doorslikken.

Ik moet binnen nu en 2 dagen ongesteld worden, maar maak me toch zorgen. Wat denken jullie? Is de kans op zwangerschap na een narcose zo groot? Ook bij het slikken van de pil?

X_Armani_X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:00

Als je je zo zorgen maakt waarom haal je dan niet de morning afterpil als je hier voor naar je dokter gaat en een recept kijgt, krijg je hem vergoed en kan je hem zo bij de apotheek afhalen.
Teminste als dat kan na die narcose maar kan je natuurlijk altijd vragen aan je huisarts.
Maar ik weet niet of dit nog kan je moet binnen 72 uur na dat je sex hebt gehad deze wel slikken anders werkt hij niet meer.
en anders gewoon ff af wachten.
Maar 1 ding als je denkt dat je zwanger bent of het niet zeker weet en een zwangerschapstest wil doen doe dit dan wel bij je dokter die uit de winkel zijn niet te vertrouwen.
Vriendin van mij heeft dit mee gemaakt en die test zei dat ze niet zwanger was maar ze was vaak misselijk en is ze naar de huisarts gegaan bleek dat ze al 4 maanden zwanger was en loopt nou met een kind van 5 jaar.
Dus doe dit dan wel bij je dokter haha dan weet je het teminste zeker

Nou hoop voor je dat het niet zo is succes

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:16

Voor de morning after is het inderdaad te laat. Ik heb die ook al eens gebruikt, dus weet hoe het werkt. Maar ik weet niet of die dan wel goed zijn werk doet, want als de pil dat niet doet, vrees ik voor de werking van de MA...

Ik wacht nog 2 dagen af, en anders ga ik een test doen. Heb er al wel eens eentje uit de winkel gehad, en die deed het gelukkig goed .

Bedankt voor je tips .

X_Armani_X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:24

Ja maar dat weet je nooit zeker op die van mijn vriendin stond ook dat ze niet zwanger was terwijl ze dat wel was al (4 maanden)
Ik zou het risico niet willen lopen dat ik in eens zwanger ben haha

Hermelijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:14

Heeft er iemand hier ervaring met Mirena (hormoonspiraaltje)? Ik ben namelijk nu 19 en ik slik al 4 jaar de pil, en ik begin er een beetje moe van te worden. Steeds maar weer eraan denken, en sinds ik afgelopen maand een beetje stom ben geweest ben ik maar weer eens doordrongen van hoe makkelijk het is dat het fout gaat ermee. Had namelijk in de tweede week van m'n strip lichtelijk diarree en afgelopen weekend heb ik 'het' gedaan zonder condoom... tsja, meer dan afwachten tot 'k ongesteld word kan 'k ook niet doen nu.

Maar goed, ik zat dus te denken aan het spiraaltje. Alles wat ik erover gelezen heb is erg positief, afgezien van dingen als afstoten e.d., maar goed, die kans is niet zo enorm groot geloof ik.
Alle ervaringen zijn welkom, positief of negatief.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:15

Hm, er staan terug in het topic volgens mij al meerdere ervaringen met dit spiraaltje beschreven..
Het is even teruglezen, maar een apart topic mocht niet helaas...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:21

X_Armani_X schreef:
Maar 1 ding als je denkt dat je zwanger bent of het niet zeker weet en een zwangerschapstest wil doen doe dit dan wel bij je dokter die uit de winkel zijn niet te vertrouwen.
Vriendin van mij heeft dit mee gemaakt en die test zei dat ze niet zwanger was maar ze was vaak misselijk en is ze naar de huisarts gegaan bleek dat ze al 4 maanden zwanger was en loopt nou met een kind van 5 jaar.
Dus doe dit dan wel bij je dokter haha dan weet je het teminste zeker

De dokter gebruikt gewoon dezelfde tests hoor! Hij rekent er alleen wat meer voor

_Debbie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:17

Ik heb ook een vraagje;

Kan het zijn dat je pas een aantal jaren later last krijg van de bijwerkingen van de pil?
Zoals bijvoorbeeld dat je aankomt?

Ik ben namelijk ineens in korte tijd heel wat aangekomen terwijl er niets is veranderd..geen ander eetpatroon of wat dan ook.

Heb iemand dit ook meegemaakt bij de pil (slik microgynon 30)?

trisca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:21

_Debbie_ schreef:
Ik heb ook een vraagje;

Kan het zijn dat je pas een aantal jaren later last krijg van de bijwerkingen van de pil?
Zoals bijvoorbeeld dat je aankomt?

Ik ben namelijk ineens in korte tijd heel wat aangekomen terwijl er niets is veranderd..geen ander eetpatroon of wat dan ook.

Heb iemand dit ook meegemaakt bij de pil (slik microgynon 30)?

Hoelang slik je de pil, hoe oud ben je en wanneer kwamen de veranderingen in gewicht( en hoe veel).
In een bepaalde periode is je lengtegroei een beetje aan zn eind en begin je (bijna) altijd in de breedte te groeien, daarom deze vragen..

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:22

Debbie, misschien zwanger?

Net als trisca, de vraag, hoe ben je?

_Debbie_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:41

Morris: Nee ben niet zwanger..zelf 2x een test gedaan en hij is 1x bij de dokter gedaan en 1x bij de internist in het ziekenhuis. dus bijna 4x,wist niet dat een minuut zolang kon duren

Trisca: Zoals ik hierboven al zei heb ik bij de dokter en bij een internist in het ziekenhuis gelopen voor dit probleem.
Alles is onderzocht,schildklier,hormonen,vocht enzo.
Nergens kwam iets uit.
Maar nu ik hier kijk en zie dat veel mensen zijn aangekomen van de microgynon begin ik toch te denken dat de oorzaak daar misschien ligt?
Mijn dokter en de internist hebben nooit daarna gekeken volgens mij.
Toch maar weer eens naar de dokter gaan met die vraag misschien?

Ik slik al zeker 3 jaar de pil en ben in 2 maanden 15 kilo aangekomen.
Nou wil ik niet zeggen dat die hele 15 kilo door de pil komt want dat lijkt me wel erg veel toch?

Ik ben trouwens 18.

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:49

Ik had hiervoor een stukje geschreven, maar ik ben ongesteld geworden .

trisca

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:37

_Debbie_;
Dit is wel de leeftijd dat veel vrouwen in de breedte beginnen te groeien, maar 15 kilo...

Ik ben 10 kilo aangekomen in de 1e maand van het gebruik van microgynon 30, heb nooit iets gehoord van later veel aankomen.

Misschien kan je een keer de Nuva Ring proberen? Ik viel erg snel ook weer af, mijn lichaam kon niet goed tegen die enorme hormoonschommelingen die de pil geeft..

succes in ieder geval

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:47

Ik zit nu al een week kotsmisselijk thuis ( geen koorts, overgeven etc.), maar gewoon scheel zien van de misselijkheid. Eendezer dagen moet ik ongesteld worden. Meestal de 1ste, 2de of 3de van de maand. Maar ik heb vandaag al een test van de drogist gedaan waar niets uitkwam. Maar ik ben toch een beetje een streskip, want wie zegt dat dat ding het zeker weet of dat ik niet al te vroeg ben met testen, want op de verpakking stond vanaf de eerste dag dat je ongesteld moet worden of later. ( dat zou volgens mijn lichaam misschien wel morgen of overmorgen zijn) Hebben jullie welis meegemaakt dat je een zwangerschapstest te vroeg gebruikte ? Of dat die niet werkte ?
Zowieso heb ik vanmiddag een afspraak met mn huisarts, omdat ik gek word van het kotsmisselijk thuiszitten!

Joyce1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:54

Als je in de laatste week van de strip een pil bent vergeten en die een dag later hebt ingenomen, is er dan kans op zwangerschap als je intiem bent geweest?
Of zijn er mensen met ervaring hiermee dat zwangerschap dan kan gebeuren?
Heb geen bijsluiter meer van de pil.
Of zijn we erg naief geweest door geen MA te halen?
Ik kan me heugen van de bijsluiter dat de kans op zwangerschap dan toch erg klein is, maar weet het niet zeker.

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:57

hay, ik gebruik al een poos de microgynon 30. Ik wil er graag vanaf aangezien ik hem heel vaak vergeet. Ik heb al een groot deel van dit topic doorgelezen, maar wat zijn jullie ervaringen met de nuvaring en die pleisters?

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:02

Zo'n pleister heb ik wel 2 dagen gebruikt en ik vond het helemaal niets. Hij ging jeuken en eraf vallen.

_Debbie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:38

Zo'n nuvaring is dat niet heel onhandig?

_Debbie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:37

Ik heb net even op de site zitten kjken van die nuvaring...en het wordt allemaal heel mooi uitgelegd maar nu heb ik een vraag;

Ze zeggen dat het net zoiets is als een tampon inbrengen,ik gebruik altijd tampons maar blijf ze altijd voelen hoe ik ze ook inbreng ik blijf ze altijd voelen..
Zou dit met die nuvaring dan ook zo zijn?

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:17

_Debbie_ schreef:
Ik heb net even op de site zitten kjken van die nuvaring...en het wordt allemaal heel mooi uitgelegd maar nu heb ik een vraag;

Ze zeggen dat het net zoiets is als een tampon inbrengen,ik gebruik altijd tampons maar blijf ze altijd voelen hoe ik ze ook inbreng ik blijf ze altijd voelen..

Ik heb met een tampon precies hetzelfde. Die voel ik ook altijd, en al helemaal met paardrijden. Hoe dat met een nuvaring zit weet ik dan niet, al lijkt me het wel een soortgelijk effect...

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:14

ff nog vraagje over die microgynon 30...
je kan togh gwoon 1 strip doorslikken? zegmaar dat je 1x geen stopweek neemt.. en ben je dan die stopweek erna heel erg ongesteld of niet?

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:18

FlEuRXBoNnY schreef:
ff nog vraagje over die microgynon 30...
je kan togh gwoon 1 strip doorslikken? zegmaar dat je 1x geen stopweek neemt.. en ben je dan die stopweek erna heel erg ongesteld of niet?
'

Ja hoor, dit kan. Voor 1 keer is dit niet zo erg. Alleen is het zo dat als ik het doe, ik tussendoor wel doorbraakbloedingen krijg. Van de menstruatie die ik dan daarop krijg, is de pijn wél dubbel zo heftig. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend. Het kan dus zeker wel .

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 23:50

okee dankje ik ga het maars proberen dan!

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 00:04

_Scarlet_ schreef:
Heeft er iemand hier ervaring met Mirena (hormoonspiraaltje)?
<knip>

Maar goed, ik zat dus te denken aan het spiraaltje. Alles wat ik erover gelezen heb is erg positief, afgezien van dingen als afstoten e.d., maar goed, die kans is niet zo enorm groot geloof ik. Alle ervaringen zijn welkom, positief of negatief.

Al 6 jaar ervaring, ben vorig jaar aan mijn 2e begonnen dus. Geen last, geen pijn en bijkomend voordeel........... nooit meer ongesteld geweest. Nu schijnt dat niet de bijwerking bij iedereen te zijn maar alleen daarom zou ik hem willen proberen, denk ik

trisca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:33

_Debbie_ schreef:

Er staan al heel veel ervaringen met de Nuva Ring in dit topic. Volgens mij was er niemand die hem erg voelde. Ook de mannen klagen niet .
Ik gebruik de Nuva Ring nu ruim 3 jaar en wil er voorlopig niet vanaf..