Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:37

Ik kom even trots delen dat ik net onwijs veel zin had in chips, maar deze expres niet in huis had en dus maar een maisbroodje belegd met kipfilet en ijsbergsla. Doet niet hetzelfde voor mijn hoofd helaas, maar het is wel een goede keuze. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:57

Celebi schreef:
Ik kom even trots delen dat ik net onwijs veel zin had in chips, maar deze expres niet in huis had en dus maar een maisbroodje belegd met kipfilet en ijsbergsla. Doet niet hetzelfde voor mijn hoofd helaas, maar het is wel een goede keuze. :')

Absoluut de goede keuze! *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:59

Celebi schreef:
Boyzone schreef:
Ik ben dan wel benieuwd waar jullie sporten.

De woonkamer :+

Nergens. Ik sport helemaal niet.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:14

KimD schreef:
Celebi schreef:

Absoluut de goede keuze! *\o/*

Wel een nadeel dat die lekkere trek er niet van weg gegaan is. :+

Vanavond waarschijnlijk heel laat eten dus dat is altijd dan even een uitdaging rond deze uren.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:38

Goed bezig celibi *\o/*

Hier ook geen sport. Ik heb het wandelen met mijn honden als "sport". We leggen samen de kilometers af :)) Sportschool heb ik wel geprobeerd, maar voelde me daar niet op m'n plek.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:46

Ik sport niet op vaste tijden erbij naast.
Vind de 3x op een dag stevig wandelen met de honden (45-90minuten), 10 stallen mesten en 3/4 paarden trainen naast mijn werk in de zorg meer dan genoeg bewegen. Ik rij ongeveer 3x in de week nu 20-30minuten opbouwend.

In de zomer wielrennen vriendlief en ik 2/3x in de week erbij naast. Afgelopen jaar hardlopen gedaan, vond ik erg leuk maar heb ik echt geen tijd meer voor. En in het donker is er ook niet zoveel aan.

Mis nog weleens mijn morning work out sessies, maar ik wil iets oppakken dat dan gewoon in huis kan op de mat zegmaar. Om alles wat strakker te krijgen, spieropbouw vooral.

@Celebi : Super gedaan ! Dat zijn echt van die victory momentjes waar je zeker trots op mag zijn :j

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:39

Ja dat thuis op de mat werkt voor mij heel goed. 's Ochtends uit bed de playlist aan en een half uurtje bewegen. Gewoon simpele sets van dingen als lunges en mountain climbers en pushups enzo gecombineerd met wat cardio. Elke dag een beetje afwisselen in de oefeningen. Vind de hoelahoep wel een fijne manier om minuten weg te tikken. Al deed dat in het begin ontiegelijk veel pijn. :=

Ik kon eerst alleen van die verhoogde push ups op de leuning van de bank en dan misschien 4/5 max. Had echt geen kracht in mijn armen en vooral polsen. Dat merkte ik ook met kruiwagens tillen. Inmiddels doe ik halve pushups (op je knieën met je benen in de lucht, dus wel in correcte core houding) en haal ik er al 9. Zelfde met sit ups. Kwam eerst gewoon niet omhoog en nu doe ik er zo een stuk of 10 achter elkaar. Is nog steeds allemaal niet gigantisch veel, maar vind het zo mooi om te zien hoe snel je lichaam sterker wordt van dagelijks een half uurtje bewegen.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:41

Ik ben gisteravond in het donker toch nog 40 minuten gaan wandelen.
Toen kwam wel de realisatie dat naar de sportschool gaan eigenlijk niet past. In ieder geval niet 3x per week.
Ik werk tot 17u, rond 17:45u thuis (als er weinig files staan), eten. Dan is het bij 19u. dan zou ik 20 minuten naar de sportschool moeten rijden met de auto maar ik kan niet vinden hoe laat de groepslessen beginnen. Er vanuit gaan dat dat op het hele uur is kan ik pas om 20.00u gaan sporten.
En dan wordt het mij veel te laat.
En zoals gisteravond kan ik wel gaan wandelen na 19:00u. Zelfs een uurtje om daarna mijn tas in te pakken en nog even rust te pakken voordat ik naar bed ga.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:57

Ik sport eigenlijk altijd rond acht uur. Dat is toch niet zo laat? En anders eerst sporten en dan eten?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:59

Ik zou dat ook te laat vinden, ik lig er in de winter sowieso al eerder in dan in de zomer en mijn wekker gaat om 05.00. Ik sport om 17.15 maar ik ben om 16.15 al klaar met werken dus ik ben gewoon eerder thuis.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:06

Boyzone schreef:
Ik ben dan wel benieuwd waar jullie sporten.
Ik ben dus nog zoekende.
Ik heb gesport bij basic fit maar daar miste ik echt een stukje begeleiding.
En nu dus bij de Loods in Nieuwegein geweest.

Ik heb klimmen als sport, en eens per week een grote wandeling maken.
Sportschool vind ik niet leuk, dus dat hou ik toch niet vol, klimmen wel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:08

Sportschool vind ik juist makkelijker om het vol te houden, thuis zou ik er geen zin in hebben omdat de bankt en de tv lonken. :') Op de sportschool is er verder niets leuks dus oordopjes in, Q music aan en gaan.:Y)

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:42

Kidde schreef:
Ik sport eigenlijk altijd rond acht uur. Dat is toch niet zo laat? En anders eerst sporten en dan eten?

Ik lig rond half 10 in bed, wekker gaat bij mij ook om 5.00u.
En als ik eerst ga sporten kan ik een half uur extra in de file gaan staan en ik heb er vaak al meer dan een half uur stil staan opzitten. Nee, dan ben ik het spuugzat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:50

Mijn sportschool is 2 minuten lopen, ik heb ook geen reistijd, en dat scheelt ook.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:46

Bellatrix schreef:
Mijn sportschool is 2 minuten lopen, ik heb ook geen reistijd, en dat scheelt ook.

Dat scheelt zeker.
Ik ga het idee van sportschool maar los laten en kijken of ik thuis kan gaan bewegen en in het donker kan gaan wandelen.

Volgen jullie op YouTube iemand met oefeningen of doen jullie iets wat jullie bijvoorbeeld op een sportschool al hebben geleerd?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:49

Ja er zit geen sportschool in mijn dorp. En op sportscholen zijn andere mensen. :+

Maar ik wandel op mijn vrije dagen en vaak na werk in de avond ook nog wel. Zeker 3 keer per week. Gemiddeld een uurtje per keer sowieso. En ik wil van het voorjaar een sportfiets halen en dan gaan fietsen. Je woont op de Veluwe dan moet je er gebruik van maken!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:54

Wat ik heb geleerd is dat je iets moet doen wat je leuk vindt, anders hou je het echt niet vol.
Ooit wezen hardlopen, maar ik vind dat echt zo stom. Klimmen vind ik echt leuk, dus dan ga ik ook fanatiek. Wandelen doen we met een groepje van 4, dus dat is ook altijd goeie motivatie om te gaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:06

Ik vind sporten leuk. Krachttraining, hardlopen, fietsen. Wandelen (15 km en verder) ook. Alleen ik heb weinig energie dus ik moet constant keuzes maken. Badkamer schoonmaken of wandelen. Boodschappen of hardlopen. :P

En dan winnen de andere dingen het vaak. Maar ik heb 1x per week een uitlaathondje dan moet ik wel. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:08

MarlindeRooz schreef:
Ik vind sporten leuk. Krachttraining, hardlopen, fietsen. Wandelen (15 km en verder) ook. Alleen ik heb weinig energie dus ik moet constant keuzes maken. Badkamer schoonmaken of wandelen. Boodschappen of hardlopen. :P

En dan winnen de andere dingen het vaak. Maar ik heb 1x per week een uitlaathondje dan moet ik wel. :D

Kom je gezellig de vierdaagse in Limburg lopen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:14

KimD schreef:
MarlindeRooz schreef:

Kom je gezellig de vierdaagse in Limburg lopen?

Daar zijn veel andere mensen toch? _O-

Ik ben wel van plan om een paar dagen in Luxemburg de Mullertaltrail te gaan lopen. Met mijn vader! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:36

MarlindeRooz schreef:
Daar zijn veel andere mensen toch? _O-

Ik ben wel van plan om een paar dagen in Luxemburg de Mullertaltrail te gaan lopen. Met mijn vader! :D

Afhankelijk van de route zijn daar meer mensen te vinden, en die zijn veel irritanter want die hebben allemaal kinderen bij en hangen de toerist uit iedere derde meter. :+ Bij de vierdaagse wandelen ze tenminste op stevige pas door en (kleine) kinderen zijn niet welkom, die hebben een eigen route. {:}

Stukken van de Mullertaltrail hebben we afgelopen zomer gewandeld. Prachtig wel maar nooit meer in een (kinder)vakantie! :o

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:52

Ik voel een rode draad in je ergenissen kim :+

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:00

Kidde schreef:

Ik lig rond 21.00 a 21.30 in bed :+ Wekker gaat elke ochtend om 05.00

Hier heb ik helaas geen tijd meer voor sportschool. Te druk met melkveebedrijf en werk ook nog buiten de deur.

Nu beweeg ik opzich genoeg op een dag. Maar merk het wel aan mijn rug, dat ik niet meer sport.

Als straks ons huis af is wil ik wel meer mijn rugspieren gaan trainen thuis.

Daarnaast probeer ik 2 a 3 x per week te canitrailen met de honden

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:14

EmptyWords schreef:
Ik voel een rode draad in je ergenissen kim :+

Ja, dat was wel echt een dingetje als je gewend bent gewoon door te wandelen en veel Mullertal paden zijn niet gemaakt om (met honden) in te halen. Daar ben ik niet voor gemaakt, en mijn geduld al helemaal niet. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:52

Ja we gaan sowieso buiten vakanties en doordeweeks! Mijn vader heeft denk ik nog een grotere hekel aan mensen tijdens het wandelen. :=