Achillespeesruptuur - wondellende na infectie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:08

Wat fijn dat er duidelijkheid is. Kan je inderdaad op redelijk korte termijn worden ingepland?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:14

Oh ben ik dat vergeten haha

Orthopeed zei: ehmmm we zijn al in oktober met reguliere ok planning. Toen ging mijn hoofd: :?
Toen zei hij: maar sommige dingen moeten we gewoon niet zo lang laten wachten, dus ik ga zeggen: <2 maanden.

Daarna langs ok planning, die zei: oei... <2 maanden, dat wordt een puzzel. Toen zat ze in mijn dossier te kijken en concludeerde ze dat ik al zo veel gezeik had gehad dat ze er 29 april van heeft weten te maken. De spoeddag (woensdag is dat daar altijd).

Dus dat is tov de eerste berichten van oktober wel heel fijn!

leintje_

Re: Achillespeesruptuur - wondellende na infectie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:16

Zo, als je tot oktober had moeten wachten, dan was dat wel heel vervelend geweest :=. 29 april valt nog te overzien. Mag je tot die tijd gewoon blijven trainen met de fysio?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

Nou een hoop duidelijkheid gekregen. Dat het niet goed zat voelde je zelf natuurlijk allang. Gelukkig hoef je niet tot oktober te wachten. Maar je bent er wel weer mooi klaar mee.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:01

Ja we gaan weer gezellig een maandje of 2 bij mn ouders wonen! Gaat weer even duren natuurlijk. Weer niet kunnen autorijden etc is wel weer heel onhandig natuurlijk

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:03

DideH schreef:
Cuties <3

[ Afbeelding ]

Pfff. Daar schiet ik vol van. Top dit!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:04

DideH schreef:
Ja we gaan weer gezellig een maandje of 2 bij mn ouders wonen! Gaat weer even duren natuurlijk. Weer niet kunnen autorijden etc is wel weer heel onhandig natuurlijk

Ik heb mn geblesseerde, volwassen zoon in huis.
We maken er wel wat van.
Ik ga voor je duimen!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:58

leintje_ schreef:
Zo, als je tot oktober had moeten wachten, dan was dat wel heel vervelend geweest :=. 29 april valt nog te overzien. Mag je tot die tijd gewoon blijven trainen met de fysio?

Ja iets meer stuk maken kan niet op zich, dus nu gewoon zaak om zo sterk mogelijk die operatie in te gaan!
Ga ook even overleggen of fysio in de gipsperiode wat oefeningen heeft (of zelfs daar) om ook qua bovenlichaam en bovenbeenspieren ook beetje bezig te blijven ipv weer zo'n idioot spierverlies.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:25

DideH schreef:
leintje_ schreef:

Ja iets meer stuk maken kan niet op zich, dus nu gewoon zaak om zo sterk mogelijk die operatie in te gaan!
Ga ook even overleggen of fysio in de gipsperiode wat oefeningen heeft (of zelfs daar) om ook qua bovenlichaam en bovenbeenspieren ook beetje bezig te blijven ipv weer zo'n idioot spierverlies.

Slim, die tip kreeg ik zelf destijds ook van de fysio in het ziekenhuis, dan blijf je toch een beetje bezig

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:26

Jeetje, toch weer een operatie...gelukkig kan je redelijk snel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:39

Goh, weer een operatie. Ik hoop zo dat je daarna eindelijk goed kan gaan herstellen!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:41

leintje_ schreef:
DideH schreef:

Slim, die tip kreeg ik zelf destijds ook van de fysio in het ziekenhuis, dan blijf je toch een beetje bezig

Ja ze hadden het er ook over dat als je je linker been met bijv leg press traint, dat je je spieren dan met je brein trickt dat die zogenaamd ook mee trainen? Vond ik ook wel interessant

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

Dat zei de Fysio ook toen ik mijn linkerhand gebroken had, dat als je met rechts traint links beter blijft. Was allerlei onderzoek naar gedaan.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:09

Fijn dat er duidelijkheid is, er een plan ligt en ze je niet toch oktober laten wachten! Dan is 29-4 beter te overzien. Zo veel mogelijk spieren kweken tot die tijd. Inderdaad goed om te kijken wat je post OK kunt doen om spierverlies zoveel mogelijk te beperken. Die kweek lijkt me ook geen overbodige luxe.

Dingen om naartoe te werken dus. Hopelijk gaat het herstel deze keer voorspoediger!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 06:02

gaucho schreef:
Dat zei de Fysio ook toen ik mijn linkerhand gebroken had, dat als je met rechts traint links beter blijft. Was allerlei onderzoek naar gedaan.

Ja daar hadden ze het inderdaad over. Grappig hoe dat werkt!
En wat bezig blijven met buikspieren en bovenarmen (al train je die laatste ook met krukken :+ ) dat is voor de algemene gesteldheid natuurlijk ook niet verkeerd.

Ben gister alleen vergeten te vragen hoe dat zit qua opbouw werk. Ben de vorige keer zodra de tramadol eraf was (na een dag of 3) weer begonnen met werk vanaf de bank met pootje omhoog, maar toen ze daar na 3 weken (voordat ik die infectie kreeg) achter kwamen toen ze vroegen wat ik zoal deed overdag, toen kreeg ik op mijn donder. Deze operatie klinkt ook nog eens een stuk invasiever dan alleen dat hechten.
Ik heb echt geen flauw idee wat een goede opbouw zou zijn in uren. Van de week nog maar even bellen.

Vorige keer was ik bij met ruggeprik in buikligging (toen zei anesthesioloog dat er bij buikligging met narcose anders een heel rattaplan met beademing komt kijken). In pre operatieve vragenlijst hadden ze het nu alleen over narcose optie (misschien ook omdat de operatie nu langer gaat duren?).

Grappig hoe je dan 20 minuten met zo'n orthopeed hebt zitten praten (deze nam wel echt de tijd ookal liep ie al 15 minuten uit, fijn!) en er dan achteraf toch nog allemaal vragen oppoppen. :')