Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fjordjes schreef:Dat klinkt goed Rennie! Ik ben benieuwd hoeveel je bent afgevallen
Suzanne F. schreef:Ik hoop dat daar snel een omslag in komt. Als men gaat zien hoeveel zorgkosten dit gaat schelen op de lange termijn dan zal dit hopelijk snel anders worden.
Kinke schreef:denk ook dat velen vinden dat het niet "gemakkelijk" mag gaan, dat we soort van gestraft moeten worden voor de kilo's
DuoPenotti schreef:En wel snappen dat een fjord dik word van hetzelfde eten als een volbloed die er dan mager bijstaat.
Maar bij mensen is dat ineens anders of zo?!
Rennie89 schreef:Kinke schreef:denk ook dat velen vinden dat het niet "gemakkelijk" mag gaan, dat we soort van gestraft moeten worden voor de kilo's
Ja zo voelt het ook voor mij. Er heerst nog steeds zo een groot taboe op obesitas/overgewicht… mensen beseffen niet dat het vaak veel dieper gaat.
Ik kon tot mijn 17e ook alles eten wat los en vast zat en was toen in een tijdsbestek van 3 weken 10 kilo aangekomen op vakantie terwijl ik niet meer at dan normaal. En daarna alleen maar bergafwaarts gegaan.
Annelies_VG schreef:DuoPenotti schreef:En wel snappen dat een fjord dik word van hetzelfde eten als een volbloed die er dan mager bijstaat.
Maar bij mensen is dat ineens anders of zo?!
Dit is ook iets wat mij blijft verbazen. Iedereen weet dat je een volbloed anders voert dan een fjord en een Mechelse herder anders dan een labrador. Er zijn zelfs speciale voer lijnen in het leven geroepen, maar bij mensen wordt nogsteeds aan een one size fits all oplossing gedacht.
fjordjes schreef:Ja ik kan ook starten met ozempic en als dat onvoldoende werkt overstappen naar mounjaro.
Mariska_28 schreef:Het probleem is dat je lichaam je nieuwe te lage calorie-inname als 'standaard setting' gaat zien, waardoor het daarna nóg moeilijker is om af te vallen.Wat ik vooral zo dubbel vind is dat er dan wel gezegd wordt dat als je te weinig gaat eten je lichaam op spaarstand gaat en je minder afvalt.. Dus dan is het opeens niet meer 1:1.
Polar schreef:Het probleem is dat je lichaam je nieuwe te lage calorie-inname als 'standaard setting' gaat zien, waardoor het daarna nóg moeilijker is om af te vallen.
Maar dan hebben we het over een té lage calorie-inname en wat dat voor jou is, weet ik niet.