Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:26

Marlis schreef:
Ja geen idee. Nemen geen ijsblokjes in het drinken, heb kunstvoeding mee ipv melk van hier, eten geen aparte dingen. Maar bij zowel Soof als mij ging het mis, Soof was alleen wat erger bleef echt continu projectiel braken en van onder en boven leeglopen.

Tot nu toe even afkloppen niet meer gespuugd. Hoop zo dat het zo blijft. Besloten morgen niet meer te zwemmen in de ochtend dus handbagage tas vast ingepakt ook met veel extra kleding en doekjes mocht er toch nog van alles komen.

Knijp fruit bijna op wat ik mee had dus dacht haal wat bij hier in het winkeltje. Maar over mijn lijk dat ik 5 euro per knijp fruitje van 90 ml ga betalen. Koekoek zijn ze hier. Gelukkig drinkt ze weer wat beter.

Ik zou dat alleen betalen als dit het enige is wat ze binnen zou krijgen.
Echt gek geworden zeg...phoei!

Heel veel succes en beterschap!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 18:29

Marlis schreef:
Ja geen idee. Nemen geen ijsblokjes in het drinken, heb kunstvoeding mee ipv melk van hier, eten geen aparte dingen. Maar bij zowel Soof als mij ging het mis, Soof was alleen wat erger bleef echt continu projectiel braken en van onder en boven leeglopen.

Tot nu toe even afkloppen niet meer gespuugd. Hoop zo dat het zo blijft. Besloten morgen niet meer te zwemmen in de ochtend dus handbagage tas vast ingepakt ook met veel extra kleding en doekjes mocht er toch nog van alles komen.

Knijp fruit bijna op wat ik mee had dus dacht haal wat bij hier in het winkeltje. Maar over mijn lijk dat ik 5 euro per knijp fruitje van 90 ml ga betalen. Koekoek zijn ze hier. Gelukkig drinkt ze weer wat beter.

Ze weten je wel een poot aan te naaien als je hoog in de ellende zit. Ik denk dat wij het wel zouden neerleggen als dat het enige is wat onze zoon zou nemen, zeker omdat het ook wat vocht geeft. Wel echt een ellendig einde van jullie vakantie zeg. Hopelijk compenseert de rest van de vakantie voor deze ellende :knuffel:

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:47

@renee
Fijn dat in principe alles okay was. Alleen natuurlijk jammer van de bekkenpijn.

@marlis, hopelijk was dit voorlopig alles en kunnen jullie fatsoenlijk naar huis vliegen!

Ik had vorige week controle. Naar dat was bij een vervanger.....
Schijnbaar had ik toen al een blaasontsteking.
Door de hernia heb ik er niet echt veel last van behalve vaker naar de wc en vocht vasthouden.
Vanmiddag moest ik sws naar de huisarts dus ik heb gevraagd of ze daar mijn urine konden testen.
Sws moest ik ivm nieren controle heen.
Tsja niergruis zoals bijna altijd en lichte nierstuwing.
Maar een ab kon hij mijn geven want zwanger...

Uurtje later was de gynaecoloog bereikbaar.... dus die gebeld, uitgelegd wat er aan de hand was.
Ik mocht direct langs komen. Urine word naar het laboratorium gestuurd om te kweken en kijken welke ab goed is.
Ik heb wel een 1malige ab meegekregen die ik vanavond voor het slapen gaan moet nemen.
Ze vonden het erg slecht dat ik vorige week niet direct ab mee heb gekregen. Dit zouden ze ook terug koppelen met de vervanging van vorige week....

Dus hopelijk is het morgen al wat aangenamer

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:49

Jolliegirl schreef:
Marlis schreef:

Ik zou dat alleen betalen als dit het enige is wat ze binnen zou krijgen.
Echt gek geworden zeg...phoei!

Heel veel succes en beterschap!

Ja precies mijn gedachten. Boos dat die vent was dat ik het niet nam haha.

Heb er nog eentje en ze heeft iets gedronken ook en als het echt nodig is is morgen ook het winkeltje nog open dus kan het altijd nog.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:50

hagelslag schreef:
@renee
Fijn dat in principe alles okay was. Alleen natuurlijk jammer van de bekkenpijn.

@marlis, hopelijk was dit voorlopig alles en kunnen jullie fatsoenlijk naar huis vliegen!

Ik had vorige week controle. Naar dat was bij een vervanger.....
Schijnbaar had ik toen al een blaasontsteking.
Door de hernia heb ik er niet echt veel last van behalve vaker naar de wc en vocht vasthouden.
Vanmiddag moest ik sws naar de huisarts dus ik heb gevraagd of ze daar mijn urine konden testen.
Sws moest ik ivm nieren controle heen.
Tsja niergruis zoals bijna altijd en lichte nierstuwing.
Maar een ab kon hij mijn geven want zwanger...

Uurtje later was de gynaecoloog bereikbaar.... dus die gebeld, uitgelegd wat er aan de hand was.
Ik mocht direct langs komen. Urine word naar het laboratorium gestuurd om te kweken en kijken welke ab goed is.
Ik heb wel een 1malige ab meegekregen die ik vanavond voor het slapen gaan moet nemen.
Ze vonden het erg slecht dat ik vorige week niet direct ab mee heb gekregen. Dit zouden ze ook terug koppelen met de vervanging van vorige week....

Dus hopelijk is het morgen al wat aangenamer

Beterschap

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:52

Ik ben vanmorgen door mn rug gegaan... :( . Mijn zoontje viel dus ik buk om m op te tillen maar nog voordat ik m vast heb voel ik het in mijn rug schieten ;(

Ik ging bijna out van de pijn! Ik moest echt even gaan liggen anders was ik echt out gegaan.... De pijn word wel minder, maar is nog zeker niet weg... Moet vooral opletten met opstaan, gaan zitten en bukken enz...

Marlis

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:01

Oh zo vervelend als je zo flink door je rug gaat. Rustig aan en hopelijk gaat de pijn snel weg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:56

Hier een ervaringsdeskundige met in rug schieten..
Zojuist net weer een halve dag redelijk pijnvrij.

Ga liggen..neem je rust...beweeg...lig. rust..beweeg.

En bouw een spiegel paracetamol op, dit mag veilig tijdens de zwangerschap.
Hierdoor zal de ergste pijn en forcering van je lijf wegvallen en kan je iets soepeler bewegen.

Geeft geen vrijbrief om ineens weer gek te doen, maar helpt echt wel veel sneller genezen.

Naar zeg!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:40

Thanks! Ik zit al in de paracetamol ja. Zoontje slaapt vannacht iig bij mijn moeder, want slaapt nog steeds niet door. Dus scheelt een hoop als ik vannacht gewoon kan doorslapen hopelijk! Hoop dat het morgen al een stuk minder is...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 20:41

Hoezo gaven ze je geen antibiotica hagelslag? Bij mij deden ze helemaal niet moeilijk tijdens de vorige zwangerschap, kreeg het zelfs preventief toen ze de ontsteking niet helemaal konden traceren. Een blaasontsteking kan leiden tot vroeggeboorte tijdens de zwangerschap. Dus de risico van antibiotica lijkt mij niet relevant in jouw geval. Naar dat je zo weggestuurd bent en een week heb moeten doorlopen.

Heftig Iris door je rug gaan. Hopelijk is het niet lastiger te genezen omdat je zwanger bent en helpt voldoende rust.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:57

Ahh rugpijn is echt zo gruwelijk!!

Hopelijk dat je morgen weer een beetje flexibeler bent!

@renee, Naja geen idee waarom ze niks hebben gegeven. Idem met m'n huisarts.
Ja hee hallooo dan ga ik wel na m'n frauenartz en ik denk ook dat ik mijn huisarts ga wisselen.
Ik kom daar normaal om mijn nieren te laten controleren en m'n bloed ivm "prediabetes"
Grenswaarde van langtijdsuiker was bovenin de grijze waarde
0.1 punt te weinig om van diabetes te spreken.
Nu ik geen wisselende diensten meer heb is mijn langtijd suiker gelukkig sowieso gezakt. Dus dat is wel goed.

Maar ik kwam vanmiddag binnen en hij wou ineens moedervlekken controleren. Ehhh jaaa okaayyy....
Daarna ging hij met de echo mijn schildklier bekijken. Naar het schijnt is mijn rechter schildklier is minimaal groter zei hij.
Eeehhhmmmm ik kom hier voor mijn nieren hoor.....
Hij keek mij echt heel raar aan om daarna toch mijn nieren te bekijken.
Oh ja niergries en een beetje nierstuwing door de niergries. Ja halllooooooooo help dan verdorie toch eens. Ik ben zwanger!!

Ik was vanmiddag lichtelijk pissig en wil ook wel eigenlijk de huisarts wisselen. Mijn vertrouwen is nu echt weg

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:33

Vervelend alle ziekte en pijn. Veel beterschap :knuffel:

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:17

Jeetje wat een rare reactie van die arts zeg.
Blijf maar goed op je strepen staan hoor l!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:39

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap veel blaasontstekingen gehad (zonder het te merken) en telkens antibiotica gehad. Bij deze keer wordt m'n urine vanaf 16 weken extra gecheckt om deze reden.

Hier trouwens net een goede uitslag van de Nipt terug!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:47

Door de hernia 2.5 jaar terug merk ik sowieso niet veel van een blaasontsteking behalve dan het vaak naar de wc moeten.
Ik doe mijn best om nu genoeg te drinken(deed ik voortijd ook al maar nu extra erop letten).

En ik hoop dat ze de juiste ab hebben gegeven.
Zodra als dat de uitslag bekend is qua juiste antibiotica zouden ze bellen als de antibiotica toch niet de juiste zou zijn.
Maar naja... het is best vervelend

En mijn huisarts is een best bijzondere vent. Bedoel hallo, blaasontsteking is niet iets simpels tijdens zwangerschap

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 20:57

Marlis schreef:
Nou hier een goede afsluiting van de vakantie. Vliegen morgen terug dus wordt weer een lange dag dan.

Vannacht moest ik ineens rennen naar het toilet, spugen en diarree. En vanmorgen ook nog meerdere keren.

Vrijwel niks gegeten en buik blijft wat meeh aanvoelen.

Vanmorgen Soof (dochter 15 maanden) wat mondjes melk terug gegeven en een diaree luier maar verder nog niks. Vanmiddag opeens hele zwembad onder gekotst echt in stralen kwam het eruit. Kamer gegaan en daar al de hele dag gebleven, sinds 1,5 uur niet meer overgegeven maar wel nog spuit luiers.

Ik hoop zo dat het morgen over is. Worden 12,45 Turkse tijd opgehaald en moeten dan bijna 2 uur in de bus naar het vliegveld. Vliegen hier 15.05 Turkse tijd en komen 20,30 Nederlandse tijd aan op Rotterdam en dan nog bijna twee uur auto.

Heerlijke afsluiting zo. Net zelfs heel nieuw matrasje voor babybed moeten vragen en blijven uitspoelen van kleding enzo.

Dinsdag volgens mij de nipt prikken en maandag de 13 weken echo maar plannen. Zal thuis weer bij lezen

Ik dacht, wat komt dit verhaal en de naam van je dochter me bekend voor. Even in je profiel gespiekt en zie wiens zus je bent. :D Wat leuk dat jij en je zus samen zwanger zijn! Vervelend dat Soof zo ziek is geworden op vakantie, zeg! Hopelijk is de terugreis verder goed verlopen.

Hagelslag, wat rot, zo'n arts! Fijn dat je inmiddels wel antibiotica hebt gekregen.

Mylittlejoy, fijn, een goede NIPT-uitslag!

Iris, sterkte met je rug! Door je rug gaan kan zo pijnlijk zijn.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:42

Wisten jullie dat moedervlekken kunnen groeien of veranderen door/tijdens je zwangerschap? Ik heb er twee waarvan ik twijfelde of ze nou altijd al er zo uitzagen, maar dat blijkt dus onder invloed van hormonen te kunnen veranderen. We wat geleerd.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:49

Opzich logisch dat onder invloed van hormonen ze veranderen/groeien.
Mijn blaas is nog niet altijd top -O-
Morgen ga ik helpen bij een WE wedstrijd. Dus ik baal wel een beetje. Wil niet afzeggen... maar naja....
De ab die ik heb genomen is volgens Google een halve tot 2 dagen nodig voordat de werking top is...
Dus ik duim dat t morgen beter is.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 22:29

Nou hier volledig onder gescheten ondanks dubbele luier halverwege de vlucht. En raad is wat ik niet voor mezelf bij me had... Onderbroeken. Zat ik dan in een kort broekje zonder onderbroek de rest van de vlucht en over het vliegveld.

Soof echt weer ziek geworden terwijl het beter leek te gaan.

Ach over kwartiertje thuis gelukkig.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 22:36

Sterkte hagelslag! Hopelijk gaat het morgen beter.

He wat vervelend Marlis, gelukkig bijna thuis!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 22:42

Marlis schreef:
Nou hier volledig onder gescheten ondanks dubbele luier halverwege de vlucht. En raad is wat ik niet voor mezelf bij me had... Onderbroeken. Zat ik dan in een kort broekje zonder onderbroek de rest van de vlucht en over het vliegveld.

Soof echt weer ziek geworden terwijl het beter leek te gaan.

Ach over kwartiertje thuis gelukkig.

Nee joh dat is wel echt echt echt niet fijn zeg! Hopelijk knappen jullie snel op!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-24 06:03

mylittlejoy schreef:
Wisten jullie dat moedervlekken kunnen groeien of veranderen door/tijdens je zwangerschap? Ik heb er twee waarvan ik twijfelde of ze nou altijd al er zo uitzagen, maar dat blijkt dus onder invloed van hormonen te kunnen veranderen. We wat geleerd.

Moedervlekken kunnen altijd veranderen toch?
Ik zit van top tot teen helemaal onder en elk jaar is anders :')
Ben net een kameleon.

Vervelend dat je blaas nog niet fit is hagelslag! Zeker als je bedenkt dat als ze meteen hadden gereageerd je nu mogelijk weer fit was.

Wat een ellende Marlies! Dit is echt zo’n vakantie(einde) waar je van moet bijkomen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 07:36

Ahh wat een ellendig einde vd vakantie zeg..!

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 17:01

Zo ik heb even alles terug gelezen, bij sommige van jullie was het even spannend maar nu weer rustig begrijp ik.

Ik ben nu 13+3 weken zwanger, gisteren bloed laten prikken voor de nipt. A.s woensdag laat ik de suiker test doen. Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik zwangerschaps diabetes, toen met voeding onder controle kunnen houden. Omdat ik nu best wel erg moe ben gevraagd of ik eerder mag testen. Dus woensdag even 2,5 uur daarvoor naar de priklocatie. Mijn uitgerekende datum is 11 maart, heb het lijstje aangepast.

Iselda - 4 januari - geslacht nog onbekend
AvHdG - 29 januari - geslacht nog onbekend
Solleke_Noah - 2 februari - jongen
Hagelslag - 5 februari - geslacht nog onbekend
s_v - 6 februari - meisje
Renee - 8 februari - geslacht nog onbekend
Naomi_Jortje - 8 februari - geslacht nog onbekend
JitkseJeldau - 9 februari - geslacht nog onbekend
Daphx93 - 24 februari - geslacht nog onbekend
Adamootje - 1 maart - geslacht nog onbekend
Mylittlejoy - 10 maart - geslacht nog onbekend
Jolliegirl - 10 maart - geslacht nog onbekend
Iirrssjjee - 10 maart - geslacht nog onbekend
Nienketje17 - 11 maart - geslacht nog onbekend
Eske_B - 18 maart - geslacht nog onbekend
S_imonee - 30 maart - geslacht blijft (hopelijk) een verrassing
Marlis - uitgerekende datum - geslacht nog onbekend
Floko - 17 april - geslacht nog onbekend

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 17:30

Wat een ellende zo aan het eind van je vakantie Marlis. Hopelijk gaat het nu wat beter met Soof.

Wat vervelend dat je blaasontsteking hebt hagelslag. Beterschap!
Ik snap dat je vertrouwen in je huisarts er niet meer is. Hopelijk lukt het om een fijne nieuwe te vinden.
Ik heb sinds een aantal jaar een vrouwelijke huisarts. Daar ben ik wel heel blij mee. Die lijken je toch wat beter te begrijpen met bepaalde klachten.

Iirrssjjee door de rug gegaan. Hopelijk voel je je al ietsjes beter. Beterschap! En rustig aan doen.

Dat van de moedervlekken wist ik niet. Volgens mij lijkt dat bij mij altijd wel hetzelfde, maar nu let ik daar ook niet heel erg op.

Nienketje17, hopelijk krijg je goede uitslagen van de testen.

Ik heb maandag de termijnecho. Vind het toch wel weer spannend, maar ook heel fijn om ons baby'tje weer te kunnen zien <3