Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pallatin schreef:Mmmm ja kan idd verschillen natuurlijk! Ik heb net m’n BMR nog eens uitgerekend en kwam bij niet actieve baan en af en toe sporten (veilige kant dus) op 1530 uit?Klopt die my fitnesspal app dan wel? Want dan eet ik dus op een rustige dag onder m’n minimum…
Wat superlang trouwens vogeltje! 20kg eraf! Wil je nog veel kwijt?
 .

. Maar goed, lekker (buiten) bewegen heeft natuurlijk nog veel meer voordelen voor je gezondheid!                                                         
 Zal wel door de hitte komen. Maar dat past gewoon prima, ik eet dan gewoon geen of een klein mager toetje. De kast ligt vol chocola en koek maar daar taal ik niet naar; steek die calorieën liever in m’n bakje chips 

)
 dus nogsteeds steady but 'slow'. Van gemiddeld zo'n 0,5 kg af per week en dat is prima te doen. Het voeding tracken gaat eigenlijk automatisch. En ik kan gewoon nog steeds wel eens een patatje of wat anders minder voedzaams eten.                                                         

vandaag 2x een stukje gewandeld; maandag ging lopen nog erg moeizaam. Had vannacht wel veel pijn dus ben wel erg moe. Slaap sinds zaterdag maar korte stukjes en beetjes want omdraaien doet zeer dus hopelijk slaap ik komende nacht beter. Eten gaat nog goed, ik eet nu ‘ochtends wat minder dan anders omdat ik minder beweeg en dat gaat prima. Vanmiddag havermout banaan pannenkoeken gegeten ipv havermout bij t ontbijt                                                         

Pallatin schreef:Ben wel benieuwd hoe jullie naar het fenomeen buikomvang aankijken? Ik las dat dat bij vrouwen max. 80 cm mag zijn, maar hoe verhoudt zich dat tot lengte dan? Ik zit daar al aan en heb volgens BMI geen overgewicht maar volgens het meetlint dus wel?
Citaat:Onderzoek heeft aangetoond dat het meten van de middelomtrek voor de meeste doeleinden al voldoende is. Hiermee kan de intra-abdominale (in de buik gelegen) vetmassa worden bepaald. Het is niet nodig om dit getal te corrigeren voor de lengte.
 Soort van slenderman moet je dan zijn als je erg lang bent 
 terwijl een dame van 150cm  met een buikomvang van 79cm toch wel best heel erg stevig gaat zijn... ik weet het niet. In andere bronnen zie je de helft van je lengte als maximale buikomvang, dat zorgt voor hele andere cijfers dan 80cm bij lange vrouwen.
  Tuig/kleding zit je al snel op 5kg denk ik…Vind tuig plus mezelf < 80 een goed uitgangspunt                                                         
 maar dat het voor mij persoonlijk op het moment de enige aanleiding is om bezig te zijn met afvallen en mijn gewicht in het algemeen. Nu -4, als doel -14 maar ga nog zien in hoeverre het haalbaar is 

vond het toen oneerlijk en onnodig kwetsend en ben nog steeds niet overtuigd dat ik op dat moment nou echt obesitas had