Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:16

Dat vermoeide herken ik wel, maar als je een week weer in het normale ritme zit, wordt dat ook wel beter. Even weer wennen aan werk en zo. Lekker op tijd naar bed.

Hier gisteren de SVDO andersomtocht gereden, dus de mtb route Nijverdal en Hellendoorn maar dan tegen de richting in. Vorig jaar ook gereden, super tof om je thuis routes is op een andere manier te rijden. En het biertje na afloop op het dorpsfeest ging er ook wel in haha.

Padoertje

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 23:47

Dat is indd een lange rit Gothico. Hopelijk snel weer in het werkritme.

Ook leuk Marlies. Vaak zie je dan net weer andere dingen onderweg.

Ik heb afgelopen week maar 2x gereden. Wil eigenlijk morgenavond een rondje, maar zag dat het rond 5u gaat regenen. Hoop dat dat nog verdampt of overwaait.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 10:58

Hoi allen, even een inbreker :D ik ben toe aan een nieuwe helm. Welke helm hebben jullie? Ik zoek een helm die qua look wat meer om je hoofd zit in plaats van zo op je hoofd. Als je snapt wat ik bedoel :') hebben jullie aanraders?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 12:32

Helmen is echt passen passen passen.

Ik had een Abus en moest dit jaar een nieuwe. De oude versie hadden ze vernieuwd en die vond ik vreselijk zitten. Uiteindelijk bij de Kask Mojito uitgekomen. Het is echt super persoonlijk een helm. Ik ga het liefst naar Mantel en pas dan gewoon de hele wand. Als je een goede helm op hebt, dan voel je het wel.

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 12:34

Ik heb een fox helm met een mips systeem. Zit ook wat meer om je hoofd dan op je hoofd.

Het mips systeem is voor extra bescherming tijdens een val.

Ik moest eerst even wennen aan de helm , maar het zit nu perfect!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 13:43

Een helm is echt passen tot je er eentje hebt die goed zit en niet te beroerd staat. Ik heb een heel smal hoofd en bijna alles is te breed voor mij. De airbreaker en de stormchaser van Abus zijn de enige twee helmen die het voor mij zijn.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 06:35

Goedemorgen ,

Een fijne helm is idd passen , en uitproberen .
Ik zou idd ook een winkel opzoeken waar veel pas keuze is in merken en modellen .

Hier verder niet veel nieuws te vertellen .
Nog drie weken dacht ik dan heb ik vakantie .
Het sporten gaat redelijk , maar ik moet nu wel aan de bal blijven .
Het is nog ca twee maanden tot de wedstrijd in Kroatië .
Vlucht en hotel hebben we al geboekt . Diegene waar ik mee vlieg heeft kinderen en honden .
Dus we blijven echt maar voor de wedstrijd daar .( vliegen vrijdag heen en maandag terug )
Ik was graag een paar dagen langer gebleven , om effe lekker te chillen . {:} 8-)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 18:15

T2T kan je niet lekker zelf nog een dag of 2 er bij aan knopen?

Helm is idd persoonlijk. Ik heb een dikke kop maar niet super breed. Dus dat geeft ook zijn eigen uitdagingen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 18:39

Twee maanden, dat is al best snel ook. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat daar! Spannend hoor!

Morgen nog 40 kilometer fietsen en dan zitten er twee volle fietsweken op met een kilometer of 1.250. En ik kan één ding zeggen, goed voor je conditie is het wel :j Ik trap nu zo tegen een 30km per uur met bepakking (en op gravelbike) aan en dan zit ik nog in een hele lage hartslag.

Blij dat we er morgen zijn, maar ik ga het wel vreselijk missen denk ik. Elke dag de fiets weer op, elke dag weer op plaats van bestemming komen, op sommige dagen vieren dat je de 100 kilometer aantikt enz. enz.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:56

Dank voor jullie tips! Inderdaad maar gewoon eens gaan passen :j

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:38

Wauw Sakura dat zijn nog eens kilometers!
Wij hebben net onze vakantie geboekt; weekje zon en wielrennen op Mallorca. De voorpret met het uitstippelen van routes kan beginnen :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:13

MarliesV schreef:
T2T kan je niet lekker zelf nog een dag of 2 er bij aan knopen?

Ja , het is natuurlijk toch wel samen uit , samen thuis . :o
Sakura789 schreef:
Twee maanden, dat is al best snel ook. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat daar! Spannend hoor!

Idd , dus ik moet nu qua training wel aan de bal blijven .

@Padoertje , naar welk deel van Mallorca gaan jullie ?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 10:24

T2T we zitten bij El Arenal. Drukke gebied, maar vanuit daar zowel de wat vlakkere kant als gelijk de berg op.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 11:42

Padoertje schreef:
T2T we zitten bij El Arenal. Drukke gebied, maar vanuit daar zowel de wat vlakkere kant als gelijk de berg op.

In die hoek ben ik nog niet geweest .
Wel de andere kant van het eiland .
Wanneer is het zover ?

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 12:16

Ik ga maandag 1,5 week naar de Veluwe in mijn eentje dus de fiets gaat mee. Voor het weer hoef ik niet naar Spanje in ieder geval. Maar ik vind warm weer echt fijn om in te fietsen.

ik ben echt zeer zeker toe aan vakantie, ik ben w even klaar met mijn werk hoor! Nog 2 diensten en dan is het heerlijk bij gaan tanken.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:02

@marlies sommige klimmen in hellendoorn lijken mij echt enorm heftig als je die andersom moet rijden :o

@t2t mooie plannen in het vooruitzicht!

@sakura wat een kilometers :o respect!

@pardoertje lekkere vakantie plannen, neem je je eigen fiets mee?

@zebra weet je al welke routes je gaat fietsen? Veel plezier!

Fietsen staat hier nog steeds op een laag pitje, heb nu wel vakantie gepland maar dat duurt nog een paar weken. Komende weken gaat het hele magazijn waar ik werk over de kop. Nieuw systeem, dus ik voorzie een hoop problemen. O:) Heb ook al ruim een week last van mijn rug dus gaat lekker :( . Maar morgen wel een rondje hellendoorn proberen, hopelijk wil dat.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:46

Laran, rondje Hellendoorn gelukt?
Andersom is goed te doen, behalve het Stut, dat was dus gewoon lopen haha. En soms zit er een technische uitdaging in, waar je een drop omhoog moet of zo, maar ik kan gelukkig technisch veel aan.

T2T ja dat is natuurlijk wel net zo in gezellig.

Zebra wat een fijn vooruitzicht. Het wordt idd lekker weer.

Vandaag veel wind zeg. En na een avondje dorpsfeest niet heel rap vandaag. Maar had een klimrondje gepland, dus braaf ook uitgevoerd, 400 hm in ons platte landje.
Lijf moest er aan trekken maar het ging eigenlijk prima. Wonen zo mooi wat dat betreft, Lemelerberg en Sallandse Heuvelrug is genoeg te vinden waar je uitgedaagd wordt omhoog.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 19:16

Ik heb deze week voor het laatst op woensdag een rondje over de heide gedaan, zo mooi! Vandaag nog even snel een rondje geklommen tussen het pakken van de tassen door. Ik heb vandaag voor het eerst weer een '6a' geklommen!!! *\%/* Grappig dat bepaalde bewegingen zo ontzettend zijn ingesleten door de jaren heen.

Morgen vertrekken we naar Duitsland om de Rothaarsteig te lopen. Ik dacht: 'als we nu weer gaan fietsen op vakantie dan wordt het wel heel erg autistisch'. Dus gaan we lopen. En relaxvakantie is iets wat ik niet kan geloof ik :x

Tot aan de andere kant van het bos!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 09:27

Time2Tri schreef:
Padoertje schreef:

In die hoek ben ik nog niet geweest .
Wel de andere kant van het eiland .
Wanneer is het zover ?

We gaan 3 september weg en de 11e terug. Fietsen huren we daar. Nemen wel helm, schoenen en eigen pedalen mee. Mijn man gaat volgend voorjaar daar naartoe voor een trainingsweek met vrienden, dus dan kunnen we gelijk locaties en routes bekijken ;)

@Maaikemuis, goed reis en veel plezier!
De heide is prachtig nu! Helaas echt geen tijd om daar nu naartoe te gaan. Ben al blij als ik deze week nog een paar einde middag-avondritjes kan maken. Het wordt ook echt alweer snel donker in de avond...

@Zebrastreep jij ook een fijne (fiets)vakantie!

Voor iedereen die lekkere kilometers heeft gemaakt; 'toppers'! *\o/* *\o/* En een fijne week met veel zon gewenst {:}

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:15

MarliesV schreef:
Laran, rondje Hellendoorn gelukt?
Andersom is goed te doen, behalve het Stut, dat was dus gewoon lopen haha. En soms zit er een technische uitdaging in, waar je een drop omhoog moet of zo, maar ik kan gelukkig technisch veel aan.

T2T ja dat is natuurlijk wel net zo in gezellig.

Zebra wat een fijn vooruitzicht. Het wordt idd lekker weer.

Vandaag veel wind zeg. En na een avondje dorpsfeest niet heel rap vandaag. Maar had een klimrondje gepland, dus braaf ook uitgevoerd, 400 hm in ons platte landje.
Lijf moest er aan trekken maar het ging eigenlijk prima. Wonen zo mooi wat dat betreft, Lemelerberg en Sallandse Heuvelrug is genoeg te vinden waar je uitgedaagd wordt omhoog.

Jazeker, we hebben ook het rondje lemele nog gedaan. Dat was voor ons een nieuw rondje en wat prachtig is het daar. Helemaal nu de heide in bloei staat. Gaan zeker nog een keer terug, zag ook al dat je die kan koppelen met hellendoorn dus wie weet doen we dat de volgende keer. Nu hebben we gewoon de auto verplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 20:01

Mooie route Laran!
Ik ben net terug van een rondje van 62 km (29,3 gemiddeld). Heerlijk weer, vrijwel windstil. Al was het het laatste stukje wel flink knijpen met het laaghangende zonnetje. Hopelijk van de week nog een x een avondritje.

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 21:21

Ik heb vandaag het eerste rondje op mijn vakantie gemaakt.

Route Lunteren , erg tof leuker als Otterlo en erg genoten! Wel vond ik de bewegwijzering niet al te best. Stuk gemist omdat ik verkeerd was gereden :+

Zaten paar pittige klimmetjes in, mijn lijf moest er even aan wennen.

48 km gedaan en weinig last van mijn teen en knie.

Morgen gaat het een kort rondje worden i.v.m het warme weer. Ik denk even naar radio kootwijk en weer terug.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 06:28

Goedemorgen :O

Veel fietsplezier @Maaike en zebrastreep .
Wel foto,s maken he dames :j

@Laran ; jij werkt ook in het magazijn ? Leuk ik ook !
Mooi hoor , de heide .

Voor mij is het ook aftellen geblazen , nog 1,5 week werken .
Dan drie weken vakantie , waarvan ik de eerste week in Almere zal zijn om bij de Challenge te helpen .
Vandaag is de laatste manager/coördinatoren meeting , en ben er live bij .
Heb voor 1 nacht een hotel geboekt daar :D
De andere twee weken kan ik dan goed benutten wat extra trainingsuren te maken .

Gisteren iig met een rondje fietsen de week goed begonnen en genoten van het weer .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:02

Nog even de laatste dagen uitzitten @t2t en dan heb je ook lekker vakantie!

Ik heb nu al lekker de 228 km aangetikt in 4 dagen tijd. Ik moet zeggen de vele steile klimmetjes zijn niet altijd makkelijk, maar het geeft ook wat extra uitdaging.

Aangezien ik al had benoemd dat ik de route Lunteren had gefietst, kan ik alvast wel even de rest typen.

28 augustus ben ik vanaf het huisje naar Kootwijkerzand gefietst en vanaf daar naar Radio Kootwijk , via Radio Kootwijk naar beneden ( dat ging lekker makkelijk) door naar Hoenderloo waar een flinke klim zit. Toen was ik er nog niet klaar mee en heb ik nog een rondje over de Hoge Veluwe gefietst. Ik heb sinds deze week een jaarkaart voor het park, dus de keuze om dan even te gaan is snel gemaakt. Ik ben ontzettend gek op dat park het is echt mijn plek om even helemaal tot rust te komen en geen zorgen te hebben. Eindstand een rondje van 62,75 km gedaan.

29 augustus ben ik vanaf het huisje naar de Posbank gefietst. Wederom vele klimmetjes en best wat wind. Het leuke is dat het rondje Posbank voor de auto niet toegankelijk was. En dat is voor de sport fietser zeer leuk! De haardspelbochten naar beneden zonder rekening te houden met auto's is echt heel fijn! Beentjes los en de fiets het werk laten doen. Daarna toch nog de klim aan de achterkant omhoog gemaakt, dat was even zwaar maar eenmaal boven gaf het een enorme voldoening. Om vervolgens een weg weer hard naar beneden te gaan. Toen kwam ik uit in Arnhem en ben ik weer terug gegaan wederom over de Hoge Veluwe ( eromheen had ik geen zin meer in). Ik had het die dag ook wel zwaar met de heuvels. Eindstand een ronde van 59,08 km gemaakt.

Vrijdag de route Rheden gereden met twee extra rode lussen. Dit is de droomroute voor de mountainbiker in Nederland. Veel klimmen , soms lange stukken maar ook Downhill achtige tracks naar beneden. Ik begon goed, maar te enthousiast en toch wat te snel. Qua eten zat ik ook niet helemaal goed merkte ik , vaak honger en de hongerklop niet kunnen voorkomen. Maar de omgeving is zo mooi en het is een zeer uitdagende route. De afdaling op de rode lijn Granny was echt heel gaaf! Totdat er daarna toch een aantal beste klimmen kwamen , met name de verbindingsroute terug naar de oorspronkelijke blauwe lijn was heel zwaar! Langer als een kilometer maar gelukkig wel op asfalt. Daarna begon mijn lijf wel aan te geven dat het klaar was. De laatste zware klimmen van de route gelopen , dat leek mij de beste optie. Eindstad een rondje van 58,31 km.

Vrijdag is mijn moeder gekomen voor een weekendje weg en hebben we ons verwend met een elektrische fiets :') Voor wederom , je raad het al een rondje over De Hoge Veluwe. Was wel even lekker om niet zelf het zware werk te moeten doen. Ongeveer 40 km getrapt.

Vandaag en morgen een rustdag en dinsdag is alweer de laatste dag.... Dan wil ik nog een ronde maken, maar ook nog bezig met opzoek naar grootwild wat tevens een steeds grotere hobby van mij aan het worden is. Woensdag of donderdag thuis nog een rondje doen en dan staat de Veldslag van Norg al op de planning. Ik hoop dat ik het ga halen, ik heb nog niet echt de 100 km afstand geoefend :+ Maar als ik goed eet en het is vooral grotendeels vlak denk ik wel dat het goed moet gaan komen. Mijn knie had ik minder last van en mijn pols / hand voel ik gelukkig niet met fietsen ( alleen met tillen). Maar ik kijk er wel naar uit :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:31

T2T de tijd gaat snel zeg! Toffe fotos ook!

Wat een heerlijk verslag!

Veldslag kan je onderweg ook nog kiezen voor 80 als het je echt te gek gaat hè. Maar niet te hard van start en idd goed eten en drinken onderweg

Laran, Hellendoorn en Lemele met elkaar is 45km. Je kan ook kiezen om Nijverdal en Lemele te combineren. Dan rijd je dus over groen (Nijverdal) richting Lemele. Dan de route daar en dan terug via de combinatie groen/paars (Nijverdal/Hellendoorn). Anders pb maar even als je hem nodig bent als gpx. Ik denk dat ik die wel heb op Strava of Komoot.

Hier ziekjes helaas. Snot, hoofdpijn, keelpijn en sinds vanmorgen kortademig. Hopelijk snel over want ook voor mij staat de veldslag Norg op de planning volgende week zaterdag.