Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:34

Mooie buikjes dames! En jeetje wat ben je nog slank 19Marjo90! Mooi hoe ieder lijf zo verschillend is. Had je op het eind met Fien ook nog steeds een heel bescheiden buik of kwam die ineens toch flink tevoorschijn? Zal morgen even een fotootje maken voor hier ook.

Fabienne leuk een meisje, gefeliciteerd!

Vind het zo bijzonder om te voelen wat er allemaal in je lijf gebeurd, we kunnen nu soms ook precies voelen hoe en waar ze ligt, zo ook gisteren, wat mooi wat je lijf eigenlijk doet he! Vanochtend had ze een onderonsje met de poes haha, die lag bovenop haar te slapen en daar moest toch wel even naar geschopt worden, arme poes, maar die reageerde er wel echt heel grappig op, verbaasd hoofd en met pootje tikken tegen mijn buik :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:43

Bellex, wat lief die reactie van poes en baby op elkaar <3

Fabienne, fijn dat baby deze keer wel goed meewerkte. Gefeliciteerd met je meisje :D

Voortgangfoto's heb ik vorige zwangerschap ongeveer om de vier weken gedaan. Dan zag je tenminste ook echt verschil.
Merk wel dat ik het lastig vind om nu weer dikker te worden. Ik was net juist goed bezig met afvallen. En volgens de weegschaal ben ik ook sinds ik positieve test heb gehad nog 2,5 kg afgevallen (heujj voor niks lusten en nergens zin in hebben), maar de spiegel doet heel wat anders lijken..

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:55

Leuk al die buikfoto's :D

Deze heb ik vorige week gemaakt bij 17 weken.
Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:02

Oooh Bella, wat lief van de poes zeg!! Ben ook heel benieuwd of onze beesten er nog op gaan reageren.

Mooie buikjes al hoor en inderdaad Marjo, wat nog een bescheiden buikje. Ik voel me ontploft vergeleken bij jou. :o Herken dat gevoel van moeite met aankomen wel, ik was ook net 13kg afgevallen.

Hier vandaag 17 weken en voel me vandaag gelukkig weer wat beter.
Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:44

Fijn dat je je beter voelt :* Je ziet er super uit! Inclusief mooie buik (niet ontploft joh!!)

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:45

Echt heel leuk om te zien al die buiken! Zou soms best al wel mee willen hebben. Nu denken sommige mensen nog dat ik gewoon wat ben aangekomen ofzo :+

Fijn dat je je al wat beter voelt, Welmoed!

Vorige keer kwam het ineens best snel toen ik stopte met paardrijden. Heb tot 30 weken gereden en toen was het nog zo…

Afbeelding

En dit was met dik 36 weken, dus toen wel stuk flinker.

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:49

Wat een mooie buiken! Ik was vorige keer met 13 weken al zo groot dat ik echt moest vertellen ook op werk. Deze keer heb ik wat respijt door vakantie tussendoor _O-

Dit was ik vorige keer met 36 weken. Had op gegeven moment zelfs zwangerschapskleding waar m’n buik niet meer inpaste.
Afbeelding

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:07

Maar dat is redelijk normaal toch, met 36 weken, Linoleum? Vind je daar echt niet heel enorm ofzo.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:09

Niet abnormaal, maar groot was het wel. Ik stootte me ook overal aan laatste weken :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:46

Dank je wel doubtless <3

Marjo, die buik komt dan vast wel snel. Bij een tweede gaat het altijd sneller toch?!

Wel een mooie buik zeg Linoleum!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 22:10

Dit is mijn buik op 19+5 (vandaag)

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 08:49

linoleum schreef:
Niet abnormaal, maar groot was het wel. Ik stootte me ook overal aan laatste weken :')

Kreeg je ook vervelende reacties over tweelingen of dat niet?

Een collega van mij is 3 weken minder ver naar heeft wel al veel meer buik dan ik. Maar ze heeft er al 2 (wel 10 jaar ouder).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:10

Zoveel opmerkingen over of het een tweeling was. Ik reageerde altijd met dat m’n baby van luxe hield en een villa aan bouwen was :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 09:12

linoleum schreef:
Zoveel opmerkingen over of het een tweeling was. Ik reageerde altijd met dat m’n baby van luxe hield en een villa aan bouwen was :+

Wel eens met een bloedserieus gezegd dat je een drieling verwachtte? :))

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:22

Maartje1990 schreef:
linoleum schreef:

Wel eens met een bloedserieus gezegd dat je een drieling verwachtte? :))

Niet gezegd. Wel heel vaak aan gedacht _O-

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:43

Dat is een best verschil dan ineens 19Marjo90! Wel een hele mooie buik had je met 36 weken

linoleum schreef:

Hahaha wat een goede reactie! Ik vind je buik ook echt niet ongewoon groot op die foto, gewoon een mooie zwangere buik

Maartje ook al een mooie buik!

Afbeelding
Dit is bij mij vandaag :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 09:53

@linoleum: mocht je dat deze keer weer hebben wil je dat please zeggen en dan de reactie hier delen :))

Ik zeg vaak op de vraag "weet je al wat het wordt" dat ik hoop dat het een baby wordt maar als het een veulentje wordt die in de weide gaat :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 12:02

Mooi Belle!!

Haha Maartje, die is ook leuk.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:29

Ik kom me hier ook voorzichtig melden omdat ik merk dat ik wel behoefte heb om dingen van me af te schrijven en met mede zwangere te kletsen.

Afgelopen dinsdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben, nadat ik al een aantal weken misselijk was na bijna elke maaltijd heb ik ervoor gekozen om een zwangerschapstest te doen. Ik was aan de pil dus ik had niet verwacht dat deze 2 streepjes zou geven. De verwekker is niet iemand waar ik een relatie mee heb, of waar ik uberhaupt iets van verwachtte. Was dus nogal een shock, ik heb mijn beste vriendin gebeld en ben daarheen gegaan. Heel fijn en lief steun aan haar gehad en ook over praktische dingen gehad gezien zij al 2 kinderen heeft. Woensdagochtend heb ik de verloskondige praktijk gebeld en ik kon gelukkig vrijdag al terecht voor een echo. Die was vrij emotioneel, gezien het toen pas echt landde wat er aan de hand was, na het zien van een hartje dat klopt wordt alles zo meer werkelijkheid. 7 weken zwanger, voor nu 19 april uitgerekend. Ondanks dat het niet gepland is, is het heeeeeeeeeel welkom en zie ik dit ook wel echt als een wondertje en een gevalletje "het moest zo zijn"
Mijn kinderwens is altijd best sterk geweest en mijn leeftijd (33) is daarin ook niet eeuwig om nog ooit een kindje te mogen krijgen.

Ik hoop dat ik hier mee mag kletsen en bij jullie af en toe kan spuien of om advies vragen. Gezien ik dit alleen doe, zonder partner, zal ik tegen wat andere dingen aanlopen :o

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:47

Welkom Yonker en gefeliciteerd! Wat stoer dat je dit avontuur alleen aan gaat!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:59

Jeetje Yonker dat zal een flinke schrik zijn geweest! Maar alsnog gefeliciteerd natuurlijk en uiteraard ben je heel welkom om mee te kletsen :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 18:42

Yonker schreef:
Ik kom me hier ook voorzichtig melden omdat ik merk dat ik wel behoefte heb om dingen van me af te schrijven en met mede zwangere te kletsen.

Afgelopen dinsdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben, nadat ik al een aantal weken misselijk was na bijna elke maaltijd heb ik ervoor gekozen om een zwangerschapstest te doen. Ik was aan de pil dus ik had niet verwacht dat deze 2 streepjes zou geven. De verwekker is niet iemand waar ik een relatie mee heb, of waar ik uberhaupt iets van verwachtte. Was dus nogal een shock, ik heb mijn beste vriendin gebeld en ben daarheen gegaan. Heel fijn en lief steun aan haar gehad en ook over praktische dingen gehad gezien zij al 2 kinderen heeft. Woensdagochtend heb ik de verloskondige praktijk gebeld en ik kon gelukkig vrijdag al terecht voor een echo. Die was vrij emotioneel, gezien het toen pas echt landde wat er aan de hand was, na het zien van een hartje dat klopt wordt alles zo meer werkelijkheid. 7 weken zwanger, voor nu 19 april uitgerekend. Ondanks dat het niet gepland is, is het heeeeeeeeeel welkom en zie ik dit ook wel echt als een wondertje en een gevalletje "het moest zo zijn"
Mijn kinderwens is altijd best sterk geweest en mijn leeftijd (33) is daarin ook niet eeuwig om nog ooit een kindje te mogen krijgen.

Ik hoop dat ik hier mee mag kletsen en bij jullie af en toe kan spuien of om advies vragen. Gezien ik dit alleen doe, zonder partner, zal ik tegen wat andere dingen aanlopen :o

Pittig yonker maar gefeliciteerd!! Lijkt me een hele uitdaging in je eentje. Mag in iets vragen over degene waar je zwanger door bent geraakt?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:06

Wauw Yonker, dat is een verrassing! Van harte gefeliciteerd :D hoe voel je je nu?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:30

Thanks meiden!

Je mag het altijd vragen Maartje maar of ik erop antwoord hier in het openbaar kan ik je zo niet zeggen, anders mag je ook altijd een PBtje sturen :)

Ik voel me uhm eigenlijk heeeeeeeel moe en door de dag heen ben ik echt best wel misselijk := Ik heb best wel wat overgewicht waar ik mee bezig was het eraf te krijgen dus het was stiekem nog meer een verrassing omdat zwanger worden dan nog moeilijker is. Vandaag ben ik naar het centrum hier geweest met een vriendin, taartje gegeten en ff een boekje voor mn ouders gekocht. Zij komen vandaag terug van vakantie en ik wil het ze morgen vertellen. Ik wilde ze toch iets tastbaars geven en hoop heel erg dat ze goed reageren (maar ik verwacht van wel). Maar na dit eventjes te doen was ik kapot dus heb net even geslapen op de bank :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:54

Jeetje yonker, dat is nog eens een twist zeg. Gefeliciteerd!