Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linn1502

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:46

Wat rot Senna! Hopelijk knap je nu snel op. Ziek zijn is gewoon waardeloos

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:49

Wat een leuke cadeautjes Linn, heel schattig!

Irritant hè Senna, je kan alleen maar hopen dat het snel wegtrekt.

Hele mooie echo Primevera, hoofdje staat er supermooi op.

Wij hadden vandaag de 20-wekenecho en alles zag er weer prachtig uit. Het had wel even wat voeten in aarde, want de baby lag wat ongunstig en wilde niet de goede kant op draaien. We werden teruggestuurd naar de wachtkamer om flink wat water te drinken. Daardoor moest ik enorm nodig plassen en het duurde helaas best even voordat we weer geroepen werden. Deel twee van de echo was dus niet zo comfortabel :') . Maar uiteindelijk wel alles mooi in beeld gekregen :) En nog meer goed nieuws; de placenta ligt niet voor de ‘uitgang’. Dat was nog even de vraag aangezien deze aan de voorkant ligt.

Mijn doel is om deze zwangerschap gaan stap in het ziekenhuis te zetten. Liefst ook niet met de bevalling :D

De buik met 20 weken (en veel troep op de achtergrond - deze kamer moet dus leeg :') )
Afbeelding

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:32

Gefeliciteerd met de goede echo Saskia! Lekker ondeugende baby al ;). Mooie buik ook!

Beterschap Senna, hopelijk snel weer fit!

Veel plezier met vertellen dit weekend Linn!

Gefeliciteerd met de goede echo Primavera, ik ben erg benieuwd naar het resultaat van de foto met holi powder straks ;).

Hoe was de echo Lisitano? Ik herken trouwens je gevoel dat het sneller gaat dan de vorige zwangerschap, over een maand zit ik al op de helft maar het voelt nogsteeds heel erg pril.

Ik begin wel uit te dijen trouwens, gaat ineens heel rap.
En momenteel m’n beide ogen ontstoken, super irritant.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:22

Wat een keurig buikje nog Saskia. Fijn dat de echo goed was.
Mijn baby was ook al zo eigenwijs, ik moest springen en schudden om het van de buik te krijgen maar nee. Toen moest het inwendig, meh. Gelukkig wel alles kunnen meten nu en baby loopt weer iets voor. Ik maak grote baby’s :+
We konden het niet laten te vragen naar het geslacht en ze zei dat ze het wel goed heeft kunnen zien. Ze mocht het niet zeggen maar ze heeft wel hints gegeven waardoor we er vrij zeker van zijn dat het inderdaad een meisje is. In combinatie met de beelden van de echo :D

Ilse, beide ogen ontstoken? Hoe doe je dat nou? Wat een ellende :(:)

Senna, wat vervelend dat je zo ziek bent. Beterschap!

Linn, ik ben wel benieuwd naar je wisseltruc :))
Spannend dat je het gaat vertellen *\o/*

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:33

Wel meegelezen, niet de puf gehad om te reageren.

Hoop goede echo’s en geslachtsbepalingen, mooi moment is dat he?
Saskia, je bent de eerste van het topic met een goede 20 weken echo, zo fijn!

Wij volgende week de 20 weken echo, vind het erg spannend..

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 23:02

Spannend Bloem! Ik was wel vrij gerust op deze echo omdat de lieve echoscopiste bij de geslachtsbepaling al heel veel had nagelopen. Het hartje had ze toen heel mooi in beeld en dat wilde vandaag in eerste instantie even niet. Maar daarvan wisten we gelukkig al dat het er goed uitzag. Maar toch heel fijn dat ook alles nu weer goed is.

Ahh leuk Lisitano. Het geslacht zal dan vast wel kloppen. Heb hier ook eerst lekker mogen schudden, maar dat had ook hier geen effect. Spannend of het weer zo’n grote baby gaat worden.

Ilse, ahh oliebol. Irritant is dat he?! Had het toevallig laatst ook. Verder noooooit gehad. Ook een zwangerschapskwaal? :')

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:43

Mijn gevoelens gaan echt van links naar rechts wbt die 20 weken echo… ons zoontje is een (zeer) zorgintensief kind en dat ging in de laatste dagen van de zwangerschap ‘mis’.
Ik weet teveel na alle ziekenhuisopnames en dat maakt dat deze zwangerschap totaal niet onbezorgd is.

Aan de ene kant voel ik veel vertrouwen (net als wat jij zegt Saskia, hartje etc zag er heel mooi uit) maar ik weet als geen ander ; er is 0 garantie dat je kindje ‘gezond’ is.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 11:13

Dat is absoluut waar. Er zijn ook zoveel dingen die niet zichtbaar zijn voor de geboorte. Dat houd ik ook wel in gedachten, maar toch is het fijn om te horen dat alles er goed uitziet.

Bij mij zijn de zorgen juist toegenomen sinds de geboorte van ons zoontje. En dat terwijl het een supergezond ventje is voor zover we kunnen zien. Hij is qua ontwikkeling niet altijd de vlotste, maar hij neemt steeds grote sprongen. Als hij dan een tijdje stilstaat, vraag ik me toch elke keer weer af of alles wel goed is O:) We zijn juist heel relaxed en vinden het zo fijn dat hij nog niets hoeft nu. Je moet je hele leven nog van alles.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 11:34

Zeker waar! Die 20 weken echo is toch een soort ‘mijlpaal’ en ik hoop ook dat ik daarna een deel van de zorgen wat kan loslaten.

Ik denk dat iedere ouder die zorgen wel heeft, binnen deze maatschappij word er ook haast verwacht dat je alles altijd maar kan.
Wij leven een heel ander leven maar genieten soms nog meer, niets is vanzelfsprekend en we hopen ontzettend dat we straks al die ‘normale’ dingen met onze tweede kanjer mogen meemaken!

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:49

:+

Afbeelding

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:29

Aahw, daar heb je een goede oppas!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 20:47

Ahh wat lief Mel!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:57

Schattig :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:33

Fijn he, Melewel! Zo'n extra knuffelkacheltje <3

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 12:27

Zo, hier zit de 20-weken echo er weer op <3. Alles helemaal goedgekeurd :D.
En met de zon, een weekje vakantie en mijn hormonen heb ik serieuze schoonmaakwoede ontwikkeld :')....
Hele huis staat deze week op kop, hahaha. Nouja, hebben we de grote voorjaarsschoonmaak ook weer gehad.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 13:27

Fijn Rebecca! Gefeliciteerd met de goede echo <3

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 14:40

Gefeliciteerd met de goede echo <3

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 14:54

Beetje stil geweest sorry!

Wat een lieve foto! Hier ook extreem knuffelige diertjes! <3

Wat fijn Rebecca! <3 onwijs fijn z’n goede echo! Wij mogen vrijdag.. vind het eng haha.

En die opruimwoede herken ik, flink bezig met babydingentjes, leuke inkopen gedaan bij de magazijn leegverkoop van mamaloes vorige week, hun normale winkel en nog wat winkeltjes. Dus we zijn een heel eind met de babyuitzet O:) en verder hard aan de poets, was en opruim. We gaan met een klein beetje mazzel over een paar weekjes verhuizen, ons bod op een woning is geaccepteerd, maar vind alles omtrent de hypotheek wel heel spannend :o dus hopelijk zit dat ook een beetje mee!

Verder vandaag maar naar de fysio geweest omdat ik een week last heb van mn heupen, beginnende bekken instabiliteit, dus oefeningen, losmakende massage en massage tips gekregen die ik zelf kan doen met behulp van een tennisbal of Jos kan doen voor me. Dus hopelijk is dat voldoende om de klachten te verminderen, want op mn zij slapen is een drama momenteel haha!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:33

Gefeliciteerd rebekka!

Ik lig momenteel met 3 vriendinnen in ibiza. Heb ze zojuist verteld dat ik zwanger ben want ik die een drankje oversla.. gelooft niemand hahahah

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:11

Rebecca, fijn een goede echo! En je opruimaanval, die heb ik ook nodig!

Linn, hoe reageerden je vriendinnen? Ik vind dat moment van vertellen ook zoooo leuk!

Wij net ook een goede 20 weken echo achter de rug, zo opgelucht!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:53

Fijn Rebecca *\o/* Officieel halverwege!

Justonebite, heb je al gekeken voor een zwangerschapskussen bij het slapen? Of gewoon een kussen tussen je knieen als je op je zij ligt? Dat haalt de druk van je rug/bekken. Mijn zwangerschapskussen is besteld iig :o
Proficiat met je nieuwe huis! En al snel kunnen verhuizen is fijn. Kopen en nog maanden moeten wachten vind ik zo'n domper }:0

Linn {:} Geniet ervan!

Bloem, top *\o/* Ook al halverwege, het gaat toch snel he.

De opruimwoede hier moet nog wachten tot volgende week. Dan ben ik vijf dagen vrij. Wij gaan de berging ombouwen (lees: plankenwand maken), zodat er eens orde in die chaos komt. En dan past de kinderwagen er tenminste bij :=
Wel al een babyuitzet-lijstje gemaakt. M'n man zag lichtjes bleek toen hij die zag, hihi. Maar heb 'm toch kunnen overtuigen dat drie rompertjes te weinig is.. Meteen gebruik van gemaakt en voor een flink bedrag besteld :o

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:48

Fijne vakantie linn! Hoe reageerde ze? :)

Fijn dat ook jouw 20 weken echo goed was Bloem *\o/*

Rebel, ja heb indd een kussen ertussen, maar die is niet ideaal dus even kijken voor een ander kijken of dat verschil zal maken, want dit is niet heel tof. Afgelopen dagen ging het wel prima, vanmorgen kon ik bijna niet lopen de eerste 2uur. Haha.

Jaa super fijn! En absoluut waar, de overdracht is in principe als de hypotheek rond is, dus dat is heel fijn, nu nog even in spanning zitten :=

En wat fijn dat jullie dat kunnen realiseren zo! Succes daarmee!

En nee 3 rompertjes zijn niet genoeg hihi! Leuk dat je het een en ander besteld hebt! <3 Word zelf echt helemaal blij van kinderkleertjes. Haha

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:04

Bloem, wat fijn ook een goede echo!

Linn, fijne vakantie! Lekker hoor, Ibiza!

JustOneBite, gefeliciteerd met de woning! Hypotheek komt vast goed! Wat vervelend van je bekkeninstabiliteit, hopelijk krijg je dat snel enigszins onder controle.

Rebel, leuk he, een beetje shoppen <3. Ik was bij de eerste echt helemaal overdonderd over hoeveel je eigenlijk nodig hebt voor zo'n kleine purk. Nooit beseft :').

Ik ben blij dat er mensen zijn die de opruim/schoonmaakwoede herkennen. Maandag begon ik al met de kamer van m'n dochter, vandaag de hele benedenverdieping. Ik heb zelfs alle hoezen van de bank afgehaald en gewassen en alle kussens naar buiten gesleept :'). We hebben een hele grote, zware bank, de hoezen moesten al in 4 porties in de wasmachine omdat het anders niet past :'). Mijn man kwam tussen de gras werkzaamheden even thuis en zat ook te kijken van 8)7.. kon gisteren niet lopen van de rugpijn en nu dit :'). Hij heeft gelukkig geholpen met de kussens weer op de bank slepen, hahaha.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:18

Hoi hoi! Ik kom me ook even melden! Nu 7w5 zwanger. Eerste echo was goed, voorlopig uitgerekend 15 dec. We hebben al een zoontje die deze maand 1 jaar wordt. Deze zwangerschap kwam iets eerder dan gepland, maar is van harte welkom. Heb m.n. last van vermoeidheid, wat misselijkheid, en wat stemmingswisselingen. Vorige zwangerschap kon ik mooi m’n rust pakken, maar met een kleine erbij gaat dat toch wat minder, ik ervaar het daarom als zwaarder.

Primavera, ik herinner me jou uit het vorige topic! Fijn dat alles goed verloopt. Wat vervelend (maar heel begrijpelijk) dat je zo’n last hebt van stress en geen vertrouwen kunt hebben in deze zwangerschap. Hopelijk groeit dat straks net zoals je buik <3

Ik kruip weer onder mijn steen!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 20:10

Welkom kichii! Leuk dat je weer zwanger bent <3 Ik begin heel langzaam te geloven dat deze zwangerschap er mag zijn.. dat gaat de ene week iets beter als de andere :+ maar nu we de 12 weken zijn gepasseerd begint het heel langzaamaan hoopvoller aan te voelen <3

Maandag de tweede 12 weken echo in Leuven, spannend maar zo fijn om weer even te kunnen spieken <3