Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:24

Ah chips dat klinkt niet fijn...

Snapt je schoonvader wel dat de huizenmarkt heel bizar is op dit moment? Oké prijzen van bestaande bouw stijgt wat minder hard nu, maar nu gaat de hypotheekrente weer omhoog. Oh, en het is niet zijn geld. Die bemoeienis klinkt heel irritant.

Wel super dat het bloedverlies is gestopt! Hopelijk heeft iedereen vandaag een fijne dag.

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 10:56

Fijn Marlis dat het bloeden gestopt is!!

Wij hebben een huis gekocht en daarna pas verteld aan iedereen wat het geworden was. Het is jullie toekomstige huis.. Heeft een ander niks van te vinden. Jammer dat je vriend zich zo laat beïnvloeden. Kijk wel uit dat je niets iets koopt om het kopen omdat je nu zwanger bent etc.. Zou ook zonde zijn natuurlijk.

Hier wel oké. Gisteren weer last van maagzuur en een klein beetje eruit gegooid. Blijft irritant maargoed als dat het is. Morgen alweer 13 weken op weg. Dinsdag vliegen we dus hoop dat het allemaal goed gaat :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:12

Ik zet ook een stipje. Afgelopen donderdag had ik een positieve test, nu bijna 6 weken zwanger. We waren al een tijdje bezig, maar hadden het deze maand eigenlijk niet verwacht. Super spannend, ons eerste kindje!

Ik had een test gedaan, omdat ik misselijk was ‘s nachts. Overdag kan ik het nu met regelmatig eten onder controle houden, maar vannacht was het weer heel erg. Dat is wel balen, want dan slaap ik dus ook slecht waardoor ik weer sneller misselijk ben. Maargoed, nog een paar weken doorzetten en hopelijk wordt het dan beter :o

Ik ben benieuwd hoe jullie het doen op werk. Ik denk dat als ik zo misselijk ben ik het wel snel moet vertellen, iedereen weet het anders toch al. Hoe doen jullie dat?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 13:50

Ballard_L schreef:
Ik zet ook een stipje. Afgelopen donderdag had ik een positieve test, nu bijna 6 weken zwanger. We waren al een tijdje bezig, maar hadden het deze maand eigenlijk niet verwacht. Super spannend, ons eerste kindje!

Ik had een test gedaan, omdat ik misselijk was ‘s nachts. Overdag kan ik het nu met regelmatig eten onder controle houden, maar vannacht was het weer heel erg. Dat is wel balen, want dan slaap ik dus ook slecht waardoor ik weer sneller misselijk ben. Maargoed, nog een paar weken doorzetten en hopelijk wordt het dan beter :o

Ik ben benieuwd hoe jullie het doen op werk. Ik denk dat als ik zo misselijk ben ik het wel snel moet vertellen, iedereen weet het anders toch al. Hoe doen jullie dat?

Ik was met 7 weken ook zo ziek dat ik de ziektewet in moest. Zit ik tot op heden in, nu 13 weken. Heb het inderdaad direct gezegd omdat ik normaal nooit ziek ben en zeker zo lang is gewoon gek. Wilde niet dat er wilde verhalen rond zouden gaan en nu heeft iedereen er ook heel veel begrip voor.

Verder was het bij mij al te zien met 10 weken ofzo dus denk dat het anders ook al uitgelekt was.

En van harte gefeliciteerd natuurlijk <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:48

Gnome schreef:
Fijn Marlis dat het bloeden gestopt is!!

Wij hebben een huis gekocht en daarna pas verteld aan iedereen wat het geworden was. Het is jullie toekomstige huis.. Heeft een ander niks van te vinden. Jammer dat je vriend zich zo laat beïnvloeden. Kijk wel uit dat je niets iets koopt om het kopen omdat je nu zwanger bent etc.. Zou ook zonde zijn natuurlijk.

Hier wel oké. Gisteren weer last van maagzuur en een klein beetje eruit gegooid. Blijft irritant maargoed als dat het is. Morgen alweer 13 weken op weg. Dinsdag vliegen we dus hoop dat het allemaal goed gaat :)

Dat doen we zeker niet hoor. In der dorp twee andere huizen ook gekeken. Maar de een mega gedateerd en kleine ruimtes en de ander alles hokkerig en in duizend stukjes aangebouwd en allemaal heel slecht. En verder nog een paar huizen bezichtigd maar waren toch wat te ver gewoon.

Zijn al meer dan een halfjaar opzoek zeg maar daar in de buurt. Dus gaat zeker niet over het nu kopen. Zus en zwager moesten eerst een woning hebben want die zochten iets voor met de paarden aan huis en wij gingen dan in die omgeving zoeken ook. Dus voor ik überhaupt met zwanger bezig worden was dit al onze planning.

Schoonfamilie bemoeid zich alleen met alles en hebben dus veel (slechte) invloed op m'n vriend. Echt bizar.

Spannend en lekker bijna vakantie

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:43

Welkom! Jammer dat je al zo misselijk bent. Lijkt wel alsof we er bijna allemaal veel last van hebben. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:47

Waren jullie in de eerste week ook al misselijk? Bij mij is het vandaag lichtelijk begonnen. Gelukkig alleen nog met vlagen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:50

Angela_ schreef:
Waren jullie in de eerste week ook al misselijk? Bij mij is het vandaag lichtelijk begonnen. Gelukkig alleen nog met vlagen.

Nee de eerste weken niet. Bij mij was het rond week 6/7/8.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:51

Ikzelf niet, maar ik had wel een collega die het heel vroeg heeft verteld omdat ze regelmatig tijdens online meetings naar het toilet moest rennen. -O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:54

Marlis schreef:
Angela_ schreef:

Nee de eerste weken niet. Bij mij was het rond week 6/7/8.

Bij mij ook, ik heb wel nooit over gegeven dus dat was erg fijn.

Momenteel ben ik bijna 14 weken en vannacht heb ik 14 uur geslapen en ik ben alweer moe. Heb geen bloedarmoede oid dus het is gewoon een kwestie van toe geven aan de drang :z
Vannacht wel de baby voor het eerst gevoeld, heel tof <3

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:06

Angela_ schreef:

Bij mij begon het rond 7 weken pas, gelukkig nog altijd niet overgegeven maar wel 0 eetlust en veel boeren/maagzuur

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 17:08

Hier geef ik eigenlijk alleen nog maagzuur over.. Eens in de zoveel dagen. Dan voel ik het echt op komen en is het gewoon wachten tot het eruit komt. Morgen alweer 13 weekjes oud.. Hoop dat dat ook snel af gaat nemen.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:16

Leuk om al die werknamen te lezen. :D

_Charlot vervelend dat je al vrij ver bent en nog steeds zo misselijk. Gelukkig dat de acupunctuur je wat verlichting geeft.

Gnome oei vakantie stress!24 uur ben je aan het vliegen begrijp ik? Oei, hopelijk gaat dat een beetje goed met je misselijkheid. Je hebt het vast al vertelt, maar waar gaan jullie heen?
Och de horror met dat bloedprikken! Ik haat naalden en prikken, dus als zoiets bij mij zou gebeuren ging ik zeker weten van mijn stokkie denk ik... _O-

Freekieee voor jou ook een knuffel voor je misselijkheid. Wat mega rot dat je nog steeds zo misselijk bent. Kan me voorstellen dat soms de muren op je afkomen.

[***], ben nu wel benieuwd wat jou favo herfstkorstje is ;)
Ai, toch moeten spugen dus begrijp ik? Gemeen van je lijf dat je net blijf bent en dan tóch weer moet overgeven...

Angela_ Welkom en gefeliciteerd <3 Duimen draaien voor jullie. Ik werd misselijk rond week 6. Wel was ook bij ons de misselijkheid reden om te gaan testen.

Marlis, wat vervelend van de ruzie. Ik vind ook dat het een beslissing van jullie is en niet van zijn familie. Rot dat hij zich zo laat beïnvloeden. Hebben jullie het inmiddels wel uit kunnen praten? Wel fijn dat het bloedverlies gestopt is, toch een zorg minder. Succes weer met werken.

Ballard_L Gefeliciteerd <3 Wat ontzettend fijn dat het gelukt is. Rot dat je in de nachten zo misselijk bent, is inderdaad niet echt fijn voor je nachtrust. Hopelijk gaat het snel over!
Ik werd ook een soort van gedwongen om het op mijn werk te vertellen met 10 weken. We waren op schoolkamp en na de eerste nacht heb ik in de ochtend alleen maar lopen spugen. Er was wel een collega die het wist en van haar moest ik ook mijn spullen pakken en naar huis gaan. Normaal ben ik eigenlijk nooit ziek, dus de rest van de collega's ging wel wat vermoeden. Heb het toen ook maar gewoon vertelt, want ik wilde ook niet liegen en voorkomen dat er verkeerde verhalen de ronde zouden doen. :)

Azmay, wat mooi het kindje voor het eerst gevoeld! Die vermoeidheid herken ik wel, kan ook echt het klokje rond slapen en toch rond de middag alweer gaan liggen voor een dutje. Stiekem ook best wel lekker toch? ;) Gewoon lekker aan toegeven.

Hier een prima weekend gehad. Gisteren met een vriendin de stad in gegaan, heb veel dingen gekocht voor de kleine vooral kleren. Echt heerlijk om alvast dingen te shoppen. We kwamen in de stad nog 2 leerlingen van mij tegen, mijn vriendin had haar dochter mee van 2 jaar. Vraagt die leerling aan mij: ''Mevrouw, is dat uw kindje al??'' _O- Misschien binnenkort tóch maar even een lesje biologie gaan geven haha! In de avond lekker uiteten geweest naar de sushi, altijd genieten. :9
Vandaag vooral dingen schoongemaakt in huis en nu lekker pootjes omhoog op de bank! :o

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:50

Opzich valt het bij mij nog wel mee vergeleken met een collega. Die moest misschien wel 10 keer overgeven op een dag en hield niets binnen. Ik geef zelf niet zo snel over, maar die vlagen misselijkheid is niet echt fijn. Ik ben benieuwd hoe het de komende dagen op werk gaat, misschien helpt de afleiding juist wel.
Ahja, het is voor een goed doel, we doen het niet voor niets! :)

Azmay: wat tof dat je je kindje voor het eerst hebt gevoeld! Heel bijzonder :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:38

Pff ik ben net gister weer thuis gekomen en gister avond laat telefoontje van m'n zus, dierenarts onderweg.

Gaat weer niet goed met kyra, paard waar laatst ook meerdere keren dierenarts voor geweest is.

Dikke darm ligt niet goed.

Injectie gehad, mocht niks eten, hele nacht om het uur controle en stappen. En over tien minuten is dierenarts er weer. Gaat weer lekker zo.

Zwager en zus dachten dat ze dood ging toen ze der gister zagen.

Hier een dagje vrij vandaag. Slecht weer hier.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 09:44

Marlis schreef:
Pff ik ben net gister weer thuis gekomen en gister avond laat telefoontje van m'n zus, dierenarts onderweg.

Gaat weer niet goed met kyra, paard waar laatst ook meerdere keren dierenarts voor geweest is.

Injectie gehad, mocht niks eten, hele nacht om het uur controle en stappen. En over tien minuten is dierenarts er weer. Gaat weer lekker zo.

Het zit jullie niet mee zeg!! Hopelijk komt ze er opnieuw doorheen. Hoe gaat het nu met de 2 teven?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:12

Gnome schreef:
Marlis schreef:

Het zit jullie niet mee zeg!! Hopelijk komt ze er opnieuw doorheen. Hoe gaat het nu met de 2 teven?

Die leven gescheiden als we bij elkaar zijn. Durven ze niet meer bij elkaar te zetten.

Vd week wel samen hardgelopen, afstand er tussen gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:11

Pfff, ik had net met afvegen wat roze afscheiding.. Meteen dikke paniek en de verloskundige maar gebeld. Ze gaf aan dat het prima nog de innesteling kan zijn. Ik dacht dat je pas positief test na de innesteling, maar volgens haar is dat niet zo.

Ik wist niet dat zwanger worden/zijn zo stressvol kon zijn

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 17:16

Angela_ schreef:
Pfff, ik had net met afvegen wat roze afscheiding.. Meteen dikke paniek en de verloskundige maar gebeld. Ze gaf aan dat het prima nog de innesteling kan zijn. Ik dacht dat je pas positief test na de innesteling, maar volgens haar is dat niet zo.

Ik wist niet dat zwanger worden/zijn zo stressvol kon zijn

Welkom in de hel :') veel mensen hier met bloed in meer of mindere mate inderdaad. Hopelijk blijft het daarbij. Ik had er zelfs flink krampen bij dus ik ging toen wel uit van een miskraam. Gelukkig niet gebeurd of het waren er ooit 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:41

Jij had flink wat bloed toch?

Het maakt me zo vreselijk onzeker.. Bij onze m.a had ik dat ook maar dan later in de zwangerschap.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 18:44

Angela_ schreef:
Jij had flink wat bloed toch?

Het maakt me zo vreselijk onzeker.. Bij onze m.a had ik dat ook maar dan later in de zwangerschap.

Ja ik heb iets meer dan 3 dagen donkerbruin bloed gehad. Geen klodders of iets verder maar wel heel veel buikpijn ook erbij.

Hier de laatste dingen aan het inpakken. Constant beroerd van de spanning denk ik.. Hoop dat het weg is als we eenmaal op pad zijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:47

Hopelijk gaat het snel beter met Kyra :knuffel:

Ik heb deze zwangerschap 3x bloed gehad. De eerste keer stond ik er ook echt wel hysterisch bij, omdat ik zo bang was dat het wéér mis zou gaan. Gelukkig na elke keer gewoon een sterk, kloppend hartje gezien. <3

Succes met inpakken! Komt vast goed met de spanning. Reizen is leuk! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:31

Waar ga je heen Gnome?

Bedankt voor jullie ervaringen, geeft me wel iets rust.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 19:53

Angela_ schreef:
Waar ga je heen Gnome?

Bedankt voor jullie ervaringen, geeft me wel iets rust.

Bijna 3 weken naar Mauritius :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:37

Oh heerlijk!!!! Genieten!!!

De roze afscheiding is weer wit geworden gelukkig. Hopen dat het zo blijft en dat de testen op blijven lopen.