Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taartje

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:41

Wij zijn bij de huisarts geweest.
Ze was zeer vriendelijk en begripvol en zei gelijk we gaan er werk van maken.
Man mag nu een afspraak maken om zijn goedje in te leveren,als we daar de uitslag van krijgen worden we doorgestuurd naar de gyn.

Was er erg gespannen voor (nieuwe huisarts dus we kennen elkaar nauwelijks) maar viel me 100% mee.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:50

Fijn Taartje, hopelijk valt alles goed mee!

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:53

Verdorie Primavera. Snap dat je baalt. Hoeveel rondes hebben jullie nu gehad?
Ja heel goed, dan lekker optimaal gaan genieten van je vakantie!! Misschien wel de laatste (zomer) vakantie met z’n tweetjes :))

Ah wat fijn dat het een goed gesprek was taartje. Hopelijk hebben jullie gauw duidelijkheid maar komt er niks “spannends” uit..!

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:42

Primavera schreef:
Vivian ik heb je zin een paar x moeten lezen := maar vervelend dat hij zo'n druk ervaart! Hopelijk komende maand het juiste moment voor jullie rond je eisprong :)

Ik had idd een aardige brainfart :')

Ik kan me voorstellen dat je door je aankomende menstruatie/negatieve test een behoorlijke baaldag hebt. Ik kan af en toe ook echt zo'n jankbui/dag hebben. En soms is het echt wel lekker om je er aan toe te geven, alles er uit te gooien en dan daarna weer opnieuw te beginnen. Lekker genieten van je vakantie en wie weet wat er dan gebeurd ;)

@Taartje Kan me wel voorstellen dat je goed gespannen was bij een nagenoeg onbekende huisarts. Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en hopelijk ben je snel op weg :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:18

Lotte voor de nieuwe zwangerschap nog helemaal niet lang hoor... Dit zou pas de tweede volledige ronde zijn.

Maar we zijn al sinds vorig jaar juni bezig natuurlijk voor een kindje (als je Liam even niet meetelt dan). Baal er gewoon enorm van en heb (onterecht) het gevoel dat het ons gewoon niet gegund is |( * iets met hormonaal zijn ofzo * Heb ook een korte luteale fase van +/- 10 dagen en dat werkt natuurlijk ook niet mee.

Bij Liam waren we in drie maanden zwanger, dus toen is het ook natuurlijk gelukt. Hopelijk bij een nieuw kindje ook. *fingers crossed*

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 07:44

Dat is al met al ook al best weer lang toch Primavera.. al die maanden elke keer een teleurstelling hakt er ook echt wel in lijkt me. Gelukkig heb je al wel
Mogen ervaren dat je zwanger kán worden! Maar jullie worden wel op de proef gesteld :(:)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 08:01

Dat zijn de minder fijne dromen Vivian

Vanuit hier een dikke knuffel voor jou Primavera :(:)

Voor de rest hier nog niks spannends te melden... ja m'n man is van huis voor zn werk en de kleine hier is bezig met z'n volgende tanden :x

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:11

:oo ik ga jullie verlaten.. :oo

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:20

_LotteZ schreef:

Gefeliciteerd! *\o/*

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:32

Gefeliciteerd! Leuk

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:48

Gefeliciteerd Lotte!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 10:00

_LotteZ schreef:

Jaaaa super!! Gefeliciteerd <3

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 10:41

_LotteZ schreef:

Gefeliciteerd *\o/*

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 12:55

Gefeliciteerd! *\o/*

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 13:05

Ja bedankt..! Het moet nog even landen en het is natuurlijk ook nog super pril. M’n vriend gaf aan gelijk te kunnen verklaren waarom ik zo “chagrij.. ehh prikkelbaar” was de laatste dagen O:)
Heel veel succes lieve meiden. Het is jullie ook zó gegund!! :*

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:25

Gefeliciteerd LotteZ!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 16:01

Hier weer ongesteld geworden. Heb weer een verschrikkelijk pesthumeur hierdoor en ben verschrikkelijk verdrietig.

Het best voor mij is dan ook om me even volledig terug te trekken vrees ik. Niet meer tracken, geen ovulatie testen en geen fora/youtube meer. Gewoon ffkes op z'n beloop laten en dan zien we wel, deze teleurstelling is echt niet tof en maakt me alleen maar onzekerder.

Ik blijf hier wel meelezen en wens jullie allemaal een mega vlotte en voorspoedige zwangerschap toe :*

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 18:31

@primavera; ik moet zeggen dat ik de meeste hier wel vrij obsessief vindt, waardoor ik dus ook eigenlijk nauwelijks reageer.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 18:38

Primavera schreef:
Hier weer ongesteld geworden. Heb weer een verschrikkelijk pesthumeur hierdoor en ben verschrikkelijk verdrietig.

Het best voor mij is dan ook om me even volledig terug te trekken vrees ik. Niet meer tracken, geen ovulatie testen en geen fora/youtube meer. Gewoon ffkes op z'n beloop laten en dan zien we wel, deze teleurstelling is echt niet tof en maakt me alleen maar onzekerder.

Ik blijf hier wel meelezen en wens jullie allemaal een mega vlotte en voorspoedige zwangerschap toe :*

Sterkte Primavera :knuffel:
Als je behoefte hebt om te pb’en, stuur me gerust een berichtje.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 18:47

Primavera schreef:

Wat ontzettend naar! Ik lees veel mee maar veel denken sowieso dat vaak snel raak is in de praktijk is dat sowieso helaas niet. Rustig aan! Me pb staat open.

Ik word wel nog knettergek van mijn ovulatie testen die al paar dagen knallend zijn.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 20:44

Primavera sterkte

LotteZ gefeliciteerd

Barbabientje dat gevoel herken ik ook wel een beetje. Ik ben helemaal niet zo bezig met ovulatietesten etc. Als er zich een tweede aandient is dat heel welkom maar als dat nog een paar maanden duurt is dat hier ook prima. Ik houd me dus alleen wat op de achtergrond.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 21:53

Ik doe de ovulatie testen met een rede. Ik heb helaas niet lang de tijd waarschijnlijk om zwanger te worden.

Raad wel de mensen aan om er wel de tijd voor te nemen want haastige spoed… stress en moeten werkt niet in het voordeel helaas.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:35

De enige reden waarom ik begonnen ben met testen is om wat meer inzicht te krijgen. Ik ben 17 jaar aan de pil geweest en merk dat ik nu veel veranderingen onderga. Daarnaast ben ik de afgelopen 2 jaar behandeld voor een soort vaginisme. Het seks kunnen hebben is de afgelopen 8 jaar zeer moeizaam tot niet mogelijk geweest. En dat lukt pas weer enigzins sinds een half jaar. Ik merk nu ook wel dat ik veel onzekerheden heb en dat ik gevoeliger ben door de hormonen dan ik normaal ben.
Ik kan misschien wat obsessief overkomen, maar zo ben niet.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:37

Hier doe ik ze ook met een reden. Mijn cyclus schommelt tussen de 28 en de 60 dagen _O-
Met testen weet ik tenminste wel iets. Maar ik hoop heel erg komende maand dat het weer een 29 dagen word. Het eerste jaar proberen heb ik niet tot nauwelijks getest hoor

Ben wel al hele dag misselijk. Maar dat kan nog niks betekenen |o

Knuffel primavera :knuffel:

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 23:01

Barbabientje schreef:
@primavera; ik moet zeggen dat ik de meeste hier wel vrij obsessief vindt, waardoor ik dus ook eigenlijk nauwelijks reageer.

Vind het hier nog wel meevallen qua obsessief zijn.
Kom om die reden al helemaal niet op echte zwangerschapsfora, daar vind ik het wel heel erg obsessief.

Ik plaats zelf ook eigenlijk vrij weinig, alleen als ik even iets kwijt wil wat ik in mn omgeving niet echt kwijt kan.
Ben er zelf ook verder totaal niet obsessief mee bezig, (al heb ik wel lastige momenten gekend) lukt het wel dan is het goed, zo niet zal dat vast even lastig zijn maar dan is het ook goed.
Omdat ik bijna 36 ben ging ik nu naar de huisarts, want nog heel veel tijd afwachten is voor mij niet echt een optie. Was ik nu 30 geweest had ik nog rustig afgewacht.