Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:17

Ma_n0n schreef:
Ah dat is oliebol! Wel begrip hiervoor op het werk?

Ik heb enorm last van obstipatie. Movicolon (bleh), lactulose en psyllium allemaal nog niet effectief..toch maar een klysma ben ik bang helaas |(
misschien weet iemand het ultieme oma’s advies?

Je gebruikt al heel veel! Ik had er in het begin van de zwangerschap ook last maar, ik heb er wel vaker last van. Ik ben toen weer met actimel begonnen dat helpt bij mij enorm. Maar de middelen die je al gebruikt lijken me wat sterker.

_AB_

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:44

Heel veel drinken idd, je hebt behalve movicolon ook nog een ander middeltje, weet even zo de naam niet, kom ik op terug.
Een aantal dagen niet naar het toilet kunnen is niet erg, bij langer dan een week moet je je zorgen gaan maken!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:45

Ik bedoel Macrogol ;)

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:01

_AB_ schreef:
Ik bedoel Macrogol ;)

Dat is movicolon ;)

Ik hoop dat het snel gaat werken :+ in

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:08

Vervelend zeg, al die klachten! Verstopping is echt naar! Las dat magnesium oxide hier ook goed werkt, omdat het al snel laxerend werkt. Daarnaast ook tegen maagzuur, dus een dubbele klap. Misschien heb je daar wat aan?

Zijn jullie al aan het oriënteren voor autostoelen? Wat vinden jullie een normaal bedrag. We willen een maxi cosi en een draaibare lijkt heel fijn, maar vind 500 echt aan de prijs. We willen wel een maxi cosi met zo’n stang zodat we hem ook kunnen wegdragen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:30

Wat vervelend de obstipatie!

Ik heb er met vlagen ook veel last van, gaat nu alweer een tijd redelijk. Bij mij werkte als enige psyllium, maar als ik te lang achter elkaar gebruik werkt het niet meer. Verder met heel veel water (3 liter) veel vezels eten, genoeg bewegen en sochtends koffie gaat het nu wel goed. Met de hitte van afgelopen dagen is het dan weer iets slechter, maar logisch omdat m'n lichaam dan meer vocht vast houdt.

Hoop dat je er snel geen last meer van hebt.

Ja wij hebben de maxi-cosi coral al, vond die wel heel handig met dat lichtere deel dat je eruit kan halen. Wel tweedehands, maar amper gebruikt. Nieuw is ie met base mee rond 500/600 en dat vind ik ook echt teveel. Voor m'n zoontje van 1,5 hebben we een draaibare kidsriver, die wel nieuw, maar daar kan hij tot 4 jaar in. Die is wel echt heel fijn ook, maar was wel 360 euro. Die zou zelfs al vanaf geboorte kunnen, maar die stoel kan er niet uit en dat vind ik niet handig.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:53

Juangi schreef:
Vervelend zeg, al die klachten! Verstopping is echt naar! Las dat magnesium oxide hier ook goed werkt, omdat het al snel laxerend werkt. Daarnaast ook tegen maagzuur, dus een dubbele klap. Misschien heb je daar wat aan?

Zijn jullie al aan het oriënteren voor autostoelen? Wat vinden jullie een normaal bedrag. We willen een maxi cosi en een draaibare lijkt heel fijn, maar vind 500 echt aan de prijs. We willen wel een maxi cosi met zo’n stang zodat we hem ook kunnen wegdragen.

Wij hebben bij de eerste een cybex cloud Z met draaibare base gekocht, heel veel plezier mee en die kan nu nog een ronde mee. Wij gebruiken inmiddels de base met een Sirona (?) stoel geloof ik. Dus wel dat soort bedragen, maar zeker in de auto waar we veel mee rijden wilde ik een veilige geteste optie en ook wat comfort voor ons en dat vind ik bij draaibaar echt fantastisch. In de groep 0 stoel gebruikte we het wel significant minder dan nu. Nu wil ze nog wel eens in volledige rigor mortis schieten en dan is het prettig dat we gewoon recht voor het stoeltje staan.

Hoewel we nog even de onderzoeken van de Consumentenbond ernaast leggen, even kijken of er nog andere veilige, prettige opties zijn.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 23:33

Ik heb een maxi cosi meegekregen met de kinderwagen (van marktplaats) en die maak je met de gordel vast. Vind ik meer dan prima.. :D

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:26

Ik had vanmorgen voor de zekerheid toch maar urine ingeleverd. Werd net gebeld dat het geen blaasontsteking is en dat de pijn in mijn onderbuik waarschijnlijk door de bekkeninstabiliteit komt. Helaas is er wel suiker gevonden in mijn urine :(
Dus waarschijnlijk zwangerschapsdiabetes, ik moet morgenvroeg mijn glucose laten prikken.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:13

Balen Isabel! Dat is geen leuk nieuws om te krijgen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:18

Isabel, fijn dat het geen blaasontsteking is, maar lost de klachten nog niet op. Balen ook van de suiker, succes morgen!

Volgens mij hebben onze beide auto’s geen mogelijkheid voor isofix. Dus nog maar even kijken of we voor een goedkopere met enkel gordel gaan, of wel isofix in geval er een keer een nieuwere auto komt..

Ik heb van het weekend echt teveel gedaan. Was voor mijn normale doen veel minder dan anders voor zo’n trainingsweekend op stal, maar mijn lichaam is al sinds zaterdag aan het protesteren :( hopelijk lost het op met extra rust.
Volgende week in elk geval vakantie, dus ga even beetje rustig bewegen en verder weinig.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:44

Wat balen Isabel. Succes morgen!

Hoop dat de rust gaat helpen linoleum. Lekker dat je bijna vakantie hebt!

Ik had gisteren enorm veel last van harde buiken, was zo erg dat het echt pijnlijk was en het bleef maar aanhouden. Ik heb er altijd snel en veel last van, maar wel minder erg en vooral in de middag en einde van de dag en na inspanning. Maar gisteren had ik juist niks gedaan. Begon me wat zorgen te maken, maar gelukkig was het vandaag al veel beter. M'n buikband nu ook de hele dag om gehad en dat hielp goed gelukkig.
Baby was gisteren ook extra actief, dat verergert het ook altijd. En ben er helaas gevoelig voor

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:43

@Isabel
Gelukkig betekend suiker in urine niet altijd zwangerschapsdiabetes; door de verandering vam de nieren tijdens de zwangerschap kan er glucose door de “filter” geraken wat buiten zwangerschap normaal niet gebeurd. Hierom is de suikertest in de urine bij zwangere vrouwen ook niet geschikt. Neemt niet weg dat extra check natuurlijk altijd beter is! Succes in elk geval!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 07:23

Hou je ons op de hoogte Isabel?

Hier gaat het ook wat minder. Al een paar weken last van een harde buik als ik werk (en ik werk nu maar 5 uur per dag :( ). Gister vk gebeld met de vraag of het erg is en wat ik er tegen kan doen... Blijkbaar kan een harde buik ook komen door een blaasontsteking, dus ook ik mag zo een potje urine inleveren bij de huisarts. Waarschijnlijk is dat het (helaas) niet, maar vind het wel fijn dat het wordt uitgesloten voor het geval dat. Heb alleen echt geen zin om weer minder te gaan werken, wilde juist weer graag naar fulltime, dus daar zie ik flink tegenop...

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:50

Vanmorgen glucose laten prikken, die was 5,3 dus prima. Ook geen suiker in de urine vanmorgen. Blijkt toch blaasontsteking te zijn, heb nu een kuurtje gekregen. Met 24 weken heb ik de suikertest bij de verloskundige.

Joanieke, voor jou ook vervelend zeg. Wel een signaal van je lichaam dat je rustig aan moet doen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 16:23

Isabel schreef:
Vanmorgen glucose laten prikken, die was 5,3 dus prima. Ook geen suiker in de urine vanmorgen. Blijkt toch blaasontsteking te zijn, heb nu een kuurtje gekregen. Met 24 weken heb ik de suikertest bij de verloskundige.

Joanieke, voor jou ook vervelend zeg. Wel een signaal van je lichaam dat je rustig aan moet doen.

Oh fijn dat je glucose goed was! Hopelijk slaat het kuurtje aan!

Mijn urine was niet heel schoon, maar ik kreeg nou niet het idee dat het meteen foute boel was. Ze gaan het op kweek zetten en ik mag morgen na 11 terug bellen. Verwacht eerlijk gezegd dat er niks uit komt en ik gewoon minder moet gaan werken. Hopelijk heeft mijn leidinggevende morgen of vrijdag even tijd voor me om er over te praten..

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:12

We kunnen wel een kwaaltjes bingokaart maken :')
Hier eergisteren ook urine ingeleverd, was niks aan de hand gelukkig.
Ook last van de stoelgang en dikke voeten kan ik afstrepen ☑️

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 01:30

Uit de kweek is gekomen dat er wel iets in zat? Maar vond het niet heel overtuigend overkomen hoe de assistente het bracht... Moet in ieder geval wel voor de zekerheid aan de antibiotica (ben verbaasd dat ik een keer zo makkelijk ab krijg). Ben benieuwd of het wat gaat doen...

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 03:13

J0anieke schreef:
Uit de kweek is gekomen dat er wel iets in zat? Maar vond het niet heel overtuigend overkomen hoe de assistente het bracht... Moet in ieder geval wel voor de zekerheid aan de antibiotica (ben verbaasd dat ik een keer zo makkelijk ab krijg). Ben benieuwd of het wat gaat doen...

Bij mij was het precies zo :') Ik merk na een paar dagen antibiotica nog geen verschil.

Hebben meer dames last van warme voeten? Moet ‘s avonds mijn sokken uitdoen en zou het liefst met mijn voeten in een koud badje zitten _O-

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 05:08

Ja geloof er geen kont van.. Hoorde van vriendin ook dat je je midden plas moet opvangen en eerst je blaas iets moet uitplassen omdat er standaard bacteriën in je urineleider zitten. Stom dat de huisarts dat niet zegt. Begin ik daar ook meteen aan te twijfelen. 8)7 Nja ik maak netjes de kuur af, ga ik in ieder geval met een schone blaas verder.. Ik verwacht alleen niet dat m'n klachten van de harde buik dan over zijn.. :')

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 06:06

Wel goed om het maar gecheckt te hebben dan dat je straks met een nierbekkenontsteking zit.

Warme voeten herken ik nog niet, maar met dit warme weer verbaasd het mij niks.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 06:49

Ik ben huisarts . Het klopt dat je de zogenaamde “middenstraal” moet opvangen, liefst van je ochtendurine omdat die geconcentreerder is. Echter de kweekuitslag van het ziekenhuis maakt onderscheid tussen commensale flora (bacterien die altijd al daar zitten) en schadelijke bacteriën. Bij iedereen kweek je zowat bacterien. Alleen bij de schadelijke bacterien krijgen we een antibiogram toegevoegd (waar de bacterie gevoelig voor is). Dus als je ab krijgt kun je ervan uitgaan dat je echt een infectie hebt. Als de klachten niet overgaan ondanks ab zeker opnieuw laten kweken omdat niet goed behandelde urineweginfecties echt schadelijk zijn. En even checken dat je geen gbs bacterie hebt want dat heeft namelijk consequenties voor de bevalling.

Nb ik ben dus woe opgenomen geweest in zkh voor hevig laxeren omdat ik 11 dagen ondanls alle middeltjes niet naar toilet kon. Kon niet meer eten en drinken

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 07:04

Wel gek hoe erg dat verschilt per huisarts. Vorige zwangerschap had ik een lichte blaasontsteking en ik had er toen echt last van. Ook op kweek en ze vonden toen wel wat, maar ook niet veel. En ik kreeg toen te horen dat ze me dan geen ab wilden geven omdat het niet erg genoeg was en ze een zwangere vrouw niet zo snel ab wilden geven. Toen maar veel vitamine c genomen en gelukkig ging het toen over.

Maar hoop dat de ab bij jou wel zorgt dat de harde buiken verminderen. Al kan het ook gewoon pech zijn en dat je er gevoeliger voor bent. Ik heb dat dus ook, snel en veel harde buiken. Mijn buikband helpt daar wel goed tegen, misschien kan je dat nog proberen?

Hebben jullie ook zo'n moeite met de hitte? 1 nacht een paar uur op de bank gezeten, want ik kon niet meer slapen. Vannacht iets beter, maar wel zo vaak wakker. Ik heb het al niet zo op hitte, maar nu is het nog veel erger. Kijk er echt een beetje tegenop dat ik nog de heetste periode door moet. Vorige keer was ik midden december uitgerekend, toen had ik er geen last van :Y)

Vorige keer sliep ik de laatste 2 maanden ook vreselijk slecht, bijna elke nacht uren wakker. Hoop echt dat ik dat niet weer heb, maar ben er bang voor als het dan zo warm is ;(

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:01

Hier ook flinke dikke voeten/enkels.
Hier ben ik ook geen fan van de hitte maar, moet zeggen dat me nog redelijk af gaat.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:53

Tooske schreef:
Hier ook flinke dikke voeten/enkels.
Hier ben ik ook geen fan van de hitte maar, moet zeggen dat me nog redelijk af gaat.

Jep hier hetzelfde. Af en toe houd ik wat vocht vast, maar verder in huis en op kantoor houd ik het goed vol. Moet ik niet hele dagen in de tuin gaan zitten maar dat wil n iemand met 32 graden zon op je bakkes denk ik.