Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gaucho schreef:Wat nog te overwegen valt is een korte periode kcal te tellen om inzicht te krijgen, heeft mij echt geholpen in een nieuw voedingspatroon te ontwikkelen.
_Lois_ schreef:Ik denk dat veel mensen te snel resultaat willen zien. Maar op de lange termijn is het veel effectiever om stapsgewijs over te gaan naar een gezondere leefstijl waarin maaltijden je een voldaan gevoel geven en er geen sprake is van crash diëten, dan weer teveel eten en dus een slecht gevoel. Een gezonde relatie met eten opbouwen. Food = fuel
Ik deel even wat posts van een Instagram account met goede informatieve posts:
[ Video ]
Staan meerdere van dit soort posts op, bekijk eens de labels van je boodschappen en kijk eens of er een andere variant is met minder calorieën/beter voedingswaarden. Dat kan op dagelijkse basis echt veel schelen!
[ Video ]
[ Video ]
[ Video ]
[ Video ]
[ Video ]
[ Video ]
Goed voorbeeld van volume eten! Oftewel lekker voldaan en verzadigd zijn zonder veel calorieën te eten...
ingedebruijn schreef:Ik kan project gezond nogmaals echt aanraden. Daar gaat het ook echt om een haalbare nieuwe levensstijl en gewoon echt heel erg lekker eten. Maar toch ook afvallen als je dat wilt. Wij eten er nog dagelijks uit maar dan hogere kcal om dit gewicht te behouden.
L_iek schreef:ingedebruijn schreef:Ik kan project gezond nogmaals echt aanraden. Daar gaat het ook echt om een haalbare nieuwe levensstijl en gewoon echt heel erg lekker eten. Maar toch ook afvallen als je dat wilt. Wij eten er nog dagelijks uit maar dan hogere kcal om dit gewicht te behouden.
Heb dit boek gisteren kunnen lenen van een collega. Ik schrok echt hoeveel je mag eten met mijn lengte + gewicht en sporten erbij. Dat krijg ik nooit op
ingedebruijn schreef:L_iek schreef:
Heb dit boek gisteren kunnen lenen van een collega. Ik schrok echt hoeveel je mag eten met mijn lengte + gewicht en sporten erbij. Dat krijg ik nooit op
Haha mooi is dat. Soms kom je juist aan omdat je te weinig binnen krijgt. Ben benieuwd hoe het je bevalt!
ingedebruijn schreef:Ik kan project gezond nogmaals echt aanraden. Daar gaat het ook echt om een haalbare nieuwe levensstijl en gewoon echt heel erg lekker eten. Maar toch ook afvallen als je dat wilt. Wij eten er nog dagelijks uit maar dan hogere kcal om dit gewicht te behouden.
Achterom schreef:ingedebruijn schreef:Ik kan project gezond nogmaals echt aanraden. Daar gaat het ook echt om een haalbare nieuwe levensstijl en gewoon echt heel erg lekker eten. Maar toch ook afvallen als je dat wilt. Wij eten er nog dagelijks uit maar dan hogere kcal om dit gewicht te behouden.
Hoe leer je een nieuwe levensstijl aan met voorgeschreven menu's? Daar krijg je toch helemaal geen inzicht van?
Het klinkt mij vooral in de oren als de zoveelste dieethype.
XxLiEsJuHhxX schreef:@Amandavd ik heb niet zo'n last van wat wel en niet mag omdat welk dieet ik ook doe, ik mij niks wil ontzeggen.
@sanne_ hoe heb jij die macro's enz gemaakt?
Ik ben vandaag weer begonnen met alles in de app cronometer te zetten. Zo zit ik nu bijvoorbeeld al zonder lunch bijna op mijn max vit-c
MarlindeRooz schreef:Dat is weer zo’n hardnekkig fabeltje sorry… heb nog nooit iemand in een hongersnood te dik gezien.
Meestal hebben mensen gewoon niet door hoeveel ze daadwerkelijk eten. Bijvoorbeeld door de sausjes, toppings, olie etc.
Achterom schreef:ingedebruijn schreef:Ik kan project gezond nogmaals echt aanraden. Daar gaat het ook echt om een haalbare nieuwe levensstijl en gewoon echt heel erg lekker eten. Maar toch ook afvallen als je dat wilt. Wij eten er nog dagelijks uit maar dan hogere kcal om dit gewicht te behouden.
Hoe leer je een nieuwe levensstijl aan met voorgeschreven menu's? Daar krijg je toch helemaal geen inzicht van?
Het klinkt mij vooral in de oren als de zoveelste dieethype.
ingedebruijn schreef:MarlindeRooz schreef:Dat is weer zo’n hardnekkig fabeltje sorry… heb nog nooit iemand in een hongersnood te dik gezien.
Meestal hebben mensen gewoon niet door hoeveel ze daadwerkelijk eten. Bijvoorbeeld door de sausjes, toppings, olie etc.
Dat is echt geen fabeltje hoor. Als je te weinig binnen krijgt, gaat je lichaam in een spaarstand en stagneer je.
Ja als je maar lang genoeg te weinig binnen krijgt, zak je vanzelf weer maar dan functioneer je ook niet meer dus een gezond persoon met toegang tot eten gaat zich echt niet zo uithongeren als dat mensen in armoede meemaken.
__Sannne schreef:Op welk onderzoek basseer je dit? Ik lees namelijk (niet alleen op Bokt) uiteenlopende statements over de spaarstand. Daarom ben ik benieuwd wat jij als bron aanhoudt voor deze uitspraak.