Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dimphyl schreef:Het verschil is niet zo moeilijk toch? Een wappie is iemand die vraagtekens zet bij het coronabeleid, waar een complotgekkie overal complotten zoekt/ziet.
Van Dale schreef:wap·pie (de; m,v; meervoud: wappies)
1 iem. die niet goed wijs is, iem. met bizarre, niet op feiten gebaseerde opvattingen over een bepaalde kwestie: reliwappie, viruswappie
Van Dale schreef:com·plot·den·ker (de; m,v; meervoud: complotdenkers)
1 iem. die overal complotten meent te ontwaren, waarbij bepaalde ontwikkelingen worden toegeschreven aan grootscheepse samenzweringen
Dimphyl schreef:Ík ben vooral benieuwd hoe jullie, de brave burgers die 'ons' zouden willen lynchen omdat we geen mondkapje ophebben, de mensen die braaf in quarantaine zitten en een wekelijkse thuis test doen, hoe gaan jullie nu verder leven? Zijn jullie nu opeens die noodzaak voor maatregelen helemaal vergeten, terwijl je bij wijze van spreken gister nog als een karin aan het hakken was op mensen die zich er niet strak aan hielden? 'Want de besmettingen lopen op en er liggen nog zeker 100 mensen in het ziekenhuis'
MarlindeRooz schreef:Ik denk dat het weggooien van de vaccins goedkoper is dan weer GGZ-personeel in te huren en locaties af te huren. Waarom denk jij dat dit anders zit?
Dimphyl schreef:Imandra: een wappie gaat over de vraagtekens rondom corona, terwijl een complotdenker die vraagtekens overal bij zet, zo beter verwoord?
Cer schreef:Dimphyl schreef:Ík ben vooral benieuwd hoe jullie, de brave burgers die 'ons' zouden willen lynchen omdat we geen mondkapje ophebben, de mensen die braaf in quarantaine zitten en een wekelijkse thuis test doen, hoe gaan jullie nu verder leven? Zijn jullie nu opeens die noodzaak voor maatregelen helemaal vergeten, terwijl je bij wijze van spreken gister nog als een karin aan het hakken was op mensen die zich er niet strak aan hielden? 'Want de besmettingen lopen op en er liggen nog zeker 100 mensen in het ziekenhuis'
"Jullie".. .even serieus...![]()
Gisteren aan het hakken... bla bla bla...![]()
Nou, ik hoop dat mensen na blijven denkenEn ik vraag me af hoe de complotdenkers nu verder moeten, hoe Engel zn geld nu gaat verdienen, en wat de fakkeltochtlopers nu gaan doen. En ik vrees dat mensen die doxen en bedreigen, nu gewoon een ander argument aangrijpen om door te gaan met hun zielige gedoe.
En mensen die kritisch zijn, moeten gewoon kritisch blijven, daar is niks mis mee toch?
Dimphyl schreef:MarlindeRooz schreef:Heb je ook een betere bron, NOS is geen betrouwbare bron.mysa schreef:Nee, nos is mainstream, die zou ik niet geloven hoor!
Is dit grappig bedoelt of?![]()
Geldt ook voor oomens: je vraag is opgesteld met verwijten, belachelijk maken van wappies. (nogmaals, een wappie is iets anders dan een complotgekkie/complotverslaafde) Als je het echt wilt weten, misschien normaal leren communiceren.
Ík ben vooral benieuwd hoe jullie, de brave burgers die 'ons' zouden willen lynchen omdat we geen mondkapje ophebben, de mensen die braaf in quarantaine zitten en een wekelijkse thuis test doen, hoe gaan jullie nu verder leven? Zijn jullie nu opeens die noodzaak voor maatregelen helemaal vergeten, terwijl je bij wijze van spreken gister nog als een karin aan het hakken was op mensen die zich er niet strak aan hielden? 'Want de besmettingen lopen op en er liggen nog zeker 100 mensen in het ziekenhuis'
vienna1987 schreef:Ik ben zo iemand die braaf in quarantaine is gegaan braaf haar booster heb gehaald en braaf haar mondkapje draagt en ondanks 1 covid-19 geval thuis. Gelukkig niet positief is geworden. zeker ook geluk en je kan ook vette pech hebben. Wat ik hoop dat mijn huidige werk zo snel mogelijk ophoudt, want ik werk namelijk als bron en contact onderzoeker en wat ben ik blij dat ik mensen niet zo nadrukkelijk in hokje plaats, want dan was ik super slecht in mijn werk en vertellen mensen niets meer.