Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:21

Oomens zitten er dan mensen hier op bokt die dat van de nwo volgen en geloven? Ben ze hier nog niet tegengekomen.

Wat ik hier wel tegenkom zijn mensen die geloven in de vreselijkste virussen. Dolblij zijn wanneer de regering hun kooitje weer open zet. Mensen die met een lapje voor hun mond lopen omdat de regering dat zegt. Heel veel mensen alleen zijn gestorven, de laatste dagen van hun leven geen familieleden mochten zien.

En ik reuze benieuwd ben hoeveel mensen nu een soort van tuberculose gaan krijgen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:21

Ik denk dat het weggooien van de vaccins goedkoper is dan weer GGZ-personeel in te huren en locaties af te huren. Waarom denk jij dat dit anders zit?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:22

Dimphyl schreef:
Het verschil is niet zo moeilijk toch? Een wappie is iemand die vraagtekens zet bij het coronabeleid, waar een complotgekkie overal complotten zoekt/ziet.

Is dat eerste zo?

Van Dale schreef:
wap·pie (de; m,v; meervoud: wappies)
1 iem. die niet goed wijs is, iem. met bizarre, niet op feiten gebaseerde opvattingen over een bepaalde kwestie: reliwappie, viruswappie

Van Dale schreef:
com·plot·den·ker (de; m,v; meervoud: complotdenkers)
1 iem. die overal complotten meent te ontwaren, waarbij bepaalde ontwikkelingen worden toegeschreven aan grootscheepse samenzweringen

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... nis/wappie
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... gtwje6ZNqs

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:25

Nee, een wappie is volgens mij iemand die aan wappen doet.. (wappen is iets wat volwassenen doen, google weet dat wel) Zo ook 'helemaal wappie zijn', dat had enige tijd geleden toch echt een andere betekenis hoor..

Ik zou 'iemand die vraagtekens ergens bij zet' zelf niet 'wappie' noemen, het klinkt gewoon raar.

En mondkapjes gewoon houden is toch niet raar, doen ze in Aziatische landen al een heel poosje.. van mij mogen mensen die ziekig zijn, of niet ziek willen worden lekker kapjes blijven dragen.
Het liefst dat men zich ook eens gaat realiseren dat hoesten en niesen in gezelschap gewoon smerig is :j

Als verplicht handen geven wegblijft, hoor je mij ook niet klagen :)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:25

Imandra: een coronawappie gaat over de vraagtekens rondom corona, terwijl een complotdenker die vraagtekens overal bij zet, zo beter verwoord?
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 15-02-22 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:28

Dimphyl schreef:
Ík ben vooral benieuwd hoe jullie, de brave burgers die 'ons' zouden willen lynchen omdat we geen mondkapje ophebben, de mensen die braaf in quarantaine zitten en een wekelijkse thuis test doen, hoe gaan jullie nu verder leven? Zijn jullie nu opeens die noodzaak voor maatregelen helemaal vergeten, terwijl je bij wijze van spreken gister nog als een karin aan het hakken was op mensen die zich er niet strak aan hielden? 'Want de besmettingen lopen op en er liggen nog zeker 100 mensen in het ziekenhuis'

"Jullie".. .even serieus... >;)

Gisteren aan het hakken... bla bla bla... :n

Nou, ik hoop dat mensen na blijven denken :j En ik vraag me af hoe de complotdenkers nu verder moeten, hoe Engel zn geld nu gaat verdienen, en wat de fakkeltochtlopers nu gaan doen. En ik vrees dat mensen die doxen en bedreigen, nu gewoon een ander argument aangrijpen om door te gaan met hun zielige gedoe.

En mensen die kritisch zijn, moeten gewoon kritisch blijven, daar is niks mis mee toch?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:29

MarlindeRooz schreef:
Ik denk dat het weggooien van de vaccins goedkoper is dan weer GGZ-personeel in te huren en locaties af te huren. Waarom denk jij dat dit anders zit?

De vaccins zijn al betaald. Die gaan ze echt niet weg gooien. Of ze gaan ze straks weer gebruiken (want als de noodzaak voor 3 prikken er nu is, zijn er heus nog mensen die vd zomer een 4e prik willen, zonder dwang) en de rest wordt bewaard tot het aan de datum is en dan wordt het verkocht naar een derde wereld land.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:31

Dimphyl schreef:
Imandra: een wappie gaat over de vraagtekens rondom corona, terwijl een complotdenker die vraagtekens overal bij zet, zo beter verwoord?

Nee. Want een wappie zet volgens de definitie van Van Dale geen vraagtekens, maar baseert zich op desinformatie. Heel wat anders.

@Cer: volgens mij is het iets limburgs, maar wij zeiden altijd "van de wap af zijn" als in, niet helemaal goed bij je hoofd zijn :))

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:31

Ik denk ook wel dat de vaccins zullen blijven... maar misschien dat ze die combi verder ontwikkelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:03

Cer schreef:
Dimphyl schreef:
Ík ben vooral benieuwd hoe jullie, de brave burgers die 'ons' zouden willen lynchen omdat we geen mondkapje ophebben, de mensen die braaf in quarantaine zitten en een wekelijkse thuis test doen, hoe gaan jullie nu verder leven? Zijn jullie nu opeens die noodzaak voor maatregelen helemaal vergeten, terwijl je bij wijze van spreken gister nog als een karin aan het hakken was op mensen die zich er niet strak aan hielden? 'Want de besmettingen lopen op en er liggen nog zeker 100 mensen in het ziekenhuis'

"Jullie".. .even serieus... >;)

Gisteren aan het hakken... bla bla bla... :n

Nou, ik hoop dat mensen na blijven denken :j En ik vraag me af hoe de complotdenkers nu verder moeten, hoe Engel zn geld nu gaat verdienen, en wat de fakkeltochtlopers nu gaan doen. En ik vrees dat mensen die doxen en bedreigen, nu gewoon een ander argument aangrijpen om door te gaan met hun zielige gedoe.

En mensen die kritisch zijn, moeten gewoon kritisch blijven, daar is niks mis mee toch?

Ja zit jij dan niet doodsbang thuis met je bekpamper op? Dat is wat de wappies wel geloven tenminste.. :')

Er is bij wappies ook geen middenweg, iedere niet-wappie is per definitie doodsbang en loopt op mensen te schelden die geen mondkapje op hebben :+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:08

Dimphyl schreef:
MarlindeRooz schreef:
Heb je ook een betere bron, NOS is geen betrouwbare bron.

mysa schreef:
Nee, nos is mainstream, die zou ik niet geloven hoor!

Is dit grappig bedoelt of? :roll:

Geldt ook voor oomens: je vraag is opgesteld met verwijten, belachelijk maken van wappies. (nogmaals, een wappie is iets anders dan een complotgekkie/complotverslaafde) Als je het echt wilt weten, misschien normaal leren communiceren.

Blij zijn dat de maatregelen geholpen hebben?
Blij zijn dat corona endemisch geworden is?
Hopen dat we hier van leren voor een volgende pandemie?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:12

MarlindeRooz schreef:

Leuke slip of the pen, MarlindeRooz. GGZ-personeel lijkt me juist hard nodig :+

Blue_Eyes

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:24

Dat wordt hier steeds duidelijker inderdaad...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:07

Hahaha sorry ik heb bijzonder weinig geslapen. _O-
GGD ja. _O-

GGZ vaccin waardoor je weer mentaal fit bent zou ook top zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:17

Anti-wappie vaccin *gniffelt*

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:45

Ik ben zo iemand die braaf in quarantaine is gegaan braaf haar booster heb gehaald en braaf haar mondkapje draagt en ondanks 1 covid-19 geval thuis. Gelukkig niet positief is geworden. zeker ook geluk en je kan ook vette pech hebben. Wat ik hoop dat mijn huidige werk zo snel mogelijk ophoudt, want ik werk namelijk als bron en contact onderzoeker en wat ben ik blij dat ik mensen niet zo nadrukkelijk in hokje plaats, want dan was ik super slecht in mijn werk en vertellen mensen niets meer.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:48

Ik ook overal aan gehouden. Ik heb verder geen mens verteld wat hij moet doen maar ik maak wel mijn eigen keuzes. En niet eens zozeer voor mijzelf als wel voor kwetsbaren en ongevaccineerden in mijn omgeving.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:55

Ik vertel ook niet wat ze moeten doen, want als ik dat moest doen had ik zeker meer weerstand gehad. GGD geven adviezen.
Als het moeten was had ik dit werk ook zeker niet vol gehouden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:03

vienna1987 schreef:
Ik ben zo iemand die braaf in quarantaine is gegaan braaf haar booster heb gehaald en braaf haar mondkapje draagt en ondanks 1 covid-19 geval thuis. Gelukkig niet positief is geworden. zeker ook geluk en je kan ook vette pech hebben. Wat ik hoop dat mijn huidige werk zo snel mogelijk ophoudt, want ik werk namelijk als bron en contact onderzoeker en wat ben ik blij dat ik mensen niet zo nadrukkelijk in hokje plaats, want dan was ik super slecht in mijn werk en vertellen mensen niets meer.

Ja ik ken ze ook hoor. De mensen die rondom zijn ingeënt inclusief boosters en toch Covid krijgen en soms nog behoorlijk ziek zijn.
En ik ken er die niet ingeënt zijn, waarbij iedereen rondom Covid krijgt en zij niet. Maar dat gaat echt om individuen. En waar het mee te maken heeft is waard om onderzocht te worden.
Maar ik vertrouw toch echt niet op een individueel geval. Je zal maar vette pech hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:15

Ah het nieuwe onderwerp is al gevonden :')

Afbeelding

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:18

Stormen bestaan niet!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:23

Robert Jensen gelooft er inderdaad ook niet in. Ik raad ze overigens aan lekker buiten een frisse neus te pakken, in een bos ofzo. Veel plezier!

Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:27

:')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:28

Swah schreef:
Robert Jensen gelooft er inderdaad ook niet in. Ik raad ze overigens aan lekker buiten een frisse neus te pakken, in een bos ofzo. Veel plezier!

[ [url=m/PScGvD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind je dat Jensen eruit ziet alsof ie de laatste 20-25 jaar meer dan 50 meter per dag heeft gelopen?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:30

Haha nee. En zelfs Eunice krijgt hem niet omver denk ik.