Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:17

jackyline schreef:
Nee voorlopig zeker niet.
Het is experimenteel geen vaccin en je vrijheid krijg je niet terug hier door.
Langzaam aan worden er achter de schermen onze mensenrechten zwaar aangetast en afgenomen en t zal niet lang meer duren voor de dictatuur zich gesetteld heeft.
Je mag niks zonder test of vaccin paspoort.
Vorig jaar was van alles ondenkbaar volgens Hugo wat hij nu lachend invoerd.
Er zijn al vele mensen gestorven of met ernstige al dan niet blijvende bijwerkingen.
Het totaal onbekend wat deze mrna zal gaan doen op de lange termijn.
De druk op mensen is bizar om zich te moeten laten prikken. Je goed informeren is lastig vanwege de zware censuur op informatie die tegen de prik ingaat.
Lees de bpoc2020 interviews maar eens . Dat is een topje vd ijsberg. Binnenkort komende politieverhoren openbaar.
En in september start dacht ik het tweede nurnbergproces over deze covidfarce.
Ja er is covid en zeker worden er mensen ziek en kunnen sterven.
Maar het is niet heel anders dan bij de griep.
Ik zou nog veel meer weer vertellen maar het blijft een beslissing die ieder voor zich moet nemen.
Het is een heel gevaarlijke prik voor een misbruikte ziekte.
Ik hoop dat ik t verkeerd zie en de voorspellingen van vele artsen en virologen die niet door de regering betaald worden en geen aandelen hebben niet uitkomt.
Iedereen veel sterkte met hun besluit. Neem voor de juiste rede niet omdat je ff op vakantie wil. Dat kan ook in Nederland.

Amen

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:21

jackyline schreef:
Ik hoop dat jullie gelijk hebben.
Ik ben gezond en wil t blijven.
Dat jullie de andere kant niet willen weten omdat je bang bent dat t zo zou kunnen zijn moet andere er niet van weerhouden verder te kijken.
Succes allemaal
Ik vind t zeker interessant om jullie verhalen te lezen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:23

@Jackyline en OleJon
Jullie weten wat het Neurenbergproces was/is?
En dat er al 12 geweest zijn (dus een 2de is heel bijzonder) en dat het laatste van de 12 in 1948 was?
En dat het ging over WOII en dat er helemaal geen nieuw proces komt?

Cer

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:27

Ik denk niet dat ze dat weten omdat ik denk dat ze anderen napraten, en zich angst hebben laten aanpraten.. maar goed, dat denk ik, dus dat weet ik niet zeker..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:39

Hoe durven jullie!

Een proces tegen nazibeulen die vervolgd werden voor de massamoord op miljoenen onschuldige mensen.

Dat misbruiken en daarmee vergelijkingen durven te trekken dan heb je wel echt of zo weinig verstand in je donder dat je dit niet snapt of gewoon geen enkele greintje menselijkheid.
Als dit misbruikt ben je echt serieus van het pad af.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:41

Joh, complotdenkers zijn niet te overtuigen. Heeft totaal geen zin. Zij geloven in fake news en wantrouwen wetenschap.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:46

Afbeelding
Afbeelding
Het tweede staat dus gelijk aan het eerste vinden jullie

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:50

Dat zegt toch niemand…

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:51

@Poekkie: als je het over een Nurnbergtribunaal hebt wel.

@lautje: Als je denkt dat dit een grootschalig internationaal complot is om 'andersdenkenden' te onderdrukken en medische experimenten uit te voeren, dan ja, kennelijk wel.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 25-06-21 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:51

_lautje_ schreef:
Hoe durven jullie!

Een proces tegen nazibeulen die vervolgd werden voor de massamoord op miljoenen onschuldige mensen.

Dat misbruiken en daarmee vergelijkingen durven te trekken dan heb je wel echt of zo weinig verstand in je donder dat je dit niet snapt of gewoon geen enkele greintje menselijkheid.

Even dimmen.
Ik heb geen idee, waar je het over hebt. En het stukje wat hierboven staat. haal jij erbij, ik niet. Ik ben geen complotdenker.
Wat ik wel denk?
Dat de vaccinatie nog niet bewezen heeft over bijwerkingen over langere termijn.

Dat de vaccinatie niet werkt tegen nieuwe mutaties.

Dat na de zomer, het corona weer oplaait. Dat het de nieuwe griep is. En we er nooit weer af komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:56

OleJon schreef:
_lautje_ schreef:
Hoe durven jullie!

Even dimmen.
Ik heb geen idee, waar je het over hebt. En het stukje wat hierboven staat. haal jij erbij, ik niet. Ik ben geen complotdenker.
Wat ik wel denk?
Dat de vaccinatie nog niet bewezen heeft over bijwerkingen over langere termijn.

Dat de vaccinatie niet werkt tegen nieuwe mutaties.

Dat na de zomer, het corona weer oplaait. Dat het de nieuwe griep is. En we er nooit weer af komen.

Dan moet jij eens lezen voor je het woordje Amen onder een post plaatst.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:00

Misschien toont dit aan waar het probleem ligt. Klakkeloos iets kopiëren zonder ook maar even na te denken.

Ik heb oprecht medelijden met dit soort mensen.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:00

Voor de mensen die heilig geloven dat vaccinatie de enige uitweg is; Laten jullie je ook altijd vaccineren tegen de griep?
De cfr en ifr cijfers van Covid-19 zijn vrijwel gelijk aan die van een zware griep.

Zie ook de reactie van Jaap van Dissel

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:01

Weer zo’n domme opmerking, sorry hoor. Zijn met de griep de ic's zo overstroomd als nu?

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:03

Tiggs schreef:
Weer zo’n domme opmerking, sorry hoor. Zijn met de griep de ic's zo overstroomd als nu?

Ja, in 2016 en 2018 lagen de ic's ook vol met mensen met ernstige griepverschijnselen, maar dat was minder groot nieuws omdat het de griep betrof.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:05

Over 5-10 jaar, als iedereen allang een basale immuniteit heeft tegen Covid en het idd 'een andere griep' is, dan kan je zeggen: alleen echt kwetsbaren kunnen maar beter een vaccin nemen.

Qua druk op de gezondheidszorg is Covid domweg op dit moment níet te vergelijken met de griep, ook al zijn de cijfers vergelijkbaar. De opnameduur in ziekenhuizen voor Covid-patienten is gewoon niet te vergelijken met griep.
Daarnaast is nog totaal niet bekend wat de lange termijngevolgen van Covid zijn.
Iemand schreef ergens heel terecht: HIV begint ook met een simpel griepje en 8 jaar later heb je opeens AIDS. Niemand weet nog of je 8 jaar na Covid opeens heel ernstige langetermijnklachten krijgt. Mannelijke onvruchtbaarheid zou sowieso al een effect kunnen zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:08

OleJon schreef:
Even dimmen.
Wat ik wel denk?

Even dimmen? JIJ kopieert een heel stuk tekst en zet daar "amen' onder (waarom "Amen" ook echt.. maar goed"). In dat stuk tekst staan op zn zachts gezegd .. hele bijzondere dingen...
heb je wel gelezen wat daar staat?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:09

JMJ schreef:
Tiggs schreef:

Ja, in 2016 en 2018 lagen de ic's ook vol met mensen met ernstige griepverschijnselen, maar dat was minder groot nieuws omdat het de griep betrof.

Toch een geheel andere mate van “vol” hoor. Héél veel overvoller nu.

@OleJon: het bericht waar je ‘amen’ op zegt daar klopt geen hout van en staat bol van de conspiracy theories. En dan ben jij geen complotdenker? Die moet je even uitleggen hoor.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:15

JMJ schreef:
Tiggs schreef:

Als je naar de cijfers kijkt is dan niet eens 40% van wat het nu was op de piek afgezet naar het aantal inwoners.
Dus wat mij betreft niet vergelijkbaar.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:19

Ibbel schreef:
Als je nou érgens ethische bezwaren tegen zou moeten hebben, dan is het tegen HeLa cellen.
Opgekweekt zonder toestemming van de patient (of haar familie).

https://en.wikipedia.org/wiki/HeLa

Is een boek over geschreven en een film over gemaakt.

Goh wat wansmakelijk. Dat wist ik niet dat dat zo gebeurd is. Maar toch niet te vergelijken met die embryonale cellen want mevrouw is aan haar kanker gestorven en niet geaborteerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:19

JMJ schreef:
Tiggs schreef:

Ja ik ben ook gevaccineerd tegen de griep. En de griep mag dan eenzelfde dodelijke uitwerking hebben, echter de griep breekt niet uit over de hele wereld met miljarden infecties. En dat verschil willen de diehards niet zien. Het is maar een griepje. Echter wel een griepje met 4 miljoen geregistreerde doden en waarschijnlijk wel een miljoen of 2 meer.
Terwijl het gewone griepje voor maximaal 600.000 doden in het meest heftige jaar heeft gezorgd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:20

JMJ schreef:
Tiggs schreef:

Toen werden er geen operaties uitgesteld omdat er geen plek meer was op de IC's
Werden er geen mensen opgeroepen die al met pensioen waren om aub te komen werken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:24

Er lagen in 2018 op het hoogtepunt van de griepgolf volgens mij 350 mensen op de IC. Heb geen cijfers paraat voor Covid maar waren dat er niet veel meer?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:29

Ik weiger pertinent om nu nog in discussie te gaan over dit soort zaken die allemaal allang ontkracht zijn. Wappies en complotdenkers komen zichzelf wel tegen. Ik las net dat hier in Spanje inmiddels de vaccinatiebereidheid erg groot is en daar word ik heel blij van.

Ook al onze (schoon)kinderen laten zich vaccineren gelukkig, verstandige mensen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:30

Ter info , oversterfte tijdens griepjaar 2018
9400, oversterfte in 2020 15000 en voor dit jaar tot nu toe 9000.