Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:22

Overigens staat op de pagina 'Avondklok' nog dit:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... /avondklok

Rijksoverheid.nl schreef:
Let op: De Tweede Kamer moet zich nog buigen over het voorstel van het kabinet om een avondklok in te voeren. Na instemming van de Tweede Kamer komt op deze pagina meer informatie beschikbaar.

Het kabinet stelt voor om binnen enkele dagen na instemming van de Tweede Kamer een avondklok in te voeren. Het is dan de bedoeling dat iedereen van 20.30 uur ’s avonds tot 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Het is verboden om dan zonder geldige reden op straat te zijn. Dit is een zware coronamaatregel bovenop de huidige lockdown om het ontvangen van bezoek en ontmoetingen in groepen tegen te gaan.

Het debat hierover vindt morgen (donderdag) plaats, dus de plannen zoals ze vandaag zijn gepresenteerd liggen nog niet vast.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:34

candalisa schreef:
Er werd letterlijk gezegd alle zorg voor hulpbehoevende en dieren mag doorgaan.

Wel met een ingevulde verklaring

Rutte verwees ook naar de website van de rijksoverheid, daar zou een overzicht staan van de toegelaten uitzonderingen.
Op deze website staat het iets anders geformuleerd, namelijk alleen dringende hulp.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:37

Peerke_ schreef:
candalisa schreef:
Er werd letterlijk gezegd alle zorg voor hulpbehoevende en dieren mag doorgaan.

Wel met een ingevulde verklaring

Rutte verwees ook naar de website van de rijksoverheid, daar zou een overzicht staan van de toegelaten uitzonderingen.
Op deze website staat het iets anders geformuleerd, namelijk alleen dringende hulp.

Gewoon zo'n agent een paar sokken geven :))

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:13

Citaat:
Werknemers die gevraagd worden naar het werk te komen terwijl dat niet nodig is, kunnen daar het gesprek over aangaan met hun werkgever.

Deze vind ik nog steeds jammer. Van mij zou hiervoor een meldpunt geopend mogen worden want werknemers trekken hiermee steeds aan het kortste eind.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:16

Mijn man moet nog steeds werken en vervoert nog steeds oudere mensen in een auto om op visite te gaan, belachelijk!

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:23

Ik ken iemand die het gemeld heeft, samen met nog andere mensen bij de arboinspectie, zelfs met symptomen worden ze nog verwacht op kantoor, ook na meerdere collega's met corona. Hebben allemaal een laptop en kunnen prima thuiswerken, hun werk is ook op geen enkele manier als essentieel te zien. Maar er wordt niks aan gedaan.

Ergens snap ik wel dat ze werkgeversverklaringen aan de bedrijven overlaten (met de contactberoepen ging het ook mis en je kunt nou eenmaal niet overal aandenken). Maar volgens mij hebben bedrijven wel aangetoond dat ze hier niet zo goed in zijn.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:46

Denk dat dat ook erg per bedrijf scheelt.
Bedrijf waar ik werk kennende verwacht ik zodra het erdoor is per direct een mail met die verklaring die we kunnen gebruiken, daarnaast aanpassing openingstijden indien noodzakelijk en instructies om ervoor te zorgen dat we die verklaring zo min mogelijk nodig hebben.

Indien ik tot 20 werk red ik het nooit om om 20.30 thuis te zijn, reistijd alleen is al 35 minuten. Voordat we afgesloten hebben is het al vaak tegen 20.30. Momenteel hoeft de hond niet naar pension maar anders zou ik die ook nog moeten ophalen na werk.
Weet niet of een agent dan genoegen neemt met een verklaring dat ik van het werk kom. Heb immers de hond dan bij me in de auto.
Nou zal dat pas begin maart kunnen gebeuren dus hoop dat we dan weer van de klok af zijn.

Bezoek van max 1 persoon vind ik wel een lastige. Zou betekenen dat ik alleen bij mijn ouders op bezoek moet en mijn vriend 2 dagen en een nacht alleen, iets wat geen probleem zou zijn als je altijd samen bent maar hij is hier nu voor 2 maanden en dan vind ik dat wel anders.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:53

imaudy schreef:
Gewoon zo'n agent een paar sokken geven :))

Niet alles is op te lossen met gratis sokken -O-

Nog maar 1 persoon op bezoek vind ik wel jammer..
Normaal gingen we in het weekend nog wel eens samen naar onze ouders, nu kan dat dus niet meer.

Hier moeten ze eens iets doen aan al die bejaarden die in de stad koffie to go komen halen, en dan met z'n allen op de openbare bankjes zitten te chillen.. Staan hekken en hangen linten, maar die schuiven ze gewoon opzij.. :roll:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:31

Wij voeren de paarden dan ook maar even wat vroeger, het is niet anders...
Hier ook altijd in het weekend samen naar mijn ouders, voor een bakkie en eten, dat gaat dus inderdaad even niet meer...Jammer want ze hebben al niet zo heel veel op ‘t moment...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:59

FleurVP schreef:
Ymor schreef:
Als je een late dienst hebt kan je ook daarvoor je rondje hardlopen.

Voeren van je dier is in mijn ogen geen dringend (medische) hulp. Als jij om 20:00 uur gaat voeren is dat toch ook prima.

Wat fijn voor jou dat jij je blijkbaar niet eens kan voorstellen dat iemand na een werkdag even wat moet beweging om te ontspannen en/of een hoofd leeg te maken voor het slapen gaan. Zeker in deze tijd ken ik toch wel mensen die dag wel nodig hebben.

Bedenk me trouwens dat het misschien bij de KvK heel druk gaat worden, aangezien ze werkgeversverklaringen weer volledig aan bedrijven over laten, waarschijnlijk omdat het thuiswerken ook al zo goed gaat :+ .

Beweging kan ook in huis als het daarover gaat.... Ik vind het echt een beetje de randjes van de regels/mazen in de wet op zoeken... En juist hierdoor komen er dingen als een avondklok e.d.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:32

Iedereen die zo moet haasten, is t niet mogelijk de werktijden aan te passen? Dat doe ik iig nu. Zoveel beroepen zijn er toch niet die specifiek tot 18.00 uur moeten werken? Ja, de retail bijv, maar die is dicht nu.

En als dat bij mij niet zou kunnen, zou ik aanspraak maken om het calamiteiten verlof.

En qua voerbeurten, de eerste kun je vanaf 4.30 uur geven. Dat biedt toch ook een goede spreiding uiteindelijk. Nee, heel relax is het niet, maar dat is de situatie ook niet waar we in zitten.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:38

pumpina schreef:
Iedereen die zo moet haasten, is t niet mogelijk de werktijden aan te passen? Dat doe ik iig nu. Zoveel beroepen zijn er toch niet die specifiek tot 18.00 uur moeten werken? Ja, de retail bijv, maar die is dicht nu.

En als dat bij mij niet zou kunnen, zou ik aanspraak maken om het calamiteiten verlof.

En qua voerbeurten, de eerste kun je vanaf 4.30 uur geven. Dat biedt toch ook een goede spreiding uiteindelijk. Nee, heel relax is het niet, maar dat is de situatie ook niet waar we in zitten.

Helaas zit ik aan vaste tijden vast, werk in de kinderopvang.

xxxmh

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:39

Zag dit wel voorbij komen op nu.nl

Afbeelding

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:10

FleurVP schreef:
Ymor schreef:
Als je een late dienst hebt kan je ook daarvoor je rondje hardlopen.

Voeren van je dier is in mijn ogen geen dringend (medische) hulp. Als jij om 20:00 uur gaat voeren is dat toch ook prima.

Wat fijn voor jou dat jij je blijkbaar niet eens kan voorstellen dat iemand na een werkdag even wat moet beweging om te ontspannen en/of een hoofd leeg te maken voor het slapen gaan. Zeker in deze tijd ken ik toch wel mensen die dag wel nodig hebben.

Bedenk me trouwens dat het misschien bij de KvK heel druk gaat worden, aangezien ze werkgeversverklaringen weer volledig aan bedrijven over laten, waarschijnlijk omdat het thuiswerken ook al zo goed gaat :+ .

Los van beweging en hoofd leeg maken, niet eens iedereen KAN om 20.00 uur zijn dier gaan voeren. Ik tenminste niet. Leuk als je die mogelijkheid wel hebt, maar spreek niet voor een ander ;)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:10

xxxmh schreef:
Zag dit wel voorbij komen op nu.nl

[ [url=m/ucOrtW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk, dit schept duidelijkheid! :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:20

Ik vroeg mij af.
Er staat:advies 1 persoon op bezoek?
Dus niet verplicht?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:24

Daarbij zit de poort van onze stal tot 8 uur dicht en mss zullen sommige een uur eerder open zijn maar niet om half 5.. maar je mag dus gewoon naar je paard toe. Ze zullen het mss een keer controleren op adres oid maar prima toch?

Even off topic hond uitlaten moet dus in je eentje maar als je 2 honden hebt mag je dus ieder een pakken?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:33

daantjuhhh schreef:
Ik vroeg mij af.
Er staat:advies 1 persoon op bezoek?
Dus niet verplicht?

Qua bezoek enz is het altijd een advies geweest.... Nooit een plicht.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 01:03

Oh hahaha. Ik ging er altijd vanuit dat het verplicht was.

Het is meer omdat ik naar mijn ouders kan in mijn eentje maar daar is veel minder ruimte.

Mijn huis is veel ruimer dus beter andersom. Hun bij mij op bezoek.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 03:11

Marije_1997 schreef:
Dat laatste vergis je je in hoor. Om half 5 zijn er zat mensen op straat. Vaak ben ik dan in Smilde. En kan vanaf daar niets meer met groot licht rijden omdat er enorm veel auto's rijden. A28 is sochtends vroeg ook vol net als de A32 waar ik na m'n werk over moet. Kom juist weinig mensen tegen tussen 11 en half 4 dan kan ik vol gas met groot licht aan.

Dat vind ik geen echte drukte.

Maar het is nog steeds heel plaatselijk. Ik heb jaren in de file gestaan tussen Almere en Amsterdam. Laatste jaren mijn man op de A28 tussen Ermelo en Amersfoort. Zeg tussen half7 en 9. Hier is dat echt helemaal niet bijv.

En nog steeds lees ik dat mensen zeggen dat hun paard beweging geven noodzakelijk is, omdat ie er anders niet of weinig uit komt. Zet dat niemand tot denken?
Ik denk dat de poltiek er ook vanuit gaat dat dieren zoals paarden overdag al buiten komen minimaal en ze nu pas gaan merken, horen hoe slecht het gesteld is in Nederland.

Als een stal of pensionners nu ook dagelijks de paarden buiten en binnen zetten, verandert daar toch niks aan? Ik zie nu nergens paarden tm 20:30 buiten staan, traditioneel gehouden.
En voor voeren zijn echt dingen op te lossen.

Alleen waar paarden van 1 iemand afhankelijk zijn, heb je een probleem als je tot 20:00 werkt. Maar dan kan je ook heel goed bewijzen dat je echt dieren moet gaan verzorgen.
Sta je ergens op ene pensionstal en komen er de hele avond nog mensen aan rijden, is het gewoon geen reden.

Stallen gaan ook echt wel nadenken over oplossingen en pension klanten zullen vast wel in groeps app overleggen om alles goed te laten verlopen.
Als wij ergens stonden en iemand zegt nu; ik red het die en die dagen niet, want zus en zo. Neem je dat over.
Net als dat al in andere situaties soms moet zoals bij heftige uitbraken van ziekte's.

KNHS moet zich echt schamen weer uitzonderingen te willen. Ja, voor extra zorg, medicijnen die echt per se na 20:30 moeten nog een keer oke. Maar de rest is gewoon BS.

Als je paard nu de hele dag staat te wachten op stal tot het baasje om 20:00 komt zou je je sowieso al heel hard moeten schamen.....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 04:47

Superpony, helemaal met je eens inderdaad. Een dier dat 23u op stal staat dan gaat er sowieso wat mis.

@daantjuhh: er mag niet gehandhaafd worden achter de voordeur, tenzij je overlast geeft. Vandaar dat er voor bezoek altijd alleen een advies wordt gegeven.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 04:52

Iemand die ik ken rijdt op een manege in de groep van 20 tot 21 uur. Die gaf aan dat knhs nog erover buigt of dat door kan gaan. Ik was wel verbaasd. Ik wist niet dat volwassenen überhaupt tijdens de lockdown van afgelopen weken nog mochten lessen. Alle sporten met groepjes mogen niet maar dat wel?? Dat vind ik al vreemd. En daarnaast is dat alles behalve noodzakelijk voor de manege paarden die laatste les(Sen) van de dag. Die kunnen overdag ook lopen met de Kids en wat eerder stoppen op een dag lijkt mij. Eigen paarden kan ik nog ergens snappen. Maar hoeveel dagen komt een paard echt stil te Staan met een lockdown. Dat is eventueel nog te overzien toch? .

Verder wel met super pony eens ergens. Ook bij ons waar iedereen alles zelf doet kan het op dagen dat het lastig is geregeld worden onderling. Ondanks dat de paarden dus wel normaal gesproken afhankelijk zijn van 1 persoon omdat iedereen zelf voert. We hadden begin van crisis ook al gezegd dat je moet zorgen dat je voor extra dagen voer hebt klaar liggen. Want ook in geval van ziek worden can eigenaar kan het dan gefixt worden.

Gelukkig staan verder alle paarden hier minimaal 10 uur buiten. En meeste 24/7. Dat scheelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 07:52

Ik vraag mij echt af hoeveel mensen zich gaan houden aan 1 bezoeker per dag.

Ben benieuwd of we straks nog naar de paarden mogen, ik moet 2x per week in de avond en ben dan niet voor 20.30 thuis. Vanwege een blessure moet ze eigenlijk wel stappen en kan ik niet 2 dagen per week overslaan.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:51

Zonnebloem92 schreef:
Ik vraag mij echt af hoeveel mensen zich gaan houden aan 1 bezoeker per dag.

Ben benieuwd of we straks nog naar de paarden mogen, ik moet 2x per week in de avond en ben dan niet voor 20.30 thuis. Vanwege een blessure moet ze eigenlijk wel stappen en kan ik niet 2 dagen per week overslaan.

Ook niet als je gelijk vanuit het werk door rijdt naar stal?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:57

pumpina schreef:

Werktijden aanpassen kan ondanks thuiswerken vaak niet hoor. Nu zou het mij qua tijd prima moeten lukken om alles voor 20.30 te doen hoor, maar ik moet bijvoorbeeld tussen 9 en 17.00 beschikbaar zijn voor support. Dus ik kan niet zeggen van ik ga smiddags naar stal en werk 's avonds nog even helaas.