Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:45

Huertecilla schreef:
Karl66 schreef:
Een land dat Oeigoeren in concentratiekampen stopt, een land waar slavenarbeid vanuit de staat gefaciliteerd wordt, een land dat de democratie met harde hand in Hongkong neerslaat, een land waar vrijheid van meningsuiting gewoon verboden is, een land dat om de epidemie in te dammen draconische maatregelen neemt, dat land wil je als lichtend voorbeeld van vrijheid zien?

Serieus???

Erg niet dat wij hier in het westen gemanipuleerd worden in dit soort vergelijkingen om ons goed te voelen met de vrijheidsbeperking hier :)*

Goebbels´propagenda en de Brexit campagne mochten ook niet vergeleken worden.
Ondertussen zijn de ´Poppies´ welke ooit ook een nooit weer oorlog aspect hadden een symbool van nationalistisch militarisme.

Vaccinatieplicht voor bewegingsvrijheid :roll:

Vrijheden zijn erg makkelijk om op te geven maar er is een revolutie voor nodig om wat terug te krijgen.

Dus als ik het goed begrijp was je alleen voor hele strenge maatregelen als je er zelf geen last van hebt of als je kan klagen over hoe slecht ze het in Nederland doen. Maar als het jouw vrijheden inperkt is het opeens totalitarisme.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:13

:r :r :r :r :r :oo {:)-:( %) Oh bah bah bah. Vanmiddag echt de meest vieze actie ooit gezien met betrekking tot een mondkapje en handschoenen. Bij een groentenboer. De eigenaresse doet met handschoen haar mondkapje naar beneden, krabt met diezelfde handschoen aan haar neus. Doet met diezelfde hand het kapje weer omhoog. En gaat met dezelfde hand door met het pakken van de sla. Echt werkelijk zo smerig. Ik ben gewoon verbijsterd. :oo

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:20

karuna schreef:
:r :r :r :r :r :oo {:)-:( %) Oh bah bah bah. Vanmiddag echt de meest vieze actie ooit gezien met betrekking tot een mondkapje en handschoenen. Bij een groentenboer. De eigenaresse doet met handschoen haar mondkapje naar beneden, krabt met diezelfde handschoen aan haar neus. Doet met diezelfde hand het kapje weer omhoog. En gaat met dezelfde hand door met het pakken van de sla. Echt werkelijk zo smerig. Ik ben gewoon verbijsterd. :oo

Dit lijkt mij eerder iets waar je jezelf niet bewust van bent. Je wast de sla ook nog gewoon.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:22

Daarmee was je een virus niet mee weg. Het ivm haccp ook niet de bedoeling. Gewoon bah en in kader van covid helemaal onverstandig. En als winkeleigenaar hoor je dat toch wel te weten lijkt me.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:23

Als je eens wist wie er allemaal aan de sla of komkommers in de Albert Heijn hebben gezeten...
En idd je wast de sla nog eens thuis

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:24

purny schreef:
Als je eens wist wie er allemaal aan de sla of komkommers in de Albert Heijn hebben gezeten...
En idd je wast de sla nog eens thuis

Nou dit inderdaad. Ik kan mij hier niet zo druk om maken.

Dit was voor Corona eigenlijk ook al vies.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:24

karuna schreef:

En vroeger, toen men minder panisch was, gebeurde gewoon hetzelfde, krabte ze ook aan haar neus, maar dan zonder een mondkapje omlaag te hoeven doen.

Toen kon je ook god weet wat ervan krijgen, alleen geen corona!
Echt, adem in en uit en relativeer.

En nee, ik hoef ook geen rochelend personeel over mijn eten, maar dat vond ik vroeger ook al niet fijn. Daar heb ik geen corona voor nodig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:25

De kans is haast onbestaande dat een virus via etenswaren wordt overgedragen.
In de winkels zitten er 100 mensen met hun tengels aan eten of verpakkingen. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:27

Het is voor mij zonder covid al smerig en met helemaal.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:28

Tja, iedereen maakt wel eens een foutje zeker.
Wie vrij van zonden is enz... :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:29

karuna schreef:
Het is voor mij zonder covid al smerig en met helemaal.

Maar voelde je het ook al zo voordat we onze medemens gingen zien als mensen met een besmettelijke ziekte? Enige oplossing is om zelf je kropjes sla te verbouwen

Ik maak me er echt niet druk om. Na 8 maanden broodjes gegeten te hebben en komkommers en sla leef ik nog steeds dus zo erg zal het wel niet zijn :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:30

Ja ik wel, mijn weerstand is slecht en door dat soort dingen wordt ik ziek. -O- van jongs af aan er in gehamerd er voor op te letten. :j En als verkoper/eigenaar van een voedselverkooppunt heb je je aan de haccp regels te houden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:33

karuna schreef:
Ja ik wel, mijn weerstand is slecht en door dat soort dingen wordt ik ziek. -O- van jongs af aan er in gehamerd er voor op te letten. :j En als verkoper/eigenaar van een voedselverkooppunt heb je je aan de haccp regels te houden.

Dan is aan je neus kriebelen als nog geen gigantische ramp ..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:37

karuna schreef:

Karuna, ik snap je maar echt, niet gaan overdrijven. Je hebt ook honden(gehad) en paarden en als er ergens onhygienische beesten zijn?? Dus misschien kun jij wel veel meer verdragen dan je denkt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:37

Dan moet je ook nooit in een restaurant gaan eten, ergens een broodje halen, het vliegtuig nemen, naar een pretpark of op vakantie gaan.
Want daar zie je niet wat er in de keuken / achter de schermen gebeurt.
Dus opletten voor zulke zaken zijn gewoon loze woorden die kant noch wal raken.

Moest die vrouw nu 10min later of eerder jeuk aan haar neus gekregen hebben, was er ook geen enkel probleem geweest want dan had je het niet gezien :+

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:45

Toch als ik zoiets zie vind ik het ook smerig en loop die kraam voorbij.
Dus ik snap de reactie wel van Karuna.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:47

pien_2010 schreef:
Toch als ik zoiets zie vind ik het ook smerig en loop die kraam voorbij.
Dus ik snap de reactie wel van Karuna.

Maar om het nou zo op te blazen vind ik overdreven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:54

Dat vind ik ook. Het is niet dat die mevrouw over haar sla kroppen staat te plassen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:05

lenaa_tje schreef:
Dat vind ik ook. Het is niet dat die mevrouw over haar sla kroppen staat te plassen.

Maar daar zit je niet met je handen aan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:16

tienus63 schreef:
lenaa_tje schreef:

Dat weten we gelukkig niet :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:49

tienus63 schreef:
lenaa_tje schreef:

_O-

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:08

lenaa_tje schreef:
karuna schreef:

Dan is aan je neus kriebelen als nog geen gigantische ramp ..

Aan je kont is dramatischer :')

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:18

karuna schreef:

Daarom ook beter geen mondkapjes. De mensen hebben nog nooit zoveel aan hun gezicht gezeten als nu door die mondkapjes.

Voor rest lijkt wel op dat je last hebt van smetvrees.

Die sla komt uiteindelijk ook van zware grond die doorweekt is met mest.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:21

lenaa_tje schreef:

Misschien worden die kroppen sla wel zelfs meer waard wanneer ze dat wel zou doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:45

Ach ja wat doen dieren tussen de sla normaal

Hele rare vraag ,maar kan de regering acties zoals black friday verbieden.
Hoe ver ga je dan, verbiedt je dan ook supermarkt acties?