Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:En ik heb heel veel respect voor iedereen die al vanaf maart, nog geen foutje begaan heeft. Mij is dat namelijk niet gelukt, maar die momenten zijn wel de allerleukste herinneringen sinds maart en maken mij wel een stukje gelukkiger weer, wat mij ook belangrijk is.
lenaa_tje schreef:Sureido dat verschilt natuurlijk wel per omgeving. Mijn omgeving reageer niet zo als jij nu suggereert. Dat is het zelfde met de FB opmerking van een paar bladzijdes terug.
_Penotti schreef:lenaa_tje schreef:Sureido dat verschilt natuurlijk wel per omgeving. Mijn omgeving reageer niet zo als jij nu suggereert. Dat is het zelfde met de FB opmerking van een paar bladzijdes terug.
Dat denk ik ook.
Die mensen die reageren met ja ik wil weer feestjes heb ik niet in mijn omgeving.
Soort zoekt soort zeg maar
lenaa_tje schreef:Sureido dat verschilt natuurlijk wel per omgeving. Mijn omgeving reageer niet zo als jij nu suggereert. Dat is het zelfde met de FB opmerking van een paar bladzijdes terug.
sureido schreef:Ik merk gewoon echt dat hoe mensen op Bokt over corona praten, echt zo anders is als hoe mensen in het echte leven er mee omgaan (jong en oud).
_Penotti schreef:Ik volg geen 500 mensen zou ik dat wel doen zullen er ook wel viruswaanzin typjes tussen zitten.
Ik volg mensen die geen waanzin, welke vorm dan ook, op fb verspreiden. Daar heb ik geen zin in van die berichten die niet bij mij als persoon aansluiten.
Ik denk dat dat ook wel verschil maakt.
sureido schreef:Typisch Bokt dat je niet effe mag vertellen hoe je je soms voelt, want dan kruip je meteen in een slachtofferrol en kan je niet over oplossingen nadenken. Denk je nu echt dat er niet in oplossingen gedacht wordt? Maar ja, als je dan ook erbij verteld dat in 9 van de 10 cafe's anderhalve meter niet echt in het woordenboek staat ben je natuurlijk ook weer fout bezig! Of mag dat dan wel
Ik merk gewoon echt dat hoe mensen op Bokt over corona praten, echt zo anders is als hoe mensen in het echte leven er mee omgaan (jong en oud).
Carnaval gaat in Tilburg door,
Bokt: ik hoop dat niemand gaat en iedereen verstandig is om niet te gaan
Ondertussen Whatsapp/FB: ooooh zoveel zin in, ik ga!
Zouden dan de mensen op Bokt gewoon niet durven melden dat ze ook wel eens met vrienden die 1.5 m niet houden en dus een foutje begaan of zouden ze op Bokt echt niet bestaan? Maar ondertussen in het echt zie ik iedereen weer gewoon afspreken inclusief mijn baas, ouders, oma, vrienden van mijn ouders, vriendinnen hun ouders ... noem maar op.
Ik vind het heel gek, maar ik denk dat ik toch meer vertrouw op wat ik op mij heen zie en hoor dan op hoe iedereen zich profileert op bokt
En ik heb heel veel respect voor iedereen die al vanaf maart, nog geen foutje begaan heeft. Mij is dat namelijk niet gelukt, maar die momenten zijn wel de allerleukste herinneringen sinds maart en maken mij wel een stukje gelukkiger weer, wat mij ook belangrijk is.
Magrathea schreef:De voornaamste reden dat men hier naar de uni wil is dat ze op een kamer van 15m2 wonen en, zeker in de "echte" lockdown, de muren echt op ze af kwamen. Dat gaat zelfstandig studeren echt niet zo makkelijk. Zeker niet als je normaal met een groepje in de bibliotheek gaat zitten voor wat sociale controle, gezelligheid, stoom afblazen, en uitleg vragen als je iets niet snapt.
Het was denk ik heel makkelijk voor beleidsmakers (wonend in een meerkamerwoning met hun gezin) om te vergeten hoe groot de impact van universiteiten sluiten kan zijn.
lenaa_tje schreef:Magrathea schreef:De voornaamste reden dat men hier naar de uni wil is dat ze op een kamer van 15m2 wonen en, zeker in de "echte" lockdown, de muren echt op ze af kwamen. Dat gaat zelfstandig studeren echt niet zo makkelijk. Zeker niet als je normaal met een groepje in de bibliotheek gaat zitten voor wat sociale controle, gezelligheid, stoom afblazen, en uitleg vragen als je iets niet snapt.
Het was denk ik heel makkelijk voor beleidsmakers (wonend in een meerkamerwoning met hun gezin) om te vergeten hoe groot de impact van universiteiten sluiten kan zijn.
Hier waren bepaalde ruimtes voor om te studeren wel weer open vanaf 1 juni (en straks ook weer) dus dat is dan ook niet overal gelijk.
lenaa_tje schreef:Nou ja dat vind ik nog niet zo gek. Studenten zijn nou eenmaal boven de 18 en afstand houden blijft belangrijk.
Magrathea schreef:lenaa_tje schreef:Nou ja dat vind ik nog niet zo gek. Studenten zijn nou eenmaal boven de 18 en afstand houden blijft belangrijk.
Nee snap ik. Maar als de openingstijden wat ruimer zouden zijn kan je al gelijk veel meer mensen kwijt. Bovendien blijft heel veel studieruimte momenteel onbenut. De focus mag imo meer op "wat kan er" ipv "wat mag er niet"
lenaa_tje schreef:Ook dat heeft wel twee kanten. Hier was er dan een aangepaste introductie week en dat vind ik helemaal prima. Het is niet vergelijkbaar maar er is wel iets. Ondertussen kom ik op donderdag middag op het meer wel een lallende boot vol studenten (heel aantal met shirtjes van studentenvereniging) tegen. Het zal niet uitgaan van de vereniging maar je zet jezelf zo niet in goed daglicht.
Dat je naar de uni wil kan ik mij dan wel weer voorstellen. Ik snap dat hoorcolleges met 300 man ook wel thuis kan maar de veel kleinere colleges met zeg maar tussen de 15-30 studenten moet toch mogelijk zijn.
@zebrastreep jij bent toch in Nederland op vakantie geweest?
sureido schreef:Ik denk dat het trouwens ook best interessant is dat wanneer je 500 mensen hebt op Facebook, er hier wat viruswaanzin types tussen zitten.
Is het aantal mensen die twijfelt aan corona echt zo hoog? Ik denk dat de regering oprecht met deze groep rekening moet houden om deze mensen ook iets te geven (al weet ik begod niet wat) want ook deze mensen mogen stemmen en als het aantal echt zo hoog ligt en groeiende is, ben ik ook een beetje bang voor de verkiezingen