Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:50

Het is niet anders. En aangezien ik zo ziek was viel het best mee. Het was niet eens een optie om naar buiten te gaan.

Straks kan ik weer werken en heb ik het al gehad, dat is ook fijn om ge weten.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:02

Anoniem schreef:
Ah ja droge lucht en hooikoorts kan t ook verklaren

Ik reageer toch eventjes: ik heb sinds ik de diagnose astma heb gekregen niet zo veel last gehad van benauwdheid als dat ik nu heb. Verder ben ik net als jij kiplekker, dus ik vrees dat dit gewoon een stomme tijd is voor astmapatienten.

Ik kruip weer onder mijn steen omdat ik vrij zeker ben dat ik geen corona heb, maar voordat ik dat doe wil ik iedereen even een duimpje omhoog geven hier. Het is heel informatief om te lezen welke symptomen iedereen heeft en ik vind het fijn dat jullie ook de tijd nemen om mensen met twijfel gerust te stellen en te informeren.

Van harte beterschap nog voor de mensen die er op dit moment mee zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:06

raket schreef:
Het is niet anders. En aangezien ik zo ziek was viel het best mee. Het was niet eens een optie om naar buiten te gaan.

Straks kan ik weer werken en heb ik het al gehad, dat is ook fijn om ge weten.

Wel naar dat je zo ontzettend ziek geweest ben. Gelukkig ben je er nog. Nu nog even door met de stoot prednison en met een beetje geluk kan je er tegenaan straks. Ze zullen blij met je zijn!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:15

Hiraeth schreef:
Anoniem schreef:

Ik reageer toch eventjes: ik heb sinds ik de diagnose astma heb gekregen niet zo veel last gehad van benauwdheid als dat ik nu heb. Verder ben ik net als jij kiplekker, dus ik vrees dat dit gewoon een stomme tijd is voor astmapatienten.

Ik kruip weer onder mijn steen omdat ik vrij zeker ben dat ik geen corona heb, maar voordat ik dat doe wil ik iedereen even een duimpje omhoog geven hier. Het is heel informatief om te lezen welke symptomen iedereen heeft en ik vind het fijn dat jullie ook de tijd nemen om mensen met twijfel gerust te stellen en te informeren.

En hier ook. Ik moest ook mijn medicatie verhogen en normaal ben ik helemaal niet zo gevoelig voor pollen etc. Ik reageer ook nauwelijks allergisch maar toch inderdaad meer last van de astma.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:45

Petrichor schreef:
Sterkte Annemiek!

Vreselijk wat veel doden de afgelopen 24 uur, zou dat de redenen zijn van de persconferentie van vanavond?

Dit klopt niet, quote van de Telegraafsite: Het aantal meldingen wil niet zeggen dat in de afgelopen 24 uur 234 mensen zijn overledenen. Het aantal gemelde doden is op dinsdagen altijd het hoogst, aldus het RIVM. "Dat is te verklaren doordat veel van de sterfgevallen en opnames op vrijdag, zaterdag en zondag, op maandag administratief worden verwerkt en gerapporteerd." Als de gegevens op maandag worden verwerkt, brengt het RIVM de informatie op dinsdag naar buiten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:29

Voor de mensen die ook hun geur- en smaakvermogen kwijt waren/zijn. Hoelang heeft dat bij jullie geduurd? Het is nog maar dag 2 en ben er al helemaal klaar mee. Eet bijna niks omdat ik niks proef maar daar voel ik me uiteraard niet beter door dus dwing mezelf wel iets te eten. Maar of het nou droog brood is of een lekker bolletje met chocopasta, het maakt helemaal niks uit.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:31

Bij mij duurde het 4 weken. Succes.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:04

Waardeloos dat t al zolang duurt raket, maar fijn dat je je wel wat beter voelt!

Hier is de hooikoorts ook al vroeg aanwezig wat zich bij mij uit in zgnd ‘droge niesbuien’ aka 20 korte niesjes achter elkaar zonder dat ik snotter oid. Deze dagen word ik nogal verschrikt aangekeken als dat gebeurd dus probeer ze in te houden :') Met zeer wisselend resultaat, vanochtend wandelend naar de supermarkt was ik ervan overtuigd dat er stukjes hersen mijn oren uit kwamen druipen door de druk van het inhouden := kwam uiteindelijk paars en verhit aan bij de super, was blij dat ik even en koelgedeelte in kon :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:41

Collegaatje is vorige week met ambulance afgevoerd, ze had het enorm benauwd en ging zowat tegen de vlakte.

Ze is in het ZH door de scan geweest, het bleek een combinatie van haar astma en een enorm heftige reactie op pollen.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:56

Ik ga mij alleen maar beroerder voelen. De pijn in mijn benen word steeds intenser, ik ben doodop, heb nu ook pijn in mijn nek en last van pijn in mijn kaak en migraine. Temperatuur blijft wel goed. Ik ben niet echt verkouden. Heel soms een kuchje, maar niets raars. En mijn eetlust is nu ook echt even mwa

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:01

raket schreef:
Ik voel me eindelijk weer beter.
Ik moet de stootkuur prednison nog afmaken en als ik dan een een week klachtenvrij blijf mag ik eindelijk weer patiënten zien in het ziekenhuis. Gelukkig mag ik wel eerder naar buiten.
32 dagen zit ik nu in isolatie.

Och mop, wat een tijd. Hopen op beterschap <3

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:59

karuna schreef:
Ik was er in januari al meebegonnen. Flink opgebouwd afgelopen maand. Dit s voor mij de rotste periode. Aantal planten achter elkaar waar ik heftig op reageer. Ieder jaar wel prednison erbij nodig om houdbaar te houden. Mag nu niet vanwege corona gedoe. Ben nu extra blij met mondkapje. Idee voor de komende jaren ook.

Waarom zou prednisolon nu niet mogen ? Ook Corona patiënten worden hiermee behandeld als de antibiotica niet aanslaat. Dus ik snap je logica niet helemaal.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:11

Is me ernstig afgeraden door de huisarts. Terwijl ze weet hoeveel baat ik ervan heb. Het fijne weet ik niet maar de combi prednison in hogere dosis met corona virus schijnt verergering van virus te kunnen veroorzaken. Dus ze zegt zolang ik de reactie nog kan volhouden zonder hoe irritant ook geen prednison.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:12

Huh, maar je had het toch niet meer?

En volgens mij worden er idd meer coronapositieve patiënten met prednison behandeld gewoon.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:14

Klopt. Maar voor het geval dat. Mijn afweer is soms niet best in antistoffen maken, kan er niet van uit gaan dat ik nu beschermd ben. Kan het met wat oech weer krijgen zolang onbekend is of ik ook antistoffen heb. Dus vandaar deze logische keuze. Gewoon hopen op braaf hooikoorts. :+

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:08

karuna schreef:
Is me ernstig afgeraden door de huisarts. Terwijl ze weet hoeveel baat ik ervan heb. Het fijne weet ik niet maar de combi prednison in hogere dosis met corona virus schijnt verergering van virus te kunnen veroorzaken. Dus ze zegt zolang ik de reactie nog kan volhouden zonder hoe irritant ook geen prednison.

Je weet toch niet of je corona had?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:10

karuna schreef:
Klopt. Maar voor het geval dat. Mijn afweer is soms niet best in antistoffen maken, kan er niet van uit gaan dat ik nu beschermd ben. Kan het met wat oech weer krijgen zolang onbekend is of ik ook antistoffen heb. Dus vandaar deze logische keuze. Gewoon hopen op braaf hooikoorts. :+

Je maakt alleen antistoffen als je het had. Ook jij, iedereen.
Maar de vraag is of je het had als je niet bent getest

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:16

tokedri schreef:
karuna schreef:

Je maakt alleen antistoffen als je het had. Ook jij, iedereen.
Maar de vraag is of je het had als je niet bent getest

Werd gister wel gezegd dat mensen met obesitas ook minder antistoffen opbouwen ook na inentingen.
Iets met vetcellen en verbinden

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:26

Ik heb in mijn zeker positief geteste periode meerdere stootkuren prednison mogen nemen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:33

Mijn schoonvader kreeg pas ook „gewoon“ prednison met een opkomende longontsteking (influenza).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:36

Ik heb er al eentje klaarliggen mocht ik echt heel benauwd worden, net als een antibiotica stootkuur erbij..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:38

Ze geven zeker prednisolon aan Corona patiënten

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:48

Ook ik heb een stootkuur klaar liggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:50

Beterschap allemaal! Hoop dat iedereen zich snel beter zal voelen :*

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:17

raket schreef:
Ik voel me eindelijk weer beter.
Ik moet de stootkuur prednison nog afmaken en als ik dan een een week klachtenvrij blijf mag ik eindelijk weer patiënten zien in het ziekenhuis. Gelukkig mag ik wel eerder naar buiten.
32 dagen zit ik nu in isolatie.

Wat fijn te lezen dat het eindelijk beter met je gaat.
Hiraeth schreef:
Anoniem schreef:

Met mijn dochter ging het eigenlijk voor het eerst een paar winters beter, laten we zo zeggen het liep niet uit op een longontsteking. En kon zelfs zonder de langwerkende middelen. Af en toe een Ventolin maar meer niet.
Maar sinds afgelopen oktober is echt weer drama. Weer steeds stik benauwd, iedere keer weer tegen een longontsteking aan. De eerdere puffers leken niet te werken meer.
Eindelijk sinds eind feb hebben ze dit na veel wisselen weer een beetje onder controle kunnen krijgen.

mariekeoo schreef:
Ik ga mij alleen maar beroerder voelen. De pijn in mijn benen word steeds intenser, ik ben doodop, heb nu ook pijn in mijn nek en last van pijn in mijn kaak en migraine. Temperatuur blijft wel goed. Ik ben niet echt verkouden. Heel soms een kuchje, maar niets raars. En mijn eetlust is nu ook echt even mwa

Gezien jouw geschiedenis zou ik toch even aan de bel trekken morgen.
Beterschap!

genja schreef:
karuna schreef:
Ik was er in januari al meebegonnen. Flink opgebouwd afgelopen maand. Dit s voor mij de rotste periode. Aantal planten achter elkaar waar ik heftig op reageer. Ieder jaar wel prednison erbij nodig om houdbaar te houden. Mag nu niet vanwege corona gedoe. Ben nu extra blij met mondkapje. Idee voor de komende jaren ook.

Waarom zou prednisolon nu niet mogen ? Ook Corona patiënten worden hiermee behandeld als de antibiotica niet aanslaat. Dus ik snap je logica niet helemaal.

Nee arts opperde ook prednison bij mijn dochter (ondanks dat de corona al speelde) als volgende stap als ze toch weer benauwder zou worden.