Werken met corona patiënten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:18

tienus63 schreef:
Mijn vader heeft paar uur , halve dag of zo ontstoken oog gehad. Bij ziekenhuis opname was dat verdwenen.
Destijds wisten veel artsen en verpleegkundigen dit ook niet.
Ik had het nog op de foto gezet. Verpleging vond het fijn om te zien hoe dat er dan uit kan zien.

Was het rood? Ik heb vandaag een client ( psychiatrie) met een rood gevoelig oog namelijk

tienus63

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:31

Mijn vader had ook regelmatig gesprongen adertje. Dit was duidelijk anders.
Echt ontstoken oog.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:25

Bedankt voor jullie reactie.
Mijn moeder is erg blij hiermee. Ze had echt het gevoel dat ze een sneltest afnam van iemand die hem wellicht veel beter kon gebruiken. Ze had er echt een schuld gevoel van.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:15

kiki1976 schreef:
Mijn moeder is erg blij hiermee. Ze had echt het gevoel dat ze een sneltest afnam van iemand die hem wellicht veel beter kon gebruiken. Ze had er echt een schuld gevoel van.

Dit sowieso niet voelen hoor. Sommigen hebben corona zonder klachten... Juist bij dit soort gevallen zijn die sneltesten het handigst zodat je ook snel weer uit de pakken kan.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:36

kiki1976 schreef:

Plus dat er een weloverwogen besluit is genomen door het ziekenhuis, deze keuze ligt buiten die van jullie. Heel verstandig dat ze zo adequaat hebben gehandeld. Voor het personeel, patiënten maar ook jullie zelf. Je weet het tenslotte nooit zeker!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:39

Mijn collega van zaterdag is helaas positief getest dus ik zit alsnog in quarantaine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:08

Polly schreef:
Mijn collega van zaterdag is helaas positief getest dus ik zit alsnog in quarantaine

Waardeloos. Sterkte.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:10

tienus63 schreef:
Mijn vader had ook regelmatig gesprongen adertje. Dit was duidelijk anders.
Echt ontstoken oog.

Oog was trouwens ook rood bij mijn vader.
Deze keer kneep ie oog onbewust dicht, het oog was kleiner. Dat deed bij een gesprongen adertje nooit.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:11

Balen Polly, geluk bij een ongeluk dat jullie vanwege de patiënt in quarantaine zijn gegaan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:15

Daar was zondag al over gebeld dat hij negatief was maar ben verder niet ergens echt geweest en ik heb geen klachten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:26

Oh was je collega dus eigenlijk perongeluk positief?

Hoor je ook steeds vaker.
Ik ben nog lekker even van m’n vakantie aan het genieten.. of althans lekker op de bank met Netflix :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:30

Barbabientje schreef:
Oh was je collega dus eigenlijk perongeluk positief?

Ja ze had vermoeidheidsklachten dus preventief bloedje laten checken met covid ter uitsluiting, helaas was dat niet wat er gebeurde..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:31

Hè bah, vervelend.

Wij moeten oprecht gewoon komen werken dan geloof ik volgens ons stroomschema. Wel met mondkapje.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:36

Ik werk de hele dag op minder dan 1,5m met collega's dus dat gaan we niet doen, zeker niet nu we voldoende collega's hebben die de dienst kunnen opvangen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:27

laraxXxemma, harriehoef jullie hebben ook gelijk hoor.
Maar soms zegt je gevoel wat anders he.

Polly balen zeg!

Wat me opvalt is dat er steeds meer werkgevers van hun personeel gewoon verwachten dat ze gewoon op hun werk komen al hebben ze klachten. Echt bizar gewoon.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 12:28

Eerste golf moesten we ook blijven werken. Pas als je koorts had mocht je thuis blijven.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:45

Besmette collega's mochten bij ons wel op het besmette cohort werken (met extra afstand tot andere collega's en bij voldoende fit)
Aerosolen was toen trouwens geen issue. Het is ook een kwestie van voortschrijdend inzicht m.b.t. het virus.
Als ondersteunende ring werken we wel voornamelijk thuis.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:49

Maar ook buiten de zorg zeg maar.
Ik zie het nu ook al in bedrijven die medische artikelen bij de klant leveren, op maat maken (en dan heb ik het nog niet eens over winkels, bedrijven etc) maar vaak wel bij risico groepen over de vloer komen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:29

Vanwege verdenking op longsarcoidose, had ik gisteren longfunctietest, bloedprikken en een ct scan in Zwolle. Man wat was het druk in het ziekenhuis! Misschien is het dat altijd wel hoor, geen idee, ik kom er niet al te vaak :o

Op de longafdeling hoorde ik ze wel zeggen dat ze merkten dat covid weer meer aan het opspelen is (ik zie op corona dashboard nog geen ziekenhuisopnamen qua corona) en ik hoop enorm dat het mee gaat vallen, maar ik ben er bang voor. Ik ben blij dat ik op tijd ben voor de onderzoeken in ieder geval.

Ik ben hier eigenlijk vooral omdat ik jullie een hart onder de riem wil steken. Ik kan me maar een klein beetje voorstellen hoe die 1e golf moet zijn geweest en hoop van harte dat dat nu niet nog een keer gaat gebeuren. Dank voor jullie harde werk Y;(

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:52

koekie, hoe bedoel je dat je geen ziekenhuisopnames ziet ivm corona? Die cijfers worden dagelijks gepubliceerd en diverse ziekenhuizen zijn de reguliere zorg aan het afschalen ivm het oplopend aantal opnames..

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:12

ik zie op corona dashboard de ziekenhuis opnames in zwolle nog steeds dagelijks op 0 staan. Wat ik zo raar vind omdat er juist wel wordt gemeld in nieuwsberichten dat de opnames weer oplopen. Maar het zullen dat neem ik aan geen inwoners van Zwolle zijn, regionale opnames in het Isala. AL zie ik in omliggende gemeentes ook amper opnames op dat corona dashboard.
Aan de andere kant, 1 per dag is al 30 per maand.

Regio IJsselland, opnames per dag:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ste-mensen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:34

Het kan ook zijn dat Isala de meldingen niet op orde heeft.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:33

senna21 schreef:
Het kan ook zijn dat Isala de meldingen niet op orde heeft.

Ik werk in dit ziekenhuis en intern krijgen we iedere dag een mail met de stand van zaken. Er liggen inmiddels 5 patiënten op de ic (waarvan een aantal overgenomen vanuit het westen) en op de cohort zo’n 23 patiënten. Ook hier zijn er al een heel aantal OK’s gesloten en worden er mensen van ons ingezet op de ic. Benieuwd hoe het de komende tijd gaat verlopen...

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:44

@enny Ik hoop heel erg dat het mee gaat vallen. Heel veel succes en sterkte.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 16:57

Hoe gaat dit bij jullie? Ik heb nu al meerdere keren agressie meegemaakt vanuit bezoek omdat er regels zijn. Ik durf nu bijna niemand meer aan te spreken als ze met te veel mensen zijn of zonder mondkapje zijn omdat ik bang ben voor alweer die discussie.
Ervaren jullie ook deze dingen?