4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:42

M9ara, collega’s ook meenemen met wandelen :D wij hebben vorig jaar stappenchallenge gehad op werk (wel met 500+ werknemers) en zijn toen veel meer collega’s gaan wandelen in pauzes.

Oryani, weegschalen zijn rotdingen. Leuk om tendens beetje bij te houden, maar zou toch veel liever kijken naar wat in de spiegel te zien is qua verandering.
En ik plan idd vooraf m’n dag en dan kan ik gedurende dag eventueel schuiven.

Ik net lunchpauze gehad. Met vanochtend 20 min, kleine pauze 10 min en lunchpauze ook zo’n 20 min en dan nog naar wc en zulke dingen zit ik momenteel op 9K stappen.
Wel net ja gezegd tegen stukje monchoutaart (daar zeg ik nooit nee tegen). Heerlijk! En ander tussendoortje overgeslagen.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:48

Mijn lijstjes van gisteren en vandaag lopen grotendeels gelijk.

Gisteren
O: havermout met amandelmelk en eiwitpoeder
T: koekje van een traktatie op het werk, sesam-havermoutkoekje van eigen baksel, skyr
L: slaatje van rucola, kidneybonen, kikkererwten, seitan en mozarella
T: eiwitshake als overbrugging tussen lunch en avondeten, voor het sporten, hongerrrr en dan een vegan proteïn bar van b&f na het sporten
A: brocolipuree met sofine fish burger
Totaal: 1768 kcal
B: half uurtje loopband, twintig minuutjes kracht, helaas is m’n fiets stuk dus fiets al sinds dinsdag niet meer naar het werk

Vandaag
O: havermout met amandelmelk en eiwitpoeder
T: sesam-havermoutkoekje
L: slaatje van rucola, kidneybonen, seitan en mozarella (de restjes van gisteren)
T: skyr
A: Noedels met groentenmix en stukjes quorn
T: vegan proteïn bar
Vooropgesteld doel kcal als ik niet zondig: 1456 kcal
B: uurtje crosstraining, als dat niet afgelast wordt i.v.m. corona (niet duidelijk of activiteiten in de gemeentezalen doorgaan...)

@Linoleum: rationeel weet ik dat wel, maar ik heb het er wel moeilijk mee, merk ik.
Ik had berekend dat ik 1768 kcal mocht eten, dus nog een keer opnieuw berekend met een lager activiteitsniveau en nu doel bijgesteld naar 1503 kcal.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:10

Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee zuurdesem boterhammen met pikante hummus
T: proteïneshake met magere kwark, cup-a-soup rund, grapefruit
A: quinoasalade (zelfde als gister) met 150 gram gerookte kipfilet en huttenkase light
T: halve Humble&Crumble koek

chimello

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:59

Anderhalve week naar de sportschool aan het gaan nu. In een week 2kg verloren!
800 gram spieren gekweekt en 1,3kg lichaamsvet verloren volgens de sportschool. Blij dat ik ermee begonnen ben hoor :D

Nu vroeg ik mij af, welke sportleggings zijn fijn? Ik zoek een strakke met hoge taille in donkergroen/blauw, teal eigenlijk. Maar kleur maakt op zich nog niet zoveel uit.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:13

Chimello, geen idee wat je budget is, maar mijn absolute favoriet is Gymshark Vital Seamless. Wel 50 euro per stuk. Maar fantastische pasvorm, leuke kleurtjes en super squatproof.
En niet om je teleur te stellen. Maar met OPTIMALE training en voeding kan een man nog geen 5,5 kg spieren in een jaar aankomen. Voor vrouwen is dit helaas nog veel minder. Ga dus niet teveel uit dat de cijfers van je weegschaal op sportschool kloppen. Maar laat je dat zeker niet ontmoedigen om te gaan sporten, leukste wat er is!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:49

Nee, dat zeker niet :D Ik blijf lekker mijn ding doen en heb niet echt een eind datum, doe het echt meer voor mezelf en om een goed gevoel te krijgen na sporten.

Waar kan ik Gymshark het beste bestellen? Dan ga ik eens kijken.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:58

Helaas ging mijn etentje definitief niet door. Mijn lijstje uiteindelijk:
O: flesje yakult, 225gr Melkuni proteine, 5gr lijnzaad, 10gr whey crispy
T: Body & fit pro bar en 20 druiven
L: 2 boterhammen met kipfilet en oude kaas en 1 volkoren cracker
T: Smart protein drink en 2 protein bites
D: 115gr biefstuk met paddestoel-knoflook-tijm boter, 225gr aardappel uit de oven en 250gr gegrilde courgette
Totaal 1599 kcal (133gr eiwit)

Geinspireerd door jullie voor het koken eerst nog een half uur gewandeld :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:08

chimello schreef:
Nee, dat zeker niet :D Ik blijf lekker mijn ding doen en heb niet echt een eind datum, doe het echt meer voor mezelf en om een goed gevoel te krijgen na sporten.

Waar kan ik Gymshark het beste bestellen? Dan ga ik eens kijken.

Gewoon op Gymshark.com. Supersnelle levering.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:41

Ah nice, dan ga ik eens kijken, thanks!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:11

YO
Vandaag eens geprobeerd te eten volgens intermittent fasting; ik ontbeet om 10:00 en had om 19:30 mijn laatste eetmoment. Voelde wel fijn om door de dag heen eigenlijk te kunnen eten wanneer ik wil, zat rond 19:30 prima aan mijn kcal aantal. Hoop wel dat ik geen plotselinge trek krijg want dan ben ik de sjaak tot 10:00 morgenochtend. Gaat tot nu toe goed!

Pffff mijn school houdt de deuren morgen dicht ivm het corona virus (op onze opleiding zijn we vrij veel met fysiek contact bezig) en de kans zit erin dat we tot 31 maart dicht gaan. Dat betekent alleen dat het leukste blok van het jaar niet door zal gaan en dat ik mijn laatste lessen op school heb gehad omdat ik vervroegd stage ga lopen. -O- Ik blijf het allemaal een beetje overdreven vinden.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:22

Het wordt echt snel een gewoonte Castilja! Ik eet tussen 12 en 8 en heb daarvoor eigenlijk helemaal geen honger. Ik krijg meestal honger/trek rond 1 uur/half 2.

Bij mij wordt ook de uni dichtgegooid waardoor ik bang ben dat ik een grote achterstand ga krijgen. Veel tentamens deze maand die niet door gaan dus ik ben benieuwd...

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:02

chimello schreef:
Anderhalve week naar de sportschool aan het gaan nu. In een week 2kg verloren!
800 gram spieren gekweekt en 1,3kg lichaamsvet verloren volgens de sportschool. Blij dat ik ermee begonnen ben hoor :D

Nu vroeg ik mij af, welke sportleggings zijn fijn? Ik zoek een strakke met hoge taille in donkergroen/blauw, teal eigenlijk. Maar kleur maakt op zich nog niet zoveel uit.

Ik ben wel benieuwd, hoe meten ze dat bij jou in de sportschool? Ik ben nooit zo'n fan van die all-in weegschalen namelijk en mijn voorkeur gaat echt naar handmatige vetpercentage meter.

Qua leggings, ik had een hele fijne van Adidas, die scheen iig niet door bij deadlifts etc. Ik kan hem niet terugvinden (denk oude collectie) maar hij lijkt op deze: https://www.adidas.nl/alphaskin-lange-l ... J7167.html

Verder gisteren mijn logboek weer mooi af kunnen sluiten met 1650 calorieen ondanks het eten van runder chipolataworstjes en 3 heeeerlijke creme brulee smaak paaseitjes :+

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:17

Castilja schreef:
YO
Vandaag eens geprobeerd te eten volgens intermittent fasting; ik ontbeet om 10:00 en had om 19:30 mijn laatste eetmoment. Voelde wel fijn om door de dag heen eigenlijk te kunnen eten wanneer ik wil, zat rond 19:30 prima aan mijn kcal aantal. Hoop wel dat ik geen plotselinge trek krijg want dan ben ik de sjaak tot 10:00 morgenochtend. Gaat tot nu toe goed!

Pffff mijn school houdt de deuren morgen dicht ivm het corona virus (op onze opleiding zijn we vrij veel met fysiek contact bezig) en de kans zit erin dat we tot 31 maart dicht gaan. Dat betekent alleen dat het leukste blok van het jaar niet door zal gaan en dat ik mijn laatste lessen op school heb gehad omdat ik vervroegd stage ga lopen. -O- Ik blijf het allemaal een beetje overdreven vinden.

En hoe gaat het nu, vroeg trek gehad? :D Ik heb ook een tijdje tussen 10:00 en 19:00 gegeten en je lichaam went er super snel aan! Merkte verder bij mezelf overigens niet super veel voordelen.

Ik heb net de cookies&cream smoothie uit dit topic gemaakt. Of nouja.. een versie ervan. 200ml amandelmelk, 100gr magere kwart, halve schep whey perfection cookies&cream en een kopje espresso uit ons bonenapparaat. Echt lekker zeg! Even afwachten hoe lang ik er vol van blijf.

Verder ziet mijn lijstje er zo uit:
O1: Smart bar crunchy + flesje Yakult
O2: 30gr havermout met 1 blokje 99% chocolade, 5gr lijnzaad en kersen
T: Handje druiven
L: 1 boterham met oude kaas en de smoothie van hierboven
T: 200gr magere kwark met 10gr whey crispy
D: Kip Korma met 60gr rijst en broccoli
Totaal 1559kcal

B: 2 paarden rijden + half uur krachttraining

Wellicht dat ik vanavond nog een tussendoortje neem, maar dat weet ik nog niet.

Vervelend dat jullie best grote gevolgen ervaren door de corona maatregelen. Lopen jullie nu automatisch ook studievertraging op?
Ik zit op dit moment gewoon op mijn werk. Moet zoveel mogelijk thuis werken, maar mijn afspraken gaan wel door en daarvoor moet ik dus gewoon op kantoor zijn.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:39

Even geen puf voor een bijleespost, merk dat het sowieso niet zoveel meer gedaan wordt haha.

Ik zou inderdaad niet teveel focus leggen op die cijfertjes van de sportschool Chimello. 800 gram aan spier aankomen in anderhalve week lijkt me echt heeel sterk. Wel mooi dat je al veel gewicht kwijt bent. :)

Mooi dat het IF goed ging Castilja, ik zit het zelf ergens ook te overwegen. Alleen denk ik dat de ochtenden echt een hel gaan worden voor mij dan, iig op mijn werkdagen. Ik had gisteren om 9 uur echt al super honger (had niet ontbeten) en om mij dan voor te stellen dat ik nog 3 uur met die honger zou moeten rondlopen. Hmm.

Hier gaat het qua eten wel oké, niet heel denderend en ook niet heel slecht. Moet van mezelf vandaag weer het hardlopen oppakken (door de verhuizing ruim 2 weken niet gelopen) en ik heb er zo'n moeite mee om mezelf ertoe te zetten. Zo na de lunch (vrije dag vandaag) maar even mn hardloopkleding in ieder geval alvast aantrekken, dan kan ik er niet meer omheen. Gelukkig werkt mijn vriend thuis (thanks Corona) en die schopt me gewoon de deur uit om te lopen als ik niet wil hahaha.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:49

Honger komt en gaat bij IF. Het is ook wennen, net als met andere gewoontes. Met een beetje honger kan ik prima doorgaan, trekt vanzelf weer weg. Ik heb voor mezelf wel de regel dat als ik duizelig of echt flauw word, ik wel iets eet.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:22

Goed dat jullie het zeggen, ik focus me iig inderdaad niet op de cijfertjes, meer op het beter voelen.

Thanks voor de tip, Adidas vind ik sowieso een fijn merk. Misschien is dat te overwegen.
Ik probeer zelf tussen 12:00-21:30 te eten (omdat ik pas om 21:00 thuis ben). Soms lukt het eens niet maar dan is het zo. Wil het ook niet als een plicht gaan zien. Ik let vooral op wat ik eet.

Weet iemand trouwens wat fijne beginners oefeningen zijn om thuis te doen, ik zie met corona in mijn buurt de sportschool niet heel lang open blijven namelijk.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:29

Onze sportschool is officieel dicht, al zeker tot 3 april...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:35

Wat vervelend! Wij blijven gelukkig open vooralsnog, zijn ook kleinschalig dus dat scheelt.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:02

Oh wat tergend irritant dit, krijg net bericht dat mijn school tot 1 april dicht gaat. Ik mis nu de lessen waar ik me echt op had verheugd en omdat ik vervroegd stage ga lopen is mijn derde jaar ineens afgelopen nu. Heel raar. En stom. :( Mijn sportschool is ook dicht gegaan, zit je dan lekker. :+ Pfff. Voordeel van alles is wel dat ik rustig kan verhuizen, maar had liever een ander scenario gehad. Word enorm rusteloos van het stilzitten en niet kunnen sporten dus misschien vanavond toch maar even een rondje hardlopen. Ik wilde vanmorgen trouwens die ijskoffie smoothie maken, was alleen even vergeten dat mijn blender al ergens in een doos is ingepakt. Moet nog even wachten totdat ik het kan maken :(

Gisteravond ging IF goed!! Ik heb 's avonds meestal veel trek maar dat viel me alles mee, in de ochtenden eet ik sowieso altijd pas laat dus dat ging prima! Ik ga er nog even mee door, bevalt wel tot nu toe. Maar moet ik misschien niet te hard roepen na 1 dag lol.

Chimello; Jillian Michaels heeft op Youtube leuke trainingen staan voor beginners!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:04

Wij ook vooralsnog open, wel zijn grotere groepsles evenementen afgelast (zoals XL spinning vanavond en Cardio Against Cancer volgende week). We gaan het wel zien, anders maar wandelen en wat bodyweight workouts thuis :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:10

Volgens mij is sportschool hier nog wel open. Ik hoop stiekem van wel, was net zo goed bezig :')
Merk dat ik het nu toch ook wat lastig vind om me netjes aan mn schema te houden, merk dat ik wat gestrest ben (werk in zorg, dus veel maatregelen) en ik ben een echte stresseter. Gisteren gezwicht voor een paar wijntjes en een bord patat, oeps...

Vandaag probeer ik weer netjes te doen, vooralsnog lukt het:
O: mugcake van ei, havermout, banaan en kaneel.
T: rijstwafel
L: 2 boterhammen met schouderham, kom tomatensoep, beetje rauwkostsalade
T: ananas, komkommer
A: stoommaaltijd van 500 kcal (geen idee meer wat :+ )
T: rauwkostsalade

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:49

Waar ik ga is echt heeeel klein met veel senioren dus ik denk dat ik, als hij niet dicht gaat, vaak alleen daar ben :+

Thanks voor de tip, ga straks kijken naar het youtube kanaal.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:08

Oeps ik was jullie even kwijt :D

Lekkere lijstjes! Vervelend dat sommige sportscholen dicht zijn zeg..

Hier momenteel op -4,5 kg nog een halve kilo en dan mag ik eindelijk m’n nieuwe schoenen kopen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:13

Wij zijn ook nog open maar ik zoek het niet op. Dan maar even geen sport. Beweeg wel bij de paarden en verder een rondje wandelen zolang we gezond zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:00

ff snel mn lijstje van vandaag!

O: 300ml amandelmelk ongezoet / 40 gram brinta appel/rozijn / appel (235)
T: Powerbar van het werk (152)
L: 2 meergranen boterhammen / omelet van 2 eieren, champignon, tomaat en kaas (368)
T: 2 time out granenbiscuits (132)
A: Maaltijdpannetje brussel van aviko met extra champignons, boontjes en mozerella (557)
T: Kwak / 4 vruchten spread / whey crispy / 1 time out koekje (241)

Totaal 1.685kcal (195 over)
10.000 stappen