(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:21

Dat snap ik heel goed Goldie, dat gevoel heb ik ook maar ik hou in mijn achterhoofd dat het bij mij juist helemaal mis ging terwijl ik net op vakantie was geweest en het gevoel had de wereld aan te kunnen. Ik voel me nu ook snel nutteloos terwijl ik in het huis probeer dingen te doen :o

Gisteren met de huisarts gebeld die heeft me doorverwezen naar een psych. En adviseerde me de bedrijfsarts te bellen om op de hoogte te stellen want de afspraak daar was pas eind april. Eigenlijk zei de huisarts dat ik eerst naar de psych moet en nog niet aan coaching of iets werkgerelateerd moet denken, maar ik wil zelf zo graag proberen terug te keren en de wachtlijsten voor de psych zijn enorm.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:40

Goldie schreef:
Dat is ook wat Joanne, hopelijk hebben ze allebei een milde variant...

Lekkere situatie Leandra..

Warboel zo te horen ben je er nog niet aan toe, fijn dat je manager gelukkig hetzelfde denkt. Ik ben wel blij dat mijn psycholoog soms ook de bedrijfsarts een 'update' stuurt. Maakt het voor mij makkelijker.

Gisteren gebeld door P&O, afspraak morgen wordt telefonisch. Dat was natuurlijk geen verrassing...
Vind het wel evengoed weer spannend, ook al had hij vorige keer al gezegd dat deze afspraak als het ware extra was en dat hij nog niks van me verwacht.

Waar ik ook echt moeite mee heb, en misschien weten jullie hoe ik hier mee om kan gaan.
Ik heb vandaag een goede dag, lekker buiten aan het rommelen etc. Maar de eerste gedachte die ik dan heb.. ooh zie je het gaat wel goed, ik moet toch echt weer naar m'n werk. Ik blijf me schuldig voelen, terwijl collega's ook zeggen dat ze het echt wel redden en ik me daar niet druk om moet maken.. heb gewoon een groot plichtsbesef en daardoor snel last van een schuldgevoel.
Ik wil dat gewoon uit kunnen zetten. Niet bij elke goede dag meteen weer bezig zijn met m'n werk..
Vriend zegt ook al je moet dat helemaal nog niet doen, maarja hoe...

Herkenbaar, zo dacht ik ook. Mijn psycholoog heeft gezegd dat ik een maand met alleen maar goede dagen moet hebben voordat ik weer aan werk kan denken. Een dag of een week is niks. Eigenlijk wel logisch maar moeilijk om zelf te bedenken met een burn-out :)

Misschien heb je daar iets aan.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:47

ooh dat vind ik ook wel een mooie Charlotte.
Daar ben ik nog lang niet, maar gaat wel de goede kant op

Sterkte iedereen die het zwaar heeft.
Ik kan even niet uitgebreid op iedereen reageren. Veel lezen kost me nog veel energie

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:25

Dank je Charlotte, daar heb ik zeker wat aan :* Dat is een mooie :j
Ik vraag me nu nog af of ik daar ooit kom :=

Jij ook Nickolay :*
Lezen op bokt lukt me wel, een boek lezen daarentegen kan ik niet meer.

Net heerlijk in de tuin gewerkt, waarschijnlijk wel weer te lang door gegaan, voelde de paniek en spanning ineens weer opkomen. Dus klaar voor vandaag.. :\
Wel genoten!

Mandyy

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:44

Een maand met alleen maar goede dagen heb ik nog niet gehad en ben sinds oktober aan het opbouwen met werk.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:11

Mandyy schreef:
Een maand met alleen maar goede dagen heb ik nog niet gehad en ben sinds oktober aan het opbouwen met werk.

Ik heb je berichten teruggelezen. Wat je schrijft voelt voor mij een beetje als de periode voor mijn burn-out, toen ik nog aan het doorbijten was.

Een burn-out is bij iedereen anders, en iedereen zal een andere/eigen manier nodig hebben om te herstellen. Ik heb zoveel verschillende fases meegemaakt en wat ik daarbij nodig had...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:19

Toen ik hier begon te posten was ik al een half jaar onderweg na m’n ziekmelding.
Overigens zet ik ook niet alles openbaar.

Klopt, voor iedereen/elk moment is het anders. Gelukkig hebben we allemaal begeleiding van mensen die er meer verstand van hebben dan wij. ;)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:57

Helaas ben je ook altijd nog best afhankelijk van je bedrijfsarts en leidinggevende. Ben blij dat ik het met beide heb getroffen :o

Je opmerking geeft me wel echt even rust Charlotte, ik heb er een printscreen van gemaakt om mezelf er af en toe even aan te herinneren :)
Laatst bijgewerkt door Goldie op 24-03-20 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:01

Dat is heel goed!
Ik heb ook een boekje met alle adviezen/mooie opmerkingen die ik wil bewaren om soms terug te lezen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:09

Handig, dat is een goed idee ook :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:59

Belafspraak overleefd, vanochtend eerst maar naar Cas geweest om me af te leiden. Voordeel van een belafspraak is dat je dat gewoon naar paard stinkend kan doen :+

Conclusie bedrijfsarts: Wederom moet ik helaas concluderen dat de belastbaarheid, hoewel langzaam verbeterend, ook nu nog ruimschoots te laag is voor een haalbare start van werkhervatting. Hierbij speelt de Corona-crisis overigens hooguit zijdelings een rol.

Over 6 weken weer een afspraak.
Mocht ik me in de tussentijd beter gaan voelen raadt de bedrijfsarts van harte aan om in hele kleine stapjes weer naar het werk te gaan. Niet om me onder druk te zetten, maar wel omdat de tijd snel gaat en ik al een halfjaar ben ziekgemeld (maar het gaat zoals het gaat). Ik moet dit wel in hele kleine stapjes doen, omdat hij denkt dat ik anders meteen te hard van stapel loop. (sounds like me)
Ondanks dat hij me niet onder druk wil zetten levert dit bij mij wel een zekere druk op, want ik weet dat ik natuurlijk een keer terug moet en moet gaan opbouwen. Ergens hoor ik nu “Ja, als onze volgende afspraak is dan verwacht ik eigenlijk dat je wel weer aan het werk bent”. Dit zegt hij uiteraard niet, maar mijn hoofd maakt dit er van.
Een vriendin hielp me dit om te buigen naar bijvoorbeeld, “Het zou fijn zijn als ik over 6 weken eens een kop koffie kan drinken met 2 collega's “. Of misschien zelfs nog kleiner: “Als autorijden wat beter gaat en vertrouwder voelt, ga ik naar de parkeerplaats, rij ik daar een rondje en dan ga ik weer naar huis”.

Nu helemaal ingestort, want is toch allemaal best weer confronterend := ;(

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:11

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:43

Hier zal het ook een bel afspraak worden gok ik, moet over een week of 2 anders
Benieuwd wat er uit komt.
Kijk ondertussen uit naar een ander leuk baantje, wil graag 32 ipv 38 uur gaan werken En liefst niet meer in een winkel, of in ieder geval geen avonden en weekenden meer.
Administratief lijkt me leuk, maar voor alles heb je daarin diploma's of werkervaring nodig en dat heb ik niet, al ben ik heel goed cijfermatig.
Lastig dus...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:41

Belafspraken stinkend naar paard... Of in pyjama, net uit de douche met een handdoek om je haar enzo _O- Dat is dan weer het voordeel O:)
Klinkt wel als een fijne bedrijfsarts opzich Goldie! Logisch dat het confronterend is.. Dikke knuffel!

@Joanne1987 in wat voor winkel werk je? Vriendin van mij is ook vanuit de winkel (een meubelzaak in haar geval) administratief werk gaan doen, ook zonder diploma's of werkervaring. En die is nu CFO van een opzich redelijk groot bedrijf, dus het kan zeker wel hoor!

--

Vandaag had m'n vader een afspraak voor een PET scan in het LUMC, ik woon daar vlakbij dus om 12:00 belde hij dat hij klaar was, of hij een bakkie zou komen doen. Dus hij is langs geweest. Heb hem nu ivm corona denk ik al bijna 2 weken niet meer gezien en schrok ervan hoe hij eruit zag... Echt heel slecht, hij gaat echt hard achteruit. Ik hoop echt dat er toch nog wat te behandelen valt.
Ben heel blij dat ik 'm toch even heb kunnen zien <3
Maar het maakt de situatie niet makkelijker.

Morgen of vrijdag moet ik echt even boodschappen doen, maar ik zie er nu al tegenop -O-

Voel me echt een beetje meehhh weer. Maar gelukkig hebben we daar de foto's van de pups <3 <3 <3 <3
Afbeelding
Poppetje <3 <3

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 00:09

Wat fijn dat je je vader even hebt kunnen zien! Ik duim heel hard met je mee
En wat een knappe pup <3

Momenteel werk ik in een kledingwinkel als filiaalleider. Hiervoor ben ik 3e leidinggevende geweest bij aldi, daarvoor filiaalleider bij scapino

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:04

Dank je Warboel. Ja ben ook blij met hem, vind hem erg begripvol.
Vooral dat 'belastbaarheid nog ruimschoots te laag'... Auw.. #)
Had leidinggevende gemaild omdat onze afspraak ook niet door ging en ik 2 van die telefoontjes op een dag niet zag zitten. Die mailde terug dat hij graag vrijdag wil bellen. Ik was meteen helemaal overstuur, toen ik weer gekalmeerd was kon ik weer logisch nadenken en hij wil me gewoon spreken want mail is toch wat eenzijdig en waarschijnlijk ook vanwege de wet poortwachter. Dus vervolgens ging ik me schuldig voelen dat ik mailde en niet had gebeld en zit ik me weer onnodig druk te maken om alles.
Dus ja het gaat beter, maar door zoiets merk je weer hoeveel 'beter' het dus echt gaat..
Wil denk ik best over een paar weken koffie gaan drinken met 2 collega's ofzo, maar met corona nu is dat ook een beetje ingewikkeld..

Aah puppy!! Weet je al of de gevlekte voor jou is?
Boodschappen doen, brr.. ben echt blij dat vriend steeds mee ging. Maar ik vind dat we nu echt niet met z'n 2en de winkel meer in kunnen/mogen met corona.
Fijn dat je je vader hebt kunnen zien, heel naar dat hij zo snel achteruit gaat. Slokdarm is een hele vervelende plek...

Goed dat je al lekker rond kijkt Joanne, dat klinkt iig positief :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:06

Warboel, ik duim voor jullie dat het te behandelen is. Wat naar om te zien dat hij zo achteruit is gegaan, maar wel fijn dat je hem kon zien.
Ahh puppy. <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:40

Ja door van die kleine dingen van slag te raken, heel herkenbaar... Vind het ergens wel jammer dat gewoon even koffiedrinken nu zo ingewikkeld/eigen onmogelijk is, want het is voor mij echt wel goed om het contact te houden. Ik durf nu al amper naar de supermarkt, hoe moet ik dan straks weer in een winkel gaan werken? :+

100% zeker dat de gevlekte voor ons is zijn we nog niet, omdat we natuurlijk nog niks weten qua karakter enzo.
We gaan haar waarschijnlijk ook als assistentiehond voor mij opleiden dus dan moet je wel een bepaald karakter hebben natuurlijk.
Maar als ze past, is ze voor ons :D <3
Als ze niet past, krijgen we één van d'r zusjes. En die zijn ook zoooo cute <3

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:24

Ik heb trouwens al 3 weken niks van mn werk gehoord... Ik dacht zal eens niet de eerste stap zetten, wat ik elke keer moet, en hoor dan dus ook niks van ze...
Heb er ook totaal geen behoefte in hoor, schiet er niks mee op. Denk dat ik maar een mail stuur kan ik even op mn gemak alles opsommen. Bellen zit ik al helemaal niet op te wachten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:40

Ik heb mn werk een week geleden gestuurd of ze me op de hoogte kunnen houden van de maatregelen rondom corona, maar ik heb niks meer gehoord en daar maak ik me dan ook weer erge zorgen om :(

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:58

Waarom maak je je daar zorgen om. Je hebt er op het moment ook helemaal niks aan om die maatregelen te weten, groot gelijk dat ze je dat niet sturen. Wil je het perse weten dan zou ik het een collega vragen.
Gesprek met de mediator al gehad?

Wat dat betreft is mailen fijn vind ik, kan je er rustig over nadenken inderdaad. Vervelend en ook vreemd dat je dan dus helemaal niks hoort..
Ik had dat even met die afspraak voor de bedrijfarts, wilde graag weten hoe of wat maar ik dacht ik doe even niks.. 2 dagen van tevoren kwam er dan toch bericht. Maarja dat ligt buiten leidinggevende..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:08

Omdat de branche zo goed als volledig stil ligt en ik me daarmee ook grote zorgen maak over m'n werk ookal zou ik daar nu misschien niet mee bezig moeten zijn. Mediator adviseerde opnieuw contact op te nemen met de bedrijfsarts omdat ik het hele gesprek niet kon stoppen met huilen. We kunnen nu ook niet rond de tafel om te praten over hoe te reïntegreren vanwege de corona, dat word nu uitgesteld door de mediator. Terwijl ik zo graag wil werken aan herstel, nu heb ik volgende week een belafspraak met de bedrijfsarts.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:11

Moonsparkle, ik denk dat reïntegreren momenteel nog helemaal niet aan de orde is voor jou...
Juist dat kunnen loslaten van de controle (willen weten hoe het gaat op het werk) is onderdeel van het 'probleem'. En dat is super moeilijk en kost tijd. Zeker nu met het coronavirus is het extra moeilijk nog... Maar het lijkt me inderdaad verstandig nog eens met de bedrijfsarts te praten.
Een dikke knuffel in ieder geval!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:25

Heb net weer met de huisarts gebeld en dat was het fijnste gesprek wat ik tot nu toe heb gehad, ze zei dat ik moest beseffen dat ik goed bezig ben met herstel door hulp op te zoeken (want ik voel me ook heel erg nutteloos nu). En dat ik het inderdaad heel duidelijk moet communiceren naar de bedrijfsarts wat ik heel moeilijk vind omdat ik ook snel zeg dat het wel gaat en niet genoeg voor mezelf op kom. Huisarts geeft ook aan dat ik nu niet aan werk moet denken waar de bedrijfsarts dacht dat ik na korte periode van rust wel weer kon kijken hoe ik terug kon.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:34

Sommige dingen zijn niet te overhaasten helaas. Ik dacht ook 2 weken en dan gaat het wel weer hoor... Ik had er niet meer naast kunnen zitten. Fijn dat gesprek met huisarts goed verliep en dat die goed tips kan geven.
Ik spreek de huisarts eigenlijk nooit.