Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kwanyin schreef:Avalanche81 schreef:Maar ohh ook dat je denkt: hoe zijn we in hemelsnaam nu weer hier beland, het begon toch heel ergens anders over?
Dat ik een keer kritiek gaf op iets wat hij deed, en uiteindelijk kreeg ik een waslijst van dingen die ik allemaal fout deed. En de verbijstering die ik daarbij voelde, omdat op het moment zelf het geen probleem was of zo....... bizar gewoon
...
Wat niet normaal is, maar wel BPS/NPS/ASPS reactie: uit je vel springen van woede, en daarbij alle keren dat iets gevallen is erbij halen, en liefst ook nog uit 4 vorige levens, tot de persoon die in alle onschuld even niet oplette volkomen overstuur is, want zo was het niet bedoeld, dat probeert uit te leggen, en de persoon met BPS de uiterste best doet om alle kwaad in de wereld op degene die de cola laat vallen te projecteren.
Soms lees ik dingen en dan denk ik "verdorie, mijn ex is met meerdere hier samen geweest"
Lusitana schreef:Blijft uit mijn buurt met gezemel en manipulatie, want ik ben er niet gevoelig voor en geef je van jetje. Al of niet in kado papier, ik kán het netjes verpakken.
zorro schreef:Lusitana schreef:Blijft uit mijn buurt met gezemel en manipulatie, want ik ben er niet gevoelig voor en geef je van jetje. Al of niet in kado papier, ik kán het netjes verpakken.
Ben je nooit bang voor de reactie? Omdat die vaak zo fel zijn? Ik ben altijd bang met de grond gelijk gemaakt te worden. Of ik geef wel mijn grenzen aan, en dan blijft het alsnog 2 weken door mijn hoofd spoken of ik het wel goed gezegd heb, of er niks achter weg komt, of ik het beter anders had kunnen doen..
Avalanche81 schreef:Soms lees ik dingen en dan denk ik "verdorie, mijn ex is met meerdere hier samen geweest"
zorro schreef:Lusitana schreef:Blijft uit mijn buurt met gezemel en manipulatie, want ik ben er niet gevoelig voor en geef je van jetje. Al of niet in kado papier, ik kán het netjes verpakken.
Ben je nooit bang voor de reactie? Omdat die vaak zo fel zijn? Ik ben altijd bang met de grond gelijk gemaakt te worden. Of ik geef wel mijn grenzen aan, en dan blijft het alsnog 2 weken door mijn hoofd spoken of ik het wel goed gezegd heb, of er niks achter weg komt, of ik het beter anders had kunnen doen..
Avalanche81 schreef:Verhalen van hem bleken stuk voor stuk gelogen te zijn. Er zat wel iets van waarheid in, maar het meeste was 1 grote leugen. En ik heb hem ermee geconfronteerd. Met alles. Ik had alle bewijzen. Toen was het heel snel over.
Avalanche81 schreef:Op het eind van mijn relatie kwam ik erachter dat hij alleen maar macht heeft als ik bang ben. Als ik er iets van vind, als het mij iets doet. Maar inmiddels had hij een aantal dingen gedaan waardoor ik mijn gevoel voor hem totaal kwijt was, er was echt niets meer. En toen merkte ik, dat wat voor negatieve dingen hij op mij projecteerde (meer dan projectie is het niet hoor, ze kennen je eigenlijk helemaal niet, ze hebben een idee van wie je bent, en dat idee is gebaseerd op wie ze zelf zijn, en zegt helemaal niets over jou) dat het me simpelweg niet meer raakte.
Citaat:Ik heb ooit, omdat ik aan mijn eigen geheugen twijfelde, een lijst gemaakt van dingen die hij niet lustte, omdat steeds als hij thuis kwam, ik iets had gemaakt wat hij niet lustte, en "ik wist dat toch".
Precies. Ook bij eerste contacten met mensen die ik meteen door heb.Citaat:Ik heb geen angst meer. En zelfs geen woede. Alleen nog een diepe minachting.