Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:25

Oef... Ik schrik een beetje van al deze ervaringen.

Zelf heb ik er ook wel één. Echter is deze persoon niet bestempeld met bps.

Het in de middelpunt staan. Ook letterlijk anderen er voor gebruiken. Zelfs mensen die ze "helpt" met naam en toenaam uit het verleden. Bekenden of onbekenden.

Heel veel "vrienden" om zich heen, maar altijd wel ruzie. Én anderen hebben het standaard gedaan.

Koopziekte...

Dingen verzinnen, manipuleren ook.

Liegen over psycholoog afspraken.

Bommetje, zonnetje, bommetje.

Als ik iemand n pb mag sturen, graag...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:40

Maralyn, ga je gang

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:50

Mag ook naar mij als je daar wat aan hebt!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:51

Kwanyin schreef:
Avalanche81 schreef:
Maar ohh ook dat je denkt: hoe zijn we in hemelsnaam nu weer hier beland, het begon toch heel ergens anders over?
Dat ik een keer kritiek gaf op iets wat hij deed, en uiteindelijk kreeg ik een waslijst van dingen die ik allemaal fout deed. En de verbijstering die ik daarbij voelde, omdat op het moment zelf het geen probleem was of zo....... bizar gewoon
...

Wat niet normaal is, maar wel BPS/NPS/ASPS reactie: uit je vel springen van woede, en daarbij alle keren dat iets gevallen is erbij halen, en liefst ook nog uit 4 vorige levens, tot de persoon die in alle onschuld even niet oplette volkomen overstuur is, want zo was het niet bedoeld, dat probeert uit te leggen, en de persoon met BPS de uiterste best doet om alle kwaad in de wereld op degene die de cola laat vallen te projecteren.

Soms lees ik dingen en dan denk ik "verdorie, mijn ex is met meerdere hier samen geweest" :')

Bizar he :')

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:54

Thanks voor de links hier naar ggz etc, ik heb al veel gelezen, niet specifiek over borderline maar ga ik misschien toch nog ff doen. Het helpt me om te begrijpen wat er nu allemaal gebeurd is, aan de andere kant, ik ben er nu -grotendeels- vanaf, ik wil niet alles steeds oprakelen. Ik word wel n beetje verdrietig van de verhalen hier, het is zo herkenbaar en het wordt zo duidelijk dat het niet normaal is.

Ik heb nog wel eens flashbacks van bepaalde incidenten, daar zal ik nog eens wat mee moeten.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:10

Hier nog iemand die al tijden op zn handen zit. De reacties en herinneringen die deze oproepen zijn me nog altijd teveel. Twee borderliners goed gekend waaronder mijn vader. Pas na 30 jaar leer ik dat ik net zo belangrijk ben als iedereen. Dat ik voor mezelf moet zorgen, dat ik mijn eigen verantwoordelijkheid ben. En om precies die reden scheer ik inderdaad alle borderliners over een kam. En blijf ik de rest van mn leven graag zo ver mogelijk uit de buurt van borderliners, en van ongediagnosticeerde mensen met borderline gedrag. Is dat eerlijk of genuanceerd? Nee vast niet. So sue me... Door veel schade en schande ben ik eindelijk wijs geworden. Ik blijf er zo ver mogelijk bij uit de buurt. Vind je mij daarom niet aardig meer? Hartstikke prima +:)+ En mijn mening is exact net zoveel waard als de mening van een borderliner die hier anders over denkt. Ook hartstikke prima +:)+
waarom ik dit hier post? Moeilijk, ik denk toch als medestander dat ook ik niet durfde te reageren vanwege de 'wat is jouw aandeel dan' discussie en het bagetaliseren van gevolgen voor de omgeving van borderliners. Het zichtbare borderlinegedrag in dit topic en de mensen die vervolgens op eieren gaan lopen geven me de kriebels.
Ik heb aan mijn opgroeien met borderline vader ook wat etiketjes over gehouden. Bij 30 jaar oud is de stand oa meerdere zeer ernstige depressies, ptss, hoogbegaafd, licht autistisch, ongespecificeerde angststoornis en ongespecificeerde persoonlijkheidsstoornis. Jawel, persoonlijkheidsstoornis! Dus tis niet dat ik iets heb tegen mensen met een persoonlijkheidsstoornis. Waarschijnlijk heb ik een vermijdende persoonlijkheidsstoornis doordat ik niet beter wist dan me altijd aan te passen aan de borderliner. En een dwangmatige persoonlijkheidsstoornis omdat alles perfect moest, want anders werd de borderliner boos. Ik heb het in hetzelfde extreme als de gemiddelde borderliner, maar dan dus juist terugtrekkend en richting mezelf in plaats van een ander persoon.

Iemand in je omgeving met borderline maakt dat je je aanpast, je gedrag en je eigen echte ik veranderd. Soms tijdelijk, soms langdurig, maar het raakt je diep van binnen. Veel sterkte aan iedereen die het kan gebruiken. Met en zonder borderline. En bedankt aan alle schrijvers in het topic, voor nieuwe inzichten en gedeelde smart.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:22

Super suusjepluus, dat je nu toch reageert! Ik snap heel goed waarom je terughoudend was. Dat is heel herkenbaar. En ook al zeggen anderen dat je gewoon mag posten, zo voelt het niet. Omdat we dat niet gewend zijn. Omdat we jaren ons in bochten hebben gewrongen.

Ik merk dat ik alsnog automatisch weer op eieren ga lopen. Wisselend uit angst voor de reactie en omdat ik geen zin en puf meer heb om de 'strijd' aan te gaan.

Ik hoop dat jij ook wat rust vind door te ervaren dat je niet de enige bent. En vooral: niet alleen bent.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:53

Suusjeplus ook voor jou onwijs moedig om er voor uit te komen. Net zoals het trouwens onwijs moedig is om hier uit te komen voor bos (en hierbij betrap ik mezelf dat ik dit er automatisch bijzeg als op eieren lopen).

Ik vind het ook soms moeilijk om er voor uit te komen omdat het zo onbegrijpelijk is voor de buitenwereld. En ik ook geen zin heb in te horen wat mijn aandeel zou zijn.
Maar ik reageer ook en ik probeer het zoveel mogelijk uit te leggen, omdat ik hoop dat ik iemand kan bereiken. Iemand die in dezelfde situatie nu zit, iemand die gaat beseffen dat het niet klopt en iemand die de stap zet.

En ik weet dat het ontzettend moeilijk is. Ik denk moest ik destijds het topic lezen ik het nog niet doorhad. Ja maar, mijn relatie is anders. Mijn vriend houdt wel zielsveel van mij. Ik moet gewoon niet zo lomp doen.
Maar als ook maar iemand de motivatie krijgt dan ben ik al geslaagd.

En ik wilde trouwens zeggen dat ik er gelukkig overheen ben. Dat ik geen therapie nodig heb gehad en alles achter me ligt.
Maar ik bedenk me dat dit niet helemaal waar is. Het is waar dat ik geen problemen in mijn huidige relatie heb ( ondanks ik het eerste jaar ook rondliep met het gevoel dat hij om alles zou kunnen ontploffen).
Maar ik kan het nog steeds niet loslaten rekening met hem te houden. Zelfs na zoveel jaren.

Er zit nog steeds in mijn achterhoofd dat hij me misschien wel eens stiekem volgt. Hoewel ik nooit heb gezegd hier op te zitten is er een deel dat denkt dat hij dat wel gevonden heeft. En daarom durf ik sommige exacte situaties of leugens te beschrijven die ik meemaakte. Uit angst dat ik hem trigger (heb nu al veel moeite dit te schrijven).
En op bepaalde plaatsen komen. Vooral de eerste jaren. Ik woon nu ergens anders maar heel soms ging ik naar zijn woonplaats. Maar ik reed liever 20km verder als ik wist dat ik in die winkel een kansje maakte hem tegen te komen. Als we toch naar daar gingen met een heel bang hartje om me heen kijkend.
En toen we laatst nog eens in die buurt waren met mijn zoontje, betrapte ik me er op dat nog steeds na al die jaren een van mijn gedachten is "oei, hopelijk is hij daar ook niet toevallig".

Ik denk dat het mij nooit helemaal loslaat.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:11

Ik heb zelf heel lang het idee gehad dat ik, zolang ik bepaalde afstand kon houden emotioneel, ik best bepaalde personen in mijn leven kon houden.

De moeder van mijn vroegere beste vriendin ( en nu ook mijn vroegere beste vriendin zelf) had borderline. Ze ging heel veel met mijn moeder om. Als klein kind wisten we al dat ze anders was. Mijn moeder heeft een groot sociaal hart en daar heeft zij heel lang profijt van gehad. Was er een probleem mijn moeder was er voor haar dag en nacht.

Ik werd ouder( een haar kinderen ook) een de problemen werden steeds heftiger. Met haar dochter ging ik al lang niet meer om ( door haar gedrag) maar haar zag ik nog steeds vaak. Haar gedrag werd steeds extremer. Ik heb mijn moeder zo vaak tips gegeven, niet haar probleem het jouwe te maken etc. Ook omdat ik inmiddels door mijn opleiding best wel wat theoretische en praktische kennis had op gedaan omtrent bps.

Mijn moeder kreeg op haar 45ste een zwaar herseninfarct ( ik was toen 23).
Terwijl ik zat te waken bij mijn moeder ( die kritiek lag) belde ze me op dat ze zelfmoord ging plegen.
Ze heeft die hele week alles uit de kast getrokken om maar de aandacht naar haar toe te krijgen. Mijn moeder werd langzaam iets beter maar de vriendin bleef de druk zo groot houden en was boos op mijn moeder omdat zij het herseninfarct had gehad toen pas besefte mijn moeder dat er nooit echte wederkerigheid in de vriendschap heeft gezeten. Het was leuk zolang mijn moeder de zorgende was.

Rigoureus is mijn moeder er mee gekapt. Een daarna besefte ze pas hoeveel haar leven in het teken van haar vriendin had gestaan.

Een dan gaat dit nog om een vriendschap ( wel een van 25 jaar, maar toch). Je bent vaak toch veel minder geïnvesteerd dan een relatie

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:13

@suusjeplus wat fijn dat je nu toch je ervaring wilde delen! Ik snap het ook heel goed en heb / had hetzelfde. Heel begrijpelijk dat je jezelf beschermt na deze ervaring, vind ik helemaal niet onaardig.

Nu het topic weer wat rustiger is wil ik ook wel mijn ervaring met borderline personen delen. Mijn allereerste vriendje is nooit gediagnostiseerd maar had ws ook borderline. Ik was toen 16 en lekker aan het puberen. Hij was superjaloers, ik mocht nooit ergens heen zonder hem en heb regelmatig iets af moeten zeggen omdat hij niet wilde dat ik erheen ging. Hij kon geen school of opleiding afmaken en dat was altijd de schuld van de school of opleiding. Altijd aandacht trekken, heel veel drinken, automutileren, liegen. Extreem boos worden om hele kleine dingen (als ie zn haar niet goed kon krijgen bijvoorbeeld). Op andere vlakken zijn er ook behoorlijk grenzen overschreden. In pb wil ik hier wel op ingaan. Dreigen met zelfmoord als ik weg zou gaan, enorm zielig werd hij dan. Ook geen hulp willen zoeken, die deden het toch verkeerd. En ik wilde hem maar heel graag helpen.

Ironisch genoeg ging hij uiteindelijk vreemd wat ik eigenlijk enorm fijn vond - ik had eindelijk een goede reden om het uit te maken. Mijn ouders en omgeving stonden nog net niet te juichen en pas achteraf zag ik hoe scheef en verziekt de verhoudingen waren en welke grenzen er zijn overschreden. Achteraf ben ik zo blij dat ik ben “weggekomen”, zo voelde het echt een beetje. En dan was dit nog maar 2 jaar.

Dan nog een andere - ik ken iemand met borderline. Oprecht een heel leuk persoon vind ik. Die is een aantal jaar getrouwd geweest, oprechte wederzijdse liefde. Na een aantal jaar weer uit elkaar gegaan omdat het gewoon niet te doen was. Zoals ze zelf zeggen - de borderline heeft gewonnen. Die spreken overigens nog steeds heel goed en liefdevol over elkaar. Dus hier ook - de liefde was en is er maar het was gewoon niet te doen.

Aanvulling - mijn ervaring met borderline is dus ook niet positief. Ik denk dat een relatie wel zou kunnen maar dan moet je als partner extreem stevig in je schoenen staan en niet vatbaar zijn voor manipulatie en eventuele emotionele chantage. TS ik denk dat de keuze om uit elkaar te gaan een hele verstandige is geweest.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:35

Toch verdrietig om te lezen hoeveel mensen er bijna blijvend beschadigd zijn door het gedrag van iemand anders. :(:) En hoewel de meesten weer zijn opgekrabbeld, lijken toch een aantal dingen te blijven hangen. Zoals rekening houden met ontploffen vanuit het niks ook al is er geen reden meer voor.

Edit tekst deels toch weer weggehaald ook

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:00

Karuna dat besefte ik mij ook.
Borderliners hebben levenslang.
Maar hun omgeving is ook flink beschadigd geraakt.

Mijn moeder zie ik nog steeds.
Ik praat over koetjes en kalfjes. En hou de gesprekken en bezoeken kort.

Iemand 100% vertrouwen lukt niet.
Ook mijn man vertrouw ik niet 100%. Al zijn we al 22 jaar samen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:08

Dat heb ik ook. Ik vertrouw niemand. Doe alles maar zelf, want hulp vragen vind ik erg moeilijk. (Ik ben altijd voor jou aan de gang, jij doet nooit iets voor mij, je moet je maar alleen redden.)

Ik ben een gelukkig mens, ik ben tevreden, en ik dacht ook dat ik er wel mee om kon gaan, maar merk nu toch dat ik onbewust gelijk weer in 'sluipstand' ga. Terwijl ik weet dat dat onzin is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:10

Herkenbaar -O- je blijft onbewust toch op eieren lopen. Een simpel iets kan je teruggooien op je oude gedrag terwijl daar geen reden meer voor is -O-

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:11

Ja, je loopt schade op. En daarom kunnen we weinig medelijden opbrengen voor mensen met persoonlijkheids stoornissen. Je bouwt een schild, en in mijn geval een tank met een kanon.
Blijft uit mijn buurt met gezemel en manipulatie, want ik ben er niet gevoelig voor en geef je van jetje. Al of niet in kado papier, ik kán het netjes verpakken.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:19

Lusitana schreef:
Blijft uit mijn buurt met gezemel en manipulatie, want ik ben er niet gevoelig voor en geef je van jetje. Al of niet in kado papier, ik kán het netjes verpakken.

Ben je nooit bang voor de reactie? Omdat die vaak zo fel zijn? Ik ben altijd bang met de grond gelijk gemaakt te worden. Of ik geef wel mijn grenzen aan, en dan blijft het alsnog 2 weken door mijn hoofd spoken of ik het wel goed gezegd heb, of er niks achter weg komt, of ik het beter anders had kunnen doen..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:09

zorro schreef:
Lusitana schreef:

Ben je nooit bang voor de reactie? Omdat die vaak zo fel zijn? Ik ben altijd bang met de grond gelijk gemaakt te worden. Of ik geef wel mijn grenzen aan, en dan blijft het alsnog 2 weken door mijn hoofd spoken of ik het wel goed gezegd heb, of er niks achter weg komt, of ik het beter anders had kunnen doen..

Niet reageren is óók een sterk wapen. En vooral, de reactie niet echt horen. Gewoon in je hoofd er blablablabla overheen zeggen.
Ze willen namelijk reactie uitlokken, goed of slecht, om het even. Geen reactie neutraliseert de hele dynamiek.
En ja, ze komen er op terug en dan zeg je gewoon dat ze echt geen andere reactie zullen krijgen als toen. Dat het je geen hol interesseert.
En zelf er niet meer mee rondlopen. Leef in het hier en nu. Je kunt toch niks veranderen aan wat er geweest is en voorkomen wat je niet weet of het gaat komen... dus erover piekeren heeft geen zin.

Maar ik ben ik, ik voel het in elke vezel. De intentie moet er in zitten, want anders prikken ze er doorheen. Je moet echt voelen dat je ze aankunt (dat is niet het geval als je nog in hun macht bent), dat er niet met je valt te spotten. Dat veranderd nl je hele houding en alle nonverbale communicatie. Armen in je zij zetten en ze in de ogen kijken maakt je bv sterker. Meer over lichaamstaal
https://www.proud2bme.nl/Proud2Live/20_ ... _betekenis

(En als je meer wilt weten over lichaamstaal https://www.youtube.com/watch?v=qbaf74RW7kg )

Uiteraard ligt een en ander soms anders bij mensen die geweld gebruiken.
Als je in een relatie zit met een geweldadig (inclusief verbaal) iemand, al of niet met stoornis, moet je vertrekken, of het nu gaat om een persoon met een persoonlijkheidsstoornis of niet.
Zorg dat je een vluchttas ergens hebt met schoon ondergoed en geld, zodat je elk moment kunt vertrekken. En als je je afvraagt waarheen, nou gewoon een hotel. En vandaar uit de politie. Of je gaat rechtsstreeks naar de politie.
En nu ik het toch over huiselijk geweld heb: Spreek een codewoord/zin af met iemand die je hebt verteld dat het niet altijd goed gaat. Als je die een bericht stuurt of belt met iets onopvallends als "heb jij mijn boek nog?" dat die persoon dan de politie voor je belt, zonder dat de dreiger in de gaten heeft dat je om hulp hebt gevraagd. Het is ook handig als de ontvanger van het bericht een en ander bevestigd met "ja" zodat je weet dat hulp onderweg is.
En keer nooit meer terug bij die persoon, wat ze ook doen om te smeken en hoe hard ze ook roepen dat ze zullen veranderen of veranderd zijn. Ze hebben hun kansen verprutst. Wie zijn gat verbrand, moet op de blaren zitten.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:19

Avalanche81 schreef:
Soms lees ik dingen en dan denk ik "verdorie, mijn ex is met meerdere hier samen geweest" :')

Exact dit dus :Y)

@Suusjepluus, bedankt om toch mee te praten hier!

@ de rest.
De geldproblemen herken ik niet, tuurlijk hij ging wel eens graag naar de kapper terwijl het geld er eigenlijk op dat moment niet voor was bvb maar verder had hij goede controle over zijn 'cashflow'

Qua vertrouwen, mijn vertrouwen in de medemens was al langer beschadigd dus die schuld kan ik zeker niet op hem schuiven, maar je bent en blijft wel wat meer op je hoede ja.

Qua jaloezie en..., ik ben vaak verrot gescholden omdat ik wel MOEST vreemdgaan want wie blijft nu bij een persoon als hem (ons seksleven was goed maar gebeurde niet vaak, maar alle vrouwen willen meer seks en ik ging zowieso wem ergens anders zoeken).
Hij is bedrogen door zijn ex vroeger en weerspiegelde dat heel erg op mij.

De rest herken ik ook zoals het pindakaas en jam verhaal..

Verder gaat het goed met me, rustig..
Ik mis hem en zal dat nog lang doen, het echte sneue aan het verhaal vind ik dat hij opzich nog een relatief goed persoonlijk inzicht heeft en hij heel goed weet hoe de vork in de steel zit maar nu dus liever de keuze maakt om het slechte pad op te gaan omdat dit 'makkelijker' is.... het zuur zal hem nog wel opbreken.
Heel erg om te zien hoe zijn leven word overspoeld door bps..
Want hij is ontzettend zorgzaam, zet zichzelf aan de kant voor anderen, heel ondernemend en harde werker, alleen dan met een serieuze gebruiksaanwijzing.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:53

zorro schreef:
Lusitana schreef:

Niet meer.

Op het eind van mijn relatie kwam ik erachter dat hij alleen maar macht heeft als ik bang ben. Als ik er iets van vind, als het mij iets doet. Maar inmiddels had hij een aantal dingen gedaan waardoor ik mijn gevoel voor hem totaal kwijt was, er was echt niets meer. En toen merkte ik, dat wat voor negatieve dingen hij op mij projecteerde (meer dan projectie is het niet hoor, ze kennen je eigenlijk helemaal niet, ze hebben een idee van wie je bent, en dat idee is gebaseerd op wie ze zelf zijn, en zegt helemaal niets over jou) dat het me simpelweg niet meer raakte.

Maar als je niet bang bent, als het je niet raakt, zijn zij hun macht kwijt. Ze voeden zich aan jouw emotie, positief of negatief. Maar als puntje bij paaltje komt, zijn ze eigenlijk heel bang. Toen ik gesprekken op ging nemen, toen er advocaten bij kwamen, toen hij erachter kwam dat wat hij deed wel over de grenzen van de wet ging........ toen was ie zo fel niet meer....... toen bleek hij zich ineens prima aan grenzen te kunnen houden.........

Ik heb ooit, omdat ik aan mijn eigen geheugen twijfelde, een lijst gemaakt van dingen die hij niet lustte, omdat steeds als hij thuis kwam, ik iets had gemaakt wat hij niet lustte, en "ik wist dat toch". Ik ben het dan gaan opschrijven, en toen ging me geen licht op, maar een schijnwerper: hij bedacht het ter plekke. Het was altijd precies dat wat ik gemaakt had........ Ik heb hem toen maar witte rijst voorgezet, want dat was het enige wat niet op mijn lijst stond :') maar dat vond ie niet eens leuk. Stom hoor. Echt flauw. Ik had nog wel zo mijn best gedaan om zijn grenzen te respecteren, ondank is 's werelds loon :')

Verhalen van hem bleken stuk voor stuk gelogen te zijn. Er zat wel iets van waarheid in, maar het meeste was 1 grote leugen. En ik heb hem ermee geconfronteerd. Met alles. Ik had alle bewijzen. Toen was het heel snel over.

Ik heb geen angst meer. En zelfs geen woede. Alleen nog een diepe minachting. Hij kan zich prima aan grenzen houden als hij wil. Hij koos ervoor om over de mijne heen te gaan. En persoonlijkheidsstoornis of niet, als je iemand een jaar, anderhalf jaar niet kan mishandelen, maar die tijd gebruikt om zorgvuldig de grenzen van iemand uit te wissen, dan ben ik er van overtuigd dat er ook een heleboel kwade bedoeling bij zit, want als je het anderhalf jaar kan volhouden om geen woedeaanvallen te krijgen, en aardig en vriendelijk kunt zijn, dan kunt je dat ook 10 jaar of 20 jaar.

Niemand, niemand blijft in een relatie waarin je na 3 weken al een enorme woedeaanval over je heen krijgt. Niemand. Maar de cyclus, in elke relatie met iemand met BPS is 3 weken........ 3 weken lang gaat het 'goed'. En dan komt er weer een woedeaanval. En de goedmaak-sex. En de etentjes. En dan loopt de partner 3 weken lang op eieren, want als de persoon zo aardig is, en het ze zo spijt, bedoelen ze het vast niet zo........ en in het begin is het heel lang goed, en leuk geweest...... dus het ligt aan mij......

Ik geloof er niets meer van. Denk ik dat er een stoornis is? Ja, want dit is gestoord gedrag. Denk ik dat er kwade intentie bij zit, en een totaal gebrek aan empathie voor het enorme leed waar de partner doorheen gaat? Ja. Ik ben er van overtuigd. Anders hou je het geen anderhalf jaar vol om iemand niet te bezeren, en zouden ze ook veel sneller in de gevangenis zitten, als ze zich echt niet aan grenzen kunnen houden. Maar als het om de politie gaat, kan het opeens wel........

Zum kotzen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:46

Ts, je verdient het niet om uitgescholden te worden. Door niemand.
Je ex zal ok goede kanten hebben gehad. Anders was er nooit een relatie geweest.
Wel fijn dat het goed met je gaat.

Ik ben soms wel bang. Maar bluf mij er doorheen.
Scheld maar, sla maar, mij boeit het niet.
Of ik ben dood, zit jij in de gevangenis, of ik loop weg en je ziet mij niet meer.
Echt, zoek het uit.

Dat helpt. Mij in elk geval.
Veroorzaker dimt toch.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:11

Avalanche81 schreef:
Verhalen van hem bleken stuk voor stuk gelogen te zijn. Er zat wel iets van waarheid in, maar het meeste was 1 grote leugen. En ik heb hem ermee geconfronteerd. Met alles. Ik had alle bewijzen. Toen was het heel snel over.

Oh die leugens, die leugens.

Ik heb helaas nooit de volledige waarheid te horen gekregen of kunnen vinden. Ik heb ook zoveel compleet ongeloofwaardige dingen te horen gekregen, maar hij kon het altijd zo uitleggen en met zoveel overtuiging dat ik dacht, het zal wel.

En dan werd het te heet onder zijn voeten, dan gaf hij toe dat hij ergens over gelogen had "maar met een goede reden" en dan zou hij vanaf nu eerlijk zijn...om dat verhaal dan nog eens drie keer te veranderen om uiteindelijk weer bij zijn originele uit te komen. Hij had altijd wel een reden of excuus of een verhaal te kunnen aanpassen en dan vooral mij de schuld te geven dat ik niet zo wantrouwig moest zijn.

Het is door een van die leugens dat ik eindelijk de moed vond het uit te maken. Er was dus zo'n groot verhaal over best wel serieuze zaken en wederom kwam hij huilend toe met "de echte waarheid" en dat hij vanaf nu wel alles zou vertellen "want hij wou me niet kwijt"

Twee dagen later had ik hem aan telefoon. Ik maakte een opmerking gerelateerd aan dat onderwerp, dat ik daar iets rond met hem wou bekijken/helpen.

En toen barstte de bom. Zie je wel, ik had het je niet mogen vertellen, daarom zweeg ik! Omdat jij je weer zou willen moeien! Jij vindt weer dat je daar mee over moet gaan beslissen, jij bent gewoon nieuwsgierig, je denkt alleen maar aan jezelf! Alles moet weer op jouw manier gaan en daarom wou ik jou niets zeggen, vergeet ook maar die afspraak die we vanavond hadden want ik heb al geen zin meer!

En zo dus twee dagen eerder bekent hij dat hij mij zo lang weeral had voorgelogen en leugens verteld, en twee dagen later ben ik het onuitstaanbaar kreng dat het probleem is :+ .

Dit was de druppel.

En ik zal nooit weten wat uiteindelijk de waarheid was rond al zijn verhalen. In het begin had ik gehoopt toch iets te vinden, op facebook google of whatever. Maar het is nooit geweest en nu interesseert het mij ook niks meer. Zolang het maar ver van mij vandaan blijft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:14

-O- :(:) ;( ok ik maar denken heb op wat kleine schade na aardig de boel verwerkt. Slik niet dus. Komt echt veel woede en verdriet boven hier.

Wat hebben mensen toch veel leed gedaan en kapot gemaakt. Vanmorgen goed gesprek met iemand die een van de borderliners meemaakt. Over dit topic maar ook deze persoon herkent er veel van en heeft ook al geen bokker heel veel aan. :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:16

Avalanche81 schreef:
Op het eind van mijn relatie kwam ik erachter dat hij alleen maar macht heeft als ik bang ben. Als ik er iets van vind, als het mij iets doet. Maar inmiddels had hij een aantal dingen gedaan waardoor ik mijn gevoel voor hem totaal kwijt was, er was echt niets meer. En toen merkte ik, dat wat voor negatieve dingen hij op mij projecteerde (meer dan projectie is het niet hoor, ze kennen je eigenlijk helemaal niet, ze hebben een idee van wie je bent, en dat idee is gebaseerd op wie ze zelf zijn, en zegt helemaal niets over jou) dat het me simpelweg niet meer raakte.

Exact. Ik dacht op een gegeven moment "dan maak je me maar af, dan is het ook over." En dan valt de angst weg en de macht is dan ook weg.

Citaat:
Ik heb ooit, omdat ik aan mijn eigen geheugen twijfelde, een lijst gemaakt van dingen die hij niet lustte, omdat steeds als hij thuis kwam, ik iets had gemaakt wat hij niet lustte, en "ik wist dat toch".

Ja herkenbaar. Ik vertelde eens aan een wederzijdse vriendin dat hij iets niet lustte. Nou, zei ze, hier eet hij dat anders smikkelend op hoor en dat bleek dus met inderdaad zo´n beetje alles.
Er mankeerde altijd wat (heel wat eten eindige tegen de muur), en het moest ook altijd maar op tafel staan als hij thuis kwam, al had ik geen idee wanneer dat was, want dat was nooit om dezelfde tijd.

Citaat:
Ik heb geen angst meer. En zelfs geen woede. Alleen nog een diepe minachting.
Precies. Ook bij eerste contacten met mensen die ik meteen door heb.

En oja, dat zich wel kunnen gedragen op het moment dat er autoriteiten in beeld zijn, ze weten dus dondersgoed waar ze mee bezig zijn.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:38

@avalanche, ik quote even niet want dat wordt te lang, maar die 3 weken cyclus... ik ga ff stuk hier, dat is exact wat ik meemaakte, talloze keren heb beschreven en niemand, helemaal niemand ging een lampje branden... 3 weken, altijd 3 weken...

En idd, ex zit nu in n andere relatie en lijkt vooralsnog poeslief te zijn. Dan is het idd gewoon n keuze. Ik kan dat wel loslaten overigens want ik weet dat het daar ook n keer mis moet gaan. Just sit back & watch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:43

Mijn zus gaat ook telkens nieuwe relaties aan. 3 tot 6 maand kan ze de schijn hoog houden. Dan gaat of de relatie kapot of dan is ze al zwanger. Zwangerschapshormonen hebben overigens een positieve invloed op borderline. Mijn zus is daardoor tijdens de hele zwangerschap ook echt een aangenaam persoon. Eenmaal bevallen gaat het bergaf naar omlaag. Stipt op 3 maand wordt het kind dan ergens gedumpt. Verder is drugsgebruik ook een groot probleem bij haar. Zij heeft trouwens geen cyclussen. Om het pannetjessysteem te gebruiken zit zij constant in 4. Ze ontploft voor het minste en zonder reden. Ik heb oprecht schrik van haar en wil haar nooit meer zien.