Quellian schreef:Het is hier ook wel echt ontzettend niveau kleuterschool hoor... snap niet dat dit topic niet allang is gesloten.
We zitten elkaar net nog te complimenteren over hoe fijn het discussiëren is... Echt net een paar berichten hierboven nog. Escaleerde wel even heel snel! Even lief doen allemaal
secricible schreef:Wauw... that escalated quickly
https://www.nu.nl/gezondheid/5936061/ze ... licht.htmlIk las vanochtend dit en was behoorlijk verbaasd door de uitkomst.
70% is voor vaccinatieplicht (hoewel er later wordt gesproken over een vaccinatieconsult) en tegelijk een meerderheid die twijfelt aan de cijfers van RIVM en GGD. Vooral dat laatste lijkt me echt een heel groot probleem en gaat antivaxxers opleveren...
Oh wauw, kan er even niet bij hoe ze deze cijfers verkregen hebben? 70% wil vaccineren verplichten maar 60% vertrouwd RIVM niet? Beetje vreemde cijfers zo langs elkaar 
Wie zijn die ondervraagden, zijn ze representatief voor de NL'e samenleving, etc etc.
Maxima_S schreef:ik denk inderdaad dat daar een groot deel van de oplossing zit. Als je wordt versleten als idioot dan is er geen ruimte meer om oprecht naar iets te kijken.
Daarnaast ben ik van mening dat "de wetenschap" altijd achter de feiten aanhobbelt omdat om iets te bewijzen het product langdurig getest moet worden en de vernieuwde versie dan al lang klaar staat waarvan dan wordt beweerd dat het beter is dan het vorige product.
Aangezien elk organisme anders op een prikkel reageert denk ik niet dat het "bewezen veilig is voor iedereen" als dit getest is op een bepaalde groep mensen. Meestal worden deze mensen geselecteerd op bepaalde eigenschappen (zoals helemaal gezond, met bepaalde diagnose etc.) en dan is het onderzoek dus niet bepaald representatief.
Om te weten wat het MET JOU doet moet je iets zelf proberen.... daar kan iemand anders dan nog zo'n goed onderzoek naar gedaan hebben... als het bij jou mis loopt zit je mooi met de gebakken peren.
Mijn kind is kern gezond, nooit ziek, vrolijk, sociaal en levenslustig. Daar ga ik geen ziektekiemen inspuiten.... met de beste wil van de wereld zie ik daar geen voordelen in.
Lol. 'De wetenschap' hobbelt achter de feiten aan? Nee, de wetenschap loopt voorop. De medische wereld (d.w.z., ziekenhuizen, protocollen etc) hobbelen achter de feiten aan. En dat komt omdat alles langdurig en uitgebreid getest moet worden (dus ook vaccinaties) voordat het ingevoerd MAG worden.
En elk organisme kan anders op een prikkel reageren, maar er zijn wel algemene manieren van reageren op die prikkel (met minuscule verschillen per persoon). Het is niet dat iemand gifgroen wordt van een stofje terwijl iemand anders daar weer pimpelpaars van wordt. Je kan iets bewijzen als 'bewezen veilig voor 99,9% van de bevolking' en dat is voldoende. Het hoeft (en kan!) niet 100% veilig. Er zijn ALTIJD uitzonderingen (bijv. waterallergie, of allergisch voor je eigen lichaamsstofjes).
Mensen voor een onderzoek worden geselecteerd op heel veel eigenschappen, juist ZODAT het representatief is voor de Nederlandse/Europese/welklandofgebiednodigis bevolking. Jij hebt overduidelijk geen enkel verstand van de wetenschap, aan je opmerkingen te zien.
Jouw kind is nu nog gezond. Totdat de vaccinatiegraad daalt en ze in aanraking komt met levensgevaarlijke en voorkombare ziekten. Je kan veel beter preventief een vaccin inspuiten (met 'nepvirus', namelijk alleen het omhulsel zodat het lichaam het leert herkennen maar er niet ziek van kan worden' // of een ernstig verzwakt virus waar je lichaam makkelijk mee om kan gaan).
Het is jouw keuze en jouw kind, maar je zorgt wel dat je kind veel meer gevaar loopt. Kan je van vaccinaties een reactie/ernstige complicatie of bijwerking krijgen? Sure. Is dat waarschijnlijk? Absoluut niet. Kan je kind een ziekte oplopen en van die ziekte een reactie/ernstige complicatie of bijwerking krijgen? Sure. Is dat waarschijnlijk? Ja, veel waarschijnlijker dan van een vaccinatie. Veel, veel, veel waarschijnlijker.
Overlijden bij mazelen (in Nederland, met onze goede gezondheidszorg): ~1 op de 10.000 gevallen. 1:1000 krijgt een ernstige hersenvliesontsteking.
Kans een allergische reactie bij het BMR vaccin? Komt zo weinig voor dat ze zelfs geen goede indicatie kunnen maken op basis van de gegevens die bekend zijn. Zo weinig komt het voor... Overlijden wordt niet eens als bijwerking gegeven. Even ter vergelijking, als je kijkt naar bijwerkingen met dezelfde kans (1:1000) op die gevreesde hersenvliesontsteking bij de mazelen, dan krijg je: Huilen (
), Nasofaryngitis (vertaling: [neus]verkoudheid), Rhinorrhoea (vertaling: loopneus), Diarree of braken, Urticaria (netelroos), huiduitslag op prikplaats. (wat meer voorkomt is o.a. koorts en op-mazelen-lijkende-huiduitslag).
Lijkt me best een verschil in ernst
. Kortom, als je echt, wetenschappelijk en statistisch gezien, het beste met je kind voor hebt kan je het beste gaan vaccineren.
Bovendien kan jouw (dan zieke) kind ook andere kinderen gaan besmetten. A walking petri dish, zegmaar. Puur alleen omdat jij de wetenschappelijke feiten niet accepteert, breng je jouw kind en andere kinderen/mensen (nog niet ingeënte kinderen, kinderen of mensen met een zwak immuunsysteem) in gevaar. Wil je dat op je geweten hebben? De dood of ernstige complicaties bij jouw kind en andere mensen?
Vind het ook ironisch dat je zegt dat je geen ziektekiemen in je kind wil spuiten, maar je laat je kind eigenlijk wel gewoon ziek worden (sterker nog, veel zieker dan met vaccineren), alleen op de 'natuurlijke manier'.