Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:12

Geen idee, heb geen kinderen en dus geen luiers ;). Microvezel handdoek werkt minder goed, maar komt ook omdat ik die minder makkelijk goed om mijn hoofd krijg (bijvoorbeeld 's nachts).

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:12

Ik gebruik een hydrofiele doek, werkt ook goed.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:45

Caitlin_K schreef:
Ik weet echt niet wat er de laatste week met mijn haar aan de hand is, maar It’s a mess :')
Ik was het gewoon met Krul-shampoo, zoals altijd
[ [url=m/nV5uCA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EHdwBh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels een week aan het proberen, en ik zie resultaat! Haar is nog wel wat droog dus dat gaan we oplossen maar haar masker en cremespoeling erin laten. Ik gebruik de merken van Kruidvat die CG-vriendelijk zijn :)

Before: :+

Afbeelding

Afbeelding

En na een week:

Afbeelding

Afbeelding
Vooral de zijkanten maken verschil! :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:26

Mooi verschil al zeg en dat in een week tijd.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:01

Wauw erg mooi verschil in een korte tijd!
Ik loop nog erg te klooien... Ik ben nu 2 weken CG. Katoenen tshirt of doek en ploppen werkt erg goed en mijn haar is een stuk zachter en minder pluis en minder snel vet! Ik was 1x per week mijn haar met cg shampoo. De rest van de week gebruik ik een co-wash en een leave in (niet dagelijks). Nu heb ik nog wel last van wat build up en schilfertjes, wel al een stuk minder jeuk. Ik krijg wel weer jeuk als ik mijn haar heb gewassen met cg shampoo (petal fresh teatree scalp). Verder krijg ik wel de indruk dat mijn haar wat pluizig wordt na het wassen met shampoo en een haarmasker. Ik heb andrelon cocosboost haarmasker, heb ik dan misschien een beter voedend masker nodig?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 12:20

Wat een verschil Caitlin en dat in zo'n korte tijd.

Ik kan je daar geen tips in geven Pippa, heb daar geen ervaring mee.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:55

Ik kom ook even binnenvallen. Altijd ellende met mijn krullen, of de ene dag zit het top, en de andere dag kan ik wel huilen. Sinds gisteren begonnen met de CG methode. Voor nu alle producten bij de Kruidvat gekocht en als het bevalt wil ik wel wat duurdere producten proberen die ik hier en daar voorbij zie komen.

Ik lees bijvoorbeeld heel veel goede recensies over deze leave in conditioner:
https://doublefonline.nl/curls-blueberr ... d9f2a7baf3

Maar goed voor nu:
- Co wash gedaan met de Europrofit shampoo
- Andrelon Kokosboost conditioner (hier ga ik het elke dag mee wassen/ontklitten)
- Andrelon Masker (elke dag na het wassen)
- Garnier Milde Haver conditoner (als leave in)

daarnaast nog mousse en een beetje gel die ik eruit crunch.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:07

Wiwabalia schreef:
Ik kom ook even binnenvallen. Altijd ellende met mijn krullen, of de ene dag zit het top, en de andere dag kan ik wel huilen. Sinds gisteren begonnen met de CG methode. Voor nu alle producten bij de Kruidvat gekocht en als het bevalt wil ik wel wat duurdere producten proberen die ik hier en daar voorbij zie komen.

Maar goed voor nu:
- Andrelon Kokosboost conditioner (hier ga ik het elke dag mee wassen/ontklitten)

Goed begin maar probeer het niet elke dag te wassen!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:37

Vraagje voor de mensen die CG methode volgen, wat is jullie holy grail? :) (En je haareigenschappen haha). Mijn producten beginnen langzaam op te raken, en ik wil wel wat nieuws proberen. Ik heb dun, fijn, laag elastisch haar :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:46

Novex!
Vind die eigenschappen zo lastig en ook wel wat veranderend. Ik kijk gewoon waar mijn haar goed op reageert. Novex masker doet het altijd goed. Die gebruik ik als conditioner en wissel ik af met de Fructis banana hairfood.
Verder wissel ik af met de kinky curly knot Today, de bleuberry bliss leave in.
Gel etc gebruik ik niet. Moet niet te zwaar worden met mijn haar.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:16

xxxmh schreef:
Wiwabalia schreef:

Maar goed voor nu:

Maar hoe doen jullie dit dan? Rij 5 keer fanatiek paard en mijn haar klit snel (vooral na het slapen, materiaal kussensloop maakt niet heel veel verschil). Als ik het niet met conditioner was, kom ik er soms niet doorheen of moet ik mijn haar kapot trekken.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:32

Ik rijd drie keer per week paard en was dan alleen mijn haar en als ik twee dagen achter elkaar rijd was ik het pas op de tweede dag. Ik moet wel zeggen dat ik meestal een vlecht in heb ivm werk met babys (de hele dag trekken ze anders aan mijn haar haha). En als ik het wil wassen als ik het los heb gehad en dan een vlecht in wil doe ik het alleen even met water en dan weer leave in erin.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:29

Ik sport 5 keer per dag maar was het 1 a 2 keer in de week. Qua geur maakt het niet zoveel uit want mensen ruiken het bijna niet, daarnaast spray ik er wel eens bodymist in.
Ik slaap op een satijnen kussen met een knot in mijn haar, werkt het beste tegen klitten.
Ook borstel/kam ik mijn haar niet, gaat de krul er alleen maar van uit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:12

met Shampoo was ik max 1 keer per week
Maar wassen met conditioner doe ik zoals het uitkomt
De ene week maar zelden
De andere week bijna dagelijks
Met co wassen is naar mijn idee geen probleem om vaker te doen

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:34

Wiwabalia schreef:
xxxmh schreef:

Maar hoe doen jullie dit dan? Rij 5 keer fanatiek paard en mijn haar klit snel (vooral na het slapen, materiaal kussensloop maakt niet heel veel verschil). Als ik het niet met conditioner was, kom ik er soms niet doorheen of moet ik mijn haar kapot trekken.

Als je heel graag elke dag je haar wil wassen zou ik dit met een milde contioner doen zoals bijv die van neutral. Zorg er wel voor dat je je haar genoeg hydrateerts en liever ook niet met te warm water wast. ik vind de Dr. Organic Moroccan Argan Oil Hair Treatment masker fijn, maar ik weet niet of jou haar ook goed reageert op proteine.
Eventueel kan je ook proberen om na het rijden gelijk je haar met (koud/lauw) water nat te maken om de zweet eruit te spoelen en er dan weer een leavein en styling in te stoppen.
Je haar kammen zou ik ook alleen doen wanneer het zijknat is en er conditioner in zit, hoe draag je je haar tijdens het rijden en tijdens het slapen?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:50

Tijdens het rijden gewoon los, onderaan mijn cap vaak dan alles een beetje bijelkaar met een clipje (maar niet strakgetrokken of iets dergelijks). Met slapen vaak een losse knot/staart op mijn hoofd.

Ze hebben nu bij de action (bij alle conditioners/shampoo's) kleine aluminium "kappers"spuiten liggen, handig om bijv. te vullen met je leave in en dan aan te mengen met water. Gister na de hele dag druk te zijn geweest, hiermee ingesprayd om mijn haar een beetje op te frissen. Werkte erg goed! :)

Haar kam ik inderdaad alleen onder de douche als er een beetje conditioner in zit, en met mijn handen of een afro-kam. Nu een weekje bezig en ik merk al erg veel verschil, het pluist amper en de krullen zitten er veel mee in, ook al hogen op mijn hoofd.

Happy me. *\o/*

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:01

Wiwabalia schreef:
Tijdens het rijden gewoon los, onderaan mijn cap vaak dan alles een beetje bijelkaar met een clipje (maar niet strakgetrokken of iets dergelijks). Met slapen vaak een losse knot/staart op mijn hoofd.

Ze hebben nu bij de action (bij alle conditioners/shampoo's) kleine aluminium "kappers"spuiten liggen, handig om bijv. te vullen met je leave in en dan aan te mengen met water. Gister na de hele dag druk te zijn geweest, hiermee ingesprayd om mijn haar een beetje op te frissen. Werkte erg goed! :)

Haar kam ik inderdaad alleen onder de douche als er een beetje conditioner in zit, en met mijn handen of een afro-kam. Nu een weekje bezig en ik merk al erg veel verschil, het pluist amper en de krullen zitten er veel mee in, ook al hogen op mijn hoofd.

Happy me. *\o/*

Is dat een plantenspuit (per kneepje een wolkje water) of zo'n ding wat zolang je knijpt een mist van water blijft geven?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:17

Caritas schreef:
Wiwabalia schreef:

Happy me. *\o/*

Is dat een plantenspuit (per kneepje een wolkje water) of zo'n ding wat zolang je knijpt een mist van water blijft geven?

Een soort plantenspuitje.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:15

Hola ladies!

Weet iemand een goede krullen kapper omgeving Groningen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer... en ga liever ergens naartoe waar iemand goede ervaringen heeft, ik ben nogal wantrouwig wat betreft kappers ;a

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:31

Mensen hier met 2b/2c waves? Ik heb een hoge porositeit en elasticiteit en zoek een andere shampoo en conditioner. Had nu deheb besteld maar ben er niet tevreden over, flessen zijn bijna leeg. Mijn haar zit echt voor geen meter, zuigt producten op, wordt snel vettig en mousse lijkt het beste te werken. Ik was 1x in de maand met een sulfaten shampoo en erna deepco en dan zit mn haar stukken beter dan anders :+ ... Devacurl wavemaker is onderweg in de hoop dat dit iets voor mn haar doet maar shampoo en conditioner ben ik nog niet over uit ..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:20

Sheamoisture high porosity ?
Ik heb juist de low p van dat merk , maar vind hem wel fijn
Ik Gebruik alleen sowieso geen sulfatenshampoo maar juist 1 zonder (sulfaten shampoo alleen als ik een fout iets in mijn haar heb gehad wat er anders niet uit gaat )
En dan sowieso alsnog een masker enz

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:36

youaremystar schreef:
Hola ladies!

Weet iemand een goede krullen kapper omgeving Groningen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer... en ga liever ergens naartoe waar iemand goede ervaringen heeft, ik ben nogal wantrouwig wat betreft kappers ;a

The proof, zit in de binnenstad.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:27

Joliieeenn schreef:
Mensen hier met 2b/2c waves? Ik heb een hoge porositeit en elasticiteit en zoek een andere shampoo en conditioner. Had nu deheb besteld maar ben er niet tevreden over, flessen zijn bijna leeg. Mijn haar zit echt voor geen meter, zuigt producten op, wordt snel vettig en mousse lijkt het beste te werken. Ik was 1x in de maand met een sulfaten shampoo en erna deepco en dan zit mn haar stukken beter dan anders :+ ... Devacurl wavemaker is onderweg in de hoop dat dit iets voor mn haar doet maar shampoo en conditioner ben ik nog niet over uit ..

Zelfde eigenschappen en ik vind novex black deepco heel fijn + petal fresh rosemary & mint (reinigt echt heel goed voor een niet-sulfaten shampoo, en dat vind ik wel fijn)

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:15

Aight schreef:
Joliieeenn schreef:

Zelfde eigenschappen en ik vind novex black deepco heel fijn + petal fresh rosemary & mint (reinigt echt heel goed voor een niet-sulfaten shampoo, en dat vind ik wel fijn)

Die petal fresh gebruik idd om gewoon mee te wassen. Enkel conditioner lukt niet bij mijn haar, dan hangt het slap en is vettig.. vandaag enkel met conditioner gewassen en nog erger dan anders :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:43

Heb je dan wel de juiste conditioner?
Hoe lang geleden heb je je haar getest qua eigenschappen ?