DezeNaam schreef:Eicellen invriezen kan toch nooit echt kwaad lijkt me? Als je ze niet wilt moet je er niks mee doen.

Nouja.. als ik dit zo lees:
Citaat:
Bij transgender mannen zijn er meerdere mogelijkheden om een kind te krijgen:
- Het behouden van de baarmoeder en eierstokken, tijdelijk stoppen met de testosteron, zwanger worden en een kind baren en daarna weer starten met testosteroninname.
- Het invriezen van eicellen voordat met hormonen wordt begonnen of na een tijdelijke stop van het gebruik van testosteron. In dit geval zal een vrouw/draagmoeder een IVF-achtige behandeling moeten worden ondergaan om een kind te krijgen. Dit is een dure, ingrijpende behandeling.
- Het invriezen van een deel van de eierstok voordat met testosteron wordt begonnen of na een tijdelijke stop van het gebruik van testosteron. Deze ontwikkeling staat nog in de kinderschoenen. Op dit moment kan een eierstok alleen nog teruggeplaatst worden bij de persoon zelf. Bij deze techniek hoopt men dat in de toekomst andere toepassingen mogelijk zijn.
Dat eerste zou ik dus nooit willen. Het tweede heb ik ook niet echt trek in, eigenlijk. Ik snap dat het leuk is als ouder om jezelf terug te zien in een kind en om je bloedlijn te kunnen voortzetten, maar voor mij hoeft dat niet zo.
Ik denk dat ik liever een kind zou adopteren en proberen een goed huis te geven dan dat ik zelf allemaal dure, ingewikkelde behandelingen ga doen om een kind met mijn DNA te kunnen krijgen.
Daarnaast heb ik ook niet echt heel veel zin om met m'n hormonen te gaan rommelen vlak voor ik nóg meer met m'n hormonen ga rommelen.
Maar goed, het is wel iets waar ik de komende weken even goed over moet nadenken.