2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:25

Fitzroy schreef:
@Imanda, jouw reactie kwam op mij over alsof je de wijsheid in pacht hebt. "Op het hart drukken" , dwingender kan bijna niet. En nee, wat je daar zo stellig beweerde is ook nog eens niet zo. En daar ben ik zelf het voorbeeld van. Dus vandaar mijn reactie.
Maar dit is dus precies de reden dat ik hier alweer afhaak.
Ik had gehoopt dat dit een topic vol motivatie zou worden ipv betweterige reacties.
Succes allemaal :evaw:

:')

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:25

Ik vind het jammer dat de sfeer meteen zo negatief wordt. We proberen elkaar toch te helpen en iedereen heeft een andere visie. Je kan er voor jezelf toch uit halen wat bruikbaar is en wat niet?
Maar omdt het een grote groep is zul je dat ook eerder krijgen denk ik. Veel mensen, veel meningen.
Laatst bijgewerkt door Iris1702 op 30-12-17 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:29

Fitzroy schreef:
@Imanda, jouw reactie kwam op mij over alsof je de wijsheid in pacht hebt. "Op het hart drukken" , dwingender kan bijna niet. En nee, wat je daar zo stellig beweerde is ook nog eens niet zo. En daar ben ik zelf het voorbeeld van. Dus vandaar mijn reactie.
Maar dit is dus precies de reden dat ik hier alweer afhaak.
Ik had gehoopt dat dit een topic vol motivatie zou worden ipv betweterige reacties.
Succes allemaal :evaw:

Sorry, maar dat ligt dan meer aan het feit hoe jij het opvat dan hoe ik het bedoel, want het was echt niet betweterig oud bedoeld. Het was gewoon als tip. Als je die niet wil volgen, lekker niet doen dan. Zelf weten.

Want ja: onder je BMR eten is slecht. Dus ga aub niet hier lopen roepen dat weinig eten prima is zonder hier überhaupt wetenschappelijke onderbouwing aan te geven of überhaupt uitleg, want dat geeft totaal het verkeerde idee aan mensen, zeker aan jongere kinderen die hier OOK meelezen. En laten we alsjeblieft niet het idee geven aan mensen dat weinig eten goed is . De meeste jonge meiden die willen afvallen hoeven niet veel af te vallen, dan is het ook echt niet nodig om te gaan crashen. ALS er al bij een diëtiste op een crashdieet gezet wordt, is dit onder streng toezicht. En dat is er niet als je dat zelf gaat aanmodderen.

En als je om deze reden al afhaakt aan het topic, dan ligt het niet aan mij (of aan anderen die iets zeggen waar je het niet mee eens bent) maar aan jezelf, sorry. Ik geef een tip, jij wil die tip niet aanhouden, prima, dan doe je dat toch niet en praat je toch gewoon verder in het topic? Maar je krijgt een beetje tegengas en hoppa je bent weg.. dat ligt niet aan mij hoor.

Aan de rest: sorry dat ik hier zo weer op reageer, maar ik kan er niet zo goed tegen als mensen dingen gaan beweren die simpelweg niet waar zijn. En ook nog eens gevaarlijk kunnen zijn....

@Johanna: Welkom, en succes! We gaan er gewoon samen keihard tegenaan straks :D

jaimy10

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:29

Betweterig type meld zich ook. Jammer, want niks is zo bedoeld.. Ook niet door Imandra. Juist om te helpen, haar visie te laten zien.
Ik interpreteer die opmerking (op het hart drukken) anders dan jij blijkbaar....

Flauw om zo te reageren nergens voor nodig toch?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:32

Iris1702 schreef:
Ik vind het jammer dat de sfeer meteen zo negatief wordt. We proberen elkaar toch te helpen en iedereen heeft een andere visie. Je kan er voor jezelf toch uit halen wat bruikbaar is en wat niet?

Dit inderdaad, dat kattige gedoe op elkaar hoeft echt niet. Er zijn zo veel onderzoeken gedaan en elke dieetist roept weer iets anders en sommigen zullen het nooit met elkaar eens worden maar jeetje dames; sommigen zijn wel erg snel op de teentjes getrapt.

Als je het niet eens bent met de tips, of ze werken niet voor jou. Leg dan gewoon uit wat voor jou wel werkt ipv op de man te spelen en elkaar betweterig te noemen.

Hou het gewoon een beetje gezellig, het is maar een forum ffs.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:35

Mee eens hoor Sanne, al had ik misschien wat netter mogen reageren. Het steekt me gewoon een beetje dat ik gelijk betweterig wordt genoemd als ik gewoon een (goede) tip probeer te geven. Zoals ik al 100x zei: als je die tip niet op wil volgen moet je dat idd helemaal zelf weten... En bovendien, ik wil mijn mening/opvattingen best bijstellen als iemand anders moet goede (wetenschappelijke) argumenten en de bijbehorende bronnen komt. Ik sta echt niet 100% vast in mijn mening haha :))

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:37

__Sannne schreef:
Er zijn zo veel onderzoeken gedaan en elke dieetist roept weer iets anders en sommigen zullen het nooit met elkaar eens worden.

Precies dit. Dus doe gewoon even niet zo moeilijk, kijk wat voor jou werkt en ga je niet bij voorbaat al met anderen bemoeien. Als iemand tips of adviezen wil vragen ze daar echt wel om.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:38

Hello!

Ik wil mij ook melden. Ik lees stiekem al 29 pagina's mee.
Sinds begin december bezoek ik de diëtist, na drieduizend dieten was het advies begin eens met normaal eten, schijf van vijf.
Dit dus gedaan en in een maand anderhalve kilo eraf. Maar toen drukte, stress, feestdagen en heb ik er echt helemaal niets meer mee gedaan.
Mijn valkuil is niet eten. En dan dus alles wat je wel eet op te slaan.
Regelmatig eten, op vaste tijden en kleine porties is mijn doel voor 2018. Hopelijk weet ik daarmee af te vallen.
Ik heb wel even te gaan, maar het eerste doel is -10 kilo.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:41

Nies_ schreef:
__Sannne schreef:
Er zijn zo veel onderzoeken gedaan en elke dieetist roept weer iets anders en sommigen zullen het nooit met elkaar eens worden.

Precies dit. Dus doe gewoon even niet zo moeilijk, kijk wat voor jou werkt en ga je niet bij voorbaat al met anderen bemoeien. Als iemand tips of adviezen wil vragen ze daar echt wel om.

De ervaring leert (oa uit andere afvaltopics) dat mensen vaak veel te weinig gaan eten als ze na nieuwjaar willen afvallen. Dat is tot elk jaar nog geweest. Dat is een ongezonde manier van afvallen, zowel fysiek als psychologisch. Het is niet voor niks dat crashdieten vaak jojo'en en weer de kilos aankomen tot gevolg hebben. En ik bemoei me nergens mee, ik zeg al 100x dat iedereen het moet doen zoals 'ie zelf wil. En wie doet er nu moeilijk? Jullie beginnen een hele rel om een simpele tip?

Een tip geven mag altijd. Jij bepaalt niet of ik een algemene tip mag geven in een topic als dit. Of je die tip opvolgt is een ander verhaal, maar tips geven mag altijd. Is dat het hele nut van zo'n topic niet? Voor tips, tricks en motivatie?

@ SdaphneS: Goed bezig hoor! Je 'normale patroon' omzetten naar een gezond en haalbaar eetpatroon is ook het beste. Succes, ik hoop dat het weer voor je werkt :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:43

Die mensen weten zelf wel dat ze dat doen en met zo’n ongevraagde tip van een onbekende doen ze echt niks immers hebben ze hun zinnen gezet op het plan weinig eten. Het wekt in mijn ogen alleen maar ergenis op wat ook blijkt.

Net zo goed als zeggen dat shakes niet werken etc. Iemand kiest met een reden voor die weg....het is niet aan een ander of dat het zo wel niet moet.

Roken en drank is ook slecht. Te hard rijden ook enz.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:45

Bedankt Imandra.
Ik vind de tip om uit te kijken dat je niet te weinig gaat eten waardevol.
Voor mij persoonlijk is dat echt een valkuil. Ik kan rustig de hele dag leven op een appel, omdat ik te lui ben om eten te maken. O:)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:46

Zonnetje81 schreef:
Die mensen weten zelf wel dat ze dat doen en met zo’n ongevraagde tip van een onbekende doen ze echt niks immers hebben ze hun zinnen gezet op het plan weinig eten. Het wekt in mijn ogen alleen maar ergenis op wat ook blijkt.

Meestal hebben ze juist niet door dat zoiets slecht is. Ze lezen iets op internet over een nieuw trendy dieet en gaan dat doen, maar lezen zich niet in over BMR en andere termen. De meeste mensen waarderen het wel als ze de tip krijgen om iets meer te eten, of gewoon eens in te lezen over iets. De openingspost van dit topic is ook wel goed om een keer door te lezen als je begint. Doe iets met de tips of niet, zelf weten, maar het is wel interessant, en wie weet helpt het iemand.

En ik denk dat de meesten die hier mee beginnen te praten tips wel waarderen. En als je dat niet doet, gewoon negeren dan, en ga niet zo'n rel lopen schoppen over een simpel tipje wat niet eens specifiek naar iemand gericht was, maar gewoon in het algemeen.

@SdaphneS: Thanks! haha ik ook hoor, ik kan prima een dag zonder eten, zeker als ik druk ben. Gelukkig herinnert m'n vriend me wel aan eten dan!
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 30-12-17 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:47

Zit al een poosje mee te lezen. Wil ook graag afvallen maar echt een stok achter de deur nodig. Paar jaar geleden bij een consulent gelopen maar dat ging uiteindelijk mis qua comminucatie..

Mijn eerste doel gaat 5 kg worden maar wil uiteindelijk 25kg kwijt. Hoeveel ik weg is het geheim tussen mij en de weegschaal :oo

Was wel alweer begonnen met ontbijten. Maar wil nu ivm koekje in pauze op werk fruitjes gaan doen. Frisdrank drink ik eigenlijk nog amper drink de sourcy met framboos smaak 0 kcal :D maar wel prik en smaakje.

Heb overigens nog een heeeel lekker maaltijd salade recept. Erg gezond en met kip! Consulent was toen erg over dat recept te spreken wilde hem zelfs hebben voor andere. Dus mocht iemand heb willen stuur gerust een pb. Dressing is op basis van yoghurt en citroensap

De salade <3

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:48

Ik rel helemaal niet. Moet niet gekker worden.

Edit
En dat jij denkt dat mensen het niet in de gaten hebben is een aanname. Mijn aanname is dat mensen dat donderdsgoed weten maar niet willen erkennen. Dat wij het daarover niet eens zijn wil niet zeggen dat jij hier hele epistels kan schrijven om vervolgens een ander te zeggen dat die zn mond maar moet houden. Dan relt er maar 1 iemand.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:54

Zonnetje81 schreef:
Ik rel helemaal niet. Moet niet gekker worden.

Edit
En dat jij denkt dat mensen het niet in de gaten hebben is een aanname. Mijn aanname is dat mensen dat donderdsgoed weten maar niet willen erkennen. Dat wij het daarover niet eens zijn wil niet zeggen dat jij hier hele epistels kan schrijven om vervolgens een ander te zeggen dat die zn mond maar moet houden. Dan relt er maar 1 iemand.

Niks aanname. Uit ervaring gebleken. Elke keer na nieuwjaar komen een nieuwe mensen die af willen vallen, en die dan beginnen met weinig eten. 90% van die mensen stellen hun dieet bij aan de tips die dan gegeven worden in zo'n dieettopic. De andere 10% moet niks van de tips hebben en wil het inderdaad niet erkennen, 'want ze weten het zelf zoveel beter' (ook blijkbaar beter dan diëtistes die in deze topics ook meepraten), en vertrekt. Prima, zelf weten. Punt blijft dat 90% gewoon luistert naar tips en die ook waardeert. Wat jij beweert is dus onzin, sorry.

Je doet er wel aan mee. In plaats van gewoon een tip te negeren waar je het niet mee eens bent, in plaats van anderen die beginnen met rellen ook gewoon te negeren. 'Het moet niet gekker worden' vind ik dan inderdaad wel een goede uitspraak. Je relt zelf net zo hard mee. En ik reageer weer, waardoor het rellen verder gaat, true. Maar ik ben er niet mee begonnen met negatief te zitten doen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:56

Kimmiee_D schreef:
Zit al een poosje mee te lezen. Wil ook graag afvallen maar echt een stok achter de deur nodig. Paar jaar geleden bij een consulent gelopen maar dat ging uiteindelijk mis qua comminucatie..

Mijn eerste doel gaat 5 kg worden maar wil uiteindelijk 25kg kwijt. Hoeveel ik weg is het geheim tussen mij en de weegschaal :oo

Was wel alweer begonnen met ontbijten. Maar wil nu ivm koekje in pauze op werk fruitjes gaan doen. Frisdrank drink ik eigenlijk nog amper drink de sourcy met framboos smaak 0 kcal :D maar wel prik en smaakje.

Heb overigens nog een heeeel lekker maaltijd salade recept. Erg gezond en met kip! Consulent was toen erg over dat recept te spreken wilde hem zelfs hebben voor andere. Dus mocht iemand heb willen stuur gerust een pb. Dressing is op basis van yoghurt en citroensap

De salade <3

[ [url=m/PZCDWG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom!
Dat recept zou ik wel willen, want je salade ziet er lekker uit. Ziet er een beetje uit als een caesar salade. Is dat het ook?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:56

SdaphneS schreef:
Kimmiee_D schreef:

De salade <3

Welkom!
Dat recept zou ik wel willen, want je salade ziet er lekker uit. Ziet er een beetje uit als een caesar salade. Is dat het ook?

Oeh recepten :D Me too me too! Ziet er idd erg lekker uit!
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 30-12-17 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:57

Voor de mensen achter in de zaal

Afbeelding

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:57

SdaphneS schreef:
Kimmiee_D schreef:

De salade <3

Welkom!

Het is een kip shoarma salade :D mijn favo om in de zomer zeker te eten wanneer het heel warm is.

Ik stuur je een pb.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:58

Nies_ schreef:

[ [url=m/vVNiep.png]Afbeelding[/url] ]

400 kcal

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:59

Oh wacht alles wat jij schrijft is DE waarheid en oh wacht ja met je 24 ben jij degene hier met alle levenservaring in je broekzak. :+

Een ander mag net zo goed iets schrijven....en als dat niet in je straatje past beschuldig je een ander van rellen.

Dit alles kom op mij er zelfingenomen over. Ik zou zeggen de groeten en begin je eigen adviesbureau. :evaw:

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:00

:=

Het plaatje helpt nog niet Nies_

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:00

Zonnetje81 schreef:
Oh wacht alles wat jij schrijft is DE waarheid en oh wacht ja met je 24 ben jij degene hier met alle levenservaring in je broekzak. :+

Een ander mag net zo goed iets schrijven....en als dat niet in je straatje past beschuldig je een ander van rellen.

Dit alles kom op mij er zelfingenomen over. Ik zou zeggen de groeten en begin je eigen adviesbureau. :evaw:

Sorry. Maar wát heeft leeftijd te maken met levenservaring?
ik ben 22 en denk dat ik op dit gebied een hele boel meer ervaring heb dan de meeste oudere... :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:02

jaimy10 schreef:
Nies_ schreef:

[ [url=m/vVNiep.png]Afbeelding[/url] ]

400 kcal

Overleg dat maar met je PT.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:02

Die word gek, Ana.