3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:31

Wat eten er veel mensen muffins vandaag :))

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:37

Mijn lijstje van gisteren!

O: Cappuccino (160 kcal)
M: Tomatensoep (110 kcal), Icetea (56 kcal)
A: Spaghetti (360 kcal) met zelf gemaakte tomatensaus (72 kcal). Daarop geraspte kaas 48+ (116 kcal)
T: Volle yoghurt (61 kcal) en muesli (185 kcal)
T: (terras) 5 bitterballen (304 kcal) met mayo (100 kcal) en twee Radlers (232 kcal)

B: 1,5 uur door Den Bosch gelopen voor een schoolopdracht. -344 kcal

Niet het gezondste lijstje gisteren (1756 kcal inname), maarja. We doen het er mee.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:52

Gister ging het me toch wat beter af. Baalde zo van mezelf en had gister ook weer meer energie en voelde me beter.

O: 200 gram Optimel magere kwark appel kaneel met een beetje havermout
T: perzik
L: restje nasi goreng wat ik nog over had met een half gebakken ei, 5 biologische maiswafels met slankie smeerkaas, glas optimel limoen
T: een rode paprika, Jillz 0%, handje zoute magnetron popcorn, 1 bitterbal
A: Ciabattina met light kruidenkaas, gerookte zalm en komkommer

Kcal: 1600

Had wel een lastig dagje, had een zak mini kitkatjes in mijn hand want mijn collega's hadden het niet opgeruimd (ahhh, eentje kan toch wel? Ze zijn klein), moest bitterballen halen voor de borrel en er stond chips en lekkere nootjes op tafel. In plaats van wijn alcoholvrije Jillz gedronken, scheelt ook behoorlijk wat kcal. Maar heb me kunnen inhouden :)

Lijstje vandaag:
O: 100 gram Optimel magere kwark appel kaneel
L: Biologisch meergranenpuntje met twee plakjes serrano ham en rucola
T: klein appeltje

Verder is het nog niet helemaal duidelijk, mijn opa en oma vieren hun verjaardag, dus daar gaan we zo heen. Gelukkig zijn er vaak ook wel wat gezondere opties zoals rauwkost en dergelijke. Als er echt lekkere taart is neem ik een klein stukje, als het taart is die ik niet geweldig lekker vind sla ik over.

Ik wil mezelf echt weer aanleren om alleen dingen te eten waar ik echt heel erg veel zin in heb, in plaats van eten omdat ik me verveel, me rot/verdrietig voel, ik me blij voel, ik het verdien.. En alle andere smoesjes haha!

Heb ook dat Never Binge Again boek gedownload en ben het nu aan het lezen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:09

Ik ken dat maanlicht. Had ik dus gisteren ook met mijn chips. Smaakte me helemaal niet. Achteraf echt idee van waarom heb ik het dan gegeten?

Ijs niet, ijs verheugde ik me echt op, maar geen lekkere smaak ;(

Vanavond uit eten, dan lekker genieten. Maar ga thuis de simpele dingen als chips enzo nu gewoon laten staan. Het is meer omdat ik dan wat doe dan omdat ik het echt lekker vind.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:10

Ja, vervelend is dat inderdaad.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:17

Ik herken t maanlicht, stop ook veel te vaak wat in mn mond waar ik eigenlijk helemaal geen trek in heb. Gaat nu wel een stuk beter, maar voorheen verdween alles mn mond in.

Mn dag wordt heel anders dan gepland, mn man is bij de slager geweest en heeft daar lekkere filet americain gehaald, dus daar neem ik zo lekker een broodje mee :9
En veel vers fruit, dus dat neem ik zo ook nog.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:21

Oehh filet americain <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 12:22

Oh das vervelend idd, als iets niet is wat je hoopte dat t was :(.

Gister dus ietsje tebuiten gegaan, denk dat t een handje chips was en 3 stokbroodschijfjes met brie, 2 met Boursin. Vandaag eigenlijk treatday gepland maar verzet die naar morgen denk ik.
Heb gelukkig genoeg in de diepvries dat we een beetje kunnen wisselen zo :D.

O: banaan
L: 3 sneeen tijgerbrood met brie (moet op) / Boursin & kaas
A: paprikasoepje met wat Turks brood

Zit hiermee op 1000kcal dus moet nog even wat dingen erbij verzinnen. Even kijken wat we hebben als ik thuis ben (net terug van sporten).

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:42

Vandaag de hele dag op mijn reet gezeten i.v.m. cursus die ik had :')
Alleen in de pauze een halfuurtje door de stad gesjokt.
Zometeen naar een foodtruck festival in breda, dat wordt dan ook gelijk mijn avondeten :+

O: Breaker high protein
T: eiwit reep
L: maisbroodje met filet americain en een gekookt eitje van de Bakker Bart :9
A: wat hapjes bij foodstock

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:02

Jammer is dat, wanneer je ergens op verheugd hebt en het dan toch niet smaakt!

Vandaag echt een gekke dag. Om 6u ging de wekker, en omdat ik al zo vroeg op was en de hele dag in de sporthal zat of onderweg was, veel gegeten. Het was ook zo benauwd en warm..

6.30 O; 200 franse kwark met kaneel, espresso met suiker
10.00 na aankomst sporthal wit bolletje met ham
T; 112 gr cherry tomaten
T; 150gr worteltjes
L; bolletje kaas met een gekookt ei en een bolletje kaas
T; 6 snoepjes (apekoppen)
16.15 was ik weer thuis, op de fiets gestapt met een appel om mijn man af te lossen bij de tennisles van de jongste, hij moest weer terug naar zn werk
Half 6 thuis even snel een nakd raw fruit reep gegeten onderweg naar de turnhal. Half 7 thuis gekomen en de frietpan opgezet. 2 kaassouflees en 2 porties twister fries.

Bijelkaar meer dan 4,5u in de auto gezeten en 4u in een sporthal, maar ook 16-20 min gefietst (nooit echt bijgehouden hoe lang ik erover doe). Gelukkig wordt mijn dochter thuis gebracht, ik ben kapot, wat een dag..

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:09

Hier ook een hele gekke dag. Alles liep net even anders dan gepland. Even langs m'n oom en tante gefietst met m'n nieuwe fiets en dat was toevallig net hun lunch tijd. Ze lunchte met een tosti dat niet echt binnen m'n schema paste dus een halve gegeten en m'n zoontje de andere helft. Wegens een fotoshoot twee tussendoortjes overgeslagen. Daarna bij m'n schoonouders gegeten. Was heerlijk! Maar wel een Magnum toe. Maar alles compenseerd elkaar best redelijk dus kom op 1680 kcal uit vandaag.

O Engels ontbijt (verminderde portiegrootte)
T appel
L halve tosti
T -
T -
A lasagnette en een Magnum.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:43

Ik kom even binnenvallen als stille meelezer. Ik heb nu al zoveel geleerd van jullie in dit topic, echt fijn. Nu zit ik met een vraag waarvan ik verwacht dat enkelen in dit topic mij wel van een antwoord zouden kunnen voorzien. Gaat om het volgende: als ik met 1.60m en ongeveer 53 kg op een niet-sportdag 138gr eiwit binnen heb gekregen, is dit 'schadelijk' als in te hoog of maakt dat niet zozeer uit? Normaal zit ik rond de 90/100gr. Ik mag namelijk nog wat eten, maar het enige wat ik me kan bedenken is kwark. Verder hebben we alleen nog maar crackers brood hagelslag etc in huis :+ ...

Edit: oh en eiwitrepen.. maar laat ik al zo hoog in eiwitten zitten haha.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:58

Geen idee cocodox!

Ik zag net foto's van mezelf van vandaag. Poeh. -O- Hielp wel om het bij het bbq-en heel rustig aan te doen qua eten. :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 21:15

Cocodox schreef:
Ik kom even binnenvallen als stille meelezer. Ik heb nu al zoveel geleerd van jullie in dit topic, echt fijn. Nu zit ik met een vraag waarvan ik verwacht dat enkelen in dit topic mij wel van een antwoord zouden kunnen voorzien. Gaat om het volgende: als ik met 1.60m en ongeveer 53 kg op een niet-sportdag 138gr eiwit binnen heb gekregen, is dit 'schadelijk' als in te hoog of maakt dat niet zozeer uit? Normaal zit ik rond de 90/100gr. Ik mag namelijk nog wat eten, maar het enige wat ik me kan bedenken is kwark. Verder hebben we alleen nog maar crackers brood hagelslag etc in huis :+ ...

Edit: oh en eiwitrepen.. maar laat ik al zo hoog in eiwitten zitten haha.

Hierbij geldt (denk ik) hetzelfde als met kcal. Als je niet langdurig 'zoveel' eet dan maakt het niet uit. Ik weet trouwens niet of dit veel is overigens! Maar hoe dan ook hoef je je over 1 dagje geen zorgen te maken :)

Qua lijstje, mijn middageten werd even anders. Heb wat spaghetti gegeten wat over was van gister, nu zit ik op 1500 kcal, dus prima :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:41

Thanks Imandra. Als je de richtlijn aanhoudt van max 2gram eiwit per kg lichaamsgewicht vind ik het wel veel. Maar dat weet ik dus niet zeker :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:49

Leuk topic! Ik vul sinds twee weken alles wat ik eet en drink in in mfp en ben erachter gekomen dat ik echt heel veel klc binnen kreeg door brood. Nu ontbijt ik s'ochtends met een bakje yoghurt, muesli en een stuk fruit, wat al heel veel scheelt. Ook ben ik meer groenten als tussendoortjes gaan eten, al is dat best lastig, want ik mag niet veel kauwen en al helemaal niet op harde dingen wegens een kaakprobleem. Ik kauw nu wel vaak op de groenten, maar ik voel het gelijk aan mijn kaak, dus ik moet het eigenlijk niet meer doen. Dus als iemand nog tips heeft om groenten te eten zonder er teveel op te hoeven kauwen, zou ik ze graag horen! Ik zit sinds november stil, waardoor mijn conditie heel slecht is geworden. Nu ben ik het langzaam aan weer aan het oppakken, maar door ziekte kan ik (nu nog) niet veel sporten. Wel probeer ik bijna elke dag 5km te wandelen, wat voor mij op dit moment echt de max is. Door een medicijn heb ik heel snel een hongergevoel, waardoor ik er heel goed op moet letten dat ik niet teveel eet, maar met mfp gaat dat tot nu toe heel goed :) Ik haal veel inspiratie uit jullie lijstjes, wat ik heel erg leuk vind. Ik ben ook al afgevallen, dus dat motiveert goed :) Ik probeer iets boven mijn bmr te zitten (1550), zodat ik niet te weinig en niet teveel kcl binnen krijg. Morgen viert mijn zusje haar verjaardag en ga ik niet heel erg op de klc letten.

Mijn lijstje van vandaag:
O: Bakje magere yoghurt met een klein beetje muesli en een scheutje aardbeiensiroop.
T: 1 mueslibol
M: Twee witte kadetjes met notenpate, 200 ml Optimel Griekse stijl honing walnoot
T: pakje sap
A: Nasi met kip, atjar tjampoer en een gebakken eitje
T: 3 dadels met verse light roomkaas

B: +- 1,5 uur gelopen met de pony's.
Van half 3 tot 5 bij de pony's geweest en dan eet ik eigenlijk niks :)

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:24

Mag ik mij ook melden?
Ik heb altijd wat overgewicht gehad maar eind vorig jaar was echt het toppunt. Ik woog 77 kilo met 1.72 en voelde me gewoon niet meer prettig in mijn lijf, durfde geen korte broek of bikini aan en liep altijd in te wijde kleding. Ik ben dan ook al weer 12 kilo kwijt en zit nu op een netjes BMI van 22.
Toch zou ik nog iets meer kwijt willen om net iets strakker te worden. Ik begin weer een beetje losser te worden wat betreft eten, dus ik kan wel weer even een steuntje in de rug gebruiken :o

Volgens MFP mag ik 1.510 calorieën eten maar ik probeer zelf rond de 1600 te gaan zitten omdat dit voor mij beter lijkt te werken...

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:34

Frost Welkom! knap hoor dat je zoveel bent afgevallen!

Hier gaat eigenlijk alles nog goed. Morgen en dinsdag zijn wat lastige dagen (ivm veel alleen zijn), maar ik weet nu al dat ik vandaag lekker veel fruit ga halen en dan mag ik daar van genieten :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:54

Lovelys, heel veel succes morgen en dinsdag! Je gaat het gewoon goed doen *\o/*

Hoi Frost! Wat knap dat je al zo veel kwijt bent! Ga je de laatste vetjes aanpakken met aangepaste voeding, of ook met sporten?

Geniet van de verjaardag Quinten :) Waarom ga je tussendoor van het kauwen, door de honger? Misschien grotere maaltijden inplannen? Of net gewoon een kop groentensoep nemen als tussendoortje? Dan kauw je niet :Y)

Coco, volgens mij kan dat voor één dag geen kwaad hoor.

Imre, OMG, zo herkenbaar. Toen ik mijn foto's zag van op reis dacht ik ook: jep, tijd voor extra cardio. Echt stom eigenlijk, want enerzijds kan het een eye opener zijn, anderzijds ben je vaak toch gewoon strenger voor jezelf en focus je je enkel op de mindere kantjes.

Zo, gisteren een familie BBQ gehad, door drukte heb ik niet geluncht dus zal de schade wel meevallen. Hoewel, toen ik thuis kwam leek ik wel zeven maanden zwanger van de cidertjes, groentjes, pasta, aardappeltjes etc :+

Hoe doen jullie het met sporten in deze hitte? Wij hebben boven nu een airco staan, maar anders, pfffff... Ik zou met het liefste inbunkeren haha.

Hoewel vandaag zich het probleem niet stelt, ik had met vriendlief afgesproken dat ik minstens een rustdag van het sporten zou nemen per week, dus was ik zo listig om die gisteren te plannen (terwijl ik 's ochtends wel gewoon balletles gegeven heb, maar ik vind niet dat dat telt als echt sporten). Helaas zijn mijn snode plannen opgemerkt, en heb ik maar ingestemd om vandaag niet te sporten. Ik vind het een idiote discussie, maar anderzijds is het wellicht niet mentaal gezond dat ik zou doorslaan (en dat ik er zelf zo'n punt van maak, van een rustdag, is misschien niet zo'n goed teken). Bluh.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:58

Bhriseis, een rustdag is lang niet alleen mentaal. Het is ook om je lichaam de tijd te gunnen te verwerken wat er met de spieren is gebeurd. Op lange termijn heb je fysiek ook er meer aan om een rustdag in te plannen.

Sporten pas ik niet aan met de warmte. Doe gewoon alsof ik gek ben en sport net zo als anders. Enige aanpassingen doe ik met paardrijden voor het paard. Niet voor mezelf.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:02

Ik vind het echt afschuwelijk om te hupsen met dit weer. Meestal plan ik het dan na zonsondergang of in de vroege voormiddag.

Ja, ik snap het punt ook wel, dat is ook wat mijn vriend bedoelde. Op vrijdagavond heb ik héél intensieve balletles, en als ik dan op zaterdagochtend alweer demonstreer voor de kindertjes, wandel ik nadien als een omaatje. Maar daar voel ik op zondag fysiek dus niets meer van; ik ben nu al zo lang haast elke dag aan het sporten, dat ik haast nooit spierpijn heb. Dus dat maakt het aanlokkelijk om gewoon alweer een rondje in te plannen :Y) Wat ik dus nu braaf niet ga doen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:04

Ik lees ook eventjes mee! Na mijn examens wil ik er graag weer enkele kilo's af aangezien ik altijd een vreetmachine ben in de afgelopen periode :+ Even opletten wat ik doe dus :D

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:24

Bhriseis schreef:
Hoi Frost! Wat knap dat je al zo veel kwijt bent! Ga je de laatste vetjes aanpakken met aangepaste voeding, of ook met sporten?

Beide, ik rijd 3 a 4x in de week intensief paard en ga tussendoor naar de sportschool/doe aan touwtjespringen als ik het weer eens niet red.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 crackers met kaas & een appel
L: 2 meergranen boterhammen met coburgerham
T: Banaan
A: Gebakken aardappels met een bieftartaar & sla
T: Waarschijnlijk kwark oid

Ik mag ergens nog iets bij eten maar weet nog niet waar en wat :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:38

Nou hier alvast mijn dagmenu:

O Engels ontbijt (aangepaste portie) 395kcal
T appel 58 kcal
L energiereep 88 kcal
T cantaloupe meloen 12 kcal
T snoeptomaat en komkommer 15 kcal
A koolhydraatarme taco's van eieren, spinazie, rundergehakt, paprika, tomaat en kruiden 970 kcal

Totaal: 1538 kcal

Ik eet in de middag 2 tussendoortjes zodat ik om de 2 uur wat kan eten en na het avondeten niks meer behalve lekker kopje thee.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:06

Met deze hitte de hele dag op stal geweest: wedstrijd gereden en ringmeester geweest, dus genoeg stappen gezet haha

O: 2 boterhammen, ei, spek, kaas
L: appel, tosti kaas, 2 rijstwafels met heksnkaas
T: m&m's, een kiwi, wat komkommer
A: haricots verts, aardappel, schnitzel
B: 6000 stappen, 30 min fietsen, 30 min paardrijden

En dit zijn maar 1040 kcal, dus ik moet gaan snacken, wat een kwelling :P