Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:16

Supergoed gedaan loesje4600! Nou afwachten of je spierpijn hebt morgen..

Melle_odet het is juist goed om lange afstanden op een lager tempo te trainen. Als het je dan steeds makkelijker afgaat kun je je tempo wat verhogen.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:23

saskiakefie schreef:
Goed bezig! Grappig jij woont ook in Raalte :D Nog suggesties voor een leuk rondje haha?

Wat zou er trouwens mis zijn met door je mond te ademen? :) Ik doe dat ook meestal, soms een stukje door m'n neus maar merk dat me dat toch meer moeite kost haha :Y) Niet dat ik echt buiten adem ben maar blijkbaar ligt m'n ademhaling daar toch net ietsjes te hoog voor.

Nee ik woon in Deventer tegenwoordig.
Misschien kun je mapmyrun downloaden, daar staan routes in bij je in de buurt. Rondom Raalte kun je prachtig lopen hoor.
Misschien een x samen lopen, kan gezellig zijn.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:09

Ja heb nu in ieder geval al weel super veel pijn aan mijn knie dus denk die goed overbelast :( spierpijn vind ik niet zo erg, als maar niet te erg wordt hahah

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 01:02

Ben benieuwd hoe je je morgen voelt.

Wel balen van je knie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 08:46

Goed gedaan Loesje4600!

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:43

Bijna niks geen spierpijn haha, alleen thuis nog een x door mijn rug gegaan en knie blijft erg pijnlijk... als mijn knie ook niet zo pijn deed had ik denk ik ook de 13 km wel kunnen halen

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:59

Ai, die kniepijn klinkt niet zo best. Heb je je ergens gestoten, of is het echt door beweging/overbelasting?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:01

Nou mijn veluwezoomtrailrun van 15km zit erop. Ik heb de hele run samen met mijn zusje gelopen. Normaal doen we dat niet, maar zij liep wat langzamer dan normaal door een zere kuit en we wilden elkaar ook een beetje in de gaten houden met die warmte. Ik vond de sfeer echt super en het parcours prachtig. Heb gemerkt dat ik bergop nog wat conditie mis. En we moesten aardig veel heuvel op, bijna 500 hoogtemeters. Netto tijd weet ik nog niet precies, de runkeeper gaf bijna 1.38 aan.

Ik ben benieuwd hoe het met greetje is gegaan tijdens de veluwezoomtrail van 57km.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:05

Knie echt overbelasting vermoed ik, nergens tegen aan gestoten oid. Baal ook goed van die knie iemand tips zodat die sterker wordt of minder pijn gaat doen? Ik wil volgend jaar heel graag de overige kilometers kunnen lopen :)

@supervixen: netjes gedaan, was ook erg warm vandaag om te lopen, wij waren ook blij dat we gister al mochten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:08

Ik zou die knie koelen en zeker rustig aan doen de komende tijd.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:20

Ja komende tijd doe ik ook zeker rustig aan, knie is niet dik of warm alleen erg pijnlijk alleen het vervelende is dat ik er tot nu toe elke keer last van kreeg bij trainen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:50

Nou ik was vanmorgen heel braaf op weg gegaan naar de ppc loop 30 min fietsen voor ik daar was. Was het afgelast. Ik heb toen zelf 20 min gelopen in het park vond het toen wel genoeg omdat het wel heel warm was geworden.

Supervixen respect hoor.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:54

Supervixen en was het een beetje te doen? Daar onder de bomen scheelt wel maar open stukken zullen vast erg warm geweest zijn?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:06

Er zaten gelukkig weinig open stukken in. Alleen na 5km een paar flinke stukken omhoog en toen over een zwaar zandpad in de volle zon. Daar werd ik even niet blij van :')

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:49

Loesje knap gedaan! Wel vervelend van je knie :(

Supervixen ook heel goed gedaan! Knap hoor met die warmte! Klinkt zwaar.
Ik ben ook benieuwd hoe het bij Greetje is gegaan.

Waxmeltsenzo jammer dat je er voor niks stond maar gelukkig zelf nog even lekker kunnen lopen.

Ik heb een 5km wedstrijd gelopen. Het was wel heel warm en vooral benauwd om te lopen. Het ging op zich wel lekker maar mijn tijd was niet waar ik op gehoopt had; 22.49 (wilde 22.30 lopen). Maar dat kwam denk vooral door 700m onverhard (hobbelig graspad) en paar keer een dijk op en af werkt ook niet in je voordeel. Ik was weer een 4e geworden, ongeveer vaste prik als ik een 5 loop haha.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 06:48

@Daan en Supervixen, goed gedaan! En Daan, staar je niet blind op je tijd, in zo'n hitte is het vaak moeilijk (en ongezond) om je doelen te halen.

@Loesje, als je hier telkens last van hebt, zou ik toch de training even stilleggen en bij een arts langs gaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:13

Goed gedaan meiden! En de tijd.. Ja, loslaten...

Ik heb afgelopen zaterdag 21.28 gelopen op 1 ronde TT run (4,5km). Best tevreden mee. Gisteren tijdens mijn training liep ik echter totaal niet lekker. Zere voeten, enkels wat gevoelig. Mogelijk ook omdat ik al twee uur training had gegeven :+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:41

Dankje hwn, ik ben altijd wel gefocust op tijd haha. Maar nu vond ik het ook niet zo erg dat ik mijn doel niet had gehaald, de omstandigheden waren er niet naar. A.s. zondag weer 5km wedstrijd lopen maar ook die zal denk niet zo snel gaan met 1000m houtsnipper pad.

Winged wat geef je voor training?

Gisteravond laat gelopen, was nog warm zat! Rondje van 6,3km en daar 10x minuut tempo in gedaan, verder rustig gelopen. Voelde de wedstrijd totaal niet in mijn benen dus dat was wel fijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:48

Ik geef hardlooptraining en ben daarnaast inval-bootcamptrainster :)

(Maar eigenlijk ben ik in het dagelijks leven redacteur)

Het was gisteravond inderdaad erg warm om hard te lopen. Heb de mensen gisteravond het water ingestuurd :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:26

Supervixen schreef:
Ik ben benieuwd hoe het met greetje is gegaan tijdens de veluwezoomtrail van 57km.

Nou niet zo best. De 36 km van zaterdag ging prima. Wel zwaar maar zondag dus weer met frisse benen van start. In ons parcours wel veel open stukken. Bij een 25km onwel geworden en besloten uit te stappen. Maar daarvoor moest ik dan eerst bij de (extra)post 3km verder op zien te komen. Eerst even gewandeld toen dacht ik zelfs dat hardlopen wel weer ging. Maar bij die post ben ik nooit aangekomen.
Ben nu weer oké, maar de schrik zit er weer goed in.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:41

@Greetje, ai, wat is er dan gebeurd in die 3 km? Flauwgevallen? Hoor je wel meer in dit weer, één van onze clubleden is ook afgevoerd tijdens een marathon.

Wij hadden vanavond om 18u30 afspraak met de joggingclub, thermometer gaf nog +30° aan. Een goede 5,5 km afgelegd met ondertussen een verhitte discussie, gelukkig aan adem geen gebrek. Terug bij het startpunt wat water gedronken. Zegt één van mijn loopmakkers: goh, 5,5 km, da's zo weinig, lopen we nog een paar rondjes rond de beek (zijn rondjes van 800 m). Oké, nog 3 rondjes erbij, weer slokje gedronken. De laatsten van de groep kwamen aan, weer hetzelfde: "lopen we nog paar rondjes rond de beek?". Nog 3 rondjes, zodat we uiteindelijk meer dan 10km hardgelopen hebben.

Ze waren me weer aan het uitlachen hoor: ik zeg altijd: "nee, ik wil geen 10 km, geen lange afstanden voor mij", behalve heel uitzonderlijk, en bij zo'n temperaturen doe ik het dan wel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:55

Jeetje greetje, dat is schrikken. Het was ook wel erg warm om te lopen. Zaterdag waren de temperaturen beter. Ik zag bij de uitslagen dat er ook maar weinig vrouwen meedoen op die afstanden.

Heb je enig idee hoe het kwam? Was je daarna snel weer op de been?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:27

Wow dat is schrikken zeg!

Ik ben zojuist ook nog 5 km gaan lopen. Kan normaal erg slecht tegen die temperaturen met sporten maar vandaag ging het lekker. 45 Seconden sneller gelopen dan de vorige keer.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 08:21

Wat vervelend Greetje! Ik ben ook benieuwd wat er is gebeurd, kwam het door de warmte?

Gisteravond spontaan met mijn zus getraind, ronde van 12km gelopen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:35

Het zal wel een samenloop van omstandigheden geweest zijn. Zit nu al een paar maanden te klooien met de instellingen en zoals het nu is is het in ieder geval ook niet goed. Maar de warmte zal best de doorslag hebben gegeven. Ik mijd de warmte nu dus ook maar met lopen. Vanmorgen om zes uur al op pad. 80min op duurloop twee tempo met daarbij mijn hartslag bijna continu op maximaal. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Normaal gesproken zou ik niet eens 80min op een dergelijke hartslag kunnen lopen maar ik heb het tussendoor even handmatig gecontroleerd en hij was dus echt zo hoog. Zakt wel gelijk naar beneden zodra ik stilsta.