Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:45

MarliesV schreef:
Vind dit wel een erg negatief beeld wat er van moeders wordt geschetst.

Kan...
Ik vind het hilarisch.. als een cabaretier het zou doen zou ik er ook hartelijk om lachen en geen kwade brief sturen oid :D

Citaat:
En dan niet alleen bovenstaande stuk maar nog meer zaken hier. Bewust kinderloos zijn wij ook maar om dan gelijk alle kinderen k*tkoters te noemen, ze over 1 kam te scheren en alle (vooral moeders) ouders gelijk af te branden vind ik niet kunnen. Komt de sfeer in het topic niet ten goede.

Het is een bewust kinderloos topic... welke sfeer, hoe dan?

Citaat:
Is het nodig om iemand die wel voor kinderen heeft gekozen zo af te branden om je zelf beter te voelen? Dat vraag ik mij dan af als ik het topic zo doorlees.

Nou ja je hoeft t je ook niet persoonlijk aan te trekken.. ik kan me voorstellen dat bewust kinderlozen af en toe willen ventileren... :j

qua financien, wat eerder gezegd werd.. mensen met minder vermogen kunnen uiteraard een goede toekomst bieden, maar wat als er wat misgaat? kan je het opvangen als je kind geen werk kan vinden, of niet de juiste studie kan betalen, of langdurig werkeloos raakt.. allemaal dingen waarvan ik me afvraag of (toekomstige) ouders ze wel overdacht hebben...

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:48

Cer, dat vind ik op een gegeven moment toch echt wel de verantwoording voor die koter zelf hoor.
Die hoeft niet dat verwende prinsje of prinsesje te blijven en boven de 18 wel voor zichzelf zorgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:56

bruintje123 schreef:
Cer, dat vind ik op een gegeven moment toch echt wel de verantwoording voor die koter zelf hoor.
Die hoeft niet dat verwende prinsje of prinsesje te blijven en boven de 18 wel voor zichzelf zorgen.

Dat snap ik wel bruintje, maar persoonlijk vind ik dat toch lastig...
Ik heb met meerdere zaken aan de hand gehad dat mensen om me heen bij hun ouders terecht konden voor 'noodhulp' terwijl mijn ouders dat prima zouden willen, maar niet konden. Dat is uiteindelijk wel goed gekomen maar heeft mij behoorlijk wat benauwde periodes bezorgd..
Dat gaf mij te denken dat als ik kinderen zou hebben, zou ik willen dat ze ALTIJD een basis hadden om op terug te vallen...

Niks ten nadele van mijn ouders, en alles is goedgekomen, maar als kind zijnde (die hier neergezet is zonder stem daarin) moet je jezelf wel maar zien te redden dan. Dat ging bij mij best prima daar niet van hoor :j maar toch

Maar kinderen uit gezinnen met minder kansen bijvoorbeeld? met de slechter wordende financiele hulpmiddelen bijvoorbeeld.. er kan altijd wat mis gaan, en wat dan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:58

Dat mis gaan is dan eens geen ipad, geen xbox, geen 3 vakanties met het vliegtuig, geen merkkleding.
Niet roken voor de ouders.
Als ze dat allemaal eens matigen komen de kinderen niet snel wat te kort aan eerste levensbehoefte.
Maar veel vinden alle luxe tegenwoordig zo belangrijk, ja dan krijg je het moeilijk bij baanverlies oid.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:01

bruintje123 schreef:
Dat mis gaan is dan eens geen ipad, geen xbox, geen 3 vakanties met het vliegtuig, geen merkkleding.
Niet roken voor de ouders.
Als ze dat allemaal eens matigen komen de kinderen niet snel wat te kort aan eerste levensbehoefte.
Maar veel vinden alle luxe tegenwoordig zo belangrijk, ja dan krijg je het moeilijk bij baanverlies oid.

Zo bruintje, dat is niet wat ik schrijf.... :n

In mijn persoonlijke situatie ging het zeker niet over wat jij hier allemaal beschrijft.. Dit vind ik echt wel heel erg kort door de bocht...

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:04

Cer schreef:
Maar kinderen uit gezinnen met minder kansen bijvoorbeeld? met de slechter wordende financiele hulpmiddelen bijvoorbeeld.. er kan altijd wat mis gaan, en wat dan?

Dit vind ik ook wel eens zorgwekkend bij mensen in mijn omgeving die met weinig geld aan kinderen beginnen. Wat nu als het tegenzit? Dat arme kind heeft er niet om gevraagd, maar is wel een buitenbeentje als het in tweedehands kleding rondloopt, niet mee kan op schoolreis, als enige uit de klas niet op voetbal zit, niets krijgt van 'Sinterklaas' terwijl de rest XBoxen en hoverboards krijgt...
Natuurlijk zijn sommige dingen overbodig, maar leg dat maar uit aan een kind.

Als ik uiteindelijk ooit van gedachten verander, dan wil ik er denk ik ook liever maar eentje en die dan alles geven, geen drie en dan altijd moeten beknibbelen...
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 10-04-17 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:04

Wat schrijf je dan wel?
Je bedoeld als ze veel ouder zijn, dus bijvoorbeeld na een relatie die uit gaat?

Ik vind het niet kort door de bocht overigens wat ik schrijf.
Bij de voedselbank komen ook mensen met een iphone aan zetten en roken als een ketter, maar geld voor eten is er niet.
Daar kan ik niet zo goed tegen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:07

Mars schreef:
Mwah het blijft niet bij 16 weken betaald verlof he... Stormpje wordt ziek, Stormpje moet hier of daar heen, collega kan op dag X écht niet meer werken want Storm en Vlindertje moeten dan naar intuïtief kleien... Collega móet weken X en Y vrij want vakanties van Storm en Vlinder he... En ja feestdagen werken ook niet want je wilt toch niet dat de kindjes zonder mama kerst vieren? Wát jij wilt een dagje vrij? Nee nee, ik kan niet ruilen hoor want Storm en Vlindertje he...

En toch is het fijn dat het krijgen van kinderen enigzins gestimuleerd wordt.. Stormpje en Vlinder zullen later jouw luier weer moeten verschonen namelijk.. :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:09

Ja op die uitspraak zaten we al te wachten, ik dacht al waar blijft die nou.

Stormpje en vlinder gaan werken in wat ze leuk vinden, niet omdat voor ons te doen.
Dus misschien worden strormpje en vlinder wel ict-er omdat dat beter verdient en betere werktijden heeft.

En tegen die tijd is de euthanasie pil wel vrij verkrijgbaar.
En dan hoeft niemand mij te verschonen.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 10-04-17 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:09

Nou ja daar gaat het niet eens om, over die luxe spullen...
maar bijv "help je kind bij de financiering van een huis".. starters krijgen niet zo makkelijk een hypotheek, als je je kind dan een zetje kan geven, is dat alleen maar fijn.

Als iemand zn werk verliest, dan is het fijn als je je kind voor een kortere periode financieel kan steunen zodat bijv een hypotheek niet in de knel komt, of dat er onoverzichtelijke schulden opgebouwd worden..

Als je thuiswonende kind geen werk heeft, krijgt die geen uitkering meer maar moet je daar als werkende ouder voor instaan, dus dat moet je dan wel kunnen...
Dat soort eenvoudige dingen die het leven een stuk aangenamer kunnen maken...

Ik kom zelf uit een gezin waar de ouders altijd hard gewerkt hebben voor weinig, en ik vond dat best lastig bij vlagen. Niet studeren, een paar periodes met grote financiele stress en ouders die met pijn in hun hart dat aanzagen en verder niks konden. Helemaal niet erg, zeker niet, maar dat zette míj aan het denken over hoe ík het zou willen, voor het geval ik wel kinderen zou willen...

En Stormpje en Vlinder zijn uiteindelijk zo verwend dat ze hun ouders lekker laten zitten in een verpleeghuis waar ze 1 keer per 2 weken gedouched worden en voor de vorm sturen ze een bloemetje op de verjaardag :j ze zijn geen garantie dat je een schone luier hebt later...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:12

Ah dat bedoel je.

Ik kom uit een gezin waar daar geen draagkracht voor was.
Wij betaalde kostgeld toen we eenmaal werkte en dat deden we alle 3 (mijn 2 broers en ik) hier met de 16/17 jaar fulltime. Andersom was er niets. Dus geen hulp voor een hypotheek, rijbewijs, zorgkosten of wat dan ook.
En daar zijn we wel erg zelfstandig van geworden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:14

bruintje123 schreef:
Ah dat bedoel je.

Ik kom uit een gezin waar daar geen draagkracht voor was.
Wij betaalde kostgeld toen we eenmaal werkte en dat deden we alle 3 (mijn 2 broers en ik) hier met de 16/17 jaar fulltime. Andersom was er niets. Dus geen hulp voor een hypotheek, rijbewijs, zorgkosten of wat dan ook.
En daar zijn we wel erg zelfstandig van geworden.

Nou dat is ook zo :j en zo werkt dat ook... maar het gaf mij gewoon te denken, dat is wat ik bedoel te zeggen...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:17

Ja is ook prima :) Alleen maar leuk meer onderwerpen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:18

MarliesV schreef:
Mars schreef:
Mwah het blijft niet bij 16 weken betaald verlof he... Stormpje wordt ziek, Stormpje moet hier of daar heen, collega kan op dag X écht niet meer werken want Storm en Vlindertje moeten dan naar intuïtief kleien... Collega móet weken X en Y vrij want vakanties van Storm en Vlinder he... En ja feestdagen werken ook niet want je wilt toch niet dat de kindjes zonder mama kerst vieren? Wát jij wilt een dagje vrij? Nee nee, ik kan niet ruilen hoor want Storm en Vlindertje he...

Vind dit wel een erg negatief beeld wat er van moeders wordt geschetst.

En weet je wat het erge is? Dat dit gewoon de realiteit is. Ik denk dat iedereen dit soort moeders kent. Ik ken er zat. Helaas.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:19

Ik ben ook heel zelfstandig, maar ik woon wel in een huurflatje en heb een enorme studieschuld.
Om me heen wordt getrouwd, gefokt en naar villa's verhuisd door leeftijdsgenoten die meer geluk hadden met de locatie van hun wiegje. En dat is soms behoorlijk frustrerend, kan ik wel zeggen.
Eer wij een koophuis(je) hebben ben ik al niet meer vruchtbaar denk ik zo.
Is wel een goed excuus trouwens: "Nee, kinderen komen er pas als we daar de ruimte voor hebben!"
En dan gewoon nooit verhuizen. :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:23

Heb je daar cijfers van?

Ik ken ook mensen die kinderhaters zijn maar daarom zijn dat niet alle mensen die geen kinderen zijn zo.

Alhoewel als ik dit topic lees, ik misschien mijn beeld moet bijstellen.

Vind het heel bizar om te lezen dat dit topic is verzand in moeders bashen, kinderen larven en gedrochten noemen....

Dacht dat men hier juist hekelde dat mensen zo oordelen over hun omdat ze geen kinderen willen, maar dan juist hetzelfde hier doen over mensen met kinderen, vreemd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:24

Maar of die verhuizende leeftijdsgenoten gelukkiger zijn dat weet je niet watchthesky.
Wij hadden op de lagere school ook een kind dat alles kreeg. Hij hoefde maar te kicken en het was er.
Oke dat ipad/phone gebeuren enz bestond toen nog niet. Maar wel luxe kleding of speelgoed van die tijd.
Ja veel mensen waren wel jaloers op hem.

Maar toen hij ging studeren (zonder studieschuld te krijgen) werd toch wel duidelijk dat hij niet gelukkig was.
Hij sprong van een hoge flat.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:28

Ja medestanders gevonden in de tijd van een babyboom om ons heen *\o/*

Om meerdere redenen willen wij geen kinderen; erfelijke factoren, ik ben ziek maar de meest belangrijke is wel dat wij beiden het gewoon niet zien zitten.
Onregelmatige banen qua dagen en tijden, beestenboel staat op nr 1 en die gaan mooi niet naar 2 en wij vinden ons leven wel lekker zo :j
Buiten dat om zou ik echt een horrormoeder zijn, al dat niet fatsoenlijke (imo ;) ) opgevoede kroost wat alleen maar jankt, dramt en een grote bek heeft zou aan mij een verkeerde hebben :')

Voor de meeste is het duidelijk dat er geen kids komen maar van wacht maar tot je een vent hebt tm wacht maar als jullie getrouwd zijn is er niets veranderd :+
Wel een leuke overigens, toen ik mijn man leerde kennen heeft schoonloeder bij de eerste ontmoeting al gezegd dat ze minstens 1 dag recht heeft om op te passen, dikke domper voor haar :Y)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:31

Goof ik ken ze ook absoluut, dat zal ik ook niet ontkennen. Maar ken ook heel veel moeders die niet zo zijn, die er alles aan doen om maar geen vrije dagen op te hoeven nemen voor de kinderen. Die wel hun eigen leven en identiteit behouden als ze kinderen hebben gekregen.

Maar Dromertje2 verwoord het heel mooi, het is bizar om te lezen dat dit topic zo verzand in moeders bashen enz.

Cher, dat is ook wat ik bedoel met de sfeer in dit topic.

Tussen bewust geen kids hebben en alle ouders en kinderen onderuit schoffelen zit bij mij nog wel een behoorlijk verschil.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:33

MarliesV schreef:
Goof ik ken ze ook absoluut, dat zal ik ook niet ontkennen. Maar ken ook heel veel moeders die niet zo zijn, die er alles aan doen om maar geen vrije dagen op te hoeven nemen voor de kinderen. Die wel hun eigen leven en identiteit behouden als ze kinderen hebben gekregen.

Die laatste groep ken ik gelukkig ook, maar wel in de minderheid.
Het gebeurt hier zelfs dat collega's hun kind mee naar werk nemen 'want ik had geen oppas'.
Ik hoef echt geen moeders te bashen, want ieder maakt zijn eigen keuze in het leven, maar bovenstaande vind ik toch echt te ver gaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:36

En de werkgever vind dat goed?
Dat de moeders het proberen vind ik al :oo
Maar dat een werkgever dat dus blijkbaar goedkeurt is voor mij toch wel :wow: 8)7

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:38

Nou ja, kennelijk kom je daar hier mee weg ja.
Ik heb ooit eens in een vergadering gezeten waar 3 kinderen bij waren. 2 waren lief aan het spelen, maar wel met geluid en de 3e zat te jengelen en zeuren. Ik heb me geen seconde kunnen focussen op heel die vergadering en vind het heel bijzonder dat daar kennelijk niets van gezegd wordt.
Echt bevorderlijk voor het werk is het niet.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:40

bruintje123 schreef:
Ja op die uitspraak zaten we al te wachten, ik dacht al waar blijft die nou.

Stormpje en vlinder gaan werken in wat ze leuk vinden, niet omdat voor ons te doen.
Dus misschien worden strormpje en vlinder wel ict-er omdat dat beter verdient en betere werktijden heeft.

En tegen die tijd is de euthanasie pil wel vrij verkrijgbaar.
En dan hoeft niemand mij te verschonen.

Waar het om gaat is dat het niet zo gek is dat er regelingen zijn (zoals zwangerschapsverlof, kinderbijslag etc) wat betreft het krijgen van kinderen. Het is toch fijn dat er mensen nog kinderen krijgen. Zegt niet dat jij die hoeft te krijgen maar als ze nog wel geboren worden sterven we ook niet uit enzo :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:40

Kun je het niet als agendapunt op de volgende vergadering zetten?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:42

Nou ben maar niet bang dat de mensheid uitsterft, dus daarvoor hoeven er echt geen kinderen gemaakt te worden de komende heel veel jaar.
Dus ja mijn mening blijft dat al die verloven niet nodig zijn.