Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 20:31

Ik vind het vooral leuk de inrichtingen van vergelijkbare schepen te bekijken :D. Ik kom er steeds weer achter dat onze boot heel logisch ingedeeld is.

Ik weet ook dat ik 100% zeker de boel binnen op ga lichten. Ik zag een paar kajuiten met wit in combi met hout en dat ziet er veel ruimer uit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 20:40

_San87_ schreef:
Ik zit naar boten die te koop zijn te kijken, gewoon omdat het leuk is. Net een supergave gezien, en natuurlijk vind ik m niet :').

Iemand nog een ex-kustwacht schip van 30 meter kopen :7?

Ja hoor, past het in de badkamer?

Een schip inrichten lijkt mij echt SUPER leuk trouwens!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 20:47

Er is niet veel in te richten, alles zit vast _O-. Op zeilboten dan toch.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:02

Hoe is het met iedereen hier? Wij zijn onderweg naar Cuxhaven, met 0,5 knopen wind :') . Op de motor dus. Maar goed, het is droog, warm en zonnig. Maar wel een dure vakantie zo hahaha. Morgen verwachten we aan te komen, dan rusten en door het Nord Ostsee Kanal naar de Oostzee, waar we vele mooie plaatsen en ankerplekjes hopen te zien.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:09

Had vandaag zeilles. Veel theorie gedaan naar toch echt zonde van het geld :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:38

Mijn vriend is net terug van Zeeland, die is afgelopen weekend even die kant op gegaan om het fruit weg te halen, omdat we natuurlijk een hoop schimmel en fruitvliegen hadden verwacht ..bleek het na twee weken nog prima in orde, dus hij heeft alles opgegeten :')
En weer een aantal klusjes gedaan, dus volgende week kan het kotterzeil mee. Dan kunnen we al zeilen op de genua en kotter.

Ah Mo, balen dat er zo weinig wind staat! Hopelijk hebben jullie het alsnog naar je zin. In ieder geval een mooie bestemming!

Sheran, ik kan me voorstellen dat je dat wat zonde van het geld vindt. Zeilen leer je toch vooral door het te doen. Maar goed, het hoort natuurlijk wel bij een zeilles. Hopelijk volgende keer meer zeilen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:40

Mo_86 schreef:
Hoe is het met iedereen hier? Wij zijn onderweg naar Cuxhaven, met 0,5 knopen wind :') . Op de motor dus. Maar goed, het is droog, warm en zonnig. Maar wel een dure vakantie zo hahaha. Morgen verwachten we aan te komen, dan rusten en door het Nord Ostsee Kanal naar de Oostzee, waar we vele mooie plaatsen en ankerplekjes hopen te zien.

Gaaf <3. Jammer van de uitblijvende wind, maar toch gaaf.

Wij hebben vandaag de verstagingen allemaal vastgemaakt, radar e.d. zit op de mast en hij staat rechtop. Morgen gaat mijn vriend het grootzeil rijgen en de laatste kikkers bevestigen. Donderdag nog een laatste schoonmaakactie, en dan zijn we klaar voor vertrek zaterdag :D.

8nnemiek schreef:
Mijn vriend is net terug van Zeeland, die is afgelopen weekend even die kant op gegaan om het fruit weg te halen, omdat we natuurlijk een hoop schimmel en fruitvliegen hadden verwacht ..bleek het na twee weken nog prima in orde, dus hij heeft alles opgegeten :')
En weer een aantal klusjes gedaan, dus volgende week kan het kotterzeil mee. Dan kunnen we al zeilen op de genua en kotter.

Ah Mo, balen dat er zo weinig wind staat! Hopelijk hebben jullie het alsnog naar je zin. In ieder geval een mooie bestemming!

Sheran, ik kan me voorstellen dat je dat wat zonde van het geld vindt. Zeilen leer je toch vooral door het te doen. Maar goed, het hoort natuurlijk wel bij een zeilles. Hopelijk volgende keer meer zeilen!

Na twee weken nog goed, hoe _O_?

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:18

Er is wind! We zitten nu boven Schiermonnikoog, wie het leuk vindt kan ons volgen op MarineTraffic en onze insta pagina, ons schip heet Quattordici V (don’t ask why…). Inmiddels gaan we doordat we de stroming mee hebben en een klein beetje wind hebben met de motor bij 7,7 knopen, best prima!

Goede vooruitzichten San, fijne vakantie alvast!

Fruit dat nog goed is na twee weken, hoe dan?! Wel een geluk zeg, jullie waren voorbereid op het ergste haha

Jammer dat het je tegen viel Sheran, ga je nog meer lessen volgen? Theorie is wel de basis, je snapt dan wel beter wat je doet en waarom. Maar snap dat het niet is wat je had verwacht. Hopelijk kun je het alsnog binnenkort in de praktijk brengen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 00:04

Leuk Mo, heel veel plezier!

Ja zeker, ik ga nog wel mijn CWO II afmaken. We hebben alles geoefend wat maar enigszins mogelijk was zonder wind, maar op een gegeven moment is het gewoon op. Zelfs man overboord lukt dan niet. Nouja, je kunt wel iemand overboord gooien, maar dan is het een kwestie van zeggen: 'klim er maar weer in' :')

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:25

We zijn aangekomen in Duitsland! In het pittoreske Cuxhaven (lees: oerlelijk en toeristisch, de jachthaven ligt naast een industrieterrein). Uiteindelijk hebben we de laatste 8 uur toch nog heerlijk gezeild. Ik ben ook echt wel trots op ons allebei want we hebben voor het eerst met z’n tweeën zo’n lange tocht gevaren. Morgen door het kanaal naar de Oostzee

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 06:16

Ik ga jullie even opzoeken zo mo! Geweldig leuke reis :))

Edit: ik zie nu dat ik je nog ken van Parafrid! Wat grappig om ineens een bekend gezicht op de foto’s te zien :D

Wij waren zondag ook dobberen op het Lauwersmeer, nieuwe zeil testen. Prima weer om op je dooie gemakje alles te bekijken. Na een half uur naar een ankerboei gevaren samen met mijn ouders, boten eraan geknupt en het meer in gedoken.

Afbeelding
Afbeelding
<3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:17

Oh mooi, he, Mir :D.

Afbeelding

Wij hebben ook weer een grootzeil :D. Niet helemaal zoals het hoort, maar we kunnen zeilen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:27

Wat een prachtige foto's Mir!
Tegen wie was dat, van Parafrid? Ik zat ook al bij Parafrid! :))

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 00:02

M_i_R schreef:
Ik ga jullie even opzoeken zo mo! Geweldig leuke reis :))

Edit: ik zie nu dat ik je nog ken van Parafrid! Wat grappig om ineens een bekend gezicht op de foto’s te zien :D

Wij waren zondag ook dobberen op het Lauwersmeer, nieuwe zeil testen. Prima weer om op je dooie gemakje alles te bekijken. Na een half uur naar een ankerboei gevaren samen met mijn ouders, boten eraan geknupt en het meer in gedoken.

[ [url=m/TeStXg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eSFYiq.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3

He das grappig! Ben even in je berichten gaan zoeken en zie het inderdaad dat we elkaar kennen van Parafrid! Heb je nog een eigen paard? Weet dat je in de tijd dat ik lid was een nakomeling van Patijn had, heb je die nog?

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 00:03

Sheran schreef:

Dat was tegen mij, maar wat leuk dat je daar ook lid was! In welke periode?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 00:32

Mo_86 schreef:
Sheran schreef:

Dat was tegen mij, maar wat leuk dat je daar ook lid was! In welke periode?

2009-2013 ongeveer :) weet het niet meer precies, maar het was in die buurt :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 06:47

Ja jou ken ik idd ook nog nu ik je foto zie sheran! Leuk, hoe je elkaar dan weer tegenkomt

@mo, zandra heb ik inderdaad nog steeds. Inmiddels is ze een jaar of 18 alweer!

Prachtig San! Ik heb een zwak voor rood/bruine zeilen *\o/*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:02

Haha wat grappig inderdaad! Ik heb Diana's paarden nog een tijdje bijgereden inderdaad :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:36

M_i_R schreef:
Ja jou ken ik idd ook nog nu ik je foto zie sheran! Leuk, hoe je elkaar dan weer tegenkomt

Ja, ik ook! Wel afhankelijk van de boot. Bij de onze staan witte zeilen gewoon niet :)). Bij die van jullie is rood/bruin ook echt mooier vind ik.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:09

Ja echt schitterend die bruine zeilen! Op het water kijk ik soms ook echt mijn ogen uit naar die prachtige boten, zo vanaf mijn polyvalk :))

Ben nu ook al lekker op koers met CWOII, ik vind het super leuk :) Maar hebben jullie tips tegen 'zadelpijn'? :') Vooral na het een tijdje bedienen van de fok wanneer er veel opgekruist wordt en je dus steeds moet verzitten heb ik zo'n zere kont :') Vandaag ligt hij zelfs een beetje open :') en dan heb ik een broek zonder rare naden oid aan gehad... Ik heb niet veel spekjes, dat helpt vast ook niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:48

<3 Ik vind die donkere zeilen ook zo gaaf!
Bij die van ons past het niet helaas, maar ik wil wel ooit een regenboog-spinaker :#

Ohh die zadelpijn dat ken ik wel ja :)) Ik nam in het begin altijd zo'n kniematje mee, en later heb ik gewoon kussens gemaakt voor in onze badkuip. Dat ding had zo'n enorm harde, vervelende bankjes..
En bij de Fellowship had ik altijd een paar tuinkussens op de bankjes liggen, maar daar hoefden we ons niet druk te maken over omkiepen :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:00

Afbeelding

Zo, t bootje is er klaar voor :D. Alles opgetuigd, ingeruimd, fok en botterfok liggen netjes klaar. Enkel de kluiver kunnen we niet gebruiken.

Een spinaker hebben wij niet en komt er ook niet, blijkbaar werkt dat niet voor onze boot :)).

Hier geen zadelpijn, wij hebben fijne kussens :D.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:53

<3
Volgende week worden er wel wat mooie zeildagen voorspeld zie ik. Heerlijk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:13

Ja, daar kijk ik echt naar uit <3. Het wordt prachtig weer.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:05

M_i_R schreef:

Wat leuk dat je haar nog hebt!

Sheran volgens mij hebben we elkaar net gemist dan, zo uit mijn hoofd was ik daarvoor lid. Wat leuk dat je cursus zo goed bevalt! Qua pijn, misschien een raar idee maar is een broekje met vulling geen optie? Tijdje geleden was dat geloof ik een trend, dat je een voller achterwerk kan creëren met zo’n broekje.

Mooi San, en veel plezier!

Wij liggen nu voor anker in Dyvig, iets ten noorden van Sønderborg. Helaas waait het vandaag enorm hard en is het bewolkt en koud. Maar de afgelopen dagen hebben we prachtig weer gehad en komt er weer beter weer aan dus dan is het prima. Ik ben echt een beetje verliefd op Denemarken. Alles is hier super mooi en netjes, iedereen is vriendelijk en het voelt hier zo veel fijner en gemoedelijker dan in Nederland maar zal ook komen omdat we in een vakantie gebied zitten.

Maar een voorbeeld: we liepen gisteren langs een pad met bronzen beelden en bankjes. Geen zwerfvuil gezien en nog geen stip graffiti. We zeiden nog tegen elkaar: in Nederland waren de beelden al lang gejat (kleine beelden) en waren de bankjes vernield en/of beklad.

We wilden eerst Kopenhagen halen maar laten dat idee schieten, kijkend naar de weersverwachting redden we dat niet zonder te haasten en dat willen we niet. Hier zijn sowieso nog zoveel mooie plekjes te ontdekken dus we nemen nu de tijd om hier rond te scharrelen. En we spelen met het idee om naar legoland te gaan :D