Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:23

Top, dan ga ik die in mijn achterhoofd houden als deze het niet is en welke maat heb jij? Ik zie bij die maat S en L geen M

Kingeping

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:59

hoe weet je of je veel of weinig spierspanning hebt? :')

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:36

Ik heb de L

nienke39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:53

Joanieke schreef:
corine1981 schreef:
Kende de arts überhaupt het fenomeen menstruatiecup? Want dat is al uniek volgens mij.
Ik ben ook normaal van het over de grond kruipen, zo'n twee dagen lang en dat is na mijn zwangerschappen sowieso minder, maar met cup gewoon weg... Ik voel het opkomen de eerste dag, doe de cup in en geen last meer...
Dus hoop voor jou dat je het allicht ooit kunt proberen.

Ik vraag me af wat er zo fijn Is aan een spiraal? Kunnen ze die wel plaatsen wanneer je zo verkrampt?

Ik vraag me dat inderdaad ook een beetje af.. Plus daarnaast hoor ik van meerdere kanten dat meiden achteraf toch niet zo blij waren met hun spiraal, maar goed, dat kan natuurlijk ook overal aan liggen. :') Ik durf een spiraal laten zetten bij mij echt niet aan, ben te bang dat ik het dan ook niet fijn vind en dat ik dan ga lopen stressen omdat ik dan meteen wil dat die eruit word gehaald.. -O-

Ik heb een goede ervaring met de mirena spiraal...ik word niet meer ongesteld...dus dat is super!! Verder hoef ik maar 1x in de 5 jaar te vervangen

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:57

Hallo allemaal,
Ben ondertussen ook al een poosje hierover aan het denken.
Zijn die cups wel bpa vrij ? Neem aan van wel toch?
Ik zie cutecotton regelmatig voorbij komen , deze is dus wel aan te raden of zijn er ook andere goede webshops?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 01:28

J00P schreef:
Hallo allemaal,
Ben ondertussen ook al een poosje hierover aan het denken.
Zijn die cups wel bpa vrij ? Neem aan van wel toch?
Ik zie cutecotton regelmatig voorbij komen , deze is dus wel aan te raden of zijn er ook andere goede webshops?

http://www.cutecotton.nl/faq-menstruatiecup
Onder het kopje 'Ik ben allergisch voor latex ...' staat dat de cups die cutecotten verkoopt vrij zijn van bpa en andere schadelijke stoffen.

Ik zou voor een cup bij cutecotten gaan, puur uit de fijne reacties hier, en ze hebben wel voor iedere persoon een passende cup. :) Ik heb gemaild voor advies en heb meteen de juiste cup te pakken. Met 2 tot 4 dagen had ik al door hoe ik hem het beste kon gebruiken (/welke vouw het beste ontvouwt daar binnen bij mij etc :')), nu 2 weken gebruikt en wil écht niet meer anders..

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:14

Eens. Ben ook zeer tevreden. Aardige mensen. Ik kon zelfs buiten de reguliere tijden mijn cup halen omdat ik er dan tenminste nog iets aan zou hebben.
Ik heb ze al aan veel personen aangeraden, denk dat ze iets meer dan normaal verkocht hebben afgelopen weken :+

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:07

nienke39 schreef:
Ik heb een goede ervaring met de mirena spiraal...ik word niet meer ongesteld...dus dat is super!! Verder hoef ik maar 1x in de 5 jaar te vervangen

Ik bijv weer helemaal niet.. 5 maanden lang ongesteld geweest met de laatste paar maanden minstens 5 vd 7 dagen per week krampen.. terwijl een vriendin van mij ook nooit ongesteld is.. maar daarom raadde de HA mij ook de prikpil en implanon af.
Dus ik heb een hele lange tijd een koperspiraal gehad. Nu is ie er vanwege omstandigheden even uitgeweest maar binnenkort komt er een nieuwe. Is het welliswaar iets heftiger en valt het niet meer te plannen (alhoewel ik dat met een cup ookal veel minder erg vind) maar ik moet ook zeggen dat ik zonder hormonen sowieso wel een stuk beter te genieten ben. Vooral geestelijk, maar ook lichamelijk heb ik zelfs met de pil meer last van krampen en meer dagen dan zonder.

Kwa sites maakt het niet zoveel uit denk ik, mijne komen allebei niet bij CuteCotton vandaan omdat ze daar de Lunette volgens mij niet hadden en ik die na het kijken van 100 YouTube filmpjes die als tweede graag wilde proberen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:09

Ik durf en spiraal niet, heb hem ook niet nodig, manlief Is geholpen dus nu zonder pil en hormonen voel ik me een stuk beter :) en met cup dus eigenlijk geen last meer van krampen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:05

Hey, wat een fijn en leerzaam topic!

Cups leken me echt geniaal een paar jaar terug, dus ik had super enthousiast een Meluna besteld. Nou... Dat ding was kei- en keihard, hij ging er voor geen meter in en toen 'ie eindelijk zat lekte het aan alle kanten... Zo vervelend. :n

Ik heb dat ding weggegooid en er nooit meer aan gedacht, tot ik dus van de week dit topic zag.

Na het lezen van al jullie positieve verhalen heb ik Cutecotton ook maar eens gebeld en als het goed is, is mijn Femmecup nu onderweg! :)
Volgende week is het weer 'feest', dus dan kan ik gaan testen.
Ik hoop dat het niet mis gaat met mijn spiraaltje, ik las al op een van de sites dat je die mee kunt trekken als je te lomp bent bij het vacuüm verbreken, dat zou echt weer wat voor mij zijn :')

Ik las trouwens iets over Mirena... Ik heb een koperspiraal, daar zitten geen hormonen in, want van hormonen krijg ik puisten en ik kom er nogal van aan.
Het zetten zelf was niet erg, maar toen 'ie eenmaal zat heb ik wel haast een week krom gelopen _O- Terwijl ik echt geen watje ben. Het is toch een 'vreemd' ding, je lijf kan er best heftig op reageren.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:24

Watchthesky, ik heb ook een spiraal en gebruik de cup al jaren. Merk er niets van. Moest het je spiraal 'aanzuigen' (man wat een woordgebruik :') ) zou je dat meteen voelen denk ik en pijn doen.

Ik vroeg het nog voor ik er een kocht aan mijn Ha, maar ze kende er helemaal niets van :=

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:40

Volgens mij zit die spiraal ook wel ergens "ver weg", ik kan in de verste verte niet bij mijn baarmoedermond en dus ook niet bij de touwtjes van de spiraal.
Als die cup echt zo laag hoort te zitten als ik hier op die plaatjes heb gezien zit daar nog best een eind tussen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:54

Dankzij dit topic ben ik er toch ook maar aan begonnen en ik had dat echt jaren eerder moeten doen. Ik kan nu op de eerste 2 dagen ook langer dan een half uur bij een wc vandaan zijn. Super fijn ook om niet meer 's nachts 2x de wekker te hoeven zetten.

Ik heb geen spiraal, wij hebben behoorlijke bezwaren vanwege de werking ervan. Dus ik hoef niet bang te zijn die te verliezen.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:47

Alhoewel het nergens op slaat ben ik met het koken altijd een beetje bang dat m'n cup smelt haha

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:20

Thenexttry schreef:
Alhoewel het nergens op slaat ben ik met het koken altijd een beetje bang dat m'n cup smelt haha

Herkenbaar, heb ik ook met de fopspenen van mijn dochter ;)
Mijn cup gaat in zijn bekertje in de magnetron (wordt die ook nog eens gebruikt :+)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:21

Ik heb er ook zo'n magnetrondingetje bij besteld, voor koken ben ik veel te lui. Mijn handwarmer ligt ook al eeuwen ergens gedumpt omdat ik hem nog steeds niet terug zacht gekookt heb :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:13

Ik kreeg zo'n magnetrondingetje bij mijn Yuuki cup, maar bij mij gaat dat gewoon niet goed, haha! Op de een of andere manier bubbelt dat water zo hard dat het gewoon door de gaatjes van het dekseltje heen komt. Alles eromheen wordt dus nat.

Dus ik heb m'n Lunetje en de Meluna maar gewoon in mijn ei-kook-pannetje gekookt....

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:21

Bij mij gaat het uitkoken met het ei prima. Heb zo'n ei er bij besteld bij CC.

Amaris, zet je hem niet veel te heet of met teveel water er in?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:53

Ik hou me aan het streepje op het potje, en te heet... tja... ben naar magnetronstand 50% gegaan uiteindelijk, maar koken is koken en dan borrelt het... volgende maand poging 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:14

Bij mijn Claricup heb ik het zelfde. Het water springt eruit en op een gegeven moment kookt hij dan bijna droog! :P

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:36

Echt? Heb daar geen last van met stand 700w. 750w zit niet op mijn magnetron,belangrijkste is of het even gekookt heeft...

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:55

Je kunt wellicht een groter bakje nemen?
Wij hebben thuis van die heavy duty bakjes waar je soep in kunt opwarmen in de magnetron, die zijn denk ik ook wel geschikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:57

Nou, toch maar even mijn ongemakkelijk intieme verhaal hier neerstorten. :')
Ik lek behoorlijk veel afscheiding. Alles is glibberig daar beneden, binnen no time is mijn onderbroek ook nat. Ik haat vocht en word hier dus ook enorm geïrriteerd van. Ik ben nog niet ongesteld.
Een inlegkruisje of maandverband helpt niet, omdat het echt 'in' mijn scheur zit. De lippen zijn ook erg lang en daar gaat het dus ook inzitten. Ik vermoed dat er ook een beetje urine lekt. :r
Zou een menstruatiecup een oplossing kunnen zijn? Er past maar 1 vinger door de ingang, bij meer gaat het scheuren, bloeden en pijn doen. Vrees dus dat ik hem niet in kan krijgen? :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:05

JoskaH schreef:
Nou, toch maar even mijn ongemakkelijk intieme verhaal hier neerstorten. :')
Ik lek behoorlijk veel afscheiding. Alles is glibberig daar beneden, binnen no time is mijn onderbroek ook nat. Ik haat vocht en word hier dus ook enorm geïrriteerd van. Ik ben nog niet ongesteld.
Een inlegkruisje of maandverband helpt niet, omdat het echt 'in' mijn scheur zit. De lippen zijn ook erg lang en daar gaat het dus ook inzitten. Ik vermoed dat er ook een beetje urine lekt. :r
Zou een menstruatiecup een oplossing kunnen zijn? Er past maar 1 vinger door de ingang, bij meer gaat het scheuren, bloeden en pijn doen. Vrees dus dat ik hem niet in kan krijgen? :(

Is zou eerst maar eens naar de huisarts gaan! :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:16

Joska, je weet dat je ook niet kurkdroog hoort te zijn van onderen? Het mag gerust vochtig zijn, dat is juist goed! Ook je slipje hoort aan het einde van de dag niet helemaal droog te zijn (nee, echt niet. Kwam ik laatst zelf ook achter :+)

Als het echt bij je benen naar beneden loopt is het wat anders en dan zou ik idd eerst naar de huisarts gaan. Maar een beetje nattigheid is echt niet iets om je voor te schamen! Ik heb laatst een hilarisch filmpje hierover gezien, zal even kijken of ik hem weer kan vinden, was voor mij een hele openbaring :D