Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joanieke schreef:corine1981 schreef:Kende de arts überhaupt het fenomeen menstruatiecup? Want dat is al uniek volgens mij.
Ik ben ook normaal van het over de grond kruipen, zo'n twee dagen lang en dat is na mijn zwangerschappen sowieso minder, maar met cup gewoon weg... Ik voel het opkomen de eerste dag, doe de cup in en geen last meer...
Dus hoop voor jou dat je het allicht ooit kunt proberen.
Ik vraag me af wat er zo fijn Is aan een spiraal? Kunnen ze die wel plaatsen wanneer je zo verkrampt?
Ik vraag me dat inderdaad ook een beetje af.. Plus daarnaast hoor ik van meerdere kanten dat meiden achteraf toch niet zo blij waren met hun spiraal, maar goed, dat kan natuurlijk ook overal aan liggen.Ik durf een spiraal laten zetten bij mij echt niet aan, ben te bang dat ik het dan ook niet fijn vind en dat ik dan ga lopen stressen omdat ik dan meteen wil dat die eruit word gehaald..
J00P schreef:Hallo allemaal,
Ben ondertussen ook al een poosje hierover aan het denken.
Zijn die cups wel bpa vrij ? Neem aan van wel toch?
Ik zie cutecotton regelmatig voorbij komen , deze is dus wel aan te raden of zijn er ook andere goede webshops?
nienke39 schreef:Ik heb een goede ervaring met de mirena spiraal...ik word niet meer ongesteld...dus dat is super!! Verder hoef ik maar 1x in de 5 jaar te vervangen
JoskaH schreef:Nou, toch maar even mijn ongemakkelijk intieme verhaal hier neerstorten.
Ik lek behoorlijk veel afscheiding. Alles is glibberig daar beneden, binnen no time is mijn onderbroek ook nat. Ik haat vocht en word hier dus ook enorm geïrriteerd van. Ik ben nog niet ongesteld.
Een inlegkruisje of maandverband helpt niet, omdat het echt 'in' mijn scheur zit. De lippen zijn ook erg lang en daar gaat het dus ook inzitten. Ik vermoed dat er ook een beetje urine lekt.![]()
Zou een menstruatiecup een oplossing kunnen zijn? Er past maar 1 vinger door de ingang, bij meer gaat het scheuren, bloeden en pijn doen. Vrees dus dat ik hem niet in kan krijgen?