Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:57

Schoenen doen heeeel veel. Hoewel ik onderhand van het ene ongemak doorschuif naar t volgende :') Nieuwe schoenen aangeschaft door pijn in knie, nu vervelend in schenen haha.

Ik ben trouwens HEEL blij dat ik gisteren heb gelopen. Toen was het ook benauwd, maar is vandaag echt een keer zo erg :oo

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:07

Mijn training van vanavond gaat ook niet door. Was de eerste keer 30 minuten. Baal wel een beetje maar in dit weer echt niet te doen.

Last van de schenen komt vaker voor bij nieuwe schoenen. Al is het bij mij ook nog steeds niet weg :+
Nu met compressiekousen gaat het wel al veel beter!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:11

Het is hier nog steeds mooi weer, het waait alleen wat stevig. Had op zich wel kunnen lopen, maar heb gister ook al twee uren paardgereden en een uur gewandeld. Is wel genoeg denk ik. Hoop deze week nog bij de fysio terecht te kunnen. Had zaterdag tijdens de groepstraining toch steeds weer last van de spier in mijn linkerbil, moest steeds even stoppen om rekoefeningen te doen. Daarna kon ik wel weer even doorlopen, maar het was voor het eerst dat ik niet het volledige programma van de groep heb kunnen volgen

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:26

Daan_O schreef:
Ik was overigens wel verbaasd eigenlijk hoeveel schoenen kunnen doen in je manier van lopen. Ik had zelf altijd de gedachte dat ik best fatsoenlijk liep zeg maar, maar op de slow motion filmpjes was duidelijk te zien dat mijn voet meer steun nodig heeft aan de binnenkant. Daarna was ook goed te zien hoe dat beter werd naar mate de schoen beter bij mijn voet paste. Ik ben er nu ook wel van overtuigd dat echt goed passende schoenen heel belangrijk zijn om blessures te voorkomen. Hardlopen is natuurlijk behoorlijk belastend voor je lijf.

Waar heb jij je schoenen aan laten meten? Ik heb nu net een nieuw paar, maar voor ooit in de toekomst. :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:35

Hier helaas even uit de running.
Vanmorgen een flinke smakker gemaakt met de scooter.
Knie , handen en gezicht onder de wonden en dik en blauw.
Hopelijk snel weer lopen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:43

Het lopen gaat hier langzaam beter. S ochtends lopen komt me vaak het best uit, maar ik ben dan beduidend minder snel helaas.

Inmiddels wel begonnen met wat krachttraining ernaast. Hoop dat mijn snelheid daar iets van omhoog gaat en het lopen makkelijker zal gaan.

Ik lees over schoenen. Ik heb vanaf 2009 erg fanatiek gelopen tot een afstand van ongeveer 15 kilometer per keer. Dit altijd op "simpele" sportschoenen. Nadat ik schoenen aan heb laten meten steeds blessures gehad, de ene keer sneller dan de andere keer. Inmiddels loop ik weer met "simpele" sportschoenen en tot noch toe aardig blessurevrij. Ik ben dus bang dat er indertijd iets niet handig gegaan is met aanmeten.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:26

Ik heb geen schoenen laten aanmeten en ondanks dat ik normaal altijd met steunzolen moet lopen omdat ik anders binnen geringe tijd last van m'n voeten en knieëen krijg, loopt dit eigenlijk heel fijn (of ik weet niet beter, kan ook :') ). Ik wil denk ik wel schoenen laten aanmeten als ik bijvoorbeeld de lessen van STR tot 10K heb afgemaakt (of eerder, mocht ik toch klachten krijgen). Dan is het een beloning voor mezelf omdat ik zo heb doorgezet en tegelijkertijd een motivatie en investering om verder te trainen :)

Heeft iemand een prijsindicatie? Ik zou dan naar runnersworld gaan, die zit hier in de buurt en heb al even gekeken op hun website en via filmpjes hoe ze dat aanpakken. Ziet er heel professioneel uit! Iemand ervaring met schoenen daar aan laten meten?

Horsii jeetje dat klinkt echt heel vervelend! Verder wel alles oké? En met de scooter?
WenK ik ga ook altijd 's ochtends en ben echt heel erg langzaam... Zou het daar aan liggen? Ik heb 's ochtends de meeste tijd, vaak omdat ik na werk ook echt té moe ben (heb een hele fysieke baan). Bovendien geeft het me energie en een fijn gevoel om de dag te starten.

Flowq en Moska, vervelend die kleine blessures die je toch in de weg staan. Goed rust nemen en hopelijk kunnen jullie ook gauw weer aan de slag! :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:46

Hier ook fysiek werk idd. Als ik een keer s middags ga ben ik altijd beduidend sneller. Ach, ik hou me maar voor dat ik altijd sneller ben dan diegene die op de bank/bureaustoel zit...

Mijn schoenen kwamen van Runnersworld ook...

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:56

Balen horsii #) Hopelijk knap je snel op.

Ik ben alweer moed aan het verzamelen want ik mag morgen weer van mezelf. Bijna geen last gehad van gisteren, tegen de verwachting in! Zit ik toch best goed in elkaar.

En jeetje Renee wat knap +:)+ Met een Red Bull in mijn mik lig ik na een halve minuut al op de EHBO met een hartslag van een miljoen := Volgende keer beter eten meid!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:11

Hallo mensen.

Ik kom zomaar binnen vallen. Ik wil graag beginnne met hardlopen maar..:: ik durf niet.(hoe stom het klinkt)
Ben bang dat ze me nagaan joelen enzo

Hoe hebben jullie die stap gezet?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:15

Ik heb nog nooit gemerkt dat iemand een loper heeft uitgejouwd. Echt nog nooit. Lekker muziekje opzetten en gaan met die banaan!
Als je hè schaamt, trek dan kleding aan waar je hè comfortabel in voelt en zoek rustige paden op.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:23

Klopt ik ook eigenlijk niet: Naar krijg altijd een voorgevoel. Komt ondat ik vroeger heelveel. Gepest. Ben. Vandaar die gevoelens

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:29

Daarom een muziekje op en je lekker afsluiten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:40

idd rustige paden kiezen. Ik ging in het begin via de achterkant van de stalling, langs een waterloop, kwam nooit een mens tegen. Ideaal, niemand die mijn rode hoofd zag of dat ik struikelde over een molshoop :D
Gewoon je eigen ding doen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:41

Ah wat vervelend zeg Doezel :( Ik snap je gevoel maar je laat je daar toch niet de rest van je leven door achtervolgen? Koop een gave outfit, muziek op en lekker knallen. Het is heel normaal als je zweet, rood wordt of af en toe (of heel vaak) moet wandelen tussendoor. Iedereen heeft dat. Schop onder je kont en gaan!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:44

Dankje wel. Tuurlijk moet ik mezelf schop onder mijn kont geven haha.

Morgen gaat nog niet lukken ivm manlief laat weer is helas

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:09

Nagejoeld oid nooit, wel af en toe mensen die een compliment geven of een aanmoediging... Dat zijn altijd wel de leuke momentjes.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:55

Zucchero (en anderen) ik heb schoenen laten aanmeten ja. Op verschillende schoenen gelopen en ondertussen filmpjes gemaakt. Behalve schoenen met extra steun aan de binnenkant heb ik ook nog zooltjes met extra steun.
Voor het "aanmeten" werden geen kosten in rekening gebracht omdat ik schoenen kocht, anders was het 25 euro. Dat was bij dehardloopwinkel.nl

Dit is wellicht interessant voor je om te lezen:
http://www.asics.com/nl/nl-nl/running-a ... es-for-you

Horsii dat is balen! Hopelijk snel opgeknapt.

Doezel maak je geen zorgen joh! Ik heb er tot nu toe geen last van gehad.

Wenk dat is balen zeg, daar koop je geen dure schoenen voor...

Gisteravond heb ik 3km gelopen in 15.32, 11,59 km/uur. Vrijwel altijd heb ik nog wel over op het laatst en zie je een stijgende lijn wat mijn snelheid betreft maar dit keer ging ik juist steeds langzamer :+ Maar wel prima verder.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:10

Doezel; maak je geen zorgen. Sporten is hartstikke hip tegenwoordig en hardlopen dus ook.
Ga er maar eens op letten hoe veel mensen het eigenlijk doen (of überhaupt buiten aan het sporten zijn: bootcamp, wielrennen, yoga, op de fiets naar de sportclub in je sportkleding, noem het maar op. Is heel normaal).
Dus bedenk maar dat je niet de enige bent en daardoor val je helemaal niet op. Ik heb ook nog nooit een reactie gehad op het hardlopen, hooguit een vriendelijk woord of groet van mensen die de hond uitlaten.

Of zoek een hardloop clubje, dan krijg je begeleiding (ook meteen handig) en ben je niet alleen :)

Ik heb schoenen van Runnersworld

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:14

dankje wel voor de tips:)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:47

Ik ben laatst een keer nageroepen: "de middelste heeft het lekkerste kontje" Dat was ik. :D Negatieve reacties nog nooit meegemaakt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:50

Ow dat vind ik echt zo verschrikkelijk, ook als het 'positief' is..
Heb het een keer gehad dat ik bij een stoplicht stond waar nog een man stond te wachten, die begon te kletsen.. Heel aso misschien maar uit mijn ritme gehaald worden door een stoplicht wordt ik al niet blij van, begint die man ook nog mee te rennen..

Ik wil alleen maar met rust gelaten worden tijdens het lopen hoor }> (Heb het al zwaar genoeg }:0 )

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:13

Ik kon m'n runkeeper schema aanpassen via de computer.

Straks weer een rondje rennen! Leuk om iedereens vooruitgang te lezen. Misschien moet ik ook maar wat actiever posten.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:21

Hebben jullie ook dat als je andere lopers tegen komt je elkaar groet? Hier is dat blijkbaar echt een ding. Net als motorrijders of buschauffeurs hehe.

Nageroepen oid nooit meegemaakt godzijdank, zou mn zelfvertrouwen geen goed doen.. Wel wandelaars die even glimlachend aankijken, of een keer een andere loper die me voor de tweede keer inhaalde(duidelijk ervaren loper haha) en vroeg hoe mn rondje was gegaan :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:35

Doezel waar je wel op kan letten is een goede sport bh dragen. Dat mocht je nou een groepje jongens oid tegen komen dat daar in ieder geval geen opmerkingen over gemaakt kunnen worden ;) Los daarvan ook wel zo goed voor je boobies natuurlijk!

Andere hardlopers groet ik eigenlijk ook altijd wel, wandelaars meestal ook. Gelukkig nooit aanspraak gehad verder, laat mij idd maar gewoon mijn rondje lopen :)