Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idje

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:41

Sorry, ik denk dat jij ook te jong bent om echt ervaringen te hebben met een grote mazelenuitbraak.
De bof en rodehond entingen, och of dat zo dringend nodig is.
Maar mazelen is echt geen onschuldig virusje.
Het is niet voor niets dat de mazelenvaccinatie de eerste van het trio was.
Dat is geen 'geloof' maar realiteit.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:47

Bij ons op het KDV/BSO nemen we geen kind aan zonder vaccinatie bewijs. Het mag bij ons pas komen zodra wij die papieren binnen hebben en niet eerder (met vaak een hoop gemopper van de ouders tot gevolg) maar ik vind dat dus een hele goede zaak!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:08

iirrssjjee schreef:
Bij ons op het KDV/BSO nemen we geen kind aan zonder vaccinatie bewijs. Het mag bij ons pas komen zodra wij die papieren binnen hebben en niet eerder (met vaak een hoop gemopper van de ouders tot gevolg) maar ik vind dat dus een hele goede zaak!

Dan zijn jullie in overtreding, in Nld mag een kind nl niet geweigerd worden :o
Nu zal iemand die bewust kiest om niet te vaccineren ws met een grote boog om jullie kdv heen gaan, maar toch.

Het argument dat kinderen ernstig ziek en zelfs sterven aan een kinderziekte is niet tegen te spreken.
Maar..., ik ben van mening dat dezelfde bijwerkingen door een vaccin teweeg gebracht kunnen worden.
Daarbij kan een gevaccineerd kind alsnog de ziekte krijgen, ook op latere leeftijd, dus van immuniteit is geen sprake.
Aan de griep overlijden ook jaarlijks veel mensen, hoe verdrietig ook...
Sommige dingen zijn zoals ze zijn :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:24

Niemand weet exact wat de beste keuze is, we praten allemaal maar na wat anderen zeggen / schrijven / onderzoeken / geïnterpreteerd hebben op basis van onderzoek.

Uiteindelijk komt het gewoon neer op een keuze maken uit 2 potentiële bedreigingen voor je kind:
de gevolgen van de ziektes of de gevolgen van de entingen.

In beide gevallen kan je pech hebben.

Ik neem dan liever het risico op gevolgen van de ziektes. Want daarvan heb je een prima kans dat die nooit in het lijf van je kind terecht komen. En zolang ze daar niet komen, kunnen ze geen schade aanrichten ook :)

Terwijl je een enting er bewust in laat spuiten en je daarmee het lijf van je kind de kans ontneemt om er nooit mee te maken te krijgen -O-

Je ontneemt het lichaam de kans om de "aanval" door een ziekte (als die al zo dichtbij komt!) al bij de voordeur af te slaan....

IK vind dus dat IK met (standaard) vaccineren mijn kind onnodig in gevaar zou brengen.

Je kind zal maar net die uitzondering zijn die akelig reageert op een enting :(:)
Dat weet je ook pas nadat je hem hebt laten prikken.

Natuurlijk is het net zo vervelend als je kind die uitzondering is die zeer ernstig ziek wordt van een (kinder)ziekte waarbij je dan gat twijfelen of een enting dit minder erg had gemaakt. Maar bij niet enten heb je altijd nog een hele goede kans dat zo'n ziekte nooit bij je kind binnenkomt :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 26-01-16 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:25

Ik neem veel liever het risico van te vaccineren, dan het risico dat ze bv mazelen krijgen, daar heel hard van af zien en er gehandicapt door geraken of er dood van gaan.

Als ze het al kunnen krijgen als ze gevaccineerd zijn, krijgen ze het veel milder, met veel minder kans op een blijvende handicap, de dood en ze zien er veel minder vanaf.

Dat er bepaalde bijwerkingen aan vaccinatie's kunnen zijn, wil grif toegeven. Maar dit komt voor bij kinderen die al medische problemen hebben zoals het kindje van een bokker die ernstige epilepsie heeft.

Terwijl een compleet gezond kind, wel aan een kinderziekte kan sterven, of blijvend gehandicapt kan worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:32

Het mooie is dat je zelf mag bepalen dat je een keuze kan maken tussen de beide risico's :)

Maar wat je ook al als reden aanvoert, die reden kun je bijna altijd ook de andere kant op buigen...vandaar dat respect voor elke keuze op zijn plaats is :j

Dat afzien en gehandicapt / dood kan net zo goed als gevolg van die spuit gebeuren.

En hoe weet je of je een gezond kind hebt? Het kan prima gezond lijken en pas later blijken dat het een zwak punt had.

Die verhalen van compleet gezond lijkende kinderen die na een "prikje" ineens serieus liggen te klapwieken hoor je net zo goed als die van gezonde kindjes die een klap krijgen van een ziekte.

Maar ik denk dat je niet moet gaan sleutelen aan dingen die niet kapot zijn.
Want de kans is dat je daarmee zaken in gang zet die je beter met rust had kunnen laten.

Op mij komt vaccineren over als (heel grof!) vergelijkbaar met de gezonde benen van je gezonde paard bandageren omdat je bang bent voor blessures. En dan blijkt na een tijd dat juist door dat bandageren die benen zwakker zijn geworden... waardoor je snèller last hebt van blessures (juist het tegengestelde van wat je wilde!) èn je paard helemaal niet meer zonder de steun van die bandages kan -O-

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:38

Dat is dan jouw mening. Ik geloof daar niets van.

Ik wil mijn kind niet keihard laten afzien omdat ze dan een "natuurlijke" weerstand zouden hebben.

Iedereen moet uitmaken wat ze doen, maar iedereen heeft dan ook het recht om er het hare van te denken wat een ander doet.
Langs de 2 kanten geld dit.

Men kan nog met "bewijzen" afkomen hoeveel je wilt, ik verander niet van mening, net zoals diegene die niet ent dit ook niet zal doen.

Ik heb trouwens geen probleem mee als je het vaccinatieschema wat aanpast, bv later geve, zolang je ze maar geeft. Of dat je ze niet geeft omdat je kind een heel zwakke gezondheid heeft, zoals bv epilepsie, diep mentaal gehandicapt zowel fysiek als mentaal,...

Dus ik behoor niet bij de fanatiekelingen die een tunnelvisie hebben en niet ruimer kunnen denken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:42

Reageer je nou zo op mij :?

Want dan snap ik niet goed:

- Wat is mijn mening waar je niets van gelooft?
- ik zeg niks over afzien, "natuurlijke weerstand" en bewijzen?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:50

Enkel mijn eerste zin is een reactie op u, Dat wat je zegt jouw mening is maar dat ik daar niets van geloof, van bv je voorbeeld met die banadages.

De rest is gewoon in het algemeen.

Mijn excuses voor de verwarring.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:53

iirrssjjee schreef:

Goede zaak ? Jullie kdv is strafbaar bezig

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:56

Hier is dat ook zo, wel in België waar gelukkig de regelgeving strenger is en de poliovac ook verplicht is.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:57

Je hebt in elk geval wel een punt wanneer je zegt dat geen van beide de mening gaat herzien.
Zowel voorstanders als tegenstanders baseren hun keus op conclusies die ze trekken nav informatie die ze gekregen hebben.
Enkel de mensen die nog twijfelen zullen mogelijk hun mening nog bijstellen.
En weet je wat het fijne is?
Iedereen in Nld heeft recht op zijn eigen mening en mag het doen op de manier die het hem goeddunkt :D

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:13

Freggle_Edge schreef:
Loontje, het is toch te gek voor woorden dat met kinderen zoals die van jou, geen betere voorlichting word gegeven.

Toen mijn zoon nog klein was, dacht ik er in eerste instantie niet zo over na, net als 90% van de bevolking. Bij het cb werd gewoon mede gedeeld wanneer die moest komen voor zijn entingen en dat was dat. Eerste enting was er niets aan de hand. Tweede enting was hij verkouden en ik belde daarom af. Hoogst geïrriteerd waren ze bij het cb, want zonder koorts kon ik prima enten. Ik hielde voet bij stuk en heb de enting vrij lang uitgesteld. Na de tweede enting werd hij ziek en vervolgens druk en slapeloos, wat hij voorheen nooit was. Kan toeval zijn natuurlijk. Door problemen met zijn darmen wat het ziekenhuis niet opgelost kreeg, kwamen we bij een homeopaat. Darmproblemen werden aangepakt en ze gaf als advies hem te ontstoren en op de volgende entingen voor te bereiden. Intussen was ik mij gaan verdiepen in enten en trok ik mijn conclusie, sommige entingen vind ik belangrijk, die ziektes wil je echt niet oplopen. En sommige entingen vind ik overbodig of kun je veel beter op een ander moment geven. Bij het cb vonden ze mij zeer onverantwoord dat ik de BMR niet wilde geven, ik werd daar behandeld alsof ik mijn kind mishandelde. Ze zei letterlijk: "een kind met astma geen BMR geven? Je onthoudt hem nogal wat, hier ga je spijt van krijgen. " Toch ben ik niet overstag gegaan. Toen hij de oproep kreeg voor de Duo-prik, voelde ik de discussie alweer aan komen. Die heb ik toen uitgesteld, omdat mijn zoon in dat jaar onder narcose moest en 2x zo iets heftigs in een lijf van een autist, heeft enorm veel invloed op zijn karakter en zijn emoties. Dat is echt heel sneu om te zien. (Van enten word je niet autistisch, maar de reactie na enten zorgt er wel voor dat hij veel meer last heeft van zijn autisme. Vandaar dat ik ook wel snap dat ze enten en autsime aan elkaar linken. Mochten de kenmerken er amper zijn, kunnen ze wel flink naar buiten komen na enten, maar dat terzijde. ) Toen ik het jaar erop als nog de oproep kreeg voor de duo-prik, heb ik van te voren gemeld dat hij de BMR niet zou krijgen en dat ik open sta voor discussie, maar niet in rij met jengelde kinderen en een in paniek verkerende autist aan mijn arm. En ja hoor, daar ging de telefoon. Ik was klaar voor de discussie, maar deze vrouw had meer begrip dan de dames bij ons cb. Ze gaf aan dat ik ivm zijn angst eerder mocht komen, dan hoefde hij niet in de rij. En BMR wel of niet was eigen keuze, daar werd niet meer over gesproken.
En nu? Mijn zoon is nu bijna 16. Heeft al jaren geen last meer van zijn astma. Darmen werken steeds beter, door stress soms een terugval maar altijd op te lossen met htk middelen. Zijn autisme is er en zal nooit verdwijnen. Later is er ADHD geconstateerd (wat volgens sommige hier niet bestaat). Ik vind de stempel ADHD totaal niet belangrijk. Maar als ik kijk naar mijn zoon, heeft hij zelf meer last van zijn ADHD dan van zijn autisme.
Ik heb hem jarenlang geprobeerd met homeopathie en gezonde voeding te begeleiden. Maar geluk staat voorop, dat gaat echt boven alles. Toen suikervrij eten en homeopatische ondersteuning niet meer voldoende hielp, ben ik verder gaan kijken. Mijn zoon gebruikt nu die ellendige medicatie die niemand wil voor zijn kind, want je wil je kind gezond houden. Maar aangezien geluk nog altijd voorop staat, krijgt hij zijn medicatie. Kijken naar je kind wat voor hem/haar het beste is, daar gaat het om. En niet blind de kudde volgen.
Ik ben nog steeds niet voor op tegen enten, ik vind alleen dat er veel meer voorlichting zou moeten zijn.

Homeopaat wil ik ook nog heen met ons zoontje. Hoe is dat ontstoren en het voorbereiden bij jullie bevallen?

"Gelukkig" hebben wij zoveel ellende meegemaakt dat niemand meer met onze beslissingen in discussie gaat. Bij het CB hebben we 1 keer hoeven aangeven niet meer te willen vaccineren en er kwam zelfs geen tegengesputter. De neuroloog in het UMCG heeft ons tot drie keer toe proberen te overhalen, met bijvoorbeeld: Als je hem laat enten mag hij een paar dagen voor de zekerheid opgenomen worden in het ziekenhuis.
Dan nog, wij willen het gewoon niet, punt. En dan was het ook klaar met die arts.

En wat betreft medicatie: Ik snap het helemaal met je zoon. Je wilt hem gezond en gelukkig zien en als dat het beste gaat met die ellendige medicijnen... dan zij het zo. Ons zoontje krijgt nu zoveel medicatie dat zijn ontwikkeling stil staat. Hij is nu bijna een jaar (6 feb) en kan nog niet kruipen, nog niet zitten, niet goed communiceren etc. Dat doet pijn om te zien en om te beseffen dat het allemaal wordt tegengehouden door de medicatie. Maar alles beter dan een aanval...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:20

Luxje: Zou alleen zo leuk zijn als iedereen zijn keuze kan maken zonder dat laatdunkende kindermishandeling / gestoord sausje er overheen gegoten door sommige fanatiekelingen....

Ik zou mezelf oerstom vinden als ik lukraak die spuiten er in liet duwen nu ik weet dat het op zijn minst door alle kampen bevestigd wordt dat entingen verkeerd kunnen "vallen" als je pech hebt.

Maar als een ander dat doet omdat die denkt: het beschermt tegen potentieel gevaarlijke ziektes, waarom zou je dat in hemelsnaam NIET doen :? Dan heb ik daar oprecht alle begrip voor. Als je het zo simpel ziet dan is er ook geen enkele reden om het niet te doen :)

En dan is het ook wel weer logisch dat je iemand die het niet doet, voor gek verklaard.
Want de kinderen die geënt zijn vallen toch niet met bosjes om en "mijn kind mankeert niks".

Terwijl de mensen die niet enten dan weer denken dat niet geënte kinderen (ook) gewoon prima gezond door het leven gaan, een kinderziekte (als die al binnenkomt) prima moeten aankunnen en dat dergelijke uitspraken wel verdacht veel lijken op die van rokende mensen die al dan niet kuchend zeggen dat ze niks mankeren of dat hun opa 98 is geworden terwijl die rookte als een schoorsteen :P

Ellendig zeg Loontje...denk je dat dat iets is dat hij nog helemaal in kan gaan halen? :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:02

StalNollie schreef:
iirrssjjee schreef:

Hoezo? Als je een zelfstandig opererend KDV bent, dan mag je die keuze maken hoor!
Al zou ik niet weten welke papieren je wilt zien, want ik krijg geen papieren als onze man geënt is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:15

chanel1985 schreef:

Ik wil mijn kind niet keihard laten afzien omdat ze dan een "natuurlijke" weerstand zouden hebben.

Iedereen moet uitmaken wat ze doen, maar iedereen heeft dan ook het recht om er het hare van te denken wat een ander doet.

Men kan nog met "bewijzen" afkomen hoeveel je wilt, ik verander niet van mening, net zoals diegene die niet ent dit ook niet zal doen.

Ik heb trouwens geen probleem mee als je het vaccinatieschema wat aanpast, bv later geve, zolang je ze maar geeft. Of dat je ze niet geeft omdat je kind een heel zwakke gezondheid heeft, zoals bv epilepsie, diep mentaal gehandicapt zowel fysiek als mentaal,...

Dus ik behoor niet bij de fanatiekelingen die een tunnelvisie hebben en niet ruimer kunnen denken.

wat maakt dat jij je in deze discussie steeds zo persoonlijk aangevallen voelt? de laatste 2 pagina's staan vol respectvolle en onderbouwde posts, alleen zijn ze niet pro-vaccineren.
Er is niemand die jou wil overtuigen van haar gelijk volgens mij. ik lees alleen maar meningen en gevoelens van mensen rondom het al dan niet vaccineren....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:16

Tendance schreef:
iirrssjjee schreef:

Hoezo? Als je een zelfstandig opererend KDV bent, dan mag je die keuze maken hoor!
Al zou ik niet weten welke papieren je wilt zien, want ik krijg geen papieren als onze man geënt is.[/quote]

nee, dat mag dus niet. Neem maar eens contact op met Boink..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:27

chanel1985 schreef:
Hier is dat ook zo, wel in België waar gelukkig de regelgeving strenger is en de poliovac ook verplicht is.

In België hebben al meerdere ouders hun rechtzaak gewonnen tegen het vaccineren met polio.

Loontje, ik heb ontstoord op oxytocine, man man man wat kwam de duivel soms in hem los. Extreem gedrag kun je soms krijgen. Je hoort ook van het ontstoren van vaccins dat het er wel eens flink aan toe kan gaan maar dat hoeft niet per se zo te zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:36

benangelique schreef:
chanel1985 schreef:

wat maakt dat jij je in deze discussie steeds zo persoonlijk aangevallen voelt? de laatste 2 pagina's staan vol respectvolle en onderbouwde posts, alleen zijn ze niet pro-vaccineren.
Er is niemand die jou wil overtuigen van haar gelijk volgens mij. ik lees alleen maar meningen en gevoelens van mensen rondom het al dan niet vaccineren....

En dit zijn mijn persoonlijke gevoelens omtrent deze materie en ja ik word daar heel boos over. Als ik met onderbouwde posten kom, is het allemaal niet waar maar o wee als je iets zegt over een post van een niet vaccinerende.

Repelsteel: En toch is het nog altijd verplicht.....De wet is de wet.

Waarom zou je je kind willen ontstoren als dat zo'n gedrag te weeg brengt? Gaat dat niet juist in tegen je geloof over vaccineren? En dit is een vraag met alle respect voor ik dat weer om mijn oren krijg.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:51

Ik denk ook al dat ik meermaals gezegt heb dat ik geen tunnelvisie heb en het heel goed begrij^p dat men in sommige gevallen niet ent, ik zou dat in die gevallen waarschijnlijk ook niet doen.
Dit als reactie op posten van bokkers de laatste 2 pagina's.

Ik kan het misschien niet zo goed schrijven als sommige andere waardoor het misschien anders over komt of waardoor iemand die het wel allemaal goed kan schrijven maar hetzelfde doet als ik buiten schot blijft.
Dat vind ik jammer, niet iedereen is zo goed met woorden en teksten schrijven....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:52

ah, er zit veel emotie. snap ik wel. maar snap jij dan ook dat het voor een groot deel van de anti-vaxxers ook puur een gevoelskwestie is en dat dat gevoel gevoed wordt door de summiere informatie die voor handen is?
feit blijft immers dat er weinig bekend is over entingen, dat ouders in alle opzichten keuzes mogen maken, maar dat dat bij enten niet lijkt te kunnen of te mogen.

Ik heb dus mijn oudste volledig geent, mijn jongste deels en vooral later. Gewoon, omdat ik een stuk wijzer geworden ben met de jaren en ik besloten heb dat de informatie die ik verkregen heb mijn gevoel van niet-enten versterkt.
men leest vaak vooral informatie die de eigen keuze of het eigen gevoel bevestigd. daar hoef je niet boos om te worden, zo is hoe het werkt. Ik snap je frustratie en misschien ook wel angst over de risico's voor je eigen kind(eren), maar snap jij ook de angst en frustratie van de mensen die heel bewust niet enten?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:54

chanel1985 schreef:
Ik denk ook al dat ik meermaals gezegt heb dat ik geen tunnelvisie heb en het heel goed begrij^p dat men in sommige gevallen niet ent, ik zou dat in die gevallen waarschijnlijk ook niet doen.
Dit als reactie op posten van bokkers de laatste 2 pagina's.

Ik kan het misschien niet zo goed schrijven als sommige andere waardoor het misschien anders over komt of waardoor iemand die het wel allemaal goed kan schrijven maar hetzelfde doet als ik buiten schot blijft.
Dat vind ik jammer, niet iedereen is zo goed met woorden en teksten schrijven....

jij schrijft vanuit je emotie, dan komt je boodschap niet altijd aan (weet ik uit eigen ervaring :+)
misschien is het handig om je post eerst te typen, dan de vaatwasser uit te ruimen bij wijze van en dan nog eens je post te lezen en eventueel aan te passen. dat kan de angel eruit halen.
ik denk namelijk dat je met best heel veel mensen op 1 lijn zit, voor veel mensen begrip hebt, maar de emotie in je berichten dit beeld vertroebelt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:07

Ik schrijf inderdaad uit emotie en ik ben echt wel ruimdenkend en ik vind echt niet alleen maar mijn mening de juiste, echt niet. Heb dat ook al meermaals aangehaald en zou zelf niet enten in sommige situatie's.

Ik word van sommige reacties heel klein, dat wat ik vertel allemaal niet waar is, hoe hard ik ook mijn best doe om het allemaal juist te verwoorden, en men moet het echt niet met mij eens zijn, maar doe ik mijn best om een fatsoenlijk antwoord te typen en lacht men mij vierkant uit bij wijze van spreken dan soms breekt het in mij en kan ik even mijn best niet doen en kom het er verkeerd uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:37

Ik denk dat we dat allemaal hebben :j

We zijn allemaal maar mensen die ons best doen om de beste keuzes te maken voor onze kleintjes en er alles aan willen doen om ze te beschermen.

De 1 denkt ze vooral tegen de ziektes te moeten beschermen (met entingen), de ander denkt ze tegen de ziektes te moeten beschermen...maar dus wel zonder (het gevoel) het gevaar van de ziektes te verplaatsen naar het gevaar van enten.

Daarom is het ook zo rot als je zo bewust zo'n moeilijke keuze maakt en je dan wordt afgeschilderd alsof je dom / gek / gevaarlijk bezig bent...door iemand die zelf óók niet zeker kan weten wat uiteindelijk de beste keuze is -O-

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:42

Ik lees hier al heel lang mee.
Maar ik denk dat iedere groep een hekel heeft aan hetzelfde namelijk mensen die ongefundeerd een beslissing maken.

De mensen die zonder na te denken laten enten en de groep die niet laat enten vanwege schimmige beweringen die gelijk ontkracht worden wanneer er iets verder wordt gezocht als de eerste hit op google.

(hoewel het bij mij wel echt begint te kriebelen als ik dingen lees de beinvloeding van de overheid, en kwik in vaccines, autisme etc.)