Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iirrssjjee schreef:Bij ons op het KDV/BSO nemen we geen kind aan zonder vaccinatie bewijs. Het mag bij ons pas komen zodra wij die papieren binnen hebben en niet eerder (met vaak een hoop gemopper van de ouders tot gevolg) maar ik vind dat dus een hele goede zaak!
iirrssjjee schreef:Bij ons op het KDV/BSO nemen we geen kind aan zonder vaccinatie bewijs. Het mag bij ons pas komen zodra wij die papieren binnen hebben en niet eerder (met vaak een hoop gemopper van de ouders tot gevolg) maar ik vind dat dus een hele goede zaak!
Freggle_Edge schreef:Loontje, het is toch te gek voor woorden dat met kinderen zoals die van jou, geen betere voorlichting word gegeven.
Toen mijn zoon nog klein was, dacht ik er in eerste instantie niet zo over na, net als 90% van de bevolking. Bij het cb werd gewoon mede gedeeld wanneer die moest komen voor zijn entingen en dat was dat. Eerste enting was er niets aan de hand. Tweede enting was hij verkouden en ik belde daarom af. Hoogst geïrriteerd waren ze bij het cb, want zonder koorts kon ik prima enten. Ik hielde voet bij stuk en heb de enting vrij lang uitgesteld. Na de tweede enting werd hij ziek en vervolgens druk en slapeloos, wat hij voorheen nooit was. Kan toeval zijn natuurlijk. Door problemen met zijn darmen wat het ziekenhuis niet opgelost kreeg, kwamen we bij een homeopaat. Darmproblemen werden aangepakt en ze gaf als advies hem te ontstoren en op de volgende entingen voor te bereiden. Intussen was ik mij gaan verdiepen in enten en trok ik mijn conclusie, sommige entingen vind ik belangrijk, die ziektes wil je echt niet oplopen. En sommige entingen vind ik overbodig of kun je veel beter op een ander moment geven. Bij het cb vonden ze mij zeer onverantwoord dat ik de BMR niet wilde geven, ik werd daar behandeld alsof ik mijn kind mishandelde. Ze zei letterlijk: "een kind met astma geen BMR geven? Je onthoudt hem nogal wat, hier ga je spijt van krijgen. " Toch ben ik niet overstag gegaan. Toen hij de oproep kreeg voor de Duo-prik, voelde ik de discussie alweer aan komen. Die heb ik toen uitgesteld, omdat mijn zoon in dat jaar onder narcose moest en 2x zo iets heftigs in een lijf van een autist, heeft enorm veel invloed op zijn karakter en zijn emoties. Dat is echt heel sneu om te zien. (Van enten word je niet autistisch, maar de reactie na enten zorgt er wel voor dat hij veel meer last heeft van zijn autisme. Vandaar dat ik ook wel snap dat ze enten en autsime aan elkaar linken. Mochten de kenmerken er amper zijn, kunnen ze wel flink naar buiten komen na enten, maar dat terzijde. ) Toen ik het jaar erop als nog de oproep kreeg voor de duo-prik, heb ik van te voren gemeld dat hij de BMR niet zou krijgen en dat ik open sta voor discussie, maar niet in rij met jengelde kinderen en een in paniek verkerende autist aan mijn arm. En ja hoor, daar ging de telefoon. Ik was klaar voor de discussie, maar deze vrouw had meer begrip dan de dames bij ons cb. Ze gaf aan dat ik ivm zijn angst eerder mocht komen, dan hoefde hij niet in de rij. En BMR wel of niet was eigen keuze, daar werd niet meer over gesproken.
En nu? Mijn zoon is nu bijna 16. Heeft al jaren geen last meer van zijn astma. Darmen werken steeds beter, door stress soms een terugval maar altijd op te lossen met htk middelen. Zijn autisme is er en zal nooit verdwijnen. Later is er ADHD geconstateerd (wat volgens sommige hier niet bestaat). Ik vind de stempel ADHD totaal niet belangrijk. Maar als ik kijk naar mijn zoon, heeft hij zelf meer last van zijn ADHD dan van zijn autisme.
Ik heb hem jarenlang geprobeerd met homeopathie en gezonde voeding te begeleiden. Maar geluk staat voorop, dat gaat echt boven alles. Toen suikervrij eten en homeopatische ondersteuning niet meer voldoende hielp, ben ik verder gaan kijken. Mijn zoon gebruikt nu die ellendige medicatie die niemand wil voor zijn kind, want je wil je kind gezond houden. Maar aangezien geluk nog altijd voorop staat, krijgt hij zijn medicatie. Kijken naar je kind wat voor hem/haar het beste is, daar gaat het om. En niet blind de kudde volgen.
Ik ben nog steeds niet voor op tegen enten, ik vind alleen dat er veel meer voorlichting zou moeten zijn.
StalNollie schreef:iirrssjjee schreef:Bij ons op het KDV/BSO nemen we geen kind aan zonder vaccinatie bewijs. Het mag bij ons pas komen zodra wij die papieren binnen hebben en niet eerder (met vaak een hoop gemopper van de ouders tot gevolg) maar ik vind dat dus een hele goede zaak!
Goede zaak ? Jullie kdv is strafbaar bezig
chanel1985 schreef:Dat is dan jouw mening. Ik geloof daar niets van.
Ik wil mijn kind niet keihard laten afzien omdat ze dan een "natuurlijke" weerstand zouden hebben.
Iedereen moet uitmaken wat ze doen, maar iedereen heeft dan ook het recht om er het hare van te denken wat een ander doet.
Langs de 2 kanten geld dit.
Men kan nog met "bewijzen" afkomen hoeveel je wilt, ik verander niet van mening, net zoals diegene die niet ent dit ook niet zal doen.
Ik heb trouwens geen probleem mee als je het vaccinatieschema wat aanpast, bv later geve, zolang je ze maar geeft. Of dat je ze niet geeft omdat je kind een heel zwakke gezondheid heeft, zoals bv epilepsie, diep mentaal gehandicapt zowel fysiek als mentaal,...
Dus ik behoor niet bij de fanatiekelingen die een tunnelvisie hebben en niet ruimer kunnen denken.
Tendance schreef:iirrssjjee schreef:Bij ons op het KDV/BSO nemen we geen kind aan zonder vaccinatie bewijs. Het mag bij ons pas komen zodra wij die papieren binnen hebben en niet eerder (met vaak een hoop gemopper van de ouders tot gevolg) maar ik vind dat dus een hele goede zaak!
Goede zaak ? Jullie kdv is strafbaar bezig
chanel1985 schreef:Hier is dat ook zo, wel in België waar gelukkig de regelgeving strenger is en de poliovac ook verplicht is.
benangelique schreef:chanel1985 schreef:Dat is dan jouw mening. Ik geloof daar niets van.
Ik wil mijn kind niet keihard laten afzien omdat ze dan een "natuurlijke" weerstand zouden hebben.
Iedereen moet uitmaken wat ze doen, maar iedereen heeft dan ook het recht om er het hare van te denken wat een ander doet.
Langs de 2 kanten geld dit.
Men kan nog met "bewijzen" afkomen hoeveel je wilt, ik verander niet van mening, net zoals diegene die niet ent dit ook niet zal doen.
Ik heb trouwens geen probleem mee als je het vaccinatieschema wat aanpast, bv later geve, zolang je ze maar geeft. Of dat je ze niet geeft omdat je kind een heel zwakke gezondheid heeft, zoals bv epilepsie, diep mentaal gehandicapt zowel fysiek als mentaal,...
Dus ik behoor niet bij de fanatiekelingen die een tunnelvisie hebben en niet ruimer kunnen denken.
wat maakt dat jij je in deze discussie steeds zo persoonlijk aangevallen voelt? de laatste 2 pagina's staan vol respectvolle en onderbouwde posts, alleen zijn ze niet pro-vaccineren.
Er is niemand die jou wil overtuigen van haar gelijk volgens mij. ik lees alleen maar meningen en gevoelens van mensen rondom het al dan niet vaccineren....
chanel1985 schreef:Ik denk ook al dat ik meermaals gezegt heb dat ik geen tunnelvisie heb en het heel goed begrij^p dat men in sommige gevallen niet ent, ik zou dat in die gevallen waarschijnlijk ook niet doen.
Dit als reactie op posten van bokkers de laatste 2 pagina's.
Ik kan het misschien niet zo goed schrijven als sommige andere waardoor het misschien anders over komt of waardoor iemand die het wel allemaal goed kan schrijven maar hetzelfde doet als ik buiten schot blijft.
Dat vind ik jammer, niet iedereen is zo goed met woorden en teksten schrijven....