Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:22

Ga niet teveel focussen op wat hij wilt, want:nivea= nooit invullen voor een ander. ;) dus kijk vooral wat jij wilt en wat nu goed voelt. Als het niet van hem komt, zul je je verwachtingen moeten aanpassen en zelf stappen en keuzes maken.

FotosbyElles

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:10

We hebben vaak gesprekken over vanalles. Maar hij is best gevoelig en word snel boos. Dus als er iets is kan hij heel boos worden merendeel omdat hij niet kan helpen en zich heel nutteloos is. Terwijl dit niet zijn gevecht is. Heel moeilijk om uit te leggen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:12

Shamanqueen schreef:
We hebben vaak gesprekken over vanalles. Maar hij is best gevoelig en word snel boos. Dus als er iets is kan hij heel boos worden merendeel omdat hij niet kan helpen en zich heel nutteloos is. Terwijl dit niet zijn gevecht is. Heel moeilijk om uit te leggen

Ik snap wat je bedoelt hoor, hebben wij ook enorme last van gehad het eerste jaar :(:)
Daarna is het om geslagen, maar waardoor kan ik je niet vertellen ben ik bang.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:43

Ik hoop gewoon dat hij mij volgende week meer duidelijkheid kan geven. Over hoe we verder gaan. Als we uit elkaar gaan kan ik het gaan verwerken, en als we bij elkaar blijven ben ik de meest gelukkige dame op de wereld. Dat weet ik zeker. Ik zou er ook alles aan doen om het voor elkaar te krijgen.

Daarom gun ik hem nu rust en bied ik afstand. Toch vind ik het moeilijk om 1 volledige dag niets van hem te horen. Toen we 4 dagen niets hadden gezegd tegen elkaar heb ik al een dom iets gedaan en daar hoort nu de pijn bij. Nu we weer wat woorden wisselen gaat het beter. Het is de onzekerheid dat het hem doet.

Daarnaast voel ik me natuurlijk verschrikkelijk, omdat mijn hoofd blijft herhalen dat hij me niets mist. Anders stond die wel naast mijn zijde, of liet hij iets van zich horen.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:40

Shamanqueen schreef:
Ik hoop gewoon dat hij mij volgende week meer duidelijkheid kan geven. Over hoe we verder gaan. Als we uit elkaar gaan kan ik het gaan verwerken, en als we bij elkaar blijven ben ik de meest gelukkige dame op de wereld. Dat weet ik zeker. Ik zou er ook alles aan doen om het voor elkaar te krijgen.

Daarom gun ik hem nu rust en bied ik afstand. Toch vind ik het moeilijk om 1 volledige dag niets van hem te horen. Toen we 4 dagen niets hadden gezegd tegen elkaar heb ik al een dom iets gedaan en daar hoort nu de pijn bij. Nu we weer wat woorden wisselen gaat het beter. Het is de onzekerheid dat het hem doet.

Daarnaast voel ik me natuurlijk verschrikkelijk, omdat mijn hoofd blijft herhalen dat hij me niets mist. Anders stond die wel naast mijn zijde, of liet hij iets van zich horen.

Dit is min of meer wat ik bedoelde: je ontvangt niet altijd direct antwoord of wellicht minder dan voorheen. Daardoor voel jij je onzeker. Dat onzekere gevoel geeft oa aan dat je nood hebt aan duidelijkheid.
In jouw andere berichten lees ik veronderstellingen (bv. hij appt met iemand anders en ik ben niet degene die hem interesseert) en dingen die hij anders doet dan jij verwacht of zou willen. Dit roept bij jou naar mijn gevoel irritatie / boosheid op (wat logisch lijkt!). Maar anderzijds: ga je met die verwachtingen, veronderstellingen enz in gesprek met hem is de kans inderdaad reëel dat jullie eindigen in ruzie en hij boos wordt en jij ook niet bereikt wat je zou willen bereiken. Daarom denk ik dat het goed zou kunnen zijn voor jou als je meer op zoek gaat naar je echte gevoel (waar je denk ik ook al wel dichtbij zit) en wat jou behoeften zijn. Spreek die uit met de vraag of hij jou dat kan bieden.

Ik ben momenteel het boek "Constructief omgaan met irritatie en boosheid" aan het lezen; een boek over geweldloze (verbindende) communicatie en hartcoherentie en hoe deze dingen kunnen helpen bij het omgaan met irritatie / boosheid. Het leest vlot en er staan tips in waar je onmiddellijk mee aan de slag kan. Misschien is het ook wel iets voor jou en kan het jou helpen om verder in gesprek te gaan met jouw vriend.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:14

Ik snap heel goed dat je onzeker bent in deze onzekere situatie. Maar probeer je nu even op andere dingen te richten. Je hebt er geen invloed op, en dat is een heel naar gevoel wat voor angst en somberheid kan zorgen.

Maar laat die onzekerheid even voor wat hij is, en richt je op andere dingen in jouw leven. Zorg voor afleiding, ga lekker vaak naar je prachtige paard. Spreek af met vriendinnen. Richt je op de dingen die wel zeker zijn op dit moment (je werk? je paard? je vriendschappen?).

Je denkt jezelf zo de put in, en dat is ook begrijpelijk in deze situatie maar probeer het heft over jouw leven weer in jouw handen te nemen.

PS: hoe denk je er over om weg te gaan uit je gezinssituatie? Om voor jezelf te kiezen en bijvoorbeeld een kamer te huren? Zodat je alleen voor jezelf verantwoordelijk bent?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:47

Ik vergeet soms nog mijn eigen geboortedag :+
Gaat met mij weer of heel slecht of redelijk (kan dan nog wel lachen). Helaas weer gedachtes gehad over de dood. Toen ik vorige week in het vliegtuig zat, zakte hij opeens erg snel, ik dacht laat mij maar neerstorten...
Wat mij het meest dwarszit zijn de relaties met mensen in mijn omgeving. Van mijn twee vriendinnen heb ik al maanden niets gehoord, niets gevraagd over hoe mijn vakantie was, hoe het met m'n paarden gaat en vooral hoe het met mij gaat... Ik twijfel er erg over, deze vriendschap. Ik wil weer studeren, zo niet dan naar het buitenland om te werken. Er is zo veel misbruik van mij gemaakt, waar ik mij heel naar over voel.
De enige reden waarom ik nu nog leef, zijn mijn paarden en hopen dat mijn volgende studie wel iets wordt.
Ben nog steeds niet in therapie, de huisarts had na twee weken het dossier nog niet binnen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:08

Hoi Guggi,
rot allemaal hoor! Die twee tantes die jou laten barsten en dat dossier dat kwijt is. (Zijn er geen andere mogelijkheden zonder dossier? Dat je alvast wat gesprekken krijgt als steun en voor kennismaking...?)

En ja, misbruik slaat nare, pijnlijke gaten in je ego. :(:) Repareren is de boodschap, maar niet al te makkelijk te doen.

Houd je haaks!

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:18

Ik heb de grootste stap ondernomen in mijn leven zo ver.

Ik heb me ingeschreven bij een wooncorporatie en ga zo de stap wagen om op mijn eigen te gaan wonen. Dit is een stap die me goed doet en gelukkig kan mijn moeder mij begrijpen. ( kon ze dit niet, had ze gewoon pech gehad en mij moeten laten gaan. ) Ik heb genoeg van alles aan mijn hoofd en ik ben momenteel alleen in staat om voor mijzelf als persoon te gaan zorgen. In een wat menselijkere omgeving, zodat ik op tijd kan stoppen met alles en mijn verdiende rust neem.

Verder in de goed nieuws trant. Ik kreeg gisteren een berichtje van mijn vriend, dat hij me graag wilde zien en graag zou willen praten. Nou dat laat ik me geen tweemaal zeggen. Ik ben er heen gegaan en we hebben een positief gesprek gehad. Hij heeft zich verontschuldigd voor zijn gedrag. hij zat de laatste tijd met zichzelf in de knoop en heeft toegegeven dat hij me wegjoeg. We willen het weer rustig aan gaan pakken. Het voelde beter als op het naderende einde. Misschien dat we het beide nodig hadden?

We zien wel waar het schip strand. Ik vind het fijn dat de mensen hier me op meerdere manieren laten denken. Dan altijd alleen maar op een negatieve toer gooien. Heel erg bedankt, jullie hebben mij behoed om nog dommere dingen te doen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:07

Janneke2 schreef:
Hoi Guggi,
rot allemaal hoor! Die twee tantes die jou laten barsten en dat dossier dat kwijt is. (Zijn er geen andere mogelijkheden zonder dossier? Dat je alvast wat gesprekken krijgt als steun en voor kennismaking...?)

En ja, misbruik slaat nare, pijnlijke gaten in je ego. :(:) Repareren is de boodschap, maar niet al te makkelijk te doen.

Houd je haaks!

Dankje :) ze hadden nog steeds niet mijn dossier binnen, duurt wel heel lang

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:43

Goed om te horen Shamanqueen!

Ik ben bij de bedrijfsarts geweest en mag weer langzaamaan opbouwen naar fulltime werken. Aan de ene kant vind ik het heel spannend, aan de andere kant ben ik er ook heel blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:47

Durf bijna niet, maar zou ik hier iets mogen vragen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:48

Anoniem schreef:
Durf bijna niet, maar zou ik hier iets mogen vragen?

Ik zou niet weten waarom niet :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:57

Wil het toch liever (nog) niet in een topic gooien aangezien maar één persoon in mijn leven er vanaf weet, zijn er misschien 2 of 3 mensen die ik eerst een pb mag doen?

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:02

Mij mag je als je dat wil een PB sturen...

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:51

-Dreamer; je mag mij ook een berichtje doen.

Hee allemaal, sorry dat ik niet zoveel reageer, ik heb er de energie niet voor.

Shamanqueen, ik hoop dat je relatie nu alleen maar met sprongen vooruit gaat! Als jullie hier samen uitkomen betekend dat zeker dat de liefde voor elkaar diep is!

Ik ben weer thuis sinds vorige week donderdag, maar het is zwaar. Ik ben echt heel erg depressief en moet mezelf echt toezetten om iets te doen.
Maandag op dinsdag heb ik 24u met een bloeddruk kastje om gelopen, want mijn bloeddruk is te hoog. Waarschijnlijk volgen er nog vele onderzoeken, want ze denken dat er misschien iets mis is met mijn hart.
Nou, we zullen het wel zien.

Vanaf vandaag ben ik opgehoogd met mijn anti-depressiva, want het is geen houden aan zo.
Ook ben ik aangemeld voor een intensievere behandeling. Het fact-team.
Die kunnen op momenten dat ik het nodig heb dagelijks naar mij toe komen en dan praten of een stukje wandelen ofzo.
Ook krijg ik planopnames, dat is iedere 6 weken 5 dagen, dit om crisis te voorkomen.

Ik ben blij met zo'n heel team hulpverleners om mij heen die me in alles steunen.
Ik vind het ook heel rot om te lezen dat er hier mensen zijn die weinig tot geen hulp hebben of op wachtlijsten staan...
Vreselijk lijkt me dat, je voelt je al zo eenzaam in je strijd tegen de somberheid en als je dan nergens je hart kan luchten is het al helemaal loodzwaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:55

3 mensen een pb gedaan, bedankt daarvoor alvast :)

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 11:41

Je mag mij ook pben hoor, dat mag iedereen.

Maar zoals hierboven staat, ik heb ook de puf niet om in het topic te reageren.
Ben van de week met ad begonnen en dat gaat alles behalve lekker %)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:09

AD hebben een soort van homeopathische beginverergering.
Vaak kan vitamine B complex slikken helpen om er sneller doorheen te komen.
Sterkte!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:14

Janneke2 schreef:
AD hebben een soort van homeopathische beginverergering.
Vaak kan vitamine B complex slikken helpen om er sneller doorheen te komen.
Sterkte!

O echt? Daar ga ik eens over lezen.
Bij mij was het of meteen goed of het bleef bagger, lag maar net aan wat ik kreeg.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 12:18

Dat is goed om te weten. En het proberen waard. Ik had al bizar veel last na een dosering.
Heb ook de dokter gebeld om te vragen of ik met lagere dosering kan opbouwen.

En ik slaap niet meer, ik sliep al slecht, maar nu is het helemaal ramp.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:28

Ik meld mij ook maar 'gezellig' hier :+ even komende tijd rustig meelezen gok ik. Dus bij deze; haaaaaiii allen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:33

Shivatjuh01 schreef:
Je mag mij ook pben hoor, dat mag iedereen.

Maar zoals hierboven staat, ik heb ook de puf niet om in het topic te reageren.
Ben van de week met ad begonnen en dat gaat alles behalve lekker %)

Welkom bij de club :(:)
Ik heb voor volgende maand een afspraak staan bij een Slaap en Waakcentrum...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:52

Woehoe ik krijg er nog een therapie bij.. iets met lichaam en oefeningen ofzo zodat ik mn gevoel beter kan voelen ofzo? Al die namen.. ik onthou ze niet!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:55

Somatische Fysiotherapie? Dat ga ik nu doen en heef ook met lichaam te maken.