En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 18:43

Ik weet eigenlijk niks,ik heb de oogarts niet meer gezien toen ik wakker werd. Ik kreeg gelijk een boterham en koffie, kon me daarna aankleden en naar huis.
Ik heb op 3 plekken hechtingen zitten,in het hoekje bij de neus zeg maar,maar de tumor zat,in de andere hoek van het oog en onder me oog.Maar onder me oog hebben ze vast een stukje huid weg gehaald.
Als ik goed kijk in het hoekje waar de tumor zat,hebben ze best diep gesneden.

Het wondvocht blijft komen,en dat is echt lastig.Ik blijf maar deppen,de kleur is beetje geelachtig.

Nu weet ik waarom ik geen pijn heb,de huid rondom het oog is gevoelloos.

Shirley

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:50

Dat is wel apart!
Bij ons moet je na volledige narcose standaard een nachtje blijven slapen...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:53

Shirley schreef:
Dat is wel apart!

Heb je dan nooit daghospitaal? Daghospitaal is vrij standaard hoor, enkel bij ons moet je vaak toch uurtje of 2-3 nablijven om de gevolgen van de narcose in te kunnen schatten + de dokter komt vaak rond om informatie te verschaffen wat toch fijn is!
Zoals nu weet ts niks, wanneer weet je meer?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:54

Over het algmeen hoef je maar een paar uur te blijven als het om een dergelijke ingreep gaat als alles goed verloopt

Wel bijzonder dat er geen arts meer is geweest voor info :?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-07-15 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:54

Shirley schreef:
Dat is wel apart!

Wel? Meestal mag je als je goed kan eten en drinken en t is een relatief lichte operatie, mag je gewoon dezelfde dag naar huis.

Alleen vind ik wel dat je vrij snel naar huis mocht! Ik mocht na narcose pas na 2 uurtjes eten en dan vla of yoghurt, geen brood in ieder geval. Laatste operatie mocht ik om 6 uur naar huis, maar was wel al om half8 op de OK. Andere operaties mocht ik absoluut niet naar huis, volgende ook niet. Dan zelfs dag van te voren al komen.

Dus echt afhankelijk van je conditie en operatie.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:02

Ik wens je veel sterkte en hopelijk is alles weg, hoop ook dat je ander oog positief is..dat je geen 2e keer onder het mes moet.

Ben wel benieuwd naar foto, lijkt mij zeer raar nu er een stukje uit is!

Ik heb pas de volgende dag mogen eten, alleen heb ik maar de hele week (8 dagen) in kliniek niets gegeten buiten 2 appels. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:04

Zijn ze bij ons zeker extra bezorgd :(:)
Ik vind het wel fijn, eerlijk gezegd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 19:49

@Laulauu
Nogmaals de foto.[staat pagina terug ook].
http://i58.tinypic.com/50a5y.jpg

Ik vond het ook raar dat ze de temperatuur niet eens gemeten hebben.Ik had ook verhoging kunnen hebben of koorts,en dan mag je echt niet naar huis.

Ik weet nu eigenlijk nog niks,die oogarts zal wel meerdere operatie's hebben gehad?

Toen ik amper 10 min op de uitslaapkamer was,hoorde ik iemand tegen me praten,of ik pijn had.
Ik zei toen half slapend nee,bleef nog 5min slapen en werd toen helemaal wakker.Ik kreeg gelijk 2 boterhammen en peperkoek en koffie,miss omdat ik zei dat ik me goed voelde?

De huid rondom me oog is echt 'dood' totaal geen gevoel in.Ik ga morgen even langs me H.A. moet daar toch een brief afgeven.Vraag ik meteen of dat normaal is dat het zo dood aanvoelt en dat er steeds geelachtig vocht uit blijft komen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:06

Normaal gesproken doen ze inderdaad wel een aantal controles (temperatuur, bloeddruk). Vind dat ze je heel snel hebben laten gaan, mocht je van de uitslaap kamer meteen eten en naar huis? Of was dat wel op de afdeling?

Meestal komt de operateur ook nog vertellen hoe de operatie gegaan is. Soms doen ze dat overigens ook op de uitslaapkamer, maar grote kans dat je daar niets meer van weet.

Ik weet niet of dat dood voelen normaal is. De plek om de operatiewond op mijn rug is ook gevoelloos (nu nog altijd), op mijn buik was dat ook maar nu niet meer (alleen t litteken zelf en cm eromheen nog). Mij werd wel gezegd dat dat normaal was...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 22:28

Ik mocht vanuit de uitslaapkamer meteen daar eten en daarna naar huis.Ben niet op de afdeling geweest.Dat stond wél in het boekje dat ik toen kreeg,alleen is dat allemaal niet gebeurd zo.
Rechts in het hoekje,waar de tumor zat is nu wel gevoel,maar links helemaal dood.
Daar zit een hechting waarvan ik geen enkel idee heb waarom.

Kan vrijdag pas naar me H.A. hij zit er morgen niet,zit dan een andere die ik niet zo hoog heb.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:15

Stille meelezer kruipt onder steen vandaan...

Ten eerste veel succes/ sterke gewenst!!!
Wil even zeggen dat met vragen rondom de ingreep (wondvocht, dood gevoel, niet verklaarbare hechting) je toch echt het beste contact met het ziekenhuis op kunt nemen. Deze hebben je behandeld en dienen nazorg zoals dit voor hun rekening te nemen en niet de huisarts. Ik zou de poli dus morgen even bellen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 01:49

Fijn dat alles goed is gegaan! Hoop dat je snel antwoorden op je vragen krijgt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 05:55

Wendy_Komen schreef:
Stille meelezer kruipt onder steen vandaan...

Ten eerste veel succes/ sterke gewenst!!!
Wil even zeggen dat met vragen rondom de ingreep (wondvocht, dood gevoel, niet verklaarbare hechting) je toch echt het beste contact met het ziekenhuis op kunt nemen. Deze hebben je behandeld en dienen nazorg zoals dit voor hun rekening te nemen en niet de huisarts. Ik zou de poli dus morgen even bellen.

Inderdaad, dat kan je beter doen dan naar de huisarts. :)

Vreemd dat ze dat zo gedaan hebben... Normaal ga je inderdaad eerst weer naar de afdeling, doen ze daar controles en laten je voorzichtig weer wat eten en drinken en zo. Als dat goed gaat mag je naar huis. Zou toch vragen of dat normaal is zo, tenminste als je daar behoefte aan hebt... Zeker omdat er in t boekje anders staat. Ze wijken wel vaker van t boekje af, maar meestal geven ze dat dan ook aan van te voren.

Maar, gelukkig is alles goed gegaan verder. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 07:23

In de brief die ik mee kreeg staat dat je je eigen H.A. moet bellen als er iets is.Er was voorheen ook sprake geweest over druppelen in het oog,ze vroeg toen of er iemand in huis was die dit kon.Maar heb ook geen oogdruppels gehad.Ook stond er in het boekje dat je na de operatie een ijsbril op kreeg om zwelling tegen te gaan,ook niet gehad.Nou ja,ik ben allang blij dat ik geen pijn heb.
Ik krijg het idee dat de communicatie langs elkaar heen is gegaan?
Mijn bovenste ooglid is nu nóg dikker dan gister.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:29

Goedemorgen!
Wat raar, gohya!

Dan zijn ze hier toch echt heel anders.
Hier mag je tot een maand na de ingreep zonder tussenkomst van de ha direct naar het ziekenhuis bellen met je vragen of langskomen met problemen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 08:32

Goedemorgen Shirley.
Ja vind ik ook raar.
Er staat in de brief: Bij onvoorziene problemen contact opnemen met uw huisarts.

Er lag ook wat wondvocht op me kussen,maar volgens mij is dat alleen maar goed dat die troep eruit komt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:34

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten.
Heb nooit iets dergelijks aan de hand gehad, sorry...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:40

Shirley schreef:
Dat is wel apart!

20 jaar terug mocht ik na een oogoperatie al gelijk naar huis.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:57

In het umc heb je drie manieren hoe je een oogoperatie kan ondergaan.
Je wordt opgenomen op de verpleegafdeling en blijft voor minsten 1 nacht.
Je wordt opgenomen op de verpleegafdeling voor dagbehandeling en gaat dus dezelfde dag naar huis.
Je wordt opgenomen op de holding van het operatiecenterum en na het uitslapen op recovery ga je naar huis. Indien je aan het einde van dag aan de beurt bent en nog niet goed wakker bent, mag je verder slapen op de verpleegafdeling.

De vraag over het oogdruppelen is een standaard vraag. Bij de meeste oogoperaties moet dat, maar hoeft niet altijd.

Het lekken van wondvocht hoort er bij en zal de komende dagen afnemen. Het dove gevoel in de ooglid hoort er ook bij want er zijn zenuwen door gesneden, die genezen langzaam. Duurt wel even weer je volledige sensatie ervaart.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 11:50

Oke! thnx. Yinka.Nu snap ik het, ik had optie 3 dus.Ik lag idd. op de Holding.
Ik hoop echt dat het wondvocht gauw stopt,erg lastig is dit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:16

Dat vind ik ook wel een beetje raar, zoveel kan een ha niet voor je doen.

Ik loop bij de oogartsen van het st Jansdal en kan daar direct terecht. De eerste keren ben ik wel eerst naar de ha gegaan en die stuurde me direct door. Dan kun je er dezelfde dag nog terecht.

Ik had een ontsteking aan mn linkeroog en bij controle gaf ik aan dat rechts ook begon. Ze konden niks zien, dus weer naar huis.
Donderdags had ik ook echt last van rechts en moest al naar de rontgen en bloedlab. Ben naar de balie gelopen en 10min later heeft de oogarts gekeken.

Nu zijn ze beide rustig en bouw ik alle druppels en de gel af. Maar als het terugkomt, moet ik altijd direct naar de oogarts.

Ik hoorde ze laatst wel zeggen dat als je echt een nieuw of ander probleem hebt, ze dan eerst weer een verwijzing moeten hebben ivm de verzekering.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 16:21

Ik ga morgen gewoon effe langs me H.A. maar ik ben al gerust gesteld door wat Yinka zei.

Ik vind het er al een stuk beter uitzien.
Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:36

Moet je niet veel liggen om dikke ogen te voorkomen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:26

Zit inderdaad vooruitgang in :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 18:29

Nee liggen helpt ook niet.Het is wel heerlijk als ik er een doekje, met koud water nat gemaakt, tegen aan houd.
Als ik zo die hechtingen zie is het links bij het oog los gemaakt en rechts onder.Hebben ze zeker zo als een flap naar beneden getrokken om erbij te kunnen.